LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aankoop bij Intertoys niet aan mij geleverd maar aan vreemde

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
alfatrion

Re: Aankoop bij Intertoys niet aan mij geleverd maar aan vreemde

Ongelezen bericht door alfatrion »

xFamilie schreef:Ik ga ook naar de geschillencomissie maar wat moet ik dan zeggen over wat de postbode zegt? Wantja of het waar is weet ik ook niet
Dat het niet waar is. Jij hebt geen pakketje ontvangen en jij heb geen handtekening gezet.
Nijogeth schreef:
Leo The Emperor schreef:Nee je kunt de koop nu niet ontbinden. Je moet alsnog levering van de PS4 vorderen
Bij ontbinding moet je het product retour sturen ...
Dat is onzin. Je kunt een koop op afstand al ontbinden voordat ze het product hebben verzonden, dus ook voordat je het hebt ontvangen. Je kan verder ook niet retour sturen wat niet ontvangen is en als men niet levert, dan zou je dus niets terug kunnen sturen.
Klopt er is niet geleverd en er kan herroepen worden tot 14 dagen na levering.
Leo The Emperor schreef:Je kan de koop technisch gezien wel ontbinden, maar dat slaat in deze casus nergens op .
Intertoys zal in dat geval de PS4 terugeisen omdat ze ervan uitgaan dat deze gewoon is geleverd.
Onzin. Intertoys zal daar ook vanuit gaan als je levering eist. Als je levering kunt eisen, dan kun ook herroeping eisen.
chrisd1 schreef:artikel 7:50d BW
Dat wetsartikel is afgeschaft. Voor een actuele bron zie: wetten.overheid.nl. ZIe art. 6:230o en 6:230p BW.

xFamilie

Ongelezen bericht door xFamilie »

Dus wat nu doen? Want Ik lees tegenstrijdige dingen
Wel of niet koop ontbinde.
Of iets anders? Zoals bv alleen laten weten dat ik na de geschillencomissie?

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

alfatrion schreef:
chrisd1 schreef:artikel 7:50d BW
Dat wetsartikel is afgeschaft. Voor een actuele bron zie: wetten.overheid.nl. ZIe art. 6:230o en 6:230p BW.
Klopt.
xFamilie schreef:Dus wat nu doen? Want Ik lees tegenstrijdige dingen
Of iets anders? Zoals bv alleen laten weten dat ik na de geschillencomissie?
Ikzelf zou ontbinden 'op grond van artikelen 6:230o en 6:230p BW'.
De rest zou ik gewoon niet noemen; van dingen, waar ik geen verstand van heb (zoals een frauderende postbode, een lompe verkoper en een door een ander betaalde Geschillencommissie) blijf althans ikzelf het liefst zo ver mogelijk weg.

https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 04 okt 2018 12:11, 2 keer totaal gewijzigd.

alfatrion

xFamilie schreef:Dus wat nu doen? Want Ik lees tegenstrijdige dingen
Wat wil je? Als je je geld terug wilt dan ontbond je de koop. Als je het product wilt dan verlang je nakoming.

@chris ik zie dat ik te snel heb gelezen, het wetsartikel is niet afgeschaft, maar is het niet het juiste artikel.

xFamilie

Oke maar als ik de koop ontbind moet ik dus iets terug sturen wat ik niet heb dus?

alfatrion

xFamilie schreef:Oke maar als ik de koop ontbind moet ik dus iets terug sturen wat ik niet heb dus?
Nee, het risico op verlies en beschadiging is nooit op jou over gegaan, omdat het product nooit is bezorgd.

Leo The Emperor

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 04 okt 2018 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Leo The Emperor schreef:Stop a.j.b. met TS op het verkeerde been te zetten.
Dit is het goede been.

chrisd1

xFamilie schreef:Oke maar als ik de koop ontbind moet ik dus iets terug sturen wat ik niet heb dus?
Althans in de door alfa eerder genoemde artikelen 6:230o BW en 6:230p BW kan ontbinden nadat
consument de zaak heeft ontvangen.
Is hier niet het geval: vrees het inmiddels met Leo eens te moeten zijn.

xFamilie

Oke dus gewoon niks zeggen en na de geschillencomissie
Maar wat zeg ik daar?
Alleen dat ik of mijn huishouden niks heeft ontvangen en niet overeenkomt met onze handtekening en die van de ontvangst handtekening?
want of de van de postbode waar is weet ik natuurlijk ook niet
Maar die zeggen natuurlijk
Het is daar(bij mijn huis) afgeleverd

chrisd1

xFamilie schreef:Maar wat zeg ik daar?
Dat de 'handtekening', die de postbode aanvoert als bewijs, niet overeenkomt met één van jullie handtekeningen op jullie ID-passen.

alfatrion

chrisd1 schreef:Althans in de door alfa eerder genoemde artikelen 6:230o BW en 6:230p BW kan ontbinden nadat
consument de zaak heeft ontvangen.
Je leest het artikel niet goed. TS kan herroepen tot een termijn van 14 dagen, nadat de consument de zaak heeft ontvangen. Deze formulering is expliciet zo gekozen zodat het duidelijk is dat er herroepen kan worden voor de termijn is gestart. Voor juni 2014 stond het artikel in BW7, zonder deze formulering en toen oordeelde verschillende rechters dat er toch eerder ontbonden kon worden. De bijzin geeft niets meer of minder aan dan dat de termijn van 14 dagen begint te kopen op het moment dat het product is ontvangen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hypo63, het lijkt me dus dat de postbode verschillende verhalen zou vertellen. Zeker aangezien Intertoys niet zelf aan de deur is geweest.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

xFamilie schreef:ik heb op 9-08-2017 heb ik bij intertoys een playstation 4 Pro besteld en betaald met ideal 399.00 euro.
ik had van te voren even naar intertoys gebeld of er een id getoont moest worden omdat het om veel geld gaat en ja dat moest indd,dus ik dacht dat ik het wel kon vertrouwen.
deze zou 10-08-2017 geleverd worden.
toen ik rond 17:30 ging kijken hoelaat hij zou komen, zag ik dat hij al geleverd was.
ik heb de dag erna gelijk met intertoys en postNL gebeld er liep een onderzoek. later de middag nog een keer met intertoys de leidinggevende gebeld, post nl bleef zeggen dat ik het gekregen had.
toen we het contact verbroken rond 17:15 ging de bel en de postbode(altijd dezelfde) stond aan de deur.
ik zei een moment en pakte mijn telefoon en filmde bijna het hele gesprek.
09-08 : PS besteld en TS vraagt van te voren aan Intertoys of er een ID getoond moet worden :? Dit blijkt dus helemaal niet nodig te zijn, krabbel voor ontvangst was voldoende zegt Post NL
10-08 : zou geleverd worden
10-08 : TS ziet om 1730u dat er al geleverd is ---- hoe dan??? Waaraan dan ???
11-08 : TS belt Intertoys en Post NL maar er liep ( al ) een onderzoek ? Hoezo dan? ?
11-08 : ( altijd dezelfde ! ) postbode ad deur ..gesprek wordt gefilmd tot de batterij leeg is.. zegt te goeder trouw te zijn geweest en het afgegeven heeft.

Vraag me niet waarom, maar ik geloof deze postbode . Als hij het pakket achterover heeft gedrukt komt ie echt niet gelijk weer ad deur en dan wordt het ook nog opgenomen ! Het is ook nog eens altijd dezelfde postbode. Die gaat echt niet zoiets stoms uithalen in zn eigen wijkje. Bovendien heeft hij een goede staat van dienst en blijkt betrouwbaar te zijn.
Het verhaal is echt raar zoals ik al eerder ook schreef.
En nd geschillencommissie gaan? Ik zie het nog niet zo 1-2-3 gebeuren eerlijk gezegd 8) Het verhaal rammelt imo...sorry hoor.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 aug 2017 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht aangepast: offtopic.

Leo The Emperor

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 04 okt 2018 12:10, 2 keer totaal gewijzigd.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Exact. En idd vreemd genoeg is er geen PS meer " nodig " voor het zieke familielid.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Advies voor de TS, ga naar de geschillencommisie en vertel aldaar alleen die dingen welke je zeker weet en vast staan.
Stel vooraf zoals reeds eerder aangegeven nog wat schriftelijke vragen aan Intertoys en het zou goed moeten komen.

Suc6
Laatst gewijzigd door Radar op 21 aug 2017 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht aangepast. Reden: reactie op verwijderd bericht

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Paar berichten verwijderd door moderator. Reden: ongefundeerd en of irrelevant.

Gesloten