LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
lars75

Re: Wie heeft er ervaring met het SONJA BAKKER dieet?

Ongelezen bericht door lars75 »

@ gijsbrecht

nederlands is niet mijn sterkste kant........vanavond op school heb ik het weer........ik word al moe bij de gedachten

dus correctie....handvatten.....

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik ben allen bekend met het toolboy dieet.
Om de dag alleen water en brood zonder boter wel met beleg naar keuze.

harry77

Ongelezen bericht door harry77 »

Noem mij maar simpel: dik en vet: gewoon minder en gezonder eten. Niet 3 keer per week patat, enz., enz..........Of je nu Sonja volgt of wie dan ook: gewoon minder VET eten (geef ze maar de kost die 4 keer per week pizza's en snacks bestellen) dat wil je niet weten........65% weet niet meer wat gezond is, laat staan verse groenten, enz. Zie TV over dat soort dingen, ....

tienepien

Ongelezen bericht door tienepien »

Het is inderdaad wat simpel en ook een beetje kwetsend om er vanuit te gaan dat iedereen die (wat) te dik is 3 x per week patat eet en vet eet e.d. Die mensen zullen er ook heus wel zijn, maar dat is zeker niet bij iedereen het geval.

Die 65 % lijkt mij redelijk uit de lucht gegrepen, waar heb je die vandaan?

vrakking

Ongelezen bericht door vrakking »

ik ben sinds 2 januari met sonja aan de slag en ben 27 kilo kwijt geraakt .ik voel me fit en super gezond,het is elke ochtend nog steeds spannend wat ik die dag weer moet eten. sonja kan bij mij niet meer stuk. mijn man heeft zijn weddenschap verloren als ik meer dan 25 kilo zou afvallen dan zou hij stoppen met roken,hij is gestopt.
en mijn gezin eet gewoon mee. ik vond het programma erg negatief van van de 63 dagen pikken ze er net die ene fruitdag uit.
hou van eten maar moet je afvallen ga dan met sonja aan de gang
voor mij kan sonja niet stuk
jolanda[/b] :D

Roos vermeulen

Ongelezen bericht door Roos vermeulen »

Ik heb ook naar radar gekeken, en was ook boos.
Wat flauw om precies een fruitdag er uit te pikken.
Ik ben heel enthousiast over haar eetwijzer. mij helpt het, en het kost mij geen moeite, voel mij goed, en dat kon ik niet zeggen toen ik bij een dieettiste liep, dat ging helemaal niet ,en dan kreeg ik te horen; maar dan zal u vast veel gesnoept hebben, terwijl ik helemaal niet gesnoept had,ik werd helemaal verdrietig van die valse beschuldigingen.
Dit is een heel gezonde eetwijzer met af een toe een fruitdag , om de boel te reinigen, heel bekend.
Ik wordt nu verdrietig, omdat ik radar altijd heel serieus nam, dat kan ik dus ook niet meer doen, want als zij hier valse voorlichting geven doen zij dat mischien ook op andere punten.
Hier heb ik ervaring mee, natuurlijk weet ik dat ik moet bewegen, dat ik huismerken kan gebruiken,en ik eet gezonder als ooit, en ik kom uit een dikke familie, dus het zit in de genen, maar dat geloven dieettisten ook niet.
Radar Blijf AUB geloofwaardig

alfredo

Ongelezen bericht door alfredo »

Ben 4 weken strikt bezig, resultaat: -4.5 kg.
Mevr.Herzenberg moet niet zo onsympatiek reageren, ze is waarschijnlijk jaloers omdat ze zelf een modderfiguur heeft.

Deecee

Ongelezen bericht door Deecee »

Mijn man en ik zijn vanaf mei bezig geweest met de SB-methode. Allebei zijn we ruim 10 kilo afgevallen en zijn de weken prima doorgekomen. De kritiek die gegeven werd op haar methode in de uitzending vond ik makkelijk en goedkoop. Mensen zijn zelf wel slim genoeg om goedkopere alternatieven te zoeken voor dure merkprodukten en iedereen weet dat beweging goed voor je is, ook Sonja zegt dat in haar boek. Ik heb alleen maar lof voor deze methode en in mijn omgeving hoor ik ook alleeen maar goede geluiden. Sonja bedankt !!!

Cornal

Ongelezen bericht door Cornal »

Mijn hele familie is heel veel afgevallen door Sonja .Het is als een virus,je wordt er door aangestoken omdat je bij een ander ziet hoe het werkt.En heerlijk dat je niet hoeft te verzinnen wat we zullen eten,krijg je ook geen commentaar meer op want je geeft gewoon Sonja de schuld,ha,ha!Al dat negatieve gedoe ,waardeloze mensen zijn dat ,vooral de mensen die het niet volhouden zeggen dat het niet deugd.Met ieder dieet is het zo dat als je weer je gewone"foute" eetpatroon op gaat pakken je zo weer aankomt.Het is juist de bedoeling van haar om ons te leren om gezonder en gevarieerder te gaan eten en een half uur per dag te bewegen.Dat de mensen dat niet volhouden is hun eigen probleem daar kan Sonja niets aan doen.Sonja krijgt van ons een 10+ !!! En dat ze net die fruitdag er uit pikken is heel erg kinderachtig,dat is maar 1 x in die 9 weken!

diana1970

Ongelezen bericht door diana1970 »

Ik zit nu in mijn derde ronde van het sb-boek en ben nu 30 kilo afgevallen en heb nog nooit zoveel fruit ,zuivelprodukten en groente gegeten.
Heb vaker dieeten gedaan en bij dieetisten gelopen en niets hielp maar sonja gelukkig wel.
En hier om me heen valt iedereen zo lekker af en je leert wel degelijk heel gezond te eten .
Het werkt gewoon geweldig goed en het is gewoon een manier van leven aanleren en blijven doen natuurlijk.

Rasje34

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ik volg het dieet van SB ook (voor zo'n 80%). Ik ben nu halverwege de 6e week, dus ik moet nog 3 weken en dan is het boekje uit. Maar ik weet niet hoe ik het verder aan moet pakken. Wat ik wel weet is dat ik daarna wat minder snel af wil vallen, dus geen SB meer, want volgens mij is 30 kilo in een half jaar uitermate ongezond.

elsbeth

Ongelezen bericht door elsbeth »

Ik zit in week 6 en ben 8 kilo kwijt.

Ook ik heb me gestoord aan de uitzending. Ben het met ongeveer iedereen hier eens. Vond trouwens dat Sonja zelf alle kritiekpunten keurig kon weerleggen. Snap dan ook niet waarom Radar het programma o.a. op de radio aankondigde alsof alles wat mw. Handvat zei ook de waarheid is.

Ik heb hier nog weinig gelezen over de zogenaamde kostenbesparing. Het sterke aan het Sonja Bakker dieet vind ik juist dat het ook LEKKER is. Optimel (de grootste veroorzaker van die kosten) is echt veel lekkerder dan de meeste soorten magere yoghurt/kwark. Juist door optimel ipv magere yoghurt te eten is het makkelijker vol te houden. Maar ik kan 10 euro per maand besparen als ik wat anders neem!!! Gesuggereerd wordt nog net niet dat je kapitaalkrachtig moet zijn om aan SB mee te doen. 10 euro per maand dat is ruim 3 dubbeltjes per dag. Als ik in de supermarkt alle volle karren met huismerk chips, cola en chocola zie rekenen die mensen toch echt veel meer af aan de kassa als wanneer ik mijn ingredienten (inclusief de dure adviesmerken...)voor het SB menu haal.

chubi

Ongelezen bericht door chubi »

want zonder koolhydraten kunnen we ook weer
Klopt gedeeltelijk. Uberhaubt kun je niet koolhydraat vrij eten. Zelfs in vlees zitten koolhydraten. Verder kan je lichaam ook glucose maken uit andere voedingsmiddelen oa eiwitten.

Zelf zou ik het nooit volgen omdat ik niet goed tegen zetmeel en suiker kan. Krijg ik eczeemklachten. Doe al jaren Atkins en ik ben op gewicht

karnemelk

Ongelezen bericht door karnemelk »

Ook ik heb me mateloos geirriteerd aan de uitzending met de kritiek ok Sonja Bakker. Tuurlijk mag er kritisch naar gekekn worden maar vprgelijk dan wel de goede dingen met elkaar en haal dan niet een fruitdag eruit. Het dieet wordt dan ook ditrect als crash dieet bestempelt. Flauweluk.
Echt een flut onderzoek. Gelukkig liet Sonja zich niet van haar stuk brengen. En zoals ook al genoemd, de besparingen. Belachelijk, alsof de mensen zelf niet kunnen bedenken dat er ook huismerken te koop zijn. Echt mierenneukerij, om het maar eens plat te noemen.
Schaam je radar! :oops:
Zelf volg ik ook Sonja Bakker en geef toe dat i ksoms weleens een evergreen(die zijn toch het lekkerste) of een stuk fruit extra neem. MAar ook heb ik een tijd South Beach gevolgd Daar ben ik 10 kilo mee kwijtgeraakt. Maar op een gegeven moment was ik flauw van al die kaasjes en kipfilet als tussendoortjes. Het Sonja dieet is samengesteld uit "gewoon"" eten en drinken wat je overal kunt krijgen en dat is handig.
Maar uiteindelijk is bewezen dat welk dieet je ook volgt het gaat uiteindelijk gewoon om meer beweging en vermindering van het aan kalorieen.
:idea:

Accutron

Ongelezen bericht door Accutron »

Toevallig net gelezen dat Sonja Bakker delen van haar boek gewoon heeft overgeschreven uit een boek van Bea Pols wat al in 2003 gepubliceerd is. Hoezo betrouwbaar dan?

karnemelk

Ongelezen bericht door karnemelk »

Welk boek is dat dan?
En welke delen?
Waarom zou het dan niet meer betrouwbaar zijn? Je kunt toch van verschillende zaken een geheel maken??

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 12 Sep 2006 19:30 door Toolboy

--------------------------------------------------------------------------------

Ik ben allen bekend met het toolboy dieet.
Om de dag alleen water en brood zonder boter wel met beleg naar keuze.
---------------------------------------------------------------------------------

Wat nou Toolboy. Zit je om de dag in de lik met water en brood
of moet je daar ook al reparaties uitvoeren en eet je met de pot
mee :shock:

S.

Ongelezen bericht door S. »

Toevallig net gelezen dat Sonja Bakker delen van haar boek gewoon heeft overgeschreven uit een boek van Bea Pols wat al in 2003 gepubliceerd is. Hoezo betrouwbaar dan?
Zolang alle componenten van de schijf van 5 maar in het dieet verwerkt zitten, is het een goed dieet.
Je kunt ook gewoon de richtlijnen van de schijf van 5 opvolgen.

EchteMeisje

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Morgen geeft Sonja Bakker een verklaring voor het woord voor woord kopieren van andermans teksten in Aperitivo. Ben benieuwd.

Overigens, voor wie het bewijs wil zien: www.geenstijl.nl
Daar zie je screenshots.

Shareena

Ongelezen bericht door Shareena »

Iemand er weleens aan gedacht dat Bea het ook uit bijlagen van Sonja gehaald kan hebben...?

Gesloten