LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Agresieve verkoop/verlenging Avangate Bitdefender

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
ap1965
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2014 13:07

Agresieve verkoop/verlenging Avangate Bitdefender

Ongelezen bericht door ap1965 »

Sinds 2009/2010 ben ik gebruiker van Bitdefender. In oktober 2013 heb ik een eenjarig Bitdefender Internet Security abonnement afgenomen op de site van Bitdefender. In de bevestiging van die opdracht gaven zij aan dat de financiële afhandeling via Avangate zou gaan verlopen. Ik heb hierop verder geen acht geslagen omdat het een eenmalige transactie betrof.

Eind september 2014 heb ik een bericht van Avangate ontvangen waarin impliciet werd aangegeven dat het abonnement automatisch verlengd zou worden. Dit was het eerste bericht van Avangate in dit hele jaar en omdat ik in mijn account bij Bitdefender hierover niets terug kon vinden heb ik hier geen directe actie ondernomen. Begin oktober kreeg ik echter een orderbevestiging van Avangate dat zij mijn abonnement hadden verlengd en dat het bedrag was afgeschreven van mijn credit card (kennelijk nog gegevens van het jaar eerder), nog voordat mijn bestaande abonnement was afgelopen. Direct en voor het einde van deze abonnementsperiode heb ik bij Avangate aangegeven hier geen gebruik van te maken, maar hier gaan zij niet op in.

Kortom:
1. Ik heb GEEN opdracht gegeven voor het product noch mijn credit card gegevens verstrekt aan Avangate (wel aan BitDefender, een jaar eerder).
2. Ik heb NOOIT geopteerd voor een automatische verlenging. Kennelijk moet bij Avangate een account worden aangemaakt, waarbij je dan in staat bent bij je eigen profiel te komen zodat je het vinkje bij automatische verlenging kunt weghalen. Avangate zet deze voor het gemak maar op ja.
3. Ondanks een tijdige notificatie is Avangate niet in staat de transactie terug te draaien.

Allemaal erg teleurstellend en een product als Bitdefender onwaardig, tenzij dit een bewuste strategie van hen is. In ieder geval een waarschuwing aan andere bitdefender gebruikers om hierop alert te zijn.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Agresieve verkoop/verlenging Avangate Bitdefender

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Neem contact op met de credit card maatschappij en maak er een betwiste betaling van. Zo moet u uw geld terug kunnen krijgen.
Wat een rare gang van zaken. Ik ken dit soort fratsen wel van McAfee en dat was tevens een reden om op Bitdefender over te stappen en ben daar zeer tevreden over. Ik heb mijn pakket overigens niet rechtstreeks bij Bitdefender gekocht maar bij een aanbieder van goedkope antiviruspakketten. Misschien is dat nog een idee om zo dit gedoe via Bitdefender te voorkomen.

alfatrion
Berichten: 22128
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Agresieve verkoop/verlenging Avangate Bitdefender

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik adviseer u het bedrag bij de bank te laten storneren, eventueel via een MOI melding, en de bankrekening van het bedrijf te laten blokkeren.

Wat het bedrijf destijds als algemene voorwaarden hanteerde kan ik niet achter halen. Nu staat in de voorwaarden duidelijk te lezen dat het abonnement automatisch wordt verlengt, tenzij u aangeeft hierop geen prijs te stellen. Een dergelijke voorwaarde is echter bij wet verboden. Dit is ook het geval indien buitenlands recht van toepassing is.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Agresieve verkoop/verlenging Avangate Bitdefender

Ongelezen bericht door olaf79 »

alfatrion schreef:Ik adviseer u het bedrag bij de bank te laten storneren, eventueel via een MOI melding, en de bankrekening van het bedrijf te laten blokkeren.

Wat het bedrijf destijds als algemene voorwaarden hanteerde kan ik niet achter halen. Nu staat in de voorwaarden duidelijk te lezen dat het abonnement automatisch wordt verlengt, tenzij u aangeeft hierop geen prijs te stellen. Een dergelijke voorwaarde is echter bij wet verboden. Dit is ook het geval indien buitenlands recht van toepassing is.
Het is niet de bank maar de credit card maatschappij die dit moet regelen.

ap1965
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2014 13:07

Re: Agresieve verkoop/verlenging Avangate Bitdefender

Ongelezen bericht door ap1965 »

Iedereen bedankt voor de reacties en advies. Ik heb inderdaad bij de credit card maatschappij een betwiste transactie ingediend omdat ik nog voor de einddatum bij Avangate heb aangegeven geen prijs te stellen op de verlenging.

Het belangrijkste is echter andere gebruikers op deze automatische verlenging 'truc' attent te maken zodat zij op tijd hun maatregelen kunnen nemen. Hopelijk draagt dit bericht hieraan bij.

Gesloten