LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BCC low pricing & no service en DHL no service
BCC low pricing & no service en DHL no service
Woensdag 28 september heb ik bij BCC online een geheugenkaart voor mijn camcorder gekocht. Deze zou volgens de voorwaarden de volgende dag geleverd worden. Echter tijdens de bezorging was er niemand thuis. Zelf op de site van DHL een nieuwe afspraak ingepland voor vrijdag 30 september van 18:00 tot 21:00 uur. Echter niemand is langsgekomen. Pas maandag 3 oktober melde de bezorger zich met de mededeling dat het pakketje was zoekgeraakt. Nou ja, kan een keer gebeuren. Dus bij zowel de klantenservice van DHL als BCC een mail gestuurd hoe we dit gaan oplossen. Na twee dagen nog geen reactie, dus donderdag 6 oktober de klantenservice van BCC gebeld. Krijg een mevrouw aan de lijn die mij 10 minuten in de wacht zet en vervolgens zegt dat ik DHL moet bellen. Ze geeft mij het telefoonnummer 088-0552000. Dit blijkt het verkeerde telefoonnummer te zijn, ik moet DHL pakket service hebben op nummer 0900-2222120. Deze meneer verteld mij weer dat ik bij BCC moet zijn (ik voel hier een kastje en een muur aankomen). Weer BCC gebeld, krijg een aardige meneer aan de lijn deze zet mij 12 minuten in de wacht. Hij geeft mij de garantie dat hij voor 6 uur terug belt met een antwoord. U raad het al: niet teruggebeld. Vrijdagochtend 7 oktober het maar eens via facebook geprobeerd. Ik krijg Rachel van de klantenservice met excuses dat dit niet de service is die ik van BCC mag verwachten en dat zij het voor mij gaat oplossen. Ik vraag nog krijg ik nu echt een antwoord, want haar collegae hebben ook geen woord gehouden. Ja, ik krijg echt een antwoord. En op welke termijn mag ik dat verwachten? Zegt zij doodleuk dat ze binnen 48 uur een antwoord geeft. In het weekend zal wel niet gewerkt worden, dat betekent dat ik tot dinsdagochtend moet wachten voor een antwoord. Ik heb gezegd dat ik dit niet accepteer en dat ik verwacht dat ik vrijdag of mijn geld terug wil of een nieuwe geheugenkaart in de bus wil, want ik heb hem het weekend nodig. U raad het al tot nu toe niets vernomen. Ik ben er klaar mee, na de mediamarkt en een geheugenkaart gekocht.
Re: BCC low pricing & no service en DHL no service
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Mucha, dat ben ik helemaal met je eens, maar los het dan op en hou niet de klant aan het lijntje.
Waarom wordt een geheugenkaartje uberhaupt als pakket verzonden...?
Ja, moneyman, goeie vraag. Ik begrijp daar ook niets van.
U hoeft helemaal niks met DHL regelen, BCC is uw verkoper en moet u helpen. BCC heeft een contract met DHL u niet tenzij het pakket bewezen is afgeleverd.
Sorry hoor, maar deze reactie slaat natuurlijk nergens op. Of wil je webwinkels maar gewoon afschaffen?breien schreef:De service van Mediamarkt is in dit geval beter dan BCC. Het geheugenkaartje wordt bij BCC online gekocht en bij Mediamarkt in de stenen winkel. Waarom is TS niet gewoon bij een stenen BCC langs geweest om het geheugenkaartje te kopen. Dan was er geen enkel probleem geweest en was de service van BCC ook heel goed geweest.
Ook over stenen winkels zijn klachten, maar alles is wat minder anoniemMoneyman schreef:Sorry hoor, maar deze reactie slaat natuurlijk nergens op. Of wil je webwinkels maar gewoon afschaffen?breien schreef:De service van Mediamarkt is in dit geval beter dan BCC. Het geheugenkaartje wordt bij BCC online gekocht en bij Mediamarkt in de stenen winkel. Waarom is TS niet gewoon bij een stenen BCC langs geweest om het geheugenkaartje te kopen. Dan was er geen enkel probleem geweest en was de service van BCC ook heel goed geweest.
De dichtstbijzijnde BCC voor mij (als voorbeeld) is 55km.breien schreef:De service van Mediamarkt is in dit geval beter dan BCC. Het geheugenkaartje wordt bij BCC online gekocht en bij Mediamarkt in de stenen winkel. Waarom is TS niet gewoon bij een stenen BCC langs geweest om het geheugenkaartje te kopen. Dan was er geen enkel probleem geweest en was de service van BCC ook heel goed geweest.
Dat kost meer aan reistijd/geld dan de verzendkosten.
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Als je iets bestelt wat via de reguliere post verzonden kan worden, en de verzender garandeert levering binnen 24 uur, is het niet zo gek dat je op 28-09 iets besteld wat je op 08-10 of 09-10 pas nodig hebt. Van het door jou verzonnen "per direct nodig hebben" is helemaal geen sprake. Van een noodzaak om in eennstenen winkel te bestellen dus evenmin.breien schreef:De klacht was het geheugenkaartje niet op tijd werd geleverd. Ik wil webwinkels niet afschaffen, maar bij webwinkels moet men rekening houden met een levertijd, die soms gewoon wat langer duurt. Dus als men het geheugenkaartje per direct nodig heeft dan kan men beter naar een stenen winkel gaan. Dan kan men het gekochte geheugenkaartje ook direct meenemen. De BCC is misschien 55km verderop. Dat kan ik niet weten, maar BCC hier zo afkraken lijkt mij ook niet terecht. Geef BCC gewoon de tijd om tot een oplossing te komen. Geduld is een schone zaak bij webwinkels.Moneyman schreef:Sorry hoor, maar deze reactie slaat natuurlijk nergens op. Of wil je webwinkels maar gewoon afschaffen?breien schreef:De service van Mediamarkt is in dit geval beter dan BCC. Het geheugenkaartje wordt bij BCC online gekocht en bij Mediamarkt in de stenen winkel. Waarom is TS niet gewoon bij een stenen BCC langs geweest om het geheugenkaartje te kopen. Dan was er geen enkel probleem geweest en was de service van BCC ook heel goed geweest.
Ook moneyman moet niet te snel voorbarige conclusies trekken.
Waar was ik nu precies te voorbarig...?
Wanneer een pakketje zoekraakt moet dat eerst worden uitgezocht. Dat ts daar niet op wil wachten is jammer. Het is niet anders. Zodra het pakketje boven water is herroept hij de bestelling en komt alles op zijn pootjes terecht.
Het enige wat ts nodig heeft is begrip en geduld......
En Moneyman, precies om deze reden wordt niets per gewone post verstuurd. Een pakketje is traceerbaar.
Het enige wat ts nodig heeft is begrip en geduld......
En Moneyman, precies om deze reden wordt niets per gewone post verstuurd. Een pakketje is traceerbaar.
O ja? Waarom kreeg ik mijn geheugenkaartje (gekocht bij de mediamarkt) enkele weken geleden dan per brievenbuspost - inclusief track en trace-code?crazyme schreef: En Moneyman, precies om deze reden wordt niets per gewone post verstuurd. Een pakketje is traceerbaar.
Dus zowel BCC als DHL hebben exact gedaan wat ze beloven maar alleen u heeft het laten afweten bij die eerste poging? Vervolgens is het pakketje terug naar het DHL depot gegaan en daar even kwijtgeraakt. Dat is dom van DHL maar waarom maakt u daar ook een sneer naar BCC over ("low service").bhvandijk schreef:Woensdag 28 september heb ik bij BCC online een geheugenkaart voor mijn camcorder gekocht. Deze zou volgens de voorwaarden de volgende dag geleverd worden. Echter tijdens de bezorging was er niemand thuis.
Het wordt nu uitgezocht en dat kan even duren, heel vervelend allemaal maar dat kan gebeuren. Als u gewoon thuis was geweest op donderdag zou er niks aan het handje zijn.
Normaal heb je gelijk, alleen had je niet hoeven verwachten dat je thuis moet zijn voor iets dat normaal gesproken in de brievenbus wordt bezorgd.newmikey schreef:Dus zowel BCC als DHL hebben exact gedaan wat ze beloven maar alleen u heeft het laten afweten bij die eerste poging? Vervolgens is het pakketje terug naar het DHL depot gegaan en daar even kwijtgeraakt. Dat is dom van DHL maar waarom maakt u daar ook een sneer naar BCC over ("low service").bhvandijk schreef:Woensdag 28 september heb ik bij BCC online een geheugenkaart voor mijn camcorder gekocht. Deze zou volgens de voorwaarden de volgende dag geleverd worden. Echter tijdens de bezorging was er niemand thuis.
Het wordt nu uitgezocht en dat kan even duren, heel vervelend allemaal maar dat kan gebeuren. Als u gewoon thuis was geweest op donderdag zou er niks aan het handje zijn.
Beste allemaal,
Het is niet de bedoeling dat we boos op elkaar worden. Het gaat er mij gewoon om dat dit geen service is. Het gebeurt niet vaak, maar één keer eerder heb ik meegemaakt dat een pakketje kwijt was geraakt. Ik heb toen gebeld en die webwnkel heeft toen dezelfde dag een nieuwe opgestuurd en ze hebben daarna uitgezocht waar het pakketje was gebleven. Kijk zo hoort het. Ik heb nu al met drie medewerkers van BBC aan de lijn gehangen die mij niet kunnen helpen en geloof me dan kan de vierde het ook niet. Dus gewoon niet moeilijk doen en een nieuwe opsturen. Dat heet high service.
Het is niet de bedoeling dat we boos op elkaar worden. Het gaat er mij gewoon om dat dit geen service is. Het gebeurt niet vaak, maar één keer eerder heb ik meegemaakt dat een pakketje kwijt was geraakt. Ik heb toen gebeld en die webwnkel heeft toen dezelfde dag een nieuwe opgestuurd en ze hebben daarna uitgezocht waar het pakketje was gebleven. Kijk zo hoort het. Ik heb nu al met drie medewerkers van BBC aan de lijn gehangen die mij niet kunnen helpen en geloof me dan kan de vierde het ook niet. Dus gewoon niet moeilijk doen en een nieuwe opsturen. Dat heet high service.
Ze geven op de site duidelijk aan dat het met een pakketdienst bezorgd word niet via kleine briefpost:Moneyman schreef: Normaal heb je gelijk, alleen had je niet hoeven verwachten dat je thuis moet zijn voor iets dat normaal gesproken in de brievenbus wordt bezorgd.
"Producten tot 30 kilo en TV's met een beeldmaat t/m 42 inch worden standaard via de pakketservice van DHL verzonden. Ook dit is gratis. Als u voor 23.59 uur bestelt, kunt u uw bestelling de eerstvolgende bezorgdag verwachten (DHL bezorgt van maandag t/m zaterdag). De bezorgtermijn van producten die zwaarder zijn dan 20 kilo kan hiervan afwijken. Tijdens het bestelproces kunt u natuurlijk ook een andere bezorgdatum kiezen. Aan de hand van uw ordernummer kunt u de zending via Track & Trace van DHL volgen."
Ik neem aan dat er bezorgd wordt omdat er voor ontvangst getekend moet worden zodat BCC niet door allerlei consumentenfora in de mangel wordt genomen voor het niet afleveren van spullen
Het verschil met de webwinkel van toen en de webwinkel van BCC nu, is dat BCC tot op heden heeft voldaan aan de voorwaarden en service die zij hebben beloofd bij aanschaf van het artikel. Het artikel werd immers de volgende geleverd, waarna het artikel buiten schuld van BCC en DHL niet afgeleverd kon worden.bhvandijk schreef:Beste allemaal,
Daarmee is de tot stand gekomen leverovereenkomst (door jou) niet nagekomen en eenzijdig gewijzigd naar levering voor onbepaalde tijd, maar binnen de wettelijke termijn van 30 dagen. Het beste kun je dan contact opnemen met de verkoper van het artikel om een nieuwe leverovereenkomst te bespreken. Zij zijn immers verantwoordelijk voor de aflevering en het is verstandig om een nieuwe leverdatum proberen overeen te komen waarop jij wel thuis bent. Anders heb je kans dat je bij levering weer niet aanwezig bent, waarna de BCC - als ik mij niet vergis - opnieuw 30 dagen de tijd krijgt een nieuwe leverpoging te doen.
Nu is er middels DHL met de bezorger een nieuwe afspraak gemaakt voor de aflevering. Dat dit niet goed is gegaan, is natuurlijk heel vervelend en niet zo netjes van DHL. Met DHL is echter geen koopovereenkomst afgesloten en het niet nakomen van de afspraak met DHL, is dan ook niet te wijten aan de BCC. Dat onduidelijk is waar de bestelling zich op dit moment bevindt, is ook erg vervelend, maar eveneens niet te verwijten aan de BCC. Dat maakt de BCC echter nog niet verplicht de bestelling opnieuw toe te sturen, daar zij nog altijd hebben voldaan aan de overeengekomen leverovereenkomst die jij niet bent nagekomen door niet aanwezig te zijn op het moment van aflevering. Het opnieuw toesturen is dan ook geen service die zij wettelijk moeten leveren, alsmede is het geen service of overeenkomst die bij de koopovereenkomst, overeengekomen is. Het verwachten van deze service en klagen dat deze service niet geleverd wordt, is onredelijk en onjuist.
Als consument heb je immers naast rechten ook plichten. Een van die plichten ben jij niet nagekomen (aanwezig zijn op de overeengekomen locatie), waardoor je minder rechten hebt. Een recht dat je nog wel hebt, is het ontbinden van de koopovereenkomst. Een plicht van ontbinding van de koopovereenkomst, is dat jij de bestelling weer retour brengt bij de verkoper en zelf de kosten en het risico draagt voor het retourneren. Je zult dus eerst moeten wachten tot het artikel in je bezit is alvorens je de koopovereenkomst kunt ontbinden, tenzij BCC niet binnen de wettelijke termijn van 30 dagen kan leveren. Voor die tijd hoeft de BCC niet zelf te zorgen dat de bestelling van DHL retour komt, alleen dat deze wel bij jou wordt afgeleverd binnen die wettelijke termijn van 30 dagen. Na retourneren, heeft de BCC wettelijk gezien en zo ook overeengekomen 14 dagen om het aankoopbedrag te terug te storten op rekening.
In het ergste geval heb je dus pas 12 november 2016 het geld terug op rekening waarin de BCC nog altijd binnen correct volgens de wet en de overeengekomen koopovereenkomst heeft kunnen handelen. Pas nadat hiervan wordt afgeweken, is het redelijk om te klagen over de service van de BCC.
Klagen over de service van DHL kan overigens bij de BCC. Jij hebt immers geen koopovereenkomst met DHL en zij werken in opdracht van de BCC.
bhvandijk had wel moeten verwachten thuis te moeten zijn voor de aflevering, daar dit ook is overeengekomen. Dat de bestelling ook door de brievenbus zou passen - wat nog discutabel is ook - betekent nog niet dat dit ook gebeurt. Ook niet als dit bij een andere webwinkel wel het geval is. Nergens is met de BCC overeengekomen dat de levering per brievenbuspost dan wel brievenbuspakje wordt bezorgd. Dit vervolgens wel verwachten is dan ook onredelijk.Moneyman schreef:Normaal heb je gelijk, alleen had je niet hoeven verwachten dat je thuis moet zijn voor iets dat normaal gesproken in de brievenbus wordt bezorgd.newmikey schreef:Dus zowel BCC als DHL hebben exact gedaan wat ze beloven maar alleen u heeft het laten afweten bij die eerste poging? Vervolgens is het pakketje terug naar het DHL depot gegaan en daar even kwijtgeraakt. Dat is dom van DHL maar waarom maakt u daar ook een sneer naar BCC over ("low service").bhvandijk schreef:Woensdag 28 september heb ik bij BCC online een geheugenkaart voor mijn camcorder gekocht. Deze zou volgens de voorwaarden de volgende dag geleverd worden. Echter tijdens de bezorging was er niemand thuis.
Dat is ook pakketpost. Een pakket dat door de brievenbust past wel te verstaan...Moneyman schreef:O ja? Waarom kreeg ik mijn geheugenkaartje (gekocht bij de mediamarkt) enkele weken geleden dan per brievenbuspost - inclusief track en trace-code?crazyme schreef: En Moneyman, precies om deze reden wordt niets per gewone post verstuurd. Een pakketje is traceerbaar.
Elke winkel kiest zelf voor de methode van afleveren. Maar hier is gewoon sprake van prutswerk of diefstal. Daarvan hoeft klant niet de dupe te worden.