LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 4launch : onbetrouwbaar en zeer onprofessioneel

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
plientje45
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2012 21:15

4launch : onbetrouwbaar en zeer onprofessioneel

Ongelezen bericht door plientje45 »

Ik heb bij 4Launch een offerte aangevraagd voor een NAS DS1512+. Ik heb de offerte ontvangen met daarin een voor mij acceptabele prijs.

Nadat ik per mail aan 4Launch heb laten weten dat ik akkoord was met de offerte, kreeg ik na drie dagen een mail terug met daarin de mededeling dat ze het niet konden leveren voor de in de offerte genoemde prijs en werd de prijs met € 150,00 verhoogd.

Nadat ik hierover telefonisch contact heb opgenomen met 4Launch deed het personeel aan de telefoon erg vaag en klantonvriendelijk.

Ik vind het een zeer onprofessioneel en onbetrouwbaar bedrijf en zal hier dus nooit iets kopen.

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: 4launch : onbetrouwbaar en zeer onprofessioneel

Ongelezen bericht door klaas1978 »

Stond er niet bij hoelang de offerte geldig was?

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 4launch : onbetrouwbaar en zeer onprofessioneel

Ongelezen bericht door ArneLH »

Ik gok dat dit van toepassing is:
Asser/Hartkamp & Sieburgh 6-III* 2010/179 schreef:Over de betekenis van een 'vrijblijvend' aanbod bestaat geen eenstemmigheid, noch in het handelsverkeer, noch bij de juristen. Bij de laatstgenoemden zijn in grote lijnen drie opvattingen te onderscheiden.
a Het vrijblijvend aanbod is inderdaad een aanbod, maar de aanbieder behoudt zich het recht voor dit te herroepen zolang het niet is geaccepteerd.
b Het vrijblijvend aanbod is in werkelijkheid geen aanbod, doch een uitnodiging tot het doen van een aanbod, dat moet worden aanvaard door de oorspronkelijke 'aanbieder' wil de overeenkomst tot stand komen.
c Aanvaarding van een vrijblijvend aanbod doet de overeenkomst tot stand komen, tenzij de aanbieder na de aanvaarding onverwijld zijn aanbod herroept.
Er moet wel duidelijk zijn dat het aanbod 'vrijblijvend' is én die vrijblijvendheid moet onverwijld worden ingeroepen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 4launch : onbetrouwbaar en zeer onprofessioneel

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik vind het een zeer onprofessioneel en onbetrouwbaar bedrijf en zal hier dus nooit iets kopen.
Dus bedrijven mogen zich niet vergissen ?

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: 4launch : onbetrouwbaar en zeer onprofessioneel

Ongelezen bericht door Jefdus »

Waarom zou je trouwens een offerte aanvragen? Het product staat gewoon op de website inclusief de prijs

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: 4launch : onbetrouwbaar en zeer onprofessioneel

Ongelezen bericht door sephora30 »

1 foutje van het bedrijf en je moet ze gelijk hier aan de schandpaal nagelen :shock: :roll:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 4launch : onbetrouwbaar en zeer onprofessioneel

Ongelezen bericht door bprosman »

Nadat ik hierover telefonisch contact heb opgenomen met 4Launch deed het personeel aan de telefoon erg vaag en klantonvriendelijk.
Hier kan ik ook nog wel wat over zeggen ( EN NEE IK WERK ER NIET !!!!), maar 4Launch werkt vrij veel met (ICT studenten) die inhoudelijk vrij veel kennis hebben over de producten, veel meer dan bijvoorbeeld een Media Markt oid, en het is nu eenmaal zo dat vaak het "Nerd gehalte" omgekeerd evenredig is met "communicatieve eigenschappen".

Gesloten