LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zalando
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 25 apr 2013 20:36
Zalando
Als je bij Zalando netjes 1 artikel besteld en daar een kortingsbon bij instuurt/opgeeft
moet je maar hopen dat je de goede maat hebt gekozen.
Bij ons was de maat te klein dus dachten we het te kunnen omruilen....
Dit kan dus NIET
Je kunt het artikel wel terugsturen. daarna moet je nieuw artikel bestellen EN BETALEN.
Daarna boeken ze het geld terug.(hopen we)
Dit vond ik al vreemd maar ja... Het is nu eenmaal zo
Echter toen bleek dat ook de kortingsbon komt te vervallen!!!
Hun telefonische reactie was;"bestel volgende keer maar meerdere maten kun je wat niet past altijd terugsturen." Nou weten we dat ook weer.
Alhoewel...misschien beter ander bedrijf.
Ook na schriftelijke klacht blijven ze bij hun standpunt
Dat zijn nu eenmaal de Zalando regels.
moet je maar hopen dat je de goede maat hebt gekozen.
Bij ons was de maat te klein dus dachten we het te kunnen omruilen....
Dit kan dus NIET
Je kunt het artikel wel terugsturen. daarna moet je nieuw artikel bestellen EN BETALEN.
Daarna boeken ze het geld terug.(hopen we)
Dit vond ik al vreemd maar ja... Het is nu eenmaal zo
Echter toen bleek dat ook de kortingsbon komt te vervallen!!!
Hun telefonische reactie was;"bestel volgende keer maar meerdere maten kun je wat niet past altijd terugsturen." Nou weten we dat ook weer.
Alhoewel...misschien beter ander bedrijf.
Ook na schriftelijke klacht blijven ze bij hun standpunt
Dat zijn nu eenmaal de Zalando regels.
Re: Zalando
Hun telefonische reactie was;"bestel volgende keer maar meerdere maten kun je wat niet past altijd terugsturen." Nou weten we dat ook weer.
Dat is nu juist het handige van internetshoppen, je bestelt meerder maten, kleuren, soorten, je houdt wat je leuk vindt, stuurt de rest terug en betaalt achteraf. Niks geen gedoe met wachten op teruggestort geld van retour gestuurde goederen.
Dat is nu juist het handige van internetshoppen, je bestelt meerder maten, kleuren, soorten, je houdt wat je leuk vindt, stuurt de rest terug en betaalt achteraf. Niks geen gedoe met wachten op teruggestort geld van retour gestuurde goederen.
Re: Zalando
Dat deed mijn moeder dertig jaar geleden al bij Wehkamp.Jolijn schreef: Dat is nu juist het handige van internetshoppen, je bestelt meerder maten, kleuren, soorten, je houdt wat je leuk vindt, stuurt de rest terug en betaalt achteraf. Niks geen gedoe met wachten op teruggestort geld van retour gestuurde goederen.
Re: Zalando
Precies!GJvdZ schreef:Dat deed mijn moeder dertig jaar geleden al bij Wehkamp.Jolijn schreef: Dat is nu juist het handige van internetshoppen, je bestelt meerder maten, kleuren, soorten, je houdt wat je leuk vindt, stuurt de rest terug en betaalt achteraf. Niks geen gedoe met wachten op teruggestort geld van retour gestuurde goederen.
Voor €5,95 hoef je de deur niet uit, geen winkel in winkel uit, kun je net zo vaak tussen het passen door koffie drinken wanneer je wilt.
-
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51
Re: Zalando
Volgens mij kloppen die regels van Zalando niet. Je moet toch gewoon binnen 7 werkdagen (of 14 dagen) kunnen annuleren zonder kosten te hoeven maken?
Re: Zalando
Vlgs mij gaat het er TS om dat de kortingsbon is komen te vervallen, omdat hij die al bij de eerste bestelling heeft verbruikt; vlgs Zalando.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 25 apr 2013 20:36
Re: Zalando
Ja, inderdaad
Vind gewoon vreemd dat een tegoedbon/kortingsbon vervalt.
Je hebt hem tenslotte niet kunnen verzilveren!
Vind gewoon vreemd dat een tegoedbon/kortingsbon vervalt.
Je hebt hem tenslotte niet kunnen verzilveren!
Re: Zalando
Je hoort deze kortingsbon wel terug krijgen.Leojanssen schreef:Je kunt het artikel wel terugsturen. daarna moet je nieuw artikel bestellen EN BETALEN.
Daarna boeken ze het geld terug.(hopen we)
Dit vond ik al vreemd maar ja... Het is nu eenmaal zo
Echter toen bleek dat ook de kortingsbon komt te vervallen!!!
Re: Zalando
Daar ben ik het mee eens, uit art. 6:271 BW (hoewel er geen consensus is over toepasselijkheid van deze bepaling bij herroeping) kan worden afgeleid dat de ontvanger verplicht is tot teruggave van de ontvangen prestatie (en niet een vervangende). Art. 13 lid 1 van richtlijn 2011/83/EU wijst in dezelfde richting.alfatrion schreef:Je hoort deze kortingsbon wel terug krijgen.Leojanssen schreef:Je kunt het artikel wel terugsturen. daarna moet je nieuw artikel bestellen EN BETALEN.
Daarna boeken ze het geld terug.(hopen we)
Dit vond ik al vreemd maar ja... Het is nu eenmaal zo
Echter toen bleek dat ook de kortingsbon komt te vervallen!!!
-
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51
Re: Zalando
Je had gelijk. Vond het al erg vreemd dat hij om te retourneren eerst een nieuw artikel moest bestellen en betalen. hoe het met die kortingsbon werkt weet ik niet, maar misschien was die bon een bepaalde tijd geldig?Jolijn schreef:Vlgs mij gaat het er TS om dat de kortingsbon is komen te vervallen, omdat hij die al bij de eerste bestelling heeft verbruikt; vlgs Zalando.
Re: Zalando
Ligt eraan of het een korting was voor bepaalde tijd van Zalando zelf of dat je met een andere code iets kon bestellen. Zalando zal zelf als reclame zo'n korting hebben (krijg vaak de aanbiedingen per mail met: vandaag bla bla bla). Heb zelf een paar codes van een andere zaak gekregen, o.a. te besteden bij Zalando. Paste niet, teruggestuurd, helemaal geen: alleen ruilen voor andere schoenen o.i.d. en het geld, incl. de waarde van de codenummers, op m'n rekening retour, binnen 14 dagen zelfs. Qua terugbetalen zijn ze voor mij dan, een van de betere winkels.