LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bemmel & Kroon: Koude Douche
Bemmel & Kroon: Koude Douche
Ik kocht hier al eerder een Gas-op-Glas-Kookplaat en een zware Afzuigkap. Netjes geleverd wat ik bestelde. Enkele weken later zocht ik een magnetron. Na zoeken op het net vond ik de Exquisit magnetron emw20g.
Van deze magnetron zijn 2 gelijke types op de markt. Een Nederlandse en een Duitse versie. Gezien de afhandeling van mijn eerdere aankoop vroeg ik offerte bij Bemmel & Kroon. Mij werd duidelijk aangeboden het Nederlandse Model. Bij aflevering bleek het tóch de Duitse. Na reclamatie werd beweerd dat er geen Nederlandse versie bestaat. Die is er wél degelijk. Ik zocht namelijk ook hier:
http://www.witgoedwinkel.nl/inbouw-magn ... n-EMW20G/.. Zie bij specificaties.
Mij werd de keus gelaten: terugsturen of houden. Ruilen was niet mogelijk; Bemmel & Kroon deed geen moeite zelf te onderzoeken of er een Nederlands model bestaat.
Snel van leveren, maar bij een probleem geven ze niet thuis. Dat was dus de laatste keer dat ik er wat kocht.
Van deze magnetron zijn 2 gelijke types op de markt. Een Nederlandse en een Duitse versie. Gezien de afhandeling van mijn eerdere aankoop vroeg ik offerte bij Bemmel & Kroon. Mij werd duidelijk aangeboden het Nederlandse Model. Bij aflevering bleek het tóch de Duitse. Na reclamatie werd beweerd dat er geen Nederlandse versie bestaat. Die is er wél degelijk. Ik zocht namelijk ook hier:
http://www.witgoedwinkel.nl/inbouw-magn ... n-EMW20G/.. Zie bij specificaties.
Mij werd de keus gelaten: terugsturen of houden. Ruilen was niet mogelijk; Bemmel & Kroon deed geen moeite zelf te onderzoeken of er een Nederlands model bestaat.
Snel van leveren, maar bij een probleem geven ze niet thuis. Dat was dus de laatste keer dat ik er wat kocht.
Re: Bemmel & Kroon: Koude Douche
uit je link kan ik niet zien wat er nou verschillend is aan een duitse of een Nederlandse magnetron. Ook staat er maar 1 soort op. En ik zie dat je voor minstens 100 euri een poot is uitgedraaid.
Wat is het verschil nu tussen de Duitse en de Nederlandse? En waar kunnen we dat zien?
Wat is het verschil nu tussen de Duitse en de Nederlandse? En waar kunnen we dat zien?
Dus je hebt op de magnetron aan de knoppen Duitse benamingen staan, of wat moet ik mij er voorstellen?
Bemmel en Kroon kent zeer veel klachten op dit forum. Van te voren even googelen en u had het geweten.
Of dit een klacht van TS is, weet ik niet, want er is al de vraag gesteld, wat het verschil tussen een Nederlandse en Duitse Magnetron is, maar nog niet beantwoord.sjoegel schreef:Bemmel en Kroon kent zeer veel klachten op dit forum. Van te voren even googelen en u had het geweten.
als bemmel en kroon geen ander model voert als degene die u heeft gekregen, is dit toch een keurige oplossing? ik zie hier geen koude douche in.Oldy schreef: Mij werd de keus gelaten: terugsturen of houden. Ruilen was niet mogelijk
Uit de info van diverse webwinkels maakte ik op dat deze magnetron 2 uitvoeringen had.
A. Een Nederlandse (NL-teksten bij alle knoppen op front-bedieningspaneel en NL schriftelijke gebruikershandleiding).
B. Een Duitse (dit alles in het Duits). De Exquisit komt overigens uit een Nederlandse fabriek.
Ik bestelde de NL-versie. Ik kreeg een Duitse. In de twee dagen na mijn klacht heeft Bemmel & Kroon veelvuldig kontakt gehad met de producent (Domest in Doetinchem). De direkteur schijnt er zelfs bij gehaald te zijn. Er bestaat dus helemaal geen NL-versie; heeft bovendien ook nooit bestaan. De diverse andere webwinkels die met een zgn. Nederlands type adverteren geven volgens de fabriek onjuiste informatie. Bemmel & Kroon heeft vervolgens opnieuw kontakt met mij opgenomen. Zij betreuren het misverstand en geven mij ter compensatie een flinke extra korting retour op de aanschafprijs.
Ik doe de koude kraan bij deze dicht.
NB. Bemmel& Kroon heeft overigens op Kieskeurig hoge waarderingen.
Item wat mij betreft gesloten.
A. Een Nederlandse (NL-teksten bij alle knoppen op front-bedieningspaneel en NL schriftelijke gebruikershandleiding).
B. Een Duitse (dit alles in het Duits). De Exquisit komt overigens uit een Nederlandse fabriek.
Ik bestelde de NL-versie. Ik kreeg een Duitse. In de twee dagen na mijn klacht heeft Bemmel & Kroon veelvuldig kontakt gehad met de producent (Domest in Doetinchem). De direkteur schijnt er zelfs bij gehaald te zijn. Er bestaat dus helemaal geen NL-versie; heeft bovendien ook nooit bestaan. De diverse andere webwinkels die met een zgn. Nederlands type adverteren geven volgens de fabriek onjuiste informatie. Bemmel & Kroon heeft vervolgens opnieuw kontakt met mij opgenomen. Zij betreuren het misverstand en geven mij ter compensatie een flinke extra korting retour op de aanschafprijs.
Ik doe de koude kraan bij deze dicht.
NB. Bemmel& Kroon heeft overigens op Kieskeurig hoge waarderingen.
Item wat mij betreft gesloten.
Hoezo, poot uitgedraad. Koop jij voor € 29,- dan ergens een inbouw Grill-Magnetron combinatie?bokkel schreef:uit je link kan ik niet zien wat er nou verschillend is aan een duitse of een Nederlandse magnetron. Ook staat er maar 1 soort op. En ik zie dat je voor minstens 100 euri een poot is uitgedraaid.
Valt enorm mee, met "zeer veel klachten". Over het algemeen is Bemmel & Kroon een goede zaak. Mensen interpreteren dingen vaak verkeerd en daar komen vaker problemen van, net zoals hier. De koude douche is dus niet nodig maar als Topic blijft het wel bestaan terwijl het goed is opgelost.sjoegel schreef:Bemmel en Kroon kent zeer veel klachten op dit forum. Van te voren even googelen en u had het geweten.
Uit de info van diverse webwinkels maakte ik op dat deze magnetron 2 uitvoeringen had.
Wat een onzin.
Exquisit is van Duitse makelij en nergens te bespeuren, dat het ook een Nederlandse versie geeft.
Op de van jouw geplaatste link is alleen de beschrijving in het Nederlands, maar ook op de foto niets te zien, dat de bedienknoppen in NL zijn.
Zoals Bokkel al heeft aangegeven is deze magnetron in Duitsland voor +- € 120,00 te verkrijgen.
http://www.ggv-exquisit.de/shop/produkte/mikrowellen/
Laat maar eens lezen!De diverse andere webwinkels die met een zgn. Nederlands type adverteren geven volgens de fabriek onjuiste informatie.
Niet eroverheen lullen, gewoon antwoord geven op de vraag. Maar goed, je bent alweer klaar met zeuren zag ik.Oldy schreef: Hoezo, poot uitgedraad. Koop jij voor € 29,- dan ergens een inbouw Grill-Magnetron combinatie?