LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arkiv Music

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
verzendingen

Arkiv Music

Ongelezen bericht door verzendingen »

https://arkivmusic.eu/

Ik kreeg bij het bestellen de volgende mailing: De betaling voor uw bestelling met ordernummer x is door ons ontvangen. Uw bestelling zal normaliter binnen 3 werkdagen worden verzonden.

Die 3 werkdagen zijn al verstreken en het geld is al van de rekening afgehaald. Nu kreeg ik vandaag (7 dagen later na die 3 werkdagen...) een Engelstalige mail:

This is a backorder notification for your order with order number x.
The product(s) that you ordered is/are unfortunately not in stock.
We will do everything we can to ship the product(s) as soon as possible. Backordered titles are normally shipped within 7 to 14 days. Products with a future release date will be shipped as soon as possible after this date.

Heeft iemand ervaring met deze webwinkel? Ze zitten in Sneek zag ik. In Google View zag ik dat het pand te koop staat, maar dat kan een verouderde foto zijn. Liever wil ik met acceptgiro kaart betalen zodra ik het artikel ontvangen heb. Bij deze winkel kun je alleen met automatische incasso werken. Ze schrijven vlot af. In de voorwaarden staat dat ze zelfs 30 dagen de tijd hebben om uit te leveren. Het vervelende is dat deze winkel geen telefonische inlichtingen doen maar alleen willen afhandelen via de e-mail. Nu heb ik daar geen moeite mee maar zit er over in dat dit wel een goede betrouwbare winkel is!

Het rekeningnummer is: 515071439 ADYEN B V

GJvdZ

Re: Arkiv Music

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Kan je je niet beter afvragen of iemand betrouwbaar is voordat je een bestelling doet?

En 30 dagen levertijd mag gewoon.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

verzendingen schreef: Het rekeningnummer is: 515071439 ADYEN B V
Dit is een payment provider - geen rekening van de winkel zelf.
Zij handelen betalingen af voor (kleine) webwinkels zodat die minder kosten hebben om een betaalsysteem te programmeren.

arkivmusic.eu - de WHOIS is op dit moment in 'onderhoud' - ik kan dus niet checken wie er achter zit - maar kijk zelf op www.eurid.eu - rechtsbovenin is de link naar de WHOIS.

verzendingen

Ongelezen bericht door verzendingen »

Bedankt voor je reactie. Inmiddels heb ik de bestelling binnen en is het goed gekomen. Ik hou er niet van om vooraf te betalen. Bij Bol.com kun je met acceptgiro kaart betalen zodra de bestelling binnen is. Dat vind ik wel zo prettig.

Hoe kun je nagaan of het betrouwbaar is? Ik heb gekeken in de KvK en of er op internet forums iets over deze winkel aangaf. Daar kwam ik geen berichtjes op tegen.

Guardian72
Contacteer:

De WHOIS doet het weer.

Bedrijf is een onderdeel van / eigendom van Steinway in Duitsland.
En dat is een grote bekende fabrikant (steinway.com) van muziekinstrumenten.

Lijkt me dat zij hun reputatie niet te grabbel zouden willen gooien.

APK

Ongelezen bericht door APK »

Wij hebben een tweede CD besteld bij Arikv Music, de eerste keer ging dat goed. Nu na 23 dagen nog geen CD ontvangen, op zich geen ramp, maar we hebben een bevestiging dat het normaliter binnen 3 werkdagen lukt, en verder is het stil gebleven bij Arkiv Music. Onze mails naar de Customerservice van Arkiv krijgen we onbestelbaar retour. We zullen nog even afwachten, maar vermoeden het ergste. Als we hem toch nog krijgen zullen we dat melden.

efge

Ongelezen bericht door efge »

ArkivMusic.eu bestaat niet meer. Deze webshop was de europese tak van het amerikaanse ArkivMusic.com
(let op extensie!) Begin dit jaar zijn ze gefuseerd (wat heet) met Caminada in Den Haag. Sindsdien heten ze samen vivaceclassical.com. Ze zitten officieel in Franeker. Maar op de zendingen zitten etiketten met als afzender Lummel in Belgie en het poststempel van PostNL. !!
Vanaf eind 2011 doe ik regelmatig bestellingen bij deze webshop [met een vreselijk onhandige website overigens. Sinds de fusie werkt ie beter.] Tot enkele maanden geleden geen problemen behalve heel soms een melding dat 'n cd niet geleverd kon worden. Dan kreeg ik 't geld terug.
Maar vanaf februari/maart ontstonden er problemen. Steeds meer cd's waren niet leverbaar ! In mei kreeg ik van enkele bestellingen eerst een melding dat de levering wat langer zou duren, maar binnen 14 dagen zou het er zijn. Daarna het bericht dat de leverancier niet (op tijd ?) kon leveren. Wat of ik wilde ? 1) nog wat langer wachten of 2) de order laten vervallen en geld terug. Ik werd toen erg boos en mailde kortaf dat ik het vertrouwen in hen opzegde en mijn geld terug wilde. Sindsdien verneem ik niets meer van vivaceclassical ookal stuur ik ze zowat elke dag een (herinnerings)mail. Ik vind het schandalig.
Een telefoonnummer kan ik niet vinden. Van de "siamese tweeling" dwz Caminada heb ik wel een telefoonnummer gevonden, maar daar wordt niet opgenomen. Advies: voorlopig niets bestellen bij deze shop. Het is wel erg gemakkelijk zaken doen: veel aanbiedingen doen, soms met behoorlijke kortingen, en pas daarna bij de leverancier gaan bestellen en die dan de schuld geven als het niet lukt. En dan ook nog niets terugbetalen. Circa € 200, 00 heb ik tegoed.
PS 1.dat ze onderdeel zijn van Steinway lijkt me sterk.
PS 2.Volgens mij kun/kon je wel achteraf betalen, als je iets langer klant bent.
PS 3.Als je een betrouwbare webshop voor klassieke cd's zoekt: KlassiekShop.nl, ook in Franeker !!!!
maar die is erg beperkt en prijst wat ik "oude rommel" noem aan alsof het juweeltjes zijn. (er moet
verkocht worden, is de repliek !!
Een veel beter gesorteerde en zeer betrouwbare webshop is: www.crotchet.co.uk in Manchester,
UK. Nadeel is wel dat op elke cd één pond verzendkosten betaald moet worden. Op de eerste zelfs
anderhalf pond.
Maar hoe krijg ik mijn geld terug ??? Wie weet hoe een aktie te beginnen ???

Guardian72
Contacteer:

efge schreef: PS 1.dat ze onderdeel zijn van Steinway lijkt me sterk.
Via de WHOIS van Eurid zojuist nogmaals nagelopen:

Name arkivmusic
Status REGISTERED (What this means)
Registered October 1, 2009
Expiry Date September 30, 2013
Last update September 30, 2011, 7:10 pm
Registrant
Name Werner Husmann
Organisation Steinway & Sons
Language German
Onsite
Name V Borstlap
Organisation StartHosting B.V.
Language Dutch

Kan er niets anders van maken dat dat Steinway dit in eigendom heeft
De adres en mail gegevens zijn niet direct te kopieeren - maar het contactadres is [email protected] bij de registratie.

Dus, tenzij een oplichter hun gegevens heeft misbruikt.. is dit het resultaat van de WHOIS zoektocht.

Gesloten