alfatrion schreef:Teun,
Ik gaf aan dat non-conformiteit ex 7:17 BW recht geeft op kosteloos vervanging ex 7:21 BW. Jij gaf aan dat dit zou betekenen dat winkels als freerecords, bart smits, intertoys en mediamarkts zich dan niet aan de wet zouden houden. En dat vond jij moeilijk om te geloven. Vervolgens gaf jij als motivatie dat de 24 uur regel gold omdat anders de klant het spel zou kunnen kopiëren. Ik kom met een concreet voorbeeld, maar daar ga je niet inhoudelijk op in. Inmiddels heb je standpunt zo aangepast dat de klant ook binnen die 24 uur geen beroep op art. 7:21 jo 7:17 BW zou toekomen. Het gevolg van jouw invalshoek is dat een consument veel geld uitgeeft aan een computerspel en dan niet eens mag verwachten dat hij waar voor zijn geld krijgt.
Teunbosseman schreef:Ik kom wel met een mogelijkheid aanzetten dat als games, cd's, dvd's niet aantoonbaar defect zijn en deze als claim worden ingediend de kans aanwezig is dat gekopieerd wordt.
alfatrion schreef:Nee, jij schreef "als je een game koopt kun je deze ook binnen 24 uur ruilen mits aantoonbaar defect.". Hier staat geen tenzij of mits niet.
Teunbosseman schreef:Dus NIET zoals jij weer zegt, dat een nieuw exemplaar niet gegeven zou worden ivm kopieeren.....waar haal je het in godsnaam vandaan ????
alfatrion schreef:Dat maak ik onder andere op uit je bericht van
06 jan 2012 00:36 waarin je reageert op mijn standpunt dat de koper, ook na de eerste 24 uur, kosteloos vervanging toekomt wegens non-conformiteit met
"Je creeert hiermee een vrijbrief om alles origineel te kopen, kopieeren en daarna claimen. Nou de artiesten kunnen wel stoppen en de bedenkers van games kunnen ook stoppen."
@Alfa,
Heb je soms momenteel last van vermoeide ogen ofzo ? Je leest en quote alleen datgene wat jou uitkomt.....dat verguis jij toch zelf ook in andere topics ?? Waarom doe je hier dan hetzelfde ??
Jouw quote
alfatrion schreef:Jij gaf aan dat dit zou betekenen dat winkels als freerecords, bart smits, intertoys en mediamarkts zich dan niet aan de wet zouden houden
Mijn originele zin
teunbosseman schreef:En met name zijn toch de CD's, DVD's uitgesloten van het kunnen claimen in tenminste 2 maanden ? Zou anders betekenen dat veel, heeeel veel winkels hiermee in overtreding zijn. Denk maar aan de freerecords, bart smits, intertoys, mediamarkts etc etc etc etc.
Er staat een vraagteken achter,dus een VRAAG, geen FEIT ! Gevolgd oor een veronderstelling als de VRAAG een FEIT zou zijn.....en dit nav de genoemde wetsartikelen.
Kijk ff naar dit bericht van mij --> 06 jan 2012 15:00....ik herstel mijzelf gedeeltelijk betreffende de 24 uur....maar jdat wordt gemakshalve overgeslagen......tsja.
Daarop volgen diverse aannames van jou welke ik geheel nergens hebt neergezet maar welke volgens jou ivm mijn gewijsigde invalshoek ineens anders zijn........man ik herstel mijzelf ivm te veel vooruit denken en vervolgens haal je alleen maar dat aan en gebruik dat weer om door te zaniken over niks.
Je gooit zinnen doorelkaar het lijkt GVD scrabble/ wordfreud wel bij jou.
Vindt het wel best met jou.
@TS
Mooi dat is opgelost !