LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bart Smit.Com internetwinkel garantiebepalingen/algemene vw

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
jenteromy
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 okt 2006 21:58

Bart Smit.Com internetwinkel garantiebepalingen/algemene vw

Ongelezen bericht door jenteromy »

Sinds het bestaan van webwinkel Bart Smit.com plaats ik bestellingen en dat ging op zich altijd goed
Enige tijd terug is daar om twee redenen de klad ingekomen. De eerste omdat de bestelling compleet uit elkaar gerukt was en met 1 artikel minder was aangekomen bij mij. De discussie is voor TNT en BartSmit; ik bemoei me daar niet mee maar ik kreeg een reprimande van de pakketbezorger (!). Het 'gestolen' artikel werd kosteloos nageleverd.

Deze was echter binnen een maand stuk. Tja, dat was wel vaker met dat soort rugtassen werd me gezegd. Ik moest niet te veel verwachten voor dat geld. Nou, dat is al een opmerking die je ook zo even in je zak kunt steken. Toch retour, en hoewel aangegeven liever geen nieuwe te willen omdat het probleem bekend is bij BS, toch zonder enig commentaar toegezonden gekregen.
Ik heb nu dus een rugzak in cellofaan thuisliggen waar ik niets meer mee doe. . .

Dat terzijde
Er was een internetdagaanbieding van een mechanisch product.
Deze ontvangen, nog geen twee weken later is het hele ding niet meer te gebruiken. Op een punt is hij zelfs kapot, voorts is ie zo defect als het maar zijn kan.

Nu mag ik deze terugsturen maar ik krijg niet mijn geld terug. Geen tegoedbon. Maar ik word verplicht om bij BS hetzelfde product er voor in de plaats te nemen !
Ik heb aangegeven dat ik geen vertrouwen in het product heb. Mede vanwege mijn eigen naiviteit want een product welke is afgeprijsd van 69,95 voor 29,95...tja, daar moet eigenlijk al wat mee aan de hand zijn! Maarja, voor je kinderen doe je het in sommige gevallen dan toch maar, zeker als ze jarig zijn.

Hoe dan ook; ik mag geen mening hebben, want mijn mening is niet hun mening wordt me verteld. Zij bepalen wat er gaat gebeuren en ik heb daar in principe volgens hen niets over te zeggen. Er is geen keuze, als ik het product terugstuur en zij hebben het ontvangen, krijg ik gewoon een nieuwe. En daarmee is volgens BS de kous af en is er verder geen discussie mogelijk.

Als ik naar de winkel ga echter, of beter gezegd, was gegaan, dan was er in feite niets aan de hand geweest. Dan had ik mijn geld terug gekregen en was ik ook zeker niet verplicht hetzelfde product weer uit de schappen te halen en mee naar huis te nemen. Dat zou wat zijn, kom nou!
Maar bij internet gaat dat dus anders.

Het kan aan mij liggen maar ik kan nergens zo snel de specifieke garantiebepalingen en voorwaarden vinden die gelden voor een internetbestelling bij een webwinkel.
Heb ze wel opgevraagd bij BartSmit, maar ik krijg nog geen antwoord.

Wie kan mij even zo gauw op weg helpen?[/i]

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Bart Smit.Com internetwinkel garantiebepalingen/algemene vw

Ongelezen bericht door dhc »

Nou, op jouw verzoek"even gauw":

www.consuwijzer.nl

Gesloten