LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bestelling GPSplaza niet ontvangen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Huugie

Bestelling GPSplaza niet ontvangen

Ongelezen bericht door Huugie »

Ik heb op dinsdag 28 november 2006 een bestelling geplaatst bij GPSplaza.

Het ging om een GPS bluetooth zender welke ik via IDEAL heb betaald.

Ik heb het pakket gevolgd via track&trace. Het pakket zou op 30 november bij mij afgeleverd zijn volgens track&trace. Ik heb niks ontvangen.

Leuk detail is dat ik zelf als pakketchauffeur werk bij de TNT in Gorinchem, waar mijn pakket dus gesorteerd is en een collega van mij heeft dus mijn pakket in zijn route gehad.

Ik was die dag vroeg thuis en heb mijn collega hier in de straat zien lopen met pakketten. Hij is niet bij mij aan de deur geweest.

Ik heb naar de TNT pakketservice gebeld en het verhaal uitgelegd. Ook heb ik de winkel waar ik het artikel heb besteld op de hoogte gesteld en gevraagd wat ze konden doen om te zorgen dat ik mijn artikel gewoon geleverd krijg. Ik heb mijn directe chef ook het verhaal verteld, hij heeft navraag gedaan bij die collega en volgens hem is het pakket op het verkeerde adres afgeleverd.

Mijn vraag: Wat nu, niemand lijkt zich druk te maken dat dit pakket kwijt is, maar ik heb wel 74 euro betaald. Wie is er nu aansprakelijk en wat is de beste manier om zo snel mogelijk mijn betaalde artikel te krijgen?

alfatrion

Re: Bestelling GPSplaza niet ontvangen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het risco van verzending licht bij de verkoper (GPSplaza) en deze is daarom aansprakelijk. Ik adviseer u om uw communciatie met de verkoper schriftelijk te houden, zodat u dit achteraf als bewijs kunt gebruiken. Kiest u er voor om het probleem anders op te lossen, dan met de verkoper, dan bestaat de mogelijkheid dat u uw rechtspositie aantast.
Ook heb ik de winkel waar ik het artikel heb besteld op de hoogte gesteld en gevraagd wat ze konden doen om te zorgen dat ik mijn artikel gewoon geleverd krijg.
Heeft u dit schriftelijk gedaan? Op welke datum heeft u dit gedaan? Wat was de reactie van de koper?

In ieder geval: als u het product op 28 december nog niet binnen hebt dan kunt u aangegeven de koop te ontbinden. De verkoper moet dan binnen 30 dagen het volledige bedrag (incl. verzendkosten) terug betalen, daarna komt de wettelijke rente er boven op.

Gesloten