LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bax music / bax shop - 60 dagen omruilgarantie, maar niet nu

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
wjpnl

bax music / bax shop - 60 dagen omruilgarantie, maar niet nu

Ongelezen bericht door wjpnl »

Enige tijd geleden bij Bax een Blue Yeti microfoon gekocht. Omdat hij nogal sterk het geluid oppikte van de tafel waarop hij stond, wilde ik een shockmount. Maar de officiele Blue Yeti shockmount was nogal aan de prijs, dus ik vroeg bij de winkel waar ik de microfoon had gekocht of een bepaald type shockmount ook geschikt was voor de Blue Yeti.

Het duurde enkele dagen, maar uiteindelijk kreeg ik een bevestigend antwoord. Dus ik bestelde de shockmount. Toen ik hem kreeg betwijfelde ik al sterk of het één en ander mogelijk te monteren was. Dus ik besloot bax te bellen. Daar kreeg ik te horen, dat inderdaad het type shockmount en de Blue Yeti niet compatible waren. Ik gaf dus aan, dat ik het product wilde retourneren, ik was verkeerd voorgelicht.
- Dat kan meneer... is het nog in de oorspronkelijke verpakking?
- Nee, die heb ik moeten openenen om uit te proberen...
- Dat is dan jammer, we kunnen dan maximaal 75% van het bedrag retourneren, afhankelijk van de rest van de conditie...
- Maar... uw medewerker heeft mij verteld dat...
- Wat is de naam van de medewerker?
- P.
- Bij ons werkt geen P.
- Ok, maar het ticket nummer is 123456...
- Dit ticket nummer is bij ons onbekend.
- Ik kan u de emails doorsturen...
- Hoe weet ik, dat u geen tekst gewijzigd heeft?
- Dus ik heb bij u een shockmount besteld naar aanleiding van een medewerker van u en u ontkent dat deze bestaat.
- U begrijpt mij verkeerd...
- Hij bestaat wel?
- Nee, ik zeg, dat niemand u heeft verteld, dat dit zou passen, want P. is geen naam van een collega.
- Als ik u nu een screenprint van de mail stuur?
- Niet nodig meneer, u bent niet de eerste die dit probeert...
- Wat probeert?
- Dat weet u zelf het beste...
(Verbinding verbroken)

60 dagen omruil garantie... ? Niet dus!

kokka

Re: bax music / bax shop - 60 dagen omruilgarantie, maar niet nu

Ongelezen bericht door kokka »

Je mag het product dus gewoon open maken, mits je de verpakking zoveel mogelijk heel laat.

consuwijzer schreef:Als u iets koopt op afstand, hebt u een bedenktijd. De bedenktijd is veertien dagen. Binnen deze tijd bepaalt u of het product u bevalt of niet. Daarvoor mag u het product uit de verpakking halen. Het is daarbij wel de bedoeling dat u de verpakking zo veel mogelijk heel laat. Maar de verpakking moet dan wel makkelijk te openen zijn. Als u het terugstuurt, moet u het wel weer netjes inpakken.

Mag u het product in gebruik nemen?
Nee, u mag het product niet in gebruik nemen. Want de ondernemer moet het product weer aan iemand anders kunnen verkopen als u het terugstuurt.

Wat mag u wel doen?
U mag hetzelfde doen als wanneer u iets in een winkel koopt. Zo mag u een laptop of televisie aanzetten om te kunnen beoordelen. Maar bijvoorbeeld een wasmachine laten draaien mag niet.

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik snap dat een artikel met een beschadigde doos moeilijk is door te verkopen aan een volgende klant.
Maar als Bax u van tecvoren heeft verteld dat het artikel compatible was, en dat heeft u duidelijk zwart op wit op de mail staan, dan lijkt het me vrij ogisch dat de doos is opengemaakt, Als het dan toch niet past, tsja...kan gebeuren, een vergissing is menselijk..

Maar als u daarover vervolgens contact op met Bax, dan vrind ik het heel onbeschoft als u zo te woord bent gestaan...
Misschien kun je nog iets bereiken met een klacht over deze winkel bij de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie en/of de geschillencommissie.

wjpnl

Ongelezen bericht door wjpnl »

langste adem schreef:Ik snap dat een artikel met een beschadigde doos moeilijk is door te verkopen aan een volgende klant.
.
Dat is het risico van de verkoper. Bovendien is de doos niet beschadigd, het is één van die artikelen die eens niet in een blister verpakking zit waardoor je de verpakking wel stuk moet maken.

Om het verhaal echter rond te maken, ik heb na een klacht over de behandeling door die medewerker van Bax te horen gekregen, dat het 'een nieuwe medewerker' betrof die 'onvoldoende op de hoogte was' en dat het artikel gewoon geretourneerd kan worden, als ik het formulier hiervoor download van onderstaande link... En na hier op geklikt te hebben ging ik naar 'Server Error 500'.

Maar laten we dat laatste als de wet van Murphy zien... ik ga er vanuit dat dit wordt gerepareerd en ik het artikel gewoon terug kan sturen.

Gesloten