LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bestelling gedaan, betaald maar geen levering

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Martin.
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2009 07:56

Bestelling gedaan, betaald maar geen levering

Ongelezen bericht door Martin. »

Op 18 juli jl. een bestelling gedaan bij 4AllClients. De DVD schermen voor in de auo konden hun leveren binnen 1 a 3 werkdagen. Ik dacht mooi dat is dan voor onze vakantie, dus goed geregeld. Tevens was ik ook nog op zoek naar een boxenset voor mijn computer. Ging zoeken op internet en kan wederom uit bij 4Allclients. Vlak voordat ik de 2de bestelling wilde gaan plaatsen zag ik een link "recencies". Ik dacht laat ik die even lezen en toen moest ik even slikken. Bestelling van de boxenset uiteraard niet door laten gaan. Maar toen, de DVD schermen had ik wel besteld en betaald. Hoe is het allemaal verlopen:

18 juli DVD schermen besteld en betaald via Ideal.
22 juli gebeld als nieuwe klant om te vragen of hun die DVD schermen nog op voorraad hadden. Daar werd mij verteld dat ze er nog 6 hadden. Gelijk even gevraagd of ze wilde kijken naar mijn ordernummer. Was even stil, maar werd gezegd dat deze 23 juli zou worden geleverd. ik dacht zou ik geluk hebben, maar nee. Vrijdag 24 juli werderom gebeld en gevraagd waar die schemen nou bleven. Werd verteld dat ze nu dinsdag 28 juli zouden worden geleverd. Weekend even laten rusten en maandag toch nog even gebeld of het allemaal wel goed zou komen. ik zou die maandagavond een e-mail krijgen met een barcode zodat ik de zending kon volgen. Jullie raden het misschien al, geen e-mail. Dinsdag weer gebeld (je belt wat af met ze voor 45 cent p/m) en toen werd me verteld dat het nu donderdag 30 juli zou worden. Was boos en de bestelling heb ik laten annuleren. Na de annulering kreeg ik binnen 15 minuten een e-mail met de voorwaarden van de annulering. Het geld zou binnen 30 dagen worden geretourneerd worden. Ik wilde daar niet op wachten en ben gaan google-en hoe ik het beste dit kon aanpakken. Na wat zoek en speurwerk ben ik achter de e-mailadressen gekomen van de "eigenaren" van 4Allclients. Een zekere Tom en Remco (19 en 21 jaar). Ik heb beide heren een e-mail gestuurd op 06 augustus jl. Ik kreeg niet direct antwoord, maar op 08 augustus heb ik mijn geld teruggekregen. Ik heb gelukkig mazzel gehad. Wil men meer informatie willen hebben over deze 2 heren, laat het me dan even weten.

DreamOn2003
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 feb 2005 23:44

Re: Bestelling gedaan, betaald maar geen levering

Ongelezen bericht door DreamOn2003 »

Beste Martin,

Zonder 4allclients te willen verdedigen:
Ondanks dat de webshop verweten kan worden dat ze onjuiste info hebben verstrekt aan de telefoon, hebben zij wettelijk gezien een leverplicht binnen 30 dagen.
Ik begrijp uit uw posting dat de paniek is toegeslagen en u er veel werk van heeft gemaakt om uw geld terug te krijgen.
Gelukkig is dit gelukt, maar bonafide webwinkels hebben met dit soort paniekgedrag extra werk... Deze winkels zijn soms drukker met het beantwoorden van de telefoon dan nodig (en dan wordt er bij sommigen een snel en niet helemaal juist antwoord gegeven).
's Nachts bestellen en om 9 uur bellen hoe laat de bestelling komt (?) is zo'n voorbeeld.

Verstandiger is het om altijd (!) vooraf te kijken wat er op internet staat over de winkel waar u wilt gaan bestellen en bij twijfel gewoon ergens anders te bestellen.

Succes met evt verdere internet-aankopen.
Mvg,

Edwin (eigenaar van een grote webwinkel zonder negatieve verhalen op internet)

karelbu
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mei 2008 22:44

Re: Bestelling gedaan, betaald maar geen levering

Ongelezen bericht door karelbu »

Beste mensen
Ook ik behoorde tot de domoren die niet eerst even net net afstruinden naar reacties van "ervaringsdeskundigen" alvorens een aankoop via internet te doen.
Mijn oude vertrouwde inktjet had al een tijdje kuren en op aanraden van een vriend probeerde ik een printertje (HP 1006P zwart/wit laserprintertje: klein, snel en gebruikersvriendelijk) te kopen. Die was een tijdje niet op het net te vinden dus ik blij dat 4allclients er een te koop aanbood. Levertijd 2-3 dagen. Ideal betaling. Het klonk allemaal vertrouwd. We hadden het druk dus eigenlijk ontging het mij dat ik geen orderbevestiging kreeg. DOM DOM .
Na 11 dagen begon ik mij af te vragen wat er aan de hand kon zijn en vroeg mijn zoekmachines om raad. Ik had de printer echt nodig, want de inktjet was bijna niet meer te gebruiken en er wachtte een dikke klus. Ik probeerde de status van mijn bestelling uit te vinden en het inmiddels uitgebreid gedocumenteerde gedonder begon: password "ongeldig" verzoek om een nieuw password resulteerde in het afsluiten van de verzoekpagina. Dus ik klim in de mail; dien een klacht in, krijg inderdaad zoals beloofd snel antwoorden. maar die slaan nergens op: Half Engels half Nederlands, geen antwoord op je vraag respectievelijk verzoek meerdere mensen die langs elkaar heen praten: de een roept dat het niet kan en dat er .... - ....-.... geleverd wordt. De ander meld dat hij "gehoord"heeft dat er problemen zij en of ok die wil uitleggen terwijl er al een klachennunmer bestaat.
Her irriteert erg ik schrijf keurige onderkoede dreigbrieven , vraag Ogone (overkopelend orgaan van de Ideal betalingen) om 4allclients uit hun service te gooien en bestel de zaak af. Ik vindt een P1005P bij Central Point, bestel er een (zaterdagavond besteld de maandag daarop 16.00h aan de deur !!).
Tot mijn verrassing krijg ik een mail dat de bestelling geannuleerd is en dat in tegenstelling met de normale gang van zaken ik in 1-2 werkdagen na dato mijn geld zal krijgen (tussen de regels door lees ik dat Ogone contact heeft gezocht). Ik denk eesr zien en dan geloven, maar inderdaat stond vanmorgen het geld bijgeschreven .
Het kostte wat adrenaline, maar ik vind het niet meer dan redelijk om te melden dat met wat aandringen 4allclients haar belofte is nagekomen.
Nu nog de WERKELIJKE voorraad vermelden, eerlijke levertijden aangeven, producttracking toestaan en verzoeken om een nieuw wachtwoord honoreren dan wordt het misschien ooit nog eens een echt internetbedrijf.
Dr K.J.H. van Buuren

frenky43
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2009 11:43

Re: Bestelling gedaan, betaald maar geen levering

Ongelezen bericht door frenky43 »

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo,

Wie van jullie heeft er slechte ervaringen met MusicXL Recording shop??
Heb nl een Tascam recorder SS-R1 besteld en na betaling zou hij na 3 dagen verzendklaar zijn.
We zijn nu inmiddels 10 dagen verder, ben al dagen aan het bellen maar niemand die de telefoon opneemt.
Zelfde geldt voor mailtjes die niet worden beantwoord.
Als dat gebeurt heb ik het gevoel dat ik in de maling word genomen, en daar hou ik niet van.
heb inmiddels al Tros Opgelicht benaderd en Das Je Goed Recht.
Als er nog meer mensen zijn die slechte ervaringen hebben, laat het me dan even weten.
Dan kan ik dat ook even doorgeven.

Gr Frenky

Gesloten