LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belsimpel geeft niet thuis

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Melissen

Belsimpel geeft niet thuis

Ongelezen bericht door Melissen »

Bij Belsimpel een telefoon gekocht, Motorola Defy+. Eerst viel mijn oog op een Samsung Galaxy Ace 2, maar omdat de Motorola ook ip67 gecertificeerd is voor dit toestel gegaan.

Echter na de 1e keer in het water terecht te zijn gekomen geeft de Motorola het op. Hij zou 1 meter diep gedurende 30 minuten moeten overleven (ip67), maar 1 minuut op 30 cm diep is al teveel.

Hier met Belsimpel over gehad, maar deze blijft roepen dat dit toestel Ip67 is. Terwijl dit niet zo is... en daarom ook niet waterdicht....Belsimpel wil ook geen omruiling doen of terugneming van het product. Hun reactie is kortweg: Jammer voor je....Tja, waterschade... da's geen garantie. Jammer, onze leverancier zegt dat het wel kan. Wat doet Motorola???

Maar ik heb een koopafspraak met Belsimpel, niet met Motorola. Zij moeten hun schade daar verhalen. Ik wil een toestel wat kan wat het beloofd. En anders een ander toestel waar ik wel vertrouwen in heb.

Wie kan mij hierbij verder helpen met deze zaak?

Ik heb de complete emails hier liggen. Moet in principe een gelopen race zijn. Echter een webwinkel stap je niet zomaar binnen.... helaas. Anders was ik daar wel even een donderdagavond en zaterdag de klanten wezen vertellen met wat voor een zaakjes ze bezig zijn.

ArneLH
Contacteer:

Re: Belsimpel geeft niet thuis

Ongelezen bericht door ArneLH »

Melissen schreef:Bij Belsimpel een telefoon gekocht, Motorola Defy+. Eerst viel mijn oog op een Samsung Galaxy Ace 2, maar omdat de Motorola ook ip67 gecertificeerd is voor dit toestel gegaan.
De telefoon is niet IP67-gecertificeerd, tenminste niet volgens de specs op de site van Motorola zelf of de NL handleiding. De handleiding van de Defy (zonder plus) vermeldt alleen:
Product meets or exceeds IP67 standard for water and dust.
Dan gaat het er dus nu om wat Belsimpel zegt: ik zie inderdaad 'IP certificering IP67 ' staan op de website.

Melissen

Ongelezen bericht door Melissen »

Dus???

Ik heb de vraag nu ook al aan Motorola zelf gesteld. Mocht dit niet het geval zijn. Kan ik dan op grond hiervan de koop laten ontbinden? Ik heb juist vanwege de IP67 certificering dit toestel gekocht.

Maar 1 minuut op 30 cm diep laat het toestel al volstromen met water en 5 dagen onbruikbaar zijn. Als gevolg van condens, vochtplekken, water in cameralens, natte batterij die niet wil opladen, enz...

Ik ben sportvisser en daarom vond ik dit een leuk toestel, anders had ik wel een Samsung gekocht. Die zijn namelijk ook niet IP67, maar wel een stuk beter....
Dus heb ik Belsimpel ook om omruiling gevraagd, eventueel met bijbetaling.

http://forum.xda-developers.com/showthr ... ?t=1113432

kyra58

Ongelezen bericht door kyra58 »

Belsimpel geeft hoe dan ook nooit thuis............... zie mijn topic http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 5&t=122942 - dus als je een andere telefoon had gekocht daar had je waarschijnlijk evengoed problemen gehad :(

F.Scholten

Ongelezen bericht door F.Scholten »

en ze leren er ook niet van !!

STERKER nog,........

wij hebben gewoon een toestel van 420,- euro liggen waar we nu niets mee kunnen

er zitten een paar kleine krasjes op de zijkant ( o,4mm ) en daardoor kunnen
hun afleiden dat er VAL schade is aan het toestel ????

dat deze krassen er al op zaten toen we het toestel in ontvangst namen daar doen ze
luchtig over.

kortom - beschadigd toestel leveren, een toestel waar je niet hoorbaar mee bent !
en geen garantie - en geen (kostenloze) reparatie

weg 420,- euro

KOOP NOOIT BIJ - BELSIMPEL.NL !!!!!!!!!!!!!!!!!

Gesloten