LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bikes online

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Noa75

Bikes online

Ongelezen bericht door Noa75 »

Wie heeft er al eens een fiets gekocht bij bikes online?
Wij overwegen hier een fiets te bestellen.
Graag positieve en negatieve reacties zijn welkom.
Alvast bedankt.

kanovaarder

Re: Bikes online

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Bikes online??

Woont u daar in de buurt dan is gratis nastellen van die fiets en wat garantieaanspraken betreft er geen probleem.

Dat is het dus wel als u te ver er vanaf woont om "even langs te fietsen"
De gewone rijwielhandelaar zal uw online gekocht product niet leuk vinden en zelfs weigeren er reparaties of onderhoud aan te verrichten.

Maar ja, dat is dus uw keus!
Maar niet klagen als uw online-aankopen problemen geeft hoor!

Grootvader

Big-V

Ongelezen bericht door Big-V »

De gewone rijwielhandelaar zal uw online gekocht product niet leuk vinden en zelfs weigeren er reparaties of onderhoud aan te verrichten.
Natuurlijk niet. Het uitvoeren van reparaties levert hen ook inkomsten op.

Maar ja, dat is dus uw keus!
Maar niet klagen als uw online-aankopen problemen geeft hoor!
Natuurlijk mag je dan wel klagen. Ook voor aankopen op internet geldt dat je gewoon service mag verwachten.

roro25

Ongelezen bericht door roro25 »

bikesonline heb ik van horen zeggen heeft een mindere aftersalesservice. Willen dingen nog wel eens niet goed afstellen. Meestal wordt de fiets rechtsstreeks uit de fabriek aan de klant geleverd. En als je zelf niet weet hoe een onderdeel afgesteld moet worden zal je terug moeten gaan of naar een fietsenmaker. Maar deze laatste zal je meestal (terecht) weigeren om je fiets af te stellen, omdat je hem daar niet gekocht hebt.
Ik zou er iets meer geld voor uittellen en naar een goede fietsenmaker gaan voor advies en goede maatvoering want dat is zeer bealngrijk.
kijk even op forum.fiets.nl

@ big-v. Ik ben een vervent wielrenner en koop al mijn spullen (behalve kleding, die koop ik online want die heeft mijn fietsenmaker nauwelijks) altijd bij dezelfde fietsenmaker. Daardoor kan ik hogere kortingen krijgen dan in een online winkel. Ik koop voor ruim 1200 euro aan fietsonderdelen per jaar. Deze zijn over het algemeen online goedkoper te verkrijgen, maar het geeft een hoop gedonder als iets niet goed is. Dan ga ik liever terug naar mijn eigen f.m.
Deze weigert om mensen te helpen die hun fiets online hebben gekocht om bv af te stellen. een reparatie zal hij oer het algemeen wel doen, maar afstellen niet Ik geef hem groot gelijk dat een online shop dat ook moet doen.
Wat veel gebeurd is dat men bij een fietsenmaker advies vraagt en de spullen online koopt (ook in andere branches).

roeptumaar

Ongelezen bericht door roeptumaar »

:shock: Als je een fiets online koopt ,staat dat op de fiets dan?
Mooi is dat. :?

roro25

Ongelezen bericht door roro25 »

nee, maar een fm weet wel of een fiets bij hem wel of niet vandaan komt.

Enne ik heb een hele knappe helderziende f.m :wink:

Gesloten