| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ACN TRADING uit ZUIDWOLDE MODELBOUW
ACN TRADING uit ZUIDWOLDE MODELBOUW
Op 2 juli kocht ik een zogeheten avatar mini helicopter voor een bedrag van € 49, excl. verzendkosten. Ongeveer 18 dagen na aankoop wil de helicopter slecht opladen en stijgt ongeveer 30 seconden naar de gewenste hoogte en daalt dan langzaam naar ongeveer 10 cm boven de grond. Voor mij reden om diverse malen per mail bij de leverancier ACN Trading mij te beroepen op de garantie.
Nadat de leverancier al een week niet reageerde op mijn mailtjes die ik zowel via zijn website als via outlook verstuurde, besloot ik om hem te bellen. De eigenaar melde mij dat er op modelbouw geen garantie zit. Ik heb de beste man verteld dat er volgens de nederlandse wetgeving van elk artikel mag worden verwacht dat bij normaal gebruik een bepaalde levensduur kan worden gehaald. Gelet op de prijs en het termijn waarbinnen de helicopter niet meer naar behoren functioneerde vind ik, gesteund door de wetgeving dat ik mag verwachten dat de leverancier moet overgaan, of tot reparatie, of tot vervanging van het product.
Na enig aandringen wilde de eigenaar bij hoge uitzondering wel een motortje opsturen en een accuutje. Ik heb hem gemeld, A-technisch te zijn en niet door mijn gepriegel nog meer schade wil veroorzaken. Ik was van mening dat de helicopter door hem of de fabriek diende te worden hersteld. Meneer vond dit niet en daarop heb ik hem gemeld dit probleem voor te leggen bij een expert.
Volgens de consuwijzer heeft de consument recht op vervanging of reparatie van het product.
Persoonlijk koop ik niks meer bij ACN TRADING uit Zuidwolde http://www.acntrading.nl, mede gelet op het feit dat ik er achter kwam dat de voorwaarden van zijn site in strijd zijn met diverse wetgeving waaronder de wet koop op afstand.
Nadat de leverancier al een week niet reageerde op mijn mailtjes die ik zowel via zijn website als via outlook verstuurde, besloot ik om hem te bellen. De eigenaar melde mij dat er op modelbouw geen garantie zit. Ik heb de beste man verteld dat er volgens de nederlandse wetgeving van elk artikel mag worden verwacht dat bij normaal gebruik een bepaalde levensduur kan worden gehaald. Gelet op de prijs en het termijn waarbinnen de helicopter niet meer naar behoren functioneerde vind ik, gesteund door de wetgeving dat ik mag verwachten dat de leverancier moet overgaan, of tot reparatie, of tot vervanging van het product.
Na enig aandringen wilde de eigenaar bij hoge uitzondering wel een motortje opsturen en een accuutje. Ik heb hem gemeld, A-technisch te zijn en niet door mijn gepriegel nog meer schade wil veroorzaken. Ik was van mening dat de helicopter door hem of de fabriek diende te worden hersteld. Meneer vond dit niet en daarop heb ik hem gemeld dit probleem voor te leggen bij een expert.
Volgens de consuwijzer heeft de consument recht op vervanging of reparatie van het product.
Persoonlijk koop ik niks meer bij ACN TRADING uit Zuidwolde http://www.acntrading.nl, mede gelet op het feit dat ik er achter kwam dat de voorwaarden van zijn site in strijd zijn met diverse wetgeving waaronder de wet koop op afstand.
Re: ACN TRADING uit ZUIDWOLDE MODELBOUW
Ha! En experts zat hier, en lekker goedkoop ook.....robvtol schreef:Meneer vond dit niet en daarop heb ik hem gemeld dit probleem voor te leggen bij een expert.
Wanneer het geen gebruikersfout is moet de winkel de klacht oplossen.
Is het werkelijk zo lastig om die accu te vervangen of vindt u het gewoon heerlijk om uw gelijk af te dwingen?
Dat laatste proef ik toch wel uit uw vraagstelling.
Mocht ik zelf aan deze helikopter gaan sleutelen (zie hiervoor garantie Burgerlijk wetboek) verspil ik hierna elke vorm van fabrieksgarantie. Ik ben ondeskundig en a technisch. Of dit moeilijk is zou ik niet weten. Ik weet wel dat ik hierna gelijk mijn verdere rechten verspeel. Verder heeft garantie zoals ik al eerder meldde alles te maken met een verwachte levensduur bij normaal gebruik. Bij deze helikopter heb ik bij een andere zaak een zogeheten trainingsset gekocht. Dit is een kruis waaraan rubber balletjes vastzitten. Deze bevestig je aan het landingsgestel van de helikopter. Hierdoor kan de helikopter niet raar, hard of verkeerd terecht komen mocht hij onverhoopt toch spontaan willen landen of door ondeskundigheid niet langer in de lucht kan worden gehouden. Ik ben van mening dat ik door aankoop van dit product als consument er alles aan heb gedaan om schade aan het toestel te voorkomen. Ik maak ook geen melding van schade maar van een slecht functionerende accu of motor. Dat de eigenaar van ACN Trading meldt dat er in de modelbouw geen garantie wordt gegeven is absolute onzin aangezien voor elke ondernemer in Nederland gevestigd of in Nederland opererend via internet de nederlandse wetgeving van toepassing is. Garantie voor alle duidelijkheid is iets wat de fabrikant geeft op een product. Echter als leverancier of winkelier dient u een product te vervangen of te repareren indien dit binnen de normale levensduur en bij normaal gebruik defect raakt. Geen uitzonderingen. Mocht de leverancier u tevens iets zijn vergeten te melden bij aankoop, en hiervoor zijn regels, wordt zelfs het herroepingsrecht verlengt naar 30 dagen. U kunt dan ongeacht de staat van het apparaat het product retourneren en uw aankoopbedrag incl. verzendkosten (uitspraak europees hof) terug eisen.Ha! En experts zat hier, en lekker goedkoop ook.....
Wanneer het geen gebruikersfout is moet de winkel de klacht oplossen.
Is het werkelijk zo lastig om die accu te vervangen of vindt u het gewoon heerlijk om uw gelijk af te dwingen?
Dat laatste proef ik toch wel uit uw vraagstelling.
Dit zelfde geld voor de wet koop op afstand. Er zijn slechts enkele uitzonderingen op de wet koop op afstand waarbij u een bedenktijd heeft van 7 werkdagen. Dit zijn verzegelde producten die kopieerbaar zijn, tijdsgebonden producten zoals krant etc, en aan bederf onderhevige producten. Alle andere producten geeft u bij aankoop op internet een bedenkperiode van 7 werkdagen na aankoop. U heeft zelfs het recht om het product uit te proberen. Verder hoeft u geen opgave te geven van reden om het product weer te retourneren. Als internet winkelier bent u verplicht het product terug te nemen en binnen 30 dagen het geld te retourneren. Mocht dit niet binnen 30 dagen gebeuren dan kunt u de betaling welke mogelijk is gedaan per creditcard terug laten halen door de creditcardmaatschappij na het aantonen dat u gebruik heeft gemaakt van u herroepingsrecht.
En hier zijn geen experts met uitzondering van het team van radar zelf. Maar u zou zich vergissen hoeveel geschoolde juristen hier ronddwalen.
-
Guardian72
- Contacteer:
@ Rob,
voor modelbouw zou ik toch niet via internet bestellen - juist vanwege dit soort dingen.
Ik weet van een modelbouwzaak waar mensen van ver heenkomen, juist vanwege service etc. (Hij is niet de goedkoopste).
voor modelbouw zou ik toch niet via internet bestellen - juist vanwege dit soort dingen.
Ik weet van een modelbouwzaak waar mensen van ver heenkomen, juist vanwege service etc. (Hij is niet de goedkoopste).
@Guardian graag de naam en adres van deze firma dan ga ik voortaan daarheen. Ik ben blij dat er gelukkig ook ondernemers zijn die hun onderneming naar eer en geweten ondernemen.
-
Guardian72
- Contacteer:
@ Rob,
je hebt een PB - anders word ik beschuldigd van spammen
je hebt een PB - anders word ik beschuldigd van spammen
Gelukkig zijn er ook nog andere heel veel prettige ervaringen met ACN-Trading.
Kijk maar eens op de Reactie's/Reviews van de ACN site.
-
MAXIEM
@
Tekst op de ACN:
Maxiem.
Tekst op de ACN:
Je zult dus als consument minder positieve reviews niet tegenkomen.Wij stellen uw reactie zeer op prijs over o.a. het geleverde product, product ervaringen, vlieg ervaringen, handige tips etc. etc.
Niet gewenste reactie's worden verwijderd zoals beledigende teksten, scheldwoorden, concurerende bedrijfsnamen & alle overige niet gewenste teksten & uitlatingen !!
Maxiem.
Ongetwijfeld. Het feit blijft echter dat hun voorwaarden in strijd zijn met de Nederlandse wetgeving. Zowel de wet koop op afstand als mede het garantierecht van de consument. Prettige ervaringen hebben alle, zelfs malafide, bedrijven.Henke schreef:Gelukkig zijn er ook nog andere heel veel prettige ervaringen met ACN-Trading.
Iedereen kan een internetshop beginnen. Het is niet zo heel moeilijk en kan net een goed idee zelfs bijzonder winstgevend zijn. Maar je moet je wel aan de wet houden.
Persoonlijk vind ik uw reactie op dit forum zwaar overdreven en erg aangedikt.
Om een dergelijk verhaal te maken over zo'n stukje speelgoed geeft aan dat u eigenlijk een beetje zielig bezig bent en dat is erg jammer.
Met uw opmerking geeft u aan dat er geen kritiek mag zijn op de producten (heli's)
van ACN. Gelukkig is mijn ervaring precies het tegenover gestelde.
Soms scheelt het enorm hoe je iemand benaderd over een probleem en kan je met redelijkheid veel meer bereiken.
Om een dergelijk verhaal te maken over zo'n stukje speelgoed geeft aan dat u eigenlijk een beetje zielig bezig bent en dat is erg jammer.
Met uw opmerking geeft u aan dat er geen kritiek mag zijn op de producten (heli's)
van ACN. Gelukkig is mijn ervaring precies het tegenover gestelde.
Soms scheelt het enorm hoe je iemand benaderd over een probleem en kan je met redelijkheid veel meer bereiken.
ik heb geen ervaringen met ACN, maar wel 20 jaar in de modelbouw wereld.
de avatar is een 4 channel helicoptertje, erg klein en licht.
een trainingskit kan absoluut niet onder dit toestel, deze kan immers nog geen postzegel tillen ??
Vraag mij dan toch sterk af hoe u dat voor elkaar gekregen heeft ?
erg ongeloofwaardig verhaal en zeer overtrokken.
zoals al eerder aangegeven door anderen, een beetje van de categorie "ik wil mijn gelijk halen ten koste van alles"
de avatar is een 4 channel helicoptertje, erg klein en licht.
een trainingskit kan absoluut niet onder dit toestel, deze kan immers nog geen postzegel tillen ??
Vraag mij dan toch sterk af hoe u dat voor elkaar gekregen heeft ?
erg ongeloofwaardig verhaal en zeer overtrokken.
zoals al eerder aangegeven door anderen, een beetje van de categorie "ik wil mijn gelijk halen ten koste van alles"
Wanneer je uitspraken van europees hof er op gaat naslaan voor een heli van vijf tientjes ga ik mij zorgen maken over de mentale toestand van ts....menso schreef:......erg ongeloofwaardig verhaal en zeer overtrokken.
dat kun je wel zeggen idd, helemaal mee eens !! hahahacrazyme schreef:Wanneer je uitspraken van europees hof er op gaat naslaan voor een heli van vijf tientjes ga ik mij zorgen maken over de mentale toestand van ts....menso schreef:......erg ongeloofwaardig verhaal en zeer overtrokken.
gebruiker geeft aan A technisch te zijn en geen accu te kunnen vervangen, met als reden geen extra schade te willen aanbrengen, maar is volgens zijn of haar eigen zeggen wel technisch genoeg om er een totaal ongeschikt trainingsset onder te plaatsen ?
Ben dan toch ook wel heel benieuwd wat het europees hof hiervan vind...?
-
Leo The Emperor
Dit impliceert dat de juristen hier verdwaald zijn, en dat ze eigenlijk op een ander forum thuishoren..En hier zijn geen experts met uitzondering van het team van radar zelf. Maar u zou zich vergissen hoeveel geschoolde juristen hier ronddwalen.
(of zou TS hiermee zichzelf bedoelen, nee dat is te gek voor woorden )
heb nog even gekeken op de site van ACN, maar deze verkopen duidelijk alleen RC spullen,Leo The Emperor schreef:Dit impliceert dat de juristen hier verdwaald zijn, en dat ze eigenlijk op een ander forum thuishoren..En hier zijn geen experts met uitzondering van het team van radar zelf. Maar u zou zich vergissen hoeveel geschoolde juristen hier ronddwalen.
(of zou TS hiermee zichzelf bedoelen, nee dat is te gek voor woorden )
Het is duidelijk dat TS toch echt ergens anders zijn 'mens erger je niet" moet gaan halen.
Bart Sm... heeft dit MB spel in de aanbieding geloof ik !