Intreza haalde mij over om hun website te proberen met een waardebon van 20 euro.
Ik heb eind maart 3 paar schoenen besteld en 2 paar binnen een paar dagen geretourneerd. Er wordt bij de bestelling nergens vermeld dat je zelf de verzendkosten voor het retour sturen mag betalen bij het postkantoor (niet gebruikelijk bij andere webshops..). Het bedrag voor het gehouden paar schoenen wilde ik betalen via Afterpay (1.50 extra kosten). Ik heb, binnen een paar dagen, de Afterpaykosten en het gehouden paar schoenen betaald min deze 20 euro.
Nu blijf ik maar aanmaningen krijgen van Afterpay. Intreza weigert namelijk om door te geven aan Afterpay dat ik inmiddels een maand geleden 2 paar geretourneerd heb waardoor de kosten voor de aanmaningen van 7.50 naar inmiddels 12.50 oplopen. Daarnaast verrekenen zij ook nog eens de 20 euro over de 3 paar schoenen, terwijl ik er maar 1 gehouden heb.
Als ik Afterpay mail, krijg ik als antwoord dat ik het gehele bedrag moet betalen omdat Intreza niet doorgeeft dat ik 2 paar heb geretourneerd. Intreza mailt op haar beurt dat zij mijn retourzending in goede orde hebben ontvangen. Tegenstrijdig dus.
Kortom, alleen maar oplopende kosten voor 1 simpel paar schoenen: aanmaningskosten + Afterpay kosten + verzendkosten + ook nog eens een korting die deels door mijn neus geboord. Totale schade bovenop mijn gehouden schoenen: 20.75, om nog maar te zwijgen over de korting die ik deels misloop....
Ik ben een trouwe online shopper op websites als Zalando en andere sites waar je schoenen kunt bestellen. Dit is na jaren tot dusver altijd goed gegaan met de service en betaling.
Ik raad niemand dan ook aan hier te bestellen, teveel extra kosten en niet te vergelijken met andere online schoenenwinkels en hun service. Heel jammer, ik had meer verwacht.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bestellen bij Intreza: steeds meer bijkomende kosten
Re: Bestellen bij Intreza: steeds meer bijkomende kosten
m3ndi3 schreef:Er wordt bij de bestelling nergens vermeld dat je zelf de verzendkosten voor het retour sturen mag betalen bij het postkantoor (niet gebruikelijk bij andere webshops..).
Gevonden binnen 20 seconden.Hoe, waar en wanneer
Retourneerkosten met uitzondering van maatruiling
Na het ontvangst van je pakket heb je 14 kalenderdagen bedenktijd.
Kiala Punt:je een betaalt een bijdrage van € 2,95 aan de verzendkosten (in plaatsvan € 4,-), het bedrag wordt achteraf met jou verrekend. Maak hiervoor gebruik van het Kiala retourlabel (PDF)
PostNL locatie: je betaalt hiervoor het reguliere tarief voor pakketverzending, deze reken je ter plaatse af. Meer weten over de tarieven? Naar de website van PostNL
m3ndi3
Je schrijft:
Maxiem.
Je schrijft:
Ik denk dat hier de pijn zit. Het betalen van de retourkosten (als je gebruik maakt van de bedenktijd) is wettelijk geregeld en ligt bij de koper. Er zijn maar weinig webshops die van deze regel afwijken. Dat Intreza niet de juiste info aan Afterpay verstrekt is onbegrijpelijk. Je hebt echter een schriftelijk bewijs dat je 2 paar schoenen retour gezonden hebt en dús niet hoeft te betalen. Dan denk ik: laat ze in hun eigen vet gaar koken!.Nu blijf ik maar aanmaningen krijgen van Afterpay. Intreza weigert namelijk om door te geven aan Afterpay dat ik inmiddels een maand geleden 2 paar geretourneerd heb waardoor de kosten voor de aanmaningen van 7.50 naar inmiddels 12.50 oplopen. Daarnaast verrekenen zij ook nog eens de 20 euro over de 3 paar schoenen, terwijl ik er maar 1 gehouden heb.
Maxiem.
-
- Contacteer:
Beste m3ndi3,
We vinden het erg vervelend dat de retourprocedure niet goed is verlopen en u deze ervaring hebt met de service van Intreza.
In uw geval zijn er 2 zaken misgegaan:
- De verrekening van uw korting
- De aanmaningen van AfterPay
Wat betreft de korting: het minimum te besteden bedrag om gebruik te mogen maken van de waardebon is 50 euro. Indien het totaal van het paar schoenen dat u hebt besloten te houden 50 euro of meer bedraagt, hebt u recht op de korting van 20 euro.
In het geval van een maatruiling of bij een gegronde klacht over het geleverde artikel, is retourneren gratis. In andere gevallen zijn de kosten voor het retoursturen voor eigen rekening.
Intreza communiceert wijzigingen in bestellingen richting AfterPay. Deze laatste verzorgt de facturatie richting de klant. Helaas verloopt het afstemmen van de wijzigingen nog niet altijd even soepel. Dit is absoluut een aandachtspunt.
Om u een gepaste oplossing te kunnen bieden, zou ik u willen vragen om een mail met uw ordergegevens te sturen naar [email protected] t.a.v. Kristel Berkhof.
Met vriendelijke groet,
Kristel Berkhof
Content Manager Intreza
We vinden het erg vervelend dat de retourprocedure niet goed is verlopen en u deze ervaring hebt met de service van Intreza.
In uw geval zijn er 2 zaken misgegaan:
- De verrekening van uw korting
- De aanmaningen van AfterPay
Wat betreft de korting: het minimum te besteden bedrag om gebruik te mogen maken van de waardebon is 50 euro. Indien het totaal van het paar schoenen dat u hebt besloten te houden 50 euro of meer bedraagt, hebt u recht op de korting van 20 euro.
In het geval van een maatruiling of bij een gegronde klacht over het geleverde artikel, is retourneren gratis. In andere gevallen zijn de kosten voor het retoursturen voor eigen rekening.
Intreza communiceert wijzigingen in bestellingen richting AfterPay. Deze laatste verzorgt de facturatie richting de klant. Helaas verloopt het afstemmen van de wijzigingen nog niet altijd even soepel. Dit is absoluut een aandachtspunt.
Om u een gepaste oplossing te kunnen bieden, zou ik u willen vragen om een mail met uw ordergegevens te sturen naar [email protected] t.a.v. Kristel Berkhof.
Met vriendelijke groet,
Kristel Berkhof
Content Manager Intreza
ik had laarzen gekocht bij een "normale" schoenwinkel maar toen ik thuiskwam lag er een volder waarin deze zelfde voor de helft werden aangeboden via de dagdeal, ik heb meteen om 12.00h snacht geprobeerd de schoenen te bestellen maar bij de bestelmodus houd het op en geeft een foutmelding .na enkele malen proberen was zelfs de voorraad op.volgens mij zijn dit alleen middelen om mensen te lokken,ga liever gewoon naar de winkel waar ik schoenen kan passen en vasthouden en Itreza is niet meer dan een iemand die op een zolderkamertje een spannende website heeft gemaakt en kijkt wat zijn mogelijkheden zijn met zgn, mode en merkschoenen maar het enigste dat ze kunnen leveren zijn een paar versleten gympen.
Beste DiDi3,
Wij betreuren het uiteraard dat u deze vervelende ervaring hebt met Intreza. Dit is natuurlijk niet de indruk die wij bij onze (potentiële) klanten willen achterlaten. We willen deze vervelende ervaring dan ook graag bij u wegnemen.
Ik lees in uw bericht niet de datum terug waarop u de problemen hebt ondervonden. Door uw omschrijving vermoed ik dat dit is geweest op zondag 2 september. De DagDeal die toen werd aangeboden op Intreza.nl (geborduurde, blauwe laarsjes) was zo succesvol dat deze erg snel waren uitverkocht. Meer klanten hebben toen aangegeven dat zij last hebben gehad van technische problemen. Helaas weten we nog niet wat deze problemen heeft veroorzaakt.
Wij vernemen graag of het inderdaad de DagDeal van zondag 2 september betreft en of er andere zaken zijn die uw inziens niet juist zijn verlopen. Om u een gepaste oplossing te kunnen bieden, zou ik u willen vragen om een mail met aanvullende informatie (en gegevens) te sturen naar [email protected] t.a.v. Kristel Berkhof.
Met vriendelijke groet,
Kristel Berkhof
Content Manager Intreza
Wij betreuren het uiteraard dat u deze vervelende ervaring hebt met Intreza. Dit is natuurlijk niet de indruk die wij bij onze (potentiële) klanten willen achterlaten. We willen deze vervelende ervaring dan ook graag bij u wegnemen.
Ik lees in uw bericht niet de datum terug waarop u de problemen hebt ondervonden. Door uw omschrijving vermoed ik dat dit is geweest op zondag 2 september. De DagDeal die toen werd aangeboden op Intreza.nl (geborduurde, blauwe laarsjes) was zo succesvol dat deze erg snel waren uitverkocht. Meer klanten hebben toen aangegeven dat zij last hebben gehad van technische problemen. Helaas weten we nog niet wat deze problemen heeft veroorzaakt.
Wij vernemen graag of het inderdaad de DagDeal van zondag 2 september betreft en of er andere zaken zijn die uw inziens niet juist zijn verlopen. Om u een gepaste oplossing te kunnen bieden, zou ik u willen vragen om een mail met aanvullende informatie (en gegevens) te sturen naar [email protected] t.a.v. Kristel Berkhof.
Met vriendelijke groet,
Kristel Berkhof
Content Manager Intreza