mh73 schreef:Ik heb het prima begrepen. Volgens mij blijkt dat ook duidelijk uit het eind van mijn reactie. Ik geef aan wat volgens mij min of meer gebruikelijk is op die leeftijd, waarbij ik ervan uitga dat 2 tickets toch niet meer dan die sportschoenen van 120 euro zullen kosten. Op die leeftijd vragen ze echt geen toestemming meereleven schreef:Ik denk, dat je het bericht van TS niet hebt begrepen.mh73 schreef:Mijn dochter is 17, maar die koopt haar kleding zelf. Haar vriendinnen doen dat ook, kopen dure sportschoenen van 120 euro, dure jassen, dure accessoires. Ze gaat met vriendinnen naar de bioscoop in de stad, gaan ze gezellig met elkaar eten van te voren. Op die leeftijd kopen ze alles zonder ouders. Dat deed ze vorig jaar ook al. Dat is normaal.
Ze bestelt kaartjes voor evenementen. Ze bestelt tekenprogramma's aan de andere kant van de wereld. En er is niemand die ooit heeft gevraagd of ze wel toestemming van haar ouders heeft.
Ik vind dat niet vreemd.
Ik denk dat het niet gek is als een kind van die leeftijd (jongvolwassene heet dat) kaartjes koopt voor een concert. En ik denk dat het bedrijf in zijn recht staat om de koop niet ongedaan te maken. Ik denk ook dat een rechter daarin meegaat.
Een tatoeage mag niet zonder toestemming van een volwassene, of een duur abonnement, meer dingen waarvan je op die leeftijd nog niet helemaal kunt overzien wat de gevolgen kunnen zijn. Maar kaartjes voor een concert, nee, ik denk niet dat je daar onderuit komt.
TS heeft zijn zoon GEEN toestemming gegeven om kaartjes te kopen.
Dat jou dochter dat wel mag, heeft te maken, dat jij er niets tegen hebt.Simpel.
De resternde dingen hebben niets met de vraagstelling van TS te maken.
En dat is precies wat ik probeerde uit te leggen. Witte angora snapt het wel.witte angora schreef: Kortom, als 90% van de 16-jarigen zelfstandig, zonder toestemming te vragen, concertkaartjes kan kopen, dan is dat in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk. En daarmee mag dan veronderstelt worden dat de toestemming is verleend.
Neen, je snapt het niet.
Er zijn twee verschillende dingen, namelijk dat TS VOORAF GEEN TOESTEMMING heeft verleent.
Dus jouw redenatie dat kinderen op deze leeftijd geen toestemming vragen, gaat hier niet op.
Het tweede is, wat WA bedoeld, dat er via internet (Online) niemand kan zien, hoe oud de persoon is.
Dit heb ik ook nooit anders beweert.