1) Vind jij dat kanker in mensen mag worden behandeld indien er alleen maar onderzoek is gedaan in dieren en in-vitro?
2) Wat versta jij onder "niet-onderbouwde" kritiek op Noni?
Waaruit leidt je af dat we steun geven aan de farmaceuten?Bovenstaande reactanten die onvoorwaardelijk (dus onwetenschappelijk) steun geven aan de farmaceuten hebben geen benul van open wetenschapsbeoefening.
Wat jij bedoelt met "herhaalde argumenten", kan enkel en alleen worden uitgelegd als proefdier-, en in-vitro onderzoek.Het meermaals herhaalde argument wordt genegeerd, namelijk dat JUIST de goedwerkende NATUURprodukten net níet onderzocht worden door de wetenschapsinsituten die door de famaceuten van geld afhankelijk zijn
De enige terechte claim die je daaruit kunt afleiden is: "Noni zou er voor kunnen zorgen dat knaagdieren minder snel kanker krijgen". Niet meer en niet minder.
En zelfs die claim is te hoog gegrepen indien het onderzoek gebaseerd is op intermediate endpoints.
Zou je kunnen laten zien waarop je baseerd dat de werking van voedingsmiddelen in proefdieren hetzelfde is als in mensen?Zo worden in bovenstaande onderzoeken de dierproeven weggewuifd. Alsof de mens vanuit wetenschappelijk oogpunt geen dier genoemd kan worden.
Misschien dat dat komt omdat onze definitie van "overduidelijk bewijs" nogal verschilt: In mijn ogen betekent dat "herhaaldelijk aangetoonde effecten in goed opgezette mensstudies". Volgens jou betekent dat dat je ratjes 2 weken noni kunt geven en op basis daarvan conclusies kunt trekken over een mensenleven wat tientallen jaren duurt.Dit is de gangbare wijze van wetenschap bedrijven en staat haaks op de emotioneel gekleurde werkwijze van enkelen die heel simplistisch stellen dat als er niet met een handomdraai een berg aan overduidelijke bewijzen ligt iets onzin is en van tafel moet
-Wie betaalt de dierstudies naar Noni?De dierstudies zijn zeer positief. Dat er niet op grote schaal onderzoek op mensen gedaan wordt is vrij voor de hand liggend; de striktere wetgeving maakt het onmogelijke om mensen alternatief te behandelen zonder de vaste riedel van chemo's en bestralingen.
-Hoeveel kost Noni per fles: 20 Euro!!! Een bijzonder aardige winstmarge voor een flesje vruchtensap, lijkt me....
Verder lijkt het me handig dat ik nogmaals een eerder gemaakt standpunt en feit duidelijk maak:
Er lopen op het moment tientallen onderzoeken onder miljoenen mensen naar de invloed van voeding op de gezondheid (o.a. hart-, en vaatziekten + kanker). Daarbij wordt gekeken naar de invloed van zo'n beetje elke soort groenten of fruit op de gezondheid.
Verder wordt er gekeken naar verschillende "exotische" soorten groenten + fruit in Aziatische studies, maar ook naar eetbare planten, eetbare paddestoelen, zeerwier, etc.
Tevens zijn er vele onderzoeken gedaan naar allerlei voedingssupplementen en vitaminepreparaten.