LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Graficall houdt zich niet aan wet kopen op afstand

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
devious

Re: Graficall houdt zich niet aan wet kopen op afstand

Ongelezen bericht door devious »

Hoe ze het ook wenden of keren ( of hoe raar wij hier je aktie vinden ) je hebt wel recht op geld-terug.
Maar hoe je zezover gaat krijgen..ik weet het niet. Rechtsbijstand zou wat kunnen doen, echter is het bedrag nou ook weer niet winstgevend te noemen voor je rechtsbijstandVERZEKERING ( want ook daar draait het alleen om de centjes, vergeet dat niet).

jacobboersma

Ongelezen bericht door jacobboersma »

Ik heb inmiddels onderstaande brief verstuurd. Dit is ondertussen al weer 2 weken geleden. Ik heb geen enkele reactie gekregen. Wat kan ik nu verder nog doen?

Geachte heer, mevrouw,

Op 22 mei 2013 heeft u aangegeven niet tot creditering te zullen overgaan, omdat:
1. u het product speciaal heeft besteld, en/of
2. het product door mij uit de verpakking is gehaald en uitgeprobeerd, en/of
3. dit aan de verpakking zichtbaar is.

Artikel 7:46d BW geeft consumenten een koop op afstand te ontbinden, behoudens in de wet vermelde omstandigheden. Conform art. 7:46i BW kan hiervan niet in het nadeel van de consument worden afgeweken. Op grond van art. 6:233 sub a jo 6:240 lid1 BW roep ik vernietiging in van de bedingen die hiermee in strijd zijn.

Nu u heeft aangegeven niet tot betaling over te zullen gaan bent u op grond van art. 6:83 sub c BW in verzuim. Derhalve komt mij op grond van art. 6:119 lid 1 BW en art. 6:96 lid 5 BW in combinatie met de BIK respectievelijk de wettelijke rente en € 40 euro incassokosten toe. Hierop zal ik geen aanspraak maken indien u binnen 14 dagen na de dagtekening betaald. In het geval u hieraan niet voldoet dan zal ik me beraden op verdere stappen en vervalt deze toezegging.

Met vriendelijke groet,
Jacob Boersma

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

jacobboersma schreef:Ik heb inmiddels onderstaande brief verstuurd. Dit is ondertussen al weer 2 weken geleden. Ik heb geen enkele reactie gekregen. Wat kan ik nu verder nog doen?
Optie 1. Een incassobureau inschakelen dan zijn de wettelijke incassokosten € 48,40.
Optie 2. Naar de rechter. Het gemachtigde salaris is € 30,- per punt met een maximum van drie punten.

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

jacobboersma schreef:Ik heb inmiddels onderstaande brief verstuurd. Dit is ondertussen al weer 2 weken geleden. Ik heb geen enkele reactie gekregen. Wat kan ik nu verder nog doen?

Geachte heer, mevrouw,

Op 22 mei 2013 heeft u aangegeven niet tot creditering te zullen overgaan, omdat:
1. u het product speciaal heeft besteld, en/of
2. het product door mij uit de verpakking is gehaald en uitgeprobeerd, en/of
3. dit aan de verpakking zichtbaar is.

Artikel 7:46d BW geeft consumenten een koop op afstand te ontbinden, behoudens in de wet vermelde omstandigheden. Conform art. 7:46i BW kan hiervan niet in het nadeel van de consument worden afgeweken. Op grond van art. 6:233 sub a jo 6:240 lid1 BW roep ik vernietiging in van de bedingen die hiermee in strijd zijn.

Nu u heeft aangegeven niet tot betaling over te zullen gaan bent u op grond van art. 6:83 sub c BW in verzuim. Derhalve komt mij op grond van art. 6:119 lid 1 BW en art. 6:96 lid 5 BW in combinatie met de BIK respectievelijk de wettelijke rente en € 40 euro incassokosten toe. Hierop zal ik geen aanspraak maken indien u binnen 14 dagen na de dagtekening betaald. In het geval u hieraan niet voldoet dan zal ik me beraden op verdere stappen en vervalt deze toezegging.

Met vriendelijke groet,
Jacob Boersma
Het is niet zo slim om de door alfatrion aangeboden brieven maar even klakkeloos over te nemen en te versturen. Die zitten namelijk vol taalfouten, waardoor het opgezwollen taalgebruik nogal belachelijk overkomt.

Artikel 7:46d BW geeft consumenten een koop op afstand te ontbinden? :roll:

devious

tja, al dat prachtige taalgebruik met het aanhalen van wetten ed staat heel leuk enzo, maar als de foute meneer gewoon lekker alles negeert dan weet Alfatrion het ook niet meer. Voor dergelijke bedragen gaat men niet naar de rechter, het juridisch loket inschakelen heeft ook geen effect: er valt niks te halen want meneer reageert gewoon niet.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

devious schreef:tja, al dat prachtige taalgebruik met het aanhalen van wetten ed staat heel leuk enzo, maar als de foute meneer gewoon lekker alles negeert dan weet Alfatrion het ook niet meer.
De beste stuurlui staan aan wal. Verder dan dat anderen het hier allemaal fout doen kom je niet. Zelf heb je helemaal geen oplossing gegeven.

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

alfatrion schreef: De beste stuurlui staan aan wal. Verder dan dat anderen het hier allemaal fout doen kom je niet. Zelf heb je helemaal geen oplossing gegeven.
Geen oplossing is vaak beter dan jouw oplossing. Nu heb je iemand een brief laten sturen die zeer intelligent en juridisch onderlegd moet overkomen, maar door de fouten er in dat juist absoluut niet is. Zo slaag je er dus in er voor te zorgen dat TS zich met zijn brief tegenover de andere partij volledig belachelijk maakt.

Noem je dat een oplossing?

devious

even het onderwerp op mezelf projecteren: als ik een brief binnen krijg met wet-dit en wet-dat, dan denk ik: stop maar in je gat... :lol:

Gesloten