LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AANVULLENDE GARANTIE BIJ REDCOON IS EEN WASSEN NEUS!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
GLGriffioen
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mar 2011 21:06

AANVULLENDE GARANTIE BIJ REDCOON IS EEN WASSEN NEUS!

Ongelezen bericht door GLGriffioen »

AANVULLENDE GARANTIE BIJ REDCOON IS EEN WASSEN NEUS!

4,5 jaar geleden een LG wasmachine bij jullie gekocht met 5 jaar aanvullende garantie (op advies van Redcoon!), die nu volgens de reparateur total loss is omdat het lagerkruis is gebroken. Netjes claim ingediend bij Redcoon en Itonia. Nu beweren zowel Redcoon als Itonia dat dit niet onder de garantie valt omdat dit gebruiksslijtage zou zijn (3.2 slijtage lager ???????????????) Wat een onzin! Volgens mijn reparateur is dit een bekend probleem bij dit type machine en dus eerder een productiefout als een slijtage probleem. Lekker makkelijk verzekeringen afsluiten en vervolgens niet thuisgeven. Ik heb nu een wasmachine gehuurd en dat kost 15 euro per week. Deze kosten stuur ik wel naar jullie toe JULLIE ZIJN NOG NIET VAN MIJ AF STELLETJE OPLICHTERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ALS MEN BEGINT MET DIT SOORT ZAKEN ZOU JE BIJNA DENKEN DAT REDCOON FAILLIET IS............. :evil:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: AANVULLENDE GARANTIE BIJ REDCOON IS EEN WASSEN NEUS!

Ongelezen bericht door sjohie »

GLGriffioen schreef:AANVULLENDE GARANTIE BIJ REDCOON IS EEN WASSEN NEUS!

4,5 jaar geleden een LG wasmachine bij jullie gekocht met 5 jaar aanvullende garantie (op advies van Redcoon!), die nu volgens de reparateur total loss is omdat het lagerkruis is gebroken. Netjes claim ingediend bij Redcoon en Itonia. Nu beweren zowel Redcoon als Itonia dat dit niet onder de garantie valt omdat dit gebruiksslijtage zou zijn (3.2 slijtage lager ???????????????) Wat een onzin! Volgens mijn reparateur is dit een bekend probleem bij dit type machine en dus eerder een productiefout als een slijtage probleem. Lekker makkelijk verzekeringen afsluiten en vervolgens niet thuisgeven. Ik heb nu een wasmachine gehuurd en dat kost 15 euro per week. Deze kosten stuur ik wel naar jullie toe JULLIE ZIJN NOG NIET VAN MIJ AF STELLETJE OPLICHTERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ALS MEN BEGINT MET DIT SOORT ZAKEN ZOU JE BIJNA DENKEN DAT REDCOON FAILLIET IS............. :evil:
Dan is er voor jou een schone taak weggelegd om de verzekeraar er van te overtuigen dat dit écht een productiefout is, en dat zij de kosten weer op LG kunnen verhalen. Sterkte daarmee.

Of je kiest de weg van de minste weerstand, en koopt een nieuwe. En dan zonder aanvullende verzekering, stop dat geld liever in een rechtsbijstandverzekering, waarmee je indien nodig fabrikanten op hun wettelijk bepaalde plichten mbt garantie en levensduur kan wijzen, want je hebt helemaal geen aanvullende verzekering nodig voor zoiets als een wasmachine, het is al lang geleden vastgesteld dat je als consument mag verwachten dat een stuk duurzaam witgoed als een wasmachine, zeker meer dan de garantie van 2 jaar, normaal mag/moet functioneren. Daar willen fabrikanten (uiteraard) nog wel eens hun kont uit draaien, vandaar een rechtsbijstandverzekering. :wink:

Edrick
Berichten: 115
Lid geworden op: 29 jan 2013 12:40

Re: AANVULLENDE GARANTIE BIJ REDCOON IS EEN WASSEN NEUS!

Ongelezen bericht door Edrick »

WAT????

4,5 jaar geleden een LG wasmachine bij jullie gekocht? :roll:

Nooit geweten dat Tros Radar wasmachines verkocht.
Hebben ze ook Miele?

GLGriffioen
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mar 2011 21:06

Re: AANVULLENDE GARANTIE BIJ REDCOON IS EEN WASSEN NEUS!

Ongelezen bericht door GLGriffioen »

Er is sinds mijn laatste post veel gezegd en gebeurd. (Negatieve-) Forum reacties te over, maar dat moet je accepteren als je met een botte bijl hakt. Redcoon heeft naar aanleiding van mijn postings contact opgenomen en uiteindelijk besloten om mij een nieuwe wasmachine uit te laten zoeken, welke ik tegen kleine bijbetaling nu thuis heb staan. Ik vind het erg jammer dat ik op deze manier mijn klacht uit heb moeten dragen, want dit is zeker niet mijn stijl. Uiteindelijk was het niet Redcoon, maar Itonia die zich er gemakkelijk met een afwijziging vanaf maakte. Ik wil bij deze de heer Gert-Jan Velders (Returns & Repairs van Redcoon) bedanken voor de minnelijke oplossing. Case closed.

Gruvay
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2013 14:36

Re: AANVULLENDE GARANTIE BIJ REDCOON IS EEN WASSEN NEUS!

Ongelezen bericht door Gruvay »

Ik heb in 2009 een Sony LCD TV bij Redcoon gekocht KDL46W5500 met een uitgebreide garantie van 5 jaar.Dit toestel vertoont strepen aan de linkerzijde van het beeldscherm. Na dit gemeld te hebben bij Redcoon werd ik verwezen naar de kleine lettertjes van het Garantieplan.Ik moest zelf Sony bellen en het reparatie bedrag van € 500,= zelf voorschieten. 25% is zo ie zo eigen risico.De rekening moet ik indienen bij Itonia in Oostenrijk, dus nog maar afwachten of dit wordt vergoed.De reparatie procedure staat hiermee erg onder druk en twijfel of dit nog wel zin heeft.Jammer dat Redcoon dit zo laat uitvoeren. Het zou netjes zijn geweest als zij zelf alles zouden regelen waardoor de consument niet eerst het schadebedrag hoeft voor te schieten.

stofzuigertje

Re: AANVULLENDE GARANTIE BIJ REDCOON IS EEN WASSEN NEUS!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Deze extra garantie is dus eigenlijk een verzekering.......
En deze betaald de reparatie na herstel.

Deze komt vaker voor maar als de winkel failliet zou gaan blijft deze wel doorlopen dus
eigenlijk beter dan de winkel gebonden contracten.
Maar jammer dat je voor de Sony TV dit onder een Wasmachine plaatste want Redcoon is slechts verkoper van een product en een verzekering die ze als extra aanboden.

Als je vooraf goed de voorwaarden had gelezen.....

Gesloten