LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Praktijken van Halfords Webshop !

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
mille012
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 mar 2011 11:55

Re: Praktijken van Halfords Webshop !

Ongelezen bericht door mille012 »

Er zijn genoeg webshops die zeer snel terug betalen na ontvangst van het artikel. Ik heb dit zelf diverse keren mee gemaakt. Beetje kort door de bocht.

Halfords NL
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2013 14:37

Re: Praktijken van Halfords Webshop !

Ongelezen bericht door Halfords NL »

Geachte forum gebruiker,

Graag wil ik op dit forum namens Halfords Nederland B.V. gebruik maken om het verhaal vanuit ons oogpunt toe te lichten. Helaas gaat er in een grote organisatie als Halfords wel eens iets mis. Met ruim 1000 internetbestellingen per week kan dat ook niet anders. Echter doen wij er alles aan om dit aantal te reduceren tot een minimum. Dit doen wij vooral door goed te luisteren naar onze consument en het regelmatig evalueren van diverse processen.

Nadat ik mijzelf verdiept heb in het gehele verhaal, concludeer ik dat Halfords niet optimaal heeft gehandeld voor een juiste en snelle afwikkeling. Hiervoor bied ik dan ook namens Halfords Nederland BV mijn welgemeende excuses aan.

Al voor het vierde jaar op rij is onze website, met de daarbij behorende regels en richtlijnen, gecertificeerd door de Nederlandse thuiswinkel organisatie. Mede door deze certificering kunt u als consument veilig en vertrouwd kopen via onze website. Wanneer Halfords u een defect product toestuurt en u niet tevreden bent, restitueren wij het volledige bedrag binnen de wettelijk bepaalde termijn van maximaal 30 dagen. Om de klantvriendelijkheid te waarborgen doen wij onze uiterste best om ruim binnen deze termijn te blijven. Echter hebben wij als verkopende partij ook te maken met wettelijke bepalingen. Dit om zowel u als ons te beschermen tegen onverwachte situaties.

Inmiddels is het volledige bedrag aan u geretourneerd. Binnen enkele dagen zult u het bedrag ook op uw bank/giro rekening zien staan. Ondanks deze openbare schandpaal danken wij u toch hartelijk voor het scherp houden van onze klantgerichtheid.

Met vriendelijke groet,
Bertho van Neerbos

Webshopmanager Online
Halfords Nederland BV

ben stiel
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2013 09:05

Re: Praktijken van Halfords Webshop !

Ongelezen bericht door ben stiel »

Een TomTom (proberen te) kopen bij Halfords Webshop.

Op woensdag 21 augustus 2013 bestel en betaal ik een TomTom die volgens de webshop van Halfords op voorraad is. De levertijd is 1 á 2 dagen volgens de website van de webshop. Ik krijg direct via email een bevestiging met de mededeling dat 'de bestelling is aanvaard'.
Op 22 augustus ontvang ik de volgende e-mail van Halfords;
'Beste klant,
Onlangs heb je een aankoop bij ons gedaan, waarvoor nogmaals onze dank.
Wij zijn constant bezig om onze dienstverlening te perfectioneren, daarom zijn wij bijzonder geïnteresseerd in je mening en bieden wij je de mogelijkheid om ons bedrijf te beoordelen.
Wij werken samen met The Feedback Company zodat je ons in 2 minuten kunt beoordelen. Wanneer je een beoordeling schrijft maak je ook nog eens kans op een cadeaubon van 50,-!
Volg onderstaande link om deel te nemen:
http://beoordelingen.feedbackcompany.nl ... on=1039461
Alvast hartelijk dank voor je mening!
Met vriendelijke groet,
Halfords.nl

Mm..., vreemd dit mailtje want ik heb wel iets besteld, maar nog niets ontvangen, dus wat valt er te beoordelen? Bovendien vind ik de tutoyerende toon ongepast. Ik wens niet door een vreemde getutoyeerd te worden.
Nadat de 2-dagen-levertijd bijna voorbij is, bel ik vrijdag 23 augustus 2013 maar eens op: waarom is er nog niet geleverd (immers het apparaat is volgens Halfords op voorraad) en wanneer komt de TomTom?? De Halfords-medewerker meldt nu dat de TomTom tóch niet op voorraad is, maar..... hij wordt nu maandag 26 augustus geleverd.
Ik baal wel, want ik heb het apparaat morgen nodig.
Maandag 26 augustus 2013 heb ik nog steeds geen e-mail ontvangen dat de TomTom onderweg is. Ik bel weer naar Halfords. Halfords: 'er zijn leveringsproblemen bij TomTom, weet niet wanneer apparaat bij u bezorgd wordt.
Nu ben ik écht kwaad, en geef telefonisch en via e-mail aan dat ik per omgaande mijn betaalde geld teruggestort wil zien, zodat ik de TomTom ergens anders kan kopen. Halfords: 'het duurt 2 werkdagen voordat het geld teruggestort is...........'
Woensdag 28 augustus 2013 staat het geld eindelijk op mijn rekening.
De moraal van dit verhaal: Als je bij de webshop van Halfords iets bestelt dat ´op voorraad´ is, ben je je betaalde geld een week kwijt terwijl Halfords de rente ervan ontvangt, en uiteindelijk ontvang je het bestelde niet. Het erachteraanbellen en e/mailen kost extra geld, tijd en ergernis. Mijn advies: Forget Halfords en koop ergens anders.
Inmiddels heb ik een via foto Klein bestelde TomTom een dag later reeds ontvangen.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Praktijken van Halfords Webshop !

Ongelezen bericht door devious »

Hoezo onredelijk? Je hele bericht raakt kant nog wal. Beetje de realiteit uit het oog verloren? Je hebt zelfs je geld binnen een week terug en da's tegenwoordig al heel erg netjes van de shop. De Wet Koop-op-Afstand was eigenlijk niet bedoeld voor types als jij. Veel plezier nog met je TomTom, terwijl je waarschijnlijk ook GoogleMaps op je telefoon hebt..gratis

sfwnl
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:02

Re: Praktijken van Halfords Webshop !

Ongelezen bericht door sfwnl »

ben stiel schreef:Bovendien vind ik de tutoyerende toon ongepast. Ik wens niet door een vreemde getutoyeerd te worden.
Dat is een kwestie van de gekozen stijl van het bedrijf. Bij Ikea en Independer word je ook met je aangesproken. Dat is niet omdat ze op je neer kijken.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Praktijken van Halfords Webshop !

Ongelezen bericht door dhc »

Meneer wenst niet getutoyeerd te worden maar stelt zich hier wel voor als "ben'...Dat zou dan "meneer ben" moeten zijn...

Aanstelleritus in extremis...

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Praktijken van Halfords Webshop !

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

sourencs schreef:Halfords webshop betaalt geannuleerde online aankoop niet (tijdig) terug en reageert niet op herinneringen per e-mail.
Op de kassabon staat o.a. 'Aankopen mogen binnen 14 dagen geretourneerd worden met kassabon en in originele verpakking'. Daar boven geldt ook de wet op de afstandsverkopen en het recht op garantie.
Hoe kom jij bij koop op afstand aan een kassabon?

Teunbosseman
Berichten: 4399
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Praktijken van Halfords Webshop !

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Harrie Kierie schreef:
sourencs schreef:Halfords webshop betaalt geannuleerde online aankoop niet (tijdig) terug en reageert niet op herinneringen per e-mail.
Op de kassabon staat o.a. 'Aankopen mogen binnen 14 dagen geretourneerd worden met kassabon en in originele verpakking'. Daar boven geldt ook de wet op de afstandsverkopen en het recht op garantie.
Hoe kom jij bij koop op afstand aan een kassabon?

Datum van bericht originele bericht: - sourencs » 20 mei 2013 11:48 -

Was reeds opgelost: door Halfords NL » 21 mei 2013 15:45
Inmiddels is het volledige bedrag aan u geretourneerd. Binnen enkele dagen zult u het bedrag ook op uw bank/giro rekening zien staan. Ondanks deze openbare schandpaal danken wij u toch hartelijk voor het scherp houden van onze klantgerichtheid.

Topic is omhoog gebumped ivm nieuwe zaak.

Gesloten