LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] betalen met VVV-bonnen bij Bol.com
betalen met VVV-bonnen bij Bol.com
Mijn vriend heeft 13 januari 2012 een mediaspeler besteld bij Bol.com. De leverdatum is heel wat keren uitgesteld en na drie maanden werd de bestelling door Bol.com geannuleerd. Het product is nu van de website afgehaald, maar tot die tijd stond er dat de levertijd 5 tot 10 werkdagen was. Dit heb ik zelf 3 keer aangegeven, maar er werd niks mee gedaan.
Het uitstellen van de bestelling en het feit dat er met je opmerking niks gedaan wordt is natuurlijk niet netjes.
Bol.com liet van hun kant nooit wat horen over de bestelling. Mijn vriend en ik hebben verschillende keren gebeld en gemaild om te horen hoe het ervoor stond.
Nu na 3 maande de bestelling is geannuleerd krijgen wij te horen dan wij de €80,- aan VVV-bonnen die we daar ingeleverd hebben niet terugkrijgen in geld of nieuwe VVV-bonnen, maar in een waardecheque van €80,- voor bol.com. Dit zou dus betekenen dat wij €80,- uit moeten geven bij Bol.com, terwijl wij het product wat we willen hebben niet meer kunnen krijgen.
Ik heb vandaag met Bol.com gebeld en gezegd dat ik het er absoluut niet mee eens was. Hun reactie was dat de VVV-bonnen ingeleverd zijn voor een waardebon die we konden besteden voor die mediaspeler.
Allemaal leuk en aardig, maar als wij het bestelde product niet kunnen krijgen op de website zouden wij ons geld terug moeten krijgen. Dit is echter niet mogelijk bij Bol.com.
Heeft iemand tips voor ons?
Groet,
Jeanne
Het uitstellen van de bestelling en het feit dat er met je opmerking niks gedaan wordt is natuurlijk niet netjes.
Bol.com liet van hun kant nooit wat horen over de bestelling. Mijn vriend en ik hebben verschillende keren gebeld en gemaild om te horen hoe het ervoor stond.
Nu na 3 maande de bestelling is geannuleerd krijgen wij te horen dan wij de €80,- aan VVV-bonnen die we daar ingeleverd hebben niet terugkrijgen in geld of nieuwe VVV-bonnen, maar in een waardecheque van €80,- voor bol.com. Dit zou dus betekenen dat wij €80,- uit moeten geven bij Bol.com, terwijl wij het product wat we willen hebben niet meer kunnen krijgen.
Ik heb vandaag met Bol.com gebeld en gezegd dat ik het er absoluut niet mee eens was. Hun reactie was dat de VVV-bonnen ingeleverd zijn voor een waardebon die we konden besteden voor die mediaspeler.
Allemaal leuk en aardig, maar als wij het bestelde product niet kunnen krijgen op de website zouden wij ons geld terug moeten krijgen. Dit is echter niet mogelijk bij Bol.com.
Heeft iemand tips voor ons?
Groet,
Jeanne
Re: betalen met VVV-bonnen bij Bol.com
Of het wettelijk mag, weet ik niet; maar het staat wel in hun voorwaarden.
http://www.bol.com/nl/m/voorwaarden/cad ... index.html12. In geval bol.com op basis van artikel 7.2 van de Algemene Verkoopvoorwaarden overgaat tot restitutie van (een deel van) de factuurwaarde, zal in geval naast één of meer Cadeaubon(nen) tevens betaling door middel van acceptgiro of creditcard heeft plaatsgevonden, restitutie zoveel mogelijk plaatsvinden door verhoging van het Cadeaubonsaldo in uw account. Indien dit niet toereikend mocht zijn zal terzake van het restant restitutie plaatsvinden door middel van terugbetaling in geld van het (restant)bedrag dat door middel van een acceptgiro of creditcard is betaald. In geval voor betaling uitsluitend gebruik is gemaakt van één of meer Cadeaubonnen zal in deze gevallen restitutie plaatsvinden door verhoging van het Cadeaubonsaldo.
Re: betalen met VVV-bonnen bij Bol.com
Hoe het wettelijk zit weet ik niet, maar ik vind dit niet kunnen. Het probleem ligt bij Bol, niet bij jullie dus zij moeten jullie gewoon je geld of nieuwe bonnen terug geven.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: betalen met VVV-bonnen bij Bol.com
Bol.com zal die 80 euro aan VVV-bonnen moeten uitkeren in
a) VVV-bonnen met dezelfde geldigheidsduur of beter
b) 80 euro storten op je bankrekening
Andere oplossingen hoef je niet te accepteren. Tamelijk schokkend dat ze zo slecht met klanten om gaan.
Ik zou een klacht indienen bij Thuiswinkel.org waar Bol bij aangesloten is.
http://www.thuiswinkel.org
Wordt het dan nog niet fatsoenlijk opgelost, dan kun je online een geschil aanspannen tegen Bol bij de Geschillencommissie Thuiswinkel
http://www.sgc.nl
Trouwens: als een webwinkel niet binnen 30 dagen levert, mag je zonder opgaaf van reden de koop ontbinden. Dat is wettelijk geregeld.
a) VVV-bonnen met dezelfde geldigheidsduur of beter
b) 80 euro storten op je bankrekening
Andere oplossingen hoef je niet te accepteren. Tamelijk schokkend dat ze zo slecht met klanten om gaan.
Ik zou een klacht indienen bij Thuiswinkel.org waar Bol bij aangesloten is.
http://www.thuiswinkel.org
Wordt het dan nog niet fatsoenlijk opgelost, dan kun je online een geschil aanspannen tegen Bol bij de Geschillencommissie Thuiswinkel
http://www.sgc.nl
Trouwens: als een webwinkel niet binnen 30 dagen levert, mag je zonder opgaaf van reden de koop ontbinden. Dat is wettelijk geregeld.
Re: betalen met VVV-bonnen bij Bol.com
Vraag het anders ook eens na bij consuwijzer of iets dergelijks.
Ik kan me nog voorstellen dat Bol het geld niet teruggeeft voor de ingeleverde bonnen. Anders zouden mensen bv juist artikelen met bonnen kunnen bestellen om het vervolgens terug te sturen en daar het geld voor terug te krijgen. Iets wat in een reguliere winkel ook niet kan. De bonnen worden niet ingewisseld voor geld.
Persoonlijk ben ik van mening dat omdat bol niet kan leveren, u wel VVV bonnen met zelfde geldigheid (indien van toepassing) zou moeten krijgen en dat u geen genoegen zou hoeven te nemen met bol tegoed.
Ik kan me nog voorstellen dat Bol het geld niet teruggeeft voor de ingeleverde bonnen. Anders zouden mensen bv juist artikelen met bonnen kunnen bestellen om het vervolgens terug te sturen en daar het geld voor terug te krijgen. Iets wat in een reguliere winkel ook niet kan. De bonnen worden niet ingewisseld voor geld.
Persoonlijk ben ik van mening dat omdat bol niet kan leveren, u wel VVV bonnen met zelfde geldigheid (indien van toepassing) zou moeten krijgen en dat u geen genoegen zou hoeven te nemen met bol tegoed.
Re: betalen met VVV-bonnen bij Bol.com
Sorry, maar waar baseer jij je op?Bob Schurkjens schreef:Bol.com zal die 80 euro aan VVV-bonnen moeten uitkeren in
a) VVV-bonnen met dezelfde geldigheidsduur of beter
b) 80 euro storten op je bankrekening
Andere oplossingen hoef je niet te accepteren. Tamelijk schokkend dat ze zo slecht met klanten om gaan.
Ik zou een klacht indienen bij Thuiswinkel.org waar Bol bij aangesloten is.
http://www.thuiswinkel.org
Wordt het dan nog niet fatsoenlijk opgelost, dan kun je online een geschil aanspannen tegen Bol bij de Geschillencommissie Thuiswinkel
http://www.sgc.nl
Trouwens: als een webwinkel niet binnen 30 dagen levert, mag je zonder opgaaf van reden de koop ontbinden. Dat is wettelijk geregeld.
Bol.com geeft duidelijk aan dat VVV Cadeaubonnen na het omwisselen NIET meer teruggewisseld kan worden:
http://www.bol.com/nl/m/business-to-bus ... index.html
Aan de rechterkant, in dik gedrukte letters. Daarnaast weet je als klant ook dat een winkel wat betreft voorraad afhankelijk is van de leverancier. Ik snap best dat het heel vervelend is, maar als je goed de voorwaarden leest dan had je dit kunnen weten.
Re: betalen met VVV-bonnen bij Bol.com
Ja klopt. Ze heeft met Bol.com bepaalde afspraken gemaakt. Die staan in de (algemene) voorwaarden. Daar is ze zelf, al dan niet 100% bewust, mee akkoord gegaan. Afspraak = afspraak. Volgende keer kan je vriendin dus beter goed opletten!
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: betalen met VVV-bonnen bij Bol.com
Gelukkig krijgt Bol.com er binnen een paar maanden een stevige concurrent bij: Amazon.
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/12/02/ama ... amazon-nl/
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/12/02/ama ... amazon-nl/
Re: betalen met VVV-bonnen bij Bol.com
In een normale winkel kan een klant tenminste nog beslissen met zijn bonnen de winkel te verlaten om het gewenste product elders te kopen.Stampster schreef:Aan de rechterkant, in dik gedrukte letters. Daarnaast weet je als klant ook dat een winkel wat betreft voorraad afhankelijk is van de leverancier. Ik snap best dat het heel vervelend is, maar als je goed de voorwaarden leest dan had je dit kunnen weten.
Als een klant zelf het bestelde product retour stuurt, ben ik het helemaal met u eens. Aangezien bol zelf niet kan leveren, vind ik deze voorwaarde niet redelijk te noemen en mogelijk zelfs onredelijk bezwarend.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: betalen met VVV-bonnen bij Bol.com
Tsja. Veel mensen denken nog steeds dat Algemene Voorwaarden van een bedrijf altijd geldig zijn. Zelfs als deze in strijd zijn met het Burgerlijk Wetboek. Wat doe je er aan.
Re: betalen met VVV-bonnen bij Bol.com
VVV-bonnen zijn geen wettelijk betaalmiddel hoor. Partijen zijn wat dat betreft heel vrij om hun eigen regels op te stellen. Bol is ook helemaal niet verplicht om VVV-bonnen te accepteren: er is geen acceptatieplicht (zoals wel met wettelijke betaalmiddelen). Het is een gunst, geen recht. Zij mogen daarom ook veel regeltjes zelf bepalen. Vind je de voorwaarde niet redelijk?? Dan had je gewoon geen zaken met Bol.com moeten doen. Je had het van te voren kunnen weten, en niemand heeft je er toe verplicht. Zint eer gij begintEmmy75 schreef:In een normale winkel kan een klant tenminste nog beslissen met zijn bonnen de winkel te verlaten om het gewenste product elders te kopen.Stampster schreef:Aan de rechterkant, in dik gedrukte letters. Daarnaast weet je als klant ook dat een winkel wat betreft voorraad afhankelijk is van de leverancier. Ik snap best dat het heel vervelend is, maar als je goed de voorwaarden leest dan had je dit kunnen weten.
Als een klant zelf het bestelde product retour stuurt, ben ik het helemaal met u eens. Aangezien bol zelf niet kan leveren, vind ik deze voorwaarde niet redelijk te noemen en mogelijk zelfs onredelijk bezwarend.
Als mensen zoals jij lastig blijven doen, gaat Bol.com die dingen dadelijk helemaal niet meer accepteren en hebben jullie het voor de rest verpest. Ze hoeven die dingen namelijk helemaal niet te accepteren...Het is een extra dienst, en als het allemaal te lastig wordt (ieder ze eigen VVVbon terug) dan kappen ze er gewoon mee.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: betalen met VVV-bonnen bij Bol.com
Arme arme "andere klanten" van Bol.com....en hebben jullie het voor de rest verpest.
Re: betalen met VVV-bonnen bij Bol.com
Wilt u wel eens even wat beter lezen voor u begint te roeptoeteren van de hoogste toren die u gevonden heeft.WillemLW schreef:Als mensen zoals jij lastig blijven doen, gaat Bol.com die dingen dadelijk helemaal niet meer accepteren en hebben jullie het voor de rest verpest. Ze hoeven die dingen namelijk helemaal niet te accepteren...Het is een extra dienst, en als het allemaal te lastig wordt (ieder ze eigen VVVbon terug) dan kappen ze er gewoon mee.
Ten eerste doe ik niet lastig want ik heb geen probleem. Ik heb geen bon ingewisseld bij bol.
Ten tweede nu ik dit gelezen heb, zal ik ook nooit een bon inwisselen bij bol dus verpest ik niets voor welke andere klant dan ook dus ook niet voor u.
Ten derde heb ik niet gesteld dat ieder zijn eigen bon terug moet krijgen. Een (andere) VVV bon van gelijke waarde voldoet ook.
Als u besteld zou hebben en betaald in gewone euro's, u stuurt het terug en krijgt het bedrag terug in Keniaanse shilling zou u ook wel anders kraaien.
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 25 apr 2012 13:32
Re: betalen met VVV-bonnen bij Bol.com
Dat is appels met peren vergelijken.Emmy75 schreef:Als u besteld zou hebben en betaald in gewone euro's, u stuurt het terug en krijgt het bedrag terug in Keniaanse shilling zou u ook wel anders kraaien.
Re: betalen met VVV-bonnen bij Bol.com
Eh, het is heel simpel. Bol.com heeft een afspraak met u gemaakt en u bent er mee akkoord gegaan. Als u de afspraak achteraf wilt veranderen is dat de fout van u, en zeker niet van bol.com.
Re: betalen met VVV-bonnen bij Bol.com
Ohohoh wat is het toch simpel, net zo simpel als gewoon even lezen wat er staat.Gedos schreef:Eh, het is heel simpel. Bol.com heeft een afspraak met u gemaakt en u bent er mee akkoord gegaan. Als u de afspraak achteraf wilt veranderen is dat de fout van u, en zeker niet van bol.com.
bol wil de afspraak veranderen en niet TS.
Maar verder is het heel simpel ja.
Re: betalen met VVV-bonnen bij Bol.com
Het is wat laat dag, maar je kunt de overeenkomst met Bol.com in tweeën opsplitsen:jeannetje schreef:Allemaal leuk en aardig, maar als wij het bestelde product niet kunnen krijgen op de website zouden wij ons geld terug moeten krijgen. Dit is echter niet mogelijk bij Bol.com.
- Het omruilen van de VVV-bon naar Bol.com-bon
- Het kopen van een product met de Bol.com-bon.
Het gaat hier om een truuk zodat Bol.com niet de VVV bonnen hoeft te geven. Vergelijk dit eens met het betalen voor een tegoedbon en met die tegoedbon betalen voor het product.
Ik durf nog wel tree verder te gaan: mogelijk naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar. Gezien het arrest hierboven beperkt Bol.com hiermee de bevoegdheid van de koper om de koop te ontbinden. En daarover is opgenomen:Emmy75 schreef:Aangezien bol zelf niet kan leveren, vind ik deze voorwaarde niet redelijk te noemen en mogelijk zelfs onredelijk bezwarend.
Artikel 6:236 aanhef en onder b BW schreef:Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt als onredelijk bezwarend aangemerkt een in de algemene voorwaarden voorkomend beding dat de aan de wederpartij toekomende bevoegdheid tot ontbinding, zoals deze in afdeling 5 van titel 5 is geregeld, uitsluit of beperkt;