LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen garantie op half jaar oude iPhone 7 wegens 'valschade'

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
AlbertSchenning

Geen garantie op half jaar oude iPhone 7 wegens 'valschade'

Ongelezen bericht door AlbertSchenning »

ik krijg op een nog geen 1/2 jaar oude iPhone met een bekende Apple-fout ¨geen service¨geen garantie van TelefoonDiscounter vanwege zogenaamde valschade. Graag kom ik in contact met personen die dezelfde ervaring hebben.
Laatst gewijzigd door Radar op 13 mar 2020 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: e-mailadres verwijderd

berndv

Re: Geen garantie op half jaar oude iPhone 7 wegens 'valschade'

Ongelezen bericht door berndv »

AlbertSchenning schreef:
12 mar 2020 23:05
ik krijg op een nog geen 1/2 jaar oude iPhone met een bekende Apple-fout ¨geen service¨geen garantie van TelefoonDiscounter vanwege zogenaamde valschade. Graag kom ik in contact met personen die dezelfde ervaring hebben.
welke ervaring moeten ze hebben? Dezelfde softwarefout? Afwijzing ivm valschade? Vertel anders iets meer over het hoe en wat, want dit is wel een heel karige uitleg. Hoezo komen ze bij valschade? Is het scherm gebarsten ofzo? En de telefoon zou een bekende Apple-fout hebben, welke fout zou dat moeten zijn?

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Val of broekzak schade?

Vele hebben het in broekzak, stoten tegen tafel aan en geen kras op buitenkant te zien en inwendig wel een breuk!
Dat noemen ze dan ook val schade maar is stoot of buig schade.

Het afwijzen bij inwendige sporen van breuk, buigen of stoten mag dus!
Wel dienen ze een bewijs foto hiervan te leveren.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Het privebericht dat ik gekregen heb was wel wat verhelderend. Wellicht dat ts dat bericht hier ook wil delen, dan kunnen anderen het ook lezen.

AlbertSchenning

Hieronder de foto´s + verhaal tot nu toe :

Dit is de grootste zichtbare schade maar je voelt met de nagel geen deukje ofzo, gewoon lakschade https://www.mupload.nl/img/zjdhoasp.jpg

Foto-2 en 3 zijn kleine putjes in de lak.
https://www.mupload.nl/img/3tjus5bidb.jpg
https://www.mupload.nl/img/txlx2qoqh0.jpg

Foto-4 moet je heel goed kijken om de schade te ontdekken.
https://www.mupload.nl/img/7eoufz.jpg

Document met correspondentie tot nu toe
Geschil Albert Schenning - TelefoonDiscounter.odt
Correspondentie tot nu toe met TelefoonDiscounter
(26.91 KiB) 54 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Gisteren kreeg ik ineens nadat ik mijn klacht op diverse forums heb geplaatst en ook aangemeld nu bij de geschillencommissie het volgende mailtje van hun :

Beste Albert,

We willen het toestel wel binnen 1 week laten repareren voor 59,- all in. U heeft al 27,- betaald dus dient er enkel nog 32,- bijbetaald te worden. Dit is uit coulance om een middenweg te vinden en is tevens mijn laatste finale aanbod om tot een oplossing te komen.

Klantenservice
TelefoonDiscounter.nl

Heb ik uiteraard afgewezen, trouwens toestel is al gemaakt. SimCard reader is vervangen. Ik probeer nu mijn gemaakte kosten van TelefoonDiscounter terug te krijgen.

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ja en daar ben je de fout ingegaan, je hebt je telefoon laten repareren zonder het bedrijf eerst de kans te geven om het te herstellen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

sake1987 schreef:
13 mar 2020 18:03
Ja en daar ben je de fout ingegaan, je hebt je telefoon laten repareren zonder het bedrijf eerst de kans te geven om het te herstellen.
Onzin. Toestel is allereerst aangeboden bij TD ter reparatie

AlbertSchenning

sake1987 eerst het hele verhaal lezen voordat je een mening geeft.

Toestel is pas gerepareerd na het volgende antwoord van TelefoonDiscounter op 4-3-2020:

Wij geven inderdaad geen garantie als het toestel val- of stootschade bevat. Dit is helaas het geval op uw toestel.
Wij wensen u verder succes met het toestel, we zullen verder niet in discussie treden.

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 »

AlbertSchenning schreef:
13 mar 2020 19:00
sake1987 eerst het hele verhaal lezen voordat je een mening geeft.

Toestel is pas gerepareerd na het volgende antwoord van TelefoonDiscounter op 4-3-2020:

Wij geven inderdaad geen garantie als het toestel val- of stootschade bevat. Dit is helaas het geval op uw toestel.
Wij wensen u verder succes met het toestel, we zullen verder niet in discussie treden.
Heb bovenstaande nog eens grondig doorgelezen maar vind de quote waar u mij nu op wilt corrigeren echt niet.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Zie bijlage in post 16;40

Komkommertijd

Ik vermoed dat de Telefoon discounter elke gevonden schade die er na de koop is bijgekomen zal misbruiken om niets te hoeven doen, dan mag je een andere kopen en verkopen ze deze Furbie weer na herstel.

De garantie op een gebruikte Furbie is altijd een lastig punt,
wel heb ik voor elk toestel altijd een Doorzichtig Rubber bescherm hoesje en Gorilla glas op Ali Expres gekocht, dan is de kast voldoende beschermd en glas ook, 't zachte rubber is sterker dan hard plastic en als ik hoesje weg haalde, vaak stof en vuil tussen,
is het toestel na vele jaren nog als nieuw, behalve de gaten voor stekkers... die worden wel vuil.

Of het een Apple, Samsung, Huawei of Xiaomi is maakte niets uit, voor elk merk is er een hoesje leverbaar en die siliconen plastic die als rubber aanvoelde, niet mooi maar beschermde voor 99% Uw toestel.

Te koop plaatselijk €10,- tot €15,- of voor €1,40 tot €2,70 op Ali Express....

AlbertSchenning

De telefoon zit standaard in een hoesje maar dat kan ik nooit aantonen. Volgens mij is de wetgeving dat de verkoper bij een defect toestel van minder dan 1/2 jaar oud moet aantonen dat de foutmelding komt door onzorgvuldig handelen van de klant. Bv laten vallen of zo en er binnenin de telefoon een schade wordt geconstateerd. Ik heb alleen maar fotos van de buitenzijde gezien.
Dit betekent dus niet dat elke foutmelding per definitie is ontstaan door een kleine schade die ergens aan de buitenkant te bekennen valt. Mijn plaatselijke Apple-dealer vermoede al zonder de telefoon open te maken, wat TelefoonDiscounter dus zeer waarschijnlijk ook niet heeft gedaan, dat de fout door de chip van de SimCard-reader werd veroorzaakt. Dit is een een bekende fout bij de iPhone7 model A1660 en dat wordt door Apple zelf erkend.
Maar we wachten maar af hoe de geschillencommissie zal oordelen. Voor mij is de zaak helder, ze hadden moeten aantonen dat de schade is ontstaan door val en zich niet achter lichte gebruikersschade verschuilen.

ElleFlowers

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

je hebt een tweedehands telefoon gekocht bij een bedrijf. Die moet uiteraard garantie geven. Indien er binnen 6 maanden een defect optreedt is het volgens mij zo dat het vermoeden is dat het defect bij de verkoop al aanwezig was. Het is wel een gebruikte telefoon en de garanties zijn niet echt hetzelfde bij een tweedehands. maar een deuk is toen niet gemeld door verkoper?

Indien er toen fotos waren zonder die schade heb je dat je die schuld in jouw schoenen kan worden geschoven. Die fotos zijn er dus niet maar die deuk wordt nu gebruikt als reden dat de telefoon een gebrek heeft buiten de deuk en door jouw toedoen is veroorzaakt?

Zoals je zegt blijkt dit een bekend probleem te zijn bij de apple iphone 7 en heeft apple dit aangegeven. Dan kan je toch nog naar Apple? Dit gebrek is een fabrieksfout wellicht. Het zou zomaar kunnen dat Apple het toch repareert. En jij toch nog weer een werkende telefoon hebt.

De verkoper moet aantonen dat de telefoon in goede staat was. Stellen dat jij hebt laten vallen omdat er een deukje is wil niet zeggen dat de interne schade daar een direct gevolg van is. Er zat toch een hoesje omheen?

AlbertSchenning

Ik zelf heb dit apparaat iPhone7 model A1660 niet nieuw gekocht dus weet ook niet de oorspronkelijke verkoop- cq productiedatum ervan maar dat lijkt me ook het probleem van TelefoonDiscounter en niet van mij.
Zie voor nog meer info : https://www.iculture.nl/nieuws/iphone-7 ... -probleem/

Komkommertijd

A1660 voor Chinese regio gemaakte..... dat kun je krijgen als je een gereviseerde wilde kopen.

Als ze geen duidelijke foto achterzijde laten zien is dat dump handel met foute software.
Apple beschermde de markt hier en deze verkoper hoorde dit te vergoeden.
Maar het blijft een handelaar en ik had voor het geld liever een nieuwe Huawei of Xiaomi gekocht.

Verder hoesje, beschermde die de gehele kast rondom met zachte siliconen rubber of hard plastic met nep leder eromheen?
De zachte blijken beter te beschermen en hoeveel krassen waren er bij aankoop?

Zoals ik deze winkel nu lees; Bij beschadigde kast geen garantie maar ze verkopen juist met krassen en beschadigingen ,
en eigenlijk is hun garantie een onzin papiertje geworden met deze regel.
99% van hun toestellen is wel ergens een kleine of grotere kras of buts te vinden en dan hoef je niets te doen?

Volgende keer een betere verkoper zoeken en vraag of zij hier willen reageren?
Stuur ze een link, kunnen ze hun kant verhaal ook melden maar verkopen met schade en dan op die grond elke garantie uit
sluiten, dat zullen ze niet leuk vinden als ze dit bericht van mijn lezen!
Soms doen ze dan alsnog uit coulance iets, want dit blijft jarenlang voor iedereen te vinden!

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

sake1987 schreef:
13 mar 2020 18:03
Ze hebben die mogelijkheid gekregen.

Komkommertijd

Deze I Phone 7 was geen ½ jaar oud... maar ½ jaar in jou bezit...
Een 2e hans toestel met enige krasjes en achteraf bij garantie dit als oorzaak te vermelden om garantie af te wijzen!

Als je een 2e hansje verkoopt met garantie moet je niet zeuren over krasjes.
Wel is een Siliconen rubber hoesje beter dan klaphoes of zo... zachte materiaal beschermde meer dan de plastic doos met voor en achter klepje... en voorkant het Gorilla glas erop!

De nu 4 jaren oude Xiaomi van mijn vrouw net deze Aap eraf gehaald, dat Gorilla glas weg plukken dat dan wel breekt is hele klus en nieuwe erop van €1,29 incl porto kosten van Chinese Post!
Als ik nu gelijk het Siliconen Rubber hoesje goed bekijk, vol krassen van sleutels in broekzak, maar toestel is nog als nieuw!
De batterij vervangen was ook flink aan de prijs... gezien de rest van kosten, voor €8,93 incl Porto nu betere accu erin en van
ooit 2500 mAh naar nu 3400 mAh... dus langer laden!

Maar bij het kopen van een 2e Hansje of Furby, altijd even foto maken van krasjes bij afleveren zodat je bewijs hebt dat zij het zo leverden.... 2e toestel nodig, en bewijs van hoe geleverd is wel handig bij dit soort handelaren helaas....

AlbertSchenning

Laatste update :
telefoon geeft na de reparatie in de plaatselijke winkel na 10 dagen weer de melding ¨geen service¨. Dit gemeld bij de winkel en deze geven gewoon de gemaakte kosten terug.
Via het EMEI serienr van de telefoon zag ik dat de iPhone minder dan 3 jaar oud was. Apple support gebeld. Deze vertelde dat het een US-telefoon was en dat deze nog onder de geupdate garantie viel van Apple ( https://support.apple.com/iphone-7-no-service ).
Hij wordt gratis gerepareerd !!!
Vandaag back-uppen en morgen hopelijk naar de winkel wegbrengen (als dat nog lukt met de corona-virus maatregelen)
Dat is tenminste service, daar kan TelefoonDiscounter nog iets van leren.

Gesloten