LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Retour bij bol.com niet geaccepteerd
Re: Retour bij bol.com niet geaccepteerd
De verkoper beweert helemaal niet dat hij een zwarte jas geleverd heeft. Koper en verkoper zijn het er over eens dat er een licht grijze jas geleverd is.
De koper zegt dat hij die licht grijze jas teruggestuurd heeft en de verkoper zegt dat hij een zwarte ontvangen heeft. En zelfs nog een gebruikte. Dus verkoper geeft geen geld terug. Dat is de hele kwestie. Waar Bol niets mee van doen heeft.
De koper zegt dat hij die licht grijze jas teruggestuurd heeft en de verkoper zegt dat hij een zwarte ontvangen heeft. En zelfs nog een gebruikte. Dus verkoper geeft geen geld terug. Dat is de hele kwestie. Waar Bol niets mee van doen heeft.
Re: Retour bij bol.com niet geaccepteerd
Ik geloof niet dat de inkoopwaarde van die jas gelijk is aan de verkoopwaarde van die andere jas.
Re: Retour bij bol.com niet geaccepteerd
Ik ruik oplichting van de verkoper. Bewust verkeerde jas opsturen, bij retour zeggen dat er een verkeerde jas is geretourneerd. Verkoper heeft en jas en geld. ?
Re: Retour bij bol.com niet geaccepteerd
ALS de verkoper niet de jas heeft teruggekregen, die TS heeft ontvangen, dan heeft de verkoper slechts recht op een schadevergoeding.
Re: Retour bij bol.com niet geaccepteerd
Als alles juist is wat de TS zegt, vind ik de reactie van de verkoper zeer dubieus.
Stuur de verkoper een aangetekende brief waarin u aangeeft onder geen beding genoegen te nemen met hun reactie en dat u eist dat ze de juiste jas (zoals besteld) aan u toesturen òf het aankoopbedrag binnen 14 dagen aan u crediteren. Indien u het bedrag niet voor 00-00-2021 op uw rekening (nr. NL00 XXXX 0000 0000 00) heeft staan, zult u juridische stappen tegen hen ondernemen, waarvan de kosten voor hun rekening zullen komen en dat hier in rechte geen beroep op kan worden gedaan.
Stuur Bol.com een kopie van deze brief.
Stuur de verkoper een aangetekende brief waarin u aangeeft onder geen beding genoegen te nemen met hun reactie en dat u eist dat ze de juiste jas (zoals besteld) aan u toesturen òf het aankoopbedrag binnen 14 dagen aan u crediteren. Indien u het bedrag niet voor 00-00-2021 op uw rekening (nr. NL00 XXXX 0000 0000 00) heeft staan, zult u juridische stappen tegen hen ondernemen, waarvan de kosten voor hun rekening zullen komen en dat hier in rechte geen beroep op kan worden gedaan.
Stuur Bol.com een kopie van deze brief.
Pebbie197610
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Retour bij bol.com niet geaccepteerd
Er is nog iets dat ruikt richting oplichting. Verkoper heeft de betreffende jas niet teruggestuurd naar TS en volgens mij ook geen foto opgestuurd van de verkeerde ontvangen jas. De verkoper heeft in ieder geval heel weinig moeite gedaan om zijn gelijk te bewijzen.
Wat in ieder geval duidelijk is, is het feit dat partijen het met elkaar eens zijn dat de verkeerde jas is opgestuurd door de verkoper. Ook duidelijk is dat koper spullen heeft teruggestuurd. Deze zaken zijn door beide partijen erkend.
Dan blijft alleen nog de discussie over of TS een verkeerde jas heeft teruggestuurd of dat de verkoper de verkeerde jas heeft ontvangen. Het lijkt mij dat de bewijslast bij de verkoper ligt en niet bij TS. Door beide partijen is immers erkend dat er "iets" terug is gestuurd.
Aangezien TS aangifte heeft gedaan bij de politie en daarbij het risico loopt vervolgd te worden indien er een valse aangifte wordt gedaan pleit alles tegen verkoper.
Laatst gewijzigd door Ik_weet_niet_alles op 03 apr 2021 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Retour bij bol.com niet geaccepteerd
Bol.com heeft geen deugdelijke geschillenprocedure voor dit soort kwesties.
Stel dat deze jas op eBay was gekocht en betaald met Paypal:
Geschil openen. Foto maken van ontvangen jas en deze uploaden naar het geschillenformulier. Verkoper vragen om te reageren en de kwestie op te lossen. Komt deze niet over de brug dan escaleren naar eBay voor een oplossing.
Bij Bol kan dit allemaal niet, waardoor oplichters vrij spel hebben.
Stel dat deze jas op eBay was gekocht en betaald met Paypal:
Geschil openen. Foto maken van ontvangen jas en deze uploaden naar het geschillenformulier. Verkoper vragen om te reageren en de kwestie op te lossen. Komt deze niet over de brug dan escaleren naar eBay voor een oplossing.
Bij Bol kan dit allemaal niet, waardoor oplichters vrij spel hebben.
Sira
vindt dit leuk
Re: Retour bij bol.com niet geaccepteerd
Voor de verkoper zal het echt niet zo moeilijk zijn een foto te produceren van een gebruikte zwarte jas. Zegt dus allemaal niets.
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Retour bij bol.com niet geaccepteerd
Is niet waar. Zie citaat Consumentenbond:
"Zo werkt een verkoper via bol.com
De betaling gaat via bol.com, maar de bestelling ontvang je rechtstreeks van de externe verkoper. De externe verkoper is verantwoordelijk voor klantenservice, garantie en teruggestuurde artikelen. Als er iets is, neem je rechtstreeks contact op met de externe verkoper."