LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aankoop annuleren op webwinkels mogelijk?
-
Aankoop annuleren op webwinkels mogelijk?
Hallo,
Ik heb vandaag op de webwinkel IBOOD een pokertafel besteld. Bij nader inzien is het formaat van de pokertafel te groot, ik had hier eerst geen rekening mee gehouden. Daarom wil ik graag de aankoop annuleren.
Geldt de consumentenregel dat je binnen 7 dagen je produkt kan annuleren ook bij webwinkels?
Mvg,
Patrick B.
Ik heb vandaag op de webwinkel IBOOD een pokertafel besteld. Bij nader inzien is het formaat van de pokertafel te groot, ik had hier eerst geen rekening mee gehouden. Daarom wil ik graag de aankoop annuleren.
Geldt de consumentenregel dat je binnen 7 dagen je produkt kan annuleren ook bij webwinkels?
Mvg,
Patrick B.
Re: Aankoop annuleren op webwinkels mogelijk?
Ik denk het niet, zeven dagen geldt bij colpertage.
Jij bent zelf naar die site gegaan en hebt besteld.
Jij bent zelf naar die site gegaan en hebt besteld.
-
Dan ben ik fout, dan geldt inderdaad de bescherming kopen op afstand.
-
Hallo,
Ik heb zelf een web winkel in sieraden.
Bij mij geldt zeker dat als een ontvangen artikel niet aan de verwachting voldoet, de klant dit kan retourneren.
De klant kan dan kiezen uit het terug laten storten van het aankoopbedrag, of een ander artikel uitzoeken.
Dit geldt echter niet voor oorbellen die gekocht zijn, maar dit is puur om hygiëne overwegingen....
Wat mij erg is opgevallen aan klanten die via mijn shop bestellen, is dat zij niet goed de voorwaarden lezen op een site...dit d.m.v. vragen die gesteld worden die duidelijk bij de voorwaarden te lezen zijn!
Bijvoorbeeld dat klanten mij vragen via de mail hoeveel verzendkosten er nog bij komen, terwijl duidelijk op mijn site te lezen is dat men bij mij GEEN verzendkosten hoeft te betalen!!
Dus mijn advies: lees eerst goed de voorwaarden door!!
Met vriendelijke groet,
Caroline
Ik heb zelf een web winkel in sieraden.
Bij mij geldt zeker dat als een ontvangen artikel niet aan de verwachting voldoet, de klant dit kan retourneren.
De klant kan dan kiezen uit het terug laten storten van het aankoopbedrag, of een ander artikel uitzoeken.
Dit geldt echter niet voor oorbellen die gekocht zijn, maar dit is puur om hygiëne overwegingen....
Wat mij erg is opgevallen aan klanten die via mijn shop bestellen, is dat zij niet goed de voorwaarden lezen op een site...dit d.m.v. vragen die gesteld worden die duidelijk bij de voorwaarden te lezen zijn!
Bijvoorbeeld dat klanten mij vragen via de mail hoeveel verzendkosten er nog bij komen, terwijl duidelijk op mijn site te lezen is dat men bij mij GEEN verzendkosten hoeft te betalen!!
Dus mijn advies: lees eerst goed de voorwaarden door!!
Met vriendelijke groet,
Caroline
-
De bedenktijd van 7 dagen gaat in op het moment van de order plaatsen via internet.
Uw moet wel een bevestiging van de order gekregen hebben.
D.m.v. bv mail.
Als u deze niet ontvangen heeft en niet verzonden is, wordt het vanzelf 3 maanden.
U kunt zonder opgaaf van redenen Uw bestelling annuleren.
Uw moet wel een bevestiging van de order gekregen hebben.
D.m.v. bv mail.
Als u deze niet ontvangen heeft en niet verzonden is, wordt het vanzelf 3 maanden.
U kunt zonder opgaaf van redenen Uw bestelling annuleren.
"Als u deze niet ontvangen heeft en niet verzonden is, wordt het vanzelf 3 maanden".
Da's nieuw voor mij, waar staat dat?
Da's nieuw voor mij, waar staat dat?
Dit klopt niet: De bedenktijd gaat pas in na het ontvangen van het artikel.De bedenktijd van 7 dagen gaat in op het moment van de order plaatsen via internet.
bron: http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=55304Annuleringsrecht van de consument
De consument heeft het recht om binnen zeven werkdagen na ontvangst van het product de koop zonder toelichting te annuleren. Als de verkoper niet voldoet aan de informatieplicht, dan geldt er een annuleringstermijn voor de consument van drie maanden na ontvangst van het product.
pvd
Het is dus mogelijk, als het produkt al verzonden is zal je alleen de verzendkosten voor je eigen rekening moeten nemen om het terug te sturen.
Thx voor de info mbt. die drie maanden, wist ik niet.
Wat word er precies bedoeld met die informatieplicht dan?
@
Je schrijft:
Bij de uitvoering van de overeenkomst dient het internetbedrijf de koper uiterlijk bij levering een schriftelijke bevestiging toe te sturen (tenzij je deze al voor het sluiten van de overeenkomst hebt gekregen). Deze schriftelijke bevestiging kan ook per e-mail of een andere duurzame drager (denk aan brief of fax) verstuurd worden. De schriftelijke bevestiging moet in elk geval informatie geven over:
- de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de koper van het herroepingsrecht (lees de bedenktijd) gebruik kan maken
- het bezoekadres van de vestiging van de leverancier waar de koper met zijn klachten terecht kan en het telefoonnummer van de verkoper
- de regeling met betrekking tot de aftersales service en garantie
- de voorwaarden voor de ontbinding van de overeenkomst (als het diensten betreft) indien deze van onbepaalde duur is of een duur heeft van meer dan een jaar
Alle bovenstaande informatie kan op de site van de verkoper staan. Als je dan op de ja-button klikt heb je in feite wettelijk een koopovereenkomst afgesloten.
Groeten, Maxiem.
Je schrijft:
Antwoord:Wat word er precies bedoeld met die informatieplicht dan?
Bij de uitvoering van de overeenkomst dient het internetbedrijf de koper uiterlijk bij levering een schriftelijke bevestiging toe te sturen (tenzij je deze al voor het sluiten van de overeenkomst hebt gekregen). Deze schriftelijke bevestiging kan ook per e-mail of een andere duurzame drager (denk aan brief of fax) verstuurd worden. De schriftelijke bevestiging moet in elk geval informatie geven over:
- de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de koper van het herroepingsrecht (lees de bedenktijd) gebruik kan maken
- het bezoekadres van de vestiging van de leverancier waar de koper met zijn klachten terecht kan en het telefoonnummer van de verkoper
- de regeling met betrekking tot de aftersales service en garantie
- de voorwaarden voor de ontbinding van de overeenkomst (als het diensten betreft) indien deze van onbepaalde duur is of een duur heeft van meer dan een jaar
Alle bovenstaande informatie kan op de site van de verkoper staan. Als je dan op de ja-button klikt heb je in feite wettelijk een koopovereenkomst afgesloten.
Groeten, Maxiem.