LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanmaning gekregen van Wehkamp

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Aanmaning gekregen van Wehkamp

Ongelezen bericht door estevens »

Ik raakte bevriend met een Antilliaanse vrouw in 2006, ze had geen bezittingen, helemaal niets, ze verbleef op kamers bij het Leger des Heils, ze wou heel graag wat spulletjes bestellen bij Wehkamp om wat dingetjes te bezitten.
Het was een lieve vrouw en ik raakte verliefd op haar.
Uit zielsmedelijden had ik toegezegd en het fiad gegeven om artikelen te bestellen op haar naam en dat ik de rekening per maand zou betalen voor haar, want ze had geen rooie cent, ze had geen werk. Ook had ik haar toegezegd een lening via Wehkamp aan te vragen van € 2000,= om de vliegreis te bekostigen om haar familie te kunnen bezoeken op de Antillen die ze al jaren niet gezien te hebben.
Ik had zelf ook geen rooie cent om het zelf voor haar te bekostigen.
Nu is ze plotseling met de noorderzon vertrokken naar de Antillen en niets meer van haar vernomen sinds 5 maanden geleden. Geen adres achtergelaten en ik zit nu met een aflossing van wehkamp (totaal €3000,=) en alle spullen schijnt ze weer verkocht te hebben om aan geld te komen.
Deze aflosrekening staat op haar naam en haar geboortedatum, ik hoef hier er toch niet voor op te draaien? Ze betaald de aflossing zelf maar, ik trek mij de handen er vanaf. Ik krijg nu op mijn adres aanmaningen van achterstallige betalingen, alleen omdat ik de aflossing voor haar betaal via mijn bank??
Ze stond niet eens bij mij ingeschreven. Ik kreeg een keer een vaag telefoontje van haar moeder dat ze niet meer naar Nederland kwam en daar met een nieuwe vriend samen ging wonen.

Wat kan ik hieraan doen? ik ben niet van plan om nog verder voor de kosten voor haar op te draaien. Intussen gaan de aanmaningen van achterstand in betaling gewoon door!!!!
Laatst gewijzigd door estevens op 24 dec 2009 01:18, 1 keer totaal gewijzigd.

kopermolen
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 dec 2009 13:01

Re: Aanmaning gekregen van Wehkamp

Ongelezen bericht door kopermolen »

Als je niet betaalt komt de boze deurwaarder en die plukt je helemaal leeg!

estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: Aanmaning gekregen van Wehkamp

Ongelezen bericht door estevens »

Maar het staat niet eens op mijn naam. wel heb ik de spullen en de aflossing voor haar betaald.
Laatst gewijzigd door estevens op 24 dec 2009 01:23, 1 keer totaal gewijzigd.

kopermolen
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 dec 2009 13:01

Re: Aanmaning gekregen van Wehkamp

Ongelezen bericht door kopermolen »

Wehkamp heeft een hoop ervaring met wanbetalers :wink:

estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: Aanmaning gekregen van Wehkamp

Ongelezen bericht door estevens »

Maar ik ben niet meer van plan om haar aflossing te betalen, ze betaald het zelf maar.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Aanmaning gekregen van Wehkamp

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Uit zielsmedelijden had ik toegezegd en het fiad gegeven om artikelen te bestellen op haar naam en dat ik de rekening per maand zou betalen voor haar, want ze had geen rooie cent, ze had geen werk. Ook had ik haar toegezegd een lening via Wehkamp aan te vragen van € 2000,= om de vliegreis te bekostigen om haar familie te kunnen bezoeken op de Antillen die ze al jaren niet gezien te hebben.
Hier staat toch duidelijk dat jij je jegens Wehkamp hebt verplicht voor de aflossingen te zorgen.
Waarschijnelijk is deze vrouw in het geheel niet bekend in het klantenbestand van Wehkamp.

Enfin, uithuilen (en betalen ) en een volgende keer iets meer gezond wantrouwen hebben..

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Aanmaning gekregen van Wehkamp

Ongelezen bericht door ron1 »

Heeft deze mevrouw geen verdere familie in Nederland die je kan bellen of bezoeken om alles uit te leggen, het gevolg KAN zijn een groot schaamtegevoel jegens haar familie namelijk, erg belangrijk binnen de Antilliaanse gemeenschap....dan maar zo spelen.....

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: Aanmaning gekregen van Wehkamp

Ongelezen bericht door Machtold »

Ik denk dat het schaamtegevoel snel verdwijnt als ze horen dat ze een rekening van € 3000,- gepresenteerd krijgen.

Laat het een wijze les zijn. En als je zelf nb geen rooie cent hebt, dan ga je je toch niet voor een ander (een vreemde) in de schulden steken?
Geef alleen weg wat je kan missen. Ik leen nooit geld uit aan vrienden/familie, alleen als ik het niet terug hoef te hebben. Het geeft altijd problemen omdat je om je eigen centen moet gaan zeuren dan en dat schaadt de verhoudingen. Betalen ze terug, dan is het mooi meegenomen....

Maar ik vind het wel rot voor je. Zo verlies je stukje bij beetje het vertrouwen in mensen door dit soort gajes. :roll:

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Aanmaning gekregen van Wehkamp

Ongelezen bericht door ron1 »

Nee het schaamtegevoel komt en blijft juist als het goed is, het gevolg kan zijn dat ze over de brug komt, indirect wordt ook mevrouw haar nieuwe vriend getroffen, want die gaat vragen waar die 3000 euro van hun rekening is gebleven....inderdaad wel een wijze les, justitieel kan je hier overigens niets mee, het is op vrijwillige basis afgesloten aan beide partijen.....

stofzuigertje

Re: Aanmaning gekregen van Wehkamp

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik vermoed dat deze vrouw meerdere mannen probeerde te verlijden en zo haar geld verdienen, dus duur hoertje?

Omdat uw PC dus IP nummer en bank bekend is en U eerder wel betaalde zullen ze de schuld op U verhalen, zelf kon zij vermoedelijk nooit meer iets bij hun bestellen dus uw fout door onbekende nieuwe relatie te geloven...

Helaas, maar wees voorzichtig met dingen voor andere te doen want deze winkel is erg hard in het terug halen van geld.
U kunt alleen aangifte wegens oplichting proberen bij de politie....

wolk4life
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 dec 2009 17:29
Locatie: oss

Re: Aanmaning gekregen van Wehkamp

Ongelezen bericht door wolk4life »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: wat een grap dit zeg..... stom stommer stomst.... 8)

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: Aanmaning gekregen van Wehkamp

Ongelezen bericht door Machtold »

@wolk4life:
Wrijf het er nog ff lekker in! Dat weet TS ook wel dat het niet een slimme actie was. Daar is ie door schade wijs van geworden!
Maar ik ben ondertussen wel blij dat er nog mensen als TS rondlopen die een ander misschien willen helpen. En wat dat over jou zegt, mag je zelf raden! :P

wolk4life
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 dec 2009 17:29
Locatie: oss

Re: Aanmaning gekregen van Wehkamp

Ongelezen bericht door wolk4life »

als ik aan raden wilt doen dan doe ik wel mee met een bel spel ofzo....

dus wat zegt t volgens jou over mij machtold?????????????

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Aanmaning gekregen van Wehkamp

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

Dat de TS niet zo handig is geweest weet hij zelf ook wel.. maar hoe deze zaak juridisch in elkaar steekt weet ik niet. In hoeverre staat die lening op jou naam? je zegt er je fiat voor gegeven te hebben, dan lijkt er dus ook ergens jouw handtekening op papier te staan, dan sta je meteen een stuk minder sterk.

Ik denk niet dat er hier veel mensen zitten met genoeg juridische kennis, zeker omdat dit moeilijk te bepalen met de weinige gegevens die je geeft. Ik zou eens langs de rechtwinkel gaan en daar de zaak voorleggen.

Overigens denk ik persoonlijk niet zo dat wanneer je eerdere schulden voor haar betaalt hebt je dan maar verantwoordelijk bent voor alle schulden. Al vrees ik dat je ooit wel iets bij wehkamp hebt getekend..

witte angora
Berichten: 31027
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Aanmaning gekregen van Wehkamp

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat dit vergelijkbaar is met die Poolse en Bulgaarse vrouwen een paar jaar geleden. Daar wordt je verliefd op, je vind ze zielig, je trouwt er mee, seks is er niet, maar binnen de korte keren zijn ze vertrokken, de man kaalgeplukt en met een berg schulden achterlatend.

TS zal denk ik de schuld totaal af moeten betalen. Helaas. Indertijd zaten er ook hele schrijnende gevallen tussen. Mischien dat een juridisch loket advies kan geven?

Op die familie zou ik niet teveel rekenen. Die gaan als een blok beton om die vrouw heen staan. Goed of fout, het is wél onze familie, is de gedachte. Daar krijgt TS alleen maar een trap extra van, vrees ik.

Het is al 'netjes' dat er een vaag telefoontje kwam dat mevrouw niet meer terug zou komen.

Eerlijk gezegd denk ik dat het geld nog niet eens het allerergste is. Het allerergste is denk ik het gevoel van misbruik van het vertrouwen en de goedheid van TS. Dát zal de grootste klap hebben gegeven.

Eev
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 dec 2009 12:13

Re: Aanmaning gekregen van Wehkamp

Ongelezen bericht door Eev »

De verstrekker van de lening heeft geen kont te maken met de bedoeling ervan. Ik zou, je verhaal lezende, accepteren dat je belazerd bent en er nooit meer in tuinen. Enige dat dit je nog op gaat leveren is negatieve energie ben ik bang..

estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: Aanmaning gekregen van Wehkamp

Ongelezen bericht door estevens »

Ik heb toch besloten om de rekening te betalen, ik heb met wehkamp een regeling getroffen van € 100,- per maand.
Mijn ex schijnt te zijn verhuist met een andere man naar Spanje.

estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: Aanmaning gekregen van Wehkamp

Ongelezen bericht door estevens »

Pindakaaspotje schreef:Dat de TS niet zo handig is geweest weet hij zelf ook wel.. maar hoe deze zaak juridisch in elkaar steekt weet ik niet. In hoeverre staat die lening op jou naam? je zegt er je fiat voor gegeven te hebben, dan lijkt er dus ook ergens jouw handtekening op papier te staan, dan sta je meteen een stuk minder sterk.

Ik denk niet dat er hier veel mensen zitten met genoeg juridische kennis, zeker omdat dit moeilijk te bepalen met de weinige gegevens die je geeft. Ik zou eens langs de rechtwinkel gaan en daar de zaak voorleggen.

Overigens denk ik persoonlijk niet zo dat wanneer je eerdere schulden voor haar betaalt hebt je dan maar verantwoordelijk bent voor alle schulden. Al vrees ik dat je ooit wel iets bij wehkamp hebt getekend..
Ik heb nooit iets getekend, het ging allemaal automatisch via internet.
Anvragen en binnen een uur had ik het geld op mijn rekening.

Gesloten