LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BKR Wehkamp
BKR Wehkamp
Hoi mensen,
Ik zit met een probleem.
In 2005/2006 heb ik bij wehkamp 700 euro geleend. (stom, ik weet het)
Door mijn eigen schuld heb ik die niet volgens afspraak terugbetaald.
Dus heb ik een BKR notering gekregen.
Maar het is wel helemaal terugbetaald.
Volgens mijn BKR formulier in 2007.
Nu was ik bij de bank en die vrouw vertelde mij dat die notering nog op een A staat ipv een H.
Oftewel, het is nog niet hersteld.
Dus ik gelijk Wehkamp gebeld.
Die konden mij niet vinden in het systeem.
Niet op dat toenmalig adres en niet op mijn nieuw adres.
Vervolgens vroegen ze mijn klantnummer, maar dat is het enige wat ik ooit besteld heb daar dus dat nummer heb ik niet meer.
En op naam zoeken kunnen ze niet schijnbaar.
Dus ik zit met een registratie bij een bedrijf wat mij niet kent.
???
Maar in maart 2012 is die 5 jaar verlopen en ik zou graag met mijn vrouw een huis kopen dus ik ben bang dat ik in de problemen ga komen terwijl het wel afgewerkt is.
Ze zouden het uitzoeken zeiden ze bij wehkamp maar ik wil dat dit zo snel mogelijk opgelost is.
Meer mensen die hier ervaring mee hebben ?
Alvast bedankt
Ik zit met een probleem.
In 2005/2006 heb ik bij wehkamp 700 euro geleend. (stom, ik weet het)
Door mijn eigen schuld heb ik die niet volgens afspraak terugbetaald.
Dus heb ik een BKR notering gekregen.
Maar het is wel helemaal terugbetaald.
Volgens mijn BKR formulier in 2007.
Nu was ik bij de bank en die vrouw vertelde mij dat die notering nog op een A staat ipv een H.
Oftewel, het is nog niet hersteld.
Dus ik gelijk Wehkamp gebeld.
Die konden mij niet vinden in het systeem.
Niet op dat toenmalig adres en niet op mijn nieuw adres.
Vervolgens vroegen ze mijn klantnummer, maar dat is het enige wat ik ooit besteld heb daar dus dat nummer heb ik niet meer.
En op naam zoeken kunnen ze niet schijnbaar.
Dus ik zit met een registratie bij een bedrijf wat mij niet kent.
???
Maar in maart 2012 is die 5 jaar verlopen en ik zou graag met mijn vrouw een huis kopen dus ik ben bang dat ik in de problemen ga komen terwijl het wel afgewerkt is.
Ze zouden het uitzoeken zeiden ze bij wehkamp maar ik wil dat dit zo snel mogelijk opgelost is.
Meer mensen die hier ervaring mee hebben ?
Alvast bedankt
Re: BKR Wehkamp
Zijn de bank en Wehkamp in het bezit van een kopie van het BKR 2007 formulier?
Ik ben sinds gisteren aan het bellen met wehkamp dus ik hoop snel iets te horen.Jolijn schreef:Zijn de bank en Wehkamp in het bezit van een kopie van het BKR 2007 formulier?
De bank heb ik het laten zien maar zolang er geen H bij staat zou ik niks mogen lenen.
Is misschien wel een idee om inderdaad naar wehkamp te mailen met een kopie.
Er staat toch echt "werkelijke eindatum 12-03-2007"op.
En volgend de BKR site staat er dit "•De maand waarin de overeenkomst daadwerkelijk is beëindigd"
Dan is het hopelijk gauw opgelost.KAVI schreef:Is misschien wel een idee om inderdaad naar wehkamp te mailen met een kopie.
En anders is deze mogelijkheid er nog lees ik op de site van BKR
http://www.bkr.nl/IkenBKR.aspx?pid=93
Ja dat had ik ook al gelezen.
Dank je wel voor het meedenken.
Dank je wel voor het meedenken.
Ik heb ook zoiets gehad, wel met een andere geld verstrekker. Maar goed, ze konden mij wel nog in systeem vinden en hebben ze na een week van een A toch een H gemaakt. Daarna (3 jaar later) kon ik zonder meer hypotheek regelen.
Ik zou, constatering van de bank (schriftelijk aanvragen dat ze in BKR hebben gezien dat je een A notitie hebt) doorgeven aan Wehkamp en hun in gelegenheid stellen om binnen redelijke termijn dit naar H om te zetten.
Succes ermee!
Ik zou, constatering van de bank (schriftelijk aanvragen dat ze in BKR hebben gezien dat je een A notitie hebt) doorgeven aan Wehkamp en hun in gelegenheid stellen om binnen redelijke termijn dit naar H om te zetten.
Succes ermee!
Dit is wel de handigste weg en ook de weg die als eerste bewandeld dient te worden. Mocht dit niet lukken is het misschien mogelijk de Geschillencommissie BKR in te schakelen. Let wel even op de beroepstermijnen die de geschillencommissie in acht neemt. Er zijn nogal wat uitspraken van de commissie terug te lezen waarbij de eiser niet ontvankelijk werd verklaard wegens het overschrijden van de termijnen om de zaak aanhangig te maken. Kortom informeer in ieder geval vast even naar de termijn..smilie schreef: Ik zou, constatering van de bank (schriftelijk aanvragen dat ze in BKR hebben gezien dat je een A notitie hebt) doorgeven aan Wehkamp en hun in gelegenheid stellen om binnen redelijke termijn dit naar H om te zetten.
BRK schreef:Bent u van mening dat de gegevens die u hebt ingezien onjuist zijn? Dan kunt u een verzoek tot correctie indienen bij de deelnemer die uw gegevens heeft aangemeld of bij BKR. Uw gegevens worden gewijzigd als deze inderdaad onjuist zijn. Wij kunnen uw gegevens alleen wijzigen in opdracht van de deelnemer die uw gegevens heeft aangemeld.
Als het conflict blijft bestaan, kunt u uw zaak voorleggen aan de Geschillencommissie BKR. Komt de Geschillencommissie tot een uitspraak dan is deze bindend. Dit betekent dat de deelnemer, BKR en u zich moeten neerleggen bij de uitspraak. Voor meer informatie over het indienen van uw bezwaar kunt u terecht bij de afdeling Inlichtingen & Inzage van BKR, postbus 6080, 4000 HB, Tiel. Op werkdagen is deze bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur via 0900 - 257 84 35 (€ 0,15 per minuut).
-
Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: [email protected]
hallo
ik heb een groot probleem met wehkamp lindorff grd mg de jong enz.
wij hebben eind 2004 een computer gekocht bij wehkamp en na wat problemen op financieel gebied een schuld ontstaan.
omdat ik het overzicht kwijt was heb ik in 2007 de schuldsanering aan gesproken en daar ook de schuld van wehkamp cq. lindorff neergelegd toen in 2008 de sanering ging lopen kreeg ik een overzicht waarop stond dat mijn schuld bij wehkamp 0 was. Ik geloofde dit niet en heb contact gezocht bij wehkamp stond niets open lindorff stuurde me door naar grd de jong en bij deze kreeg ik te horen hier staat niets bel maar naar wehkamp ja die had ik al gebeld en daar staat niets. Dus ja nou dan zal het wel klaar zijn.
Nu in 2012 een bkr toets aangevraagd staat daar op dat wehkamp nog niet beeindigd is. wehkamp gebeld (klantenservice) staat al sinds 2006 op 0. bel maar naar finance voor de bkr registratie. Zo vandaag gedaan zeggen die ja bij ons staat die op 0 maar hebben deze in 2006 aan lindorff verkocht en die hebben nog geen responce gegeven dat hij betaald is. Zo weer naar lindorff gebeld staat daar nu in 1 keer wel nog ruim 700 euro open. Maar konden me niet verder helpen moest weer naar grd de jong bellen die waren er niet meer dus gaan we morgen doen. en nu ik word er gek van denk je met een schone lei te kunnen beginnen omdat je in de schuldsanering hebt gezeten staat er nog een deel open en toen wist niemand ergens iets van.
iemand tips
mvg
ik heb een groot probleem met wehkamp lindorff grd mg de jong enz.
wij hebben eind 2004 een computer gekocht bij wehkamp en na wat problemen op financieel gebied een schuld ontstaan.
omdat ik het overzicht kwijt was heb ik in 2007 de schuldsanering aan gesproken en daar ook de schuld van wehkamp cq. lindorff neergelegd toen in 2008 de sanering ging lopen kreeg ik een overzicht waarop stond dat mijn schuld bij wehkamp 0 was. Ik geloofde dit niet en heb contact gezocht bij wehkamp stond niets open lindorff stuurde me door naar grd de jong en bij deze kreeg ik te horen hier staat niets bel maar naar wehkamp ja die had ik al gebeld en daar staat niets. Dus ja nou dan zal het wel klaar zijn.
Nu in 2012 een bkr toets aangevraagd staat daar op dat wehkamp nog niet beeindigd is. wehkamp gebeld (klantenservice) staat al sinds 2006 op 0. bel maar naar finance voor de bkr registratie. Zo vandaag gedaan zeggen die ja bij ons staat die op 0 maar hebben deze in 2006 aan lindorff verkocht en die hebben nog geen responce gegeven dat hij betaald is. Zo weer naar lindorff gebeld staat daar nu in 1 keer wel nog ruim 700 euro open. Maar konden me niet verder helpen moest weer naar grd de jong bellen die waren er niet meer dus gaan we morgen doen. en nu ik word er gek van denk je met een schone lei te kunnen beginnen omdat je in de schuldsanering hebt gezeten staat er nog een deel open en toen wist niemand ergens iets van.
iemand tips
mvg
Niet bellen, maar schriftelijk (mail) reageren. Pas op met Lindorff en De Jong, da's doorgaans twee handen op 1 buik... en ze ruiken nu misschien geld? In de afgelopen jaren heb je nooit iets van hen vernomen?
Je hebt het over met een schone lei beginnen, heb je een zgn 'schone lei verklaring?'
Schuldeisers
In een vonnis van de rechtbank staat dat u bent toegelaten tot de wettelijke schuldsanering en wie tot bewindvoerder is benoemd. U krijgt daarvan automatisch een kopie. Daarnaast worden deze feiten bekend gemaakt via beknopte informatie in regionale kranten en de Staatscourant en een speciaal register op internet. Dit is bedoeld om schuldeisers te informeren over uw toelating. Zij kunnen dan hun vordering indienen bij de bewindvoerder.
Prettige bijkomstigheid van de toelating is dat schuldeisers u niet langer lastig kunnen vallen met betrekking tot bestaande schulden en dat vervelende incassomaatregelen zoals beslagen op uw inkomen en goederen doorgaans vervallen.
Schone lei
Heeft u zich gedurende de vastgestelde periode wél aan de regels gehouden, dan verstrekt de rechtbank u een schone lei. Van het bedrag dat u heeft opgespaard, betaalt de bewindvoerder eerst de kosten van de schuldsanering. Wat overblijft, gaat naar uw schuldeisers. Meestal kan slechts een deel van de schulden worden betaald. De schuldeisers kunnen het restant echter niet meer opeisen. Mocht u op enig moment alsnog willen betalen, dan kan dat altijd nog.
Ook de beëindiging van de schuldsanering wordt via dagbladen en de Staatscourant bekendgemaakt.
Heb je ook nog enig bewijs van de verklaringen van destijds van Lindorff en de Jong en Wehkamp dat er niks open staat?
Neem 's contact op met het Juridisch loket of Jurofoon .
Je hebt het over met een schone lei beginnen, heb je een zgn 'schone lei verklaring?'
Schuldeisers
In een vonnis van de rechtbank staat dat u bent toegelaten tot de wettelijke schuldsanering en wie tot bewindvoerder is benoemd. U krijgt daarvan automatisch een kopie. Daarnaast worden deze feiten bekend gemaakt via beknopte informatie in regionale kranten en de Staatscourant en een speciaal register op internet. Dit is bedoeld om schuldeisers te informeren over uw toelating. Zij kunnen dan hun vordering indienen bij de bewindvoerder.
Prettige bijkomstigheid van de toelating is dat schuldeisers u niet langer lastig kunnen vallen met betrekking tot bestaande schulden en dat vervelende incassomaatregelen zoals beslagen op uw inkomen en goederen doorgaans vervallen.
Schone lei
Heeft u zich gedurende de vastgestelde periode wél aan de regels gehouden, dan verstrekt de rechtbank u een schone lei. Van het bedrag dat u heeft opgespaard, betaalt de bewindvoerder eerst de kosten van de schuldsanering. Wat overblijft, gaat naar uw schuldeisers. Meestal kan slechts een deel van de schulden worden betaald. De schuldeisers kunnen het restant echter niet meer opeisen. Mocht u op enig moment alsnog willen betalen, dan kan dat altijd nog.
Ook de beëindiging van de schuldsanering wordt via dagbladen en de Staatscourant bekendgemaakt.
Heb je ook nog enig bewijs van de verklaringen van destijds van Lindorff en de Jong en Wehkamp dat er niks open staat?
Neem 's contact op met het Juridisch loket of Jurofoon .
Als jij de schuld goed hebt ingediend bij de bewindvoerder dan lijkt het mij dat deze vordering is meegenomen in de WSNP.
Bij Wehkamp stond je in die tijd misschien wel op 0, maar als het goed is heb je bij de bewindvoerder de papieren van de incassobureaus ingediend.
Is het voor jou nog mogelijk om contact op te nemen met die bewindvoerder om te vragen voor een bewijs dat jij die schuld toen hebt ingediend?
Bij Wehkamp stond je in die tijd misschien wel op 0, maar als het goed is heb je bij de bewindvoerder de papieren van de incassobureaus ingediend.
Is het voor jou nog mogelijk om contact op te nemen met die bewindvoerder om te vragen voor een bewijs dat jij die schuld toen hebt ingediend?
hallo mensen
ten eerste bedankt voor jullie reacties
het probleem is dat wij een vrijwillige schuldsanering hebben gehad van anderhalf jaar en toen alles netjes hebben ingelost alleen bij wehkamp/lindorff bleef het bedrag bij de kredietbank dus ook op 0 omdat zij dot waarschijnlijk ook te horen hebben gekregen ik ga vanmiddag contact opnemen met mijn toenmalige casemanager. Ik heb wel een brief gekregen dat de sanering wegens het houden aan de regels en volledige aflossing is beeindigd. In papieren van de kbl kan men terug vinden dat ik wehkamp en lindorff met klantnummer en dossiernummer heb doorgegeven.
ten eerste bedankt voor jullie reacties
het probleem is dat wij een vrijwillige schuldsanering hebben gehad van anderhalf jaar en toen alles netjes hebben ingelost alleen bij wehkamp/lindorff bleef het bedrag bij de kredietbank dus ook op 0 omdat zij dot waarschijnlijk ook te horen hebben gekregen ik ga vanmiddag contact opnemen met mijn toenmalige casemanager. Ik heb wel een brief gekregen dat de sanering wegens het houden aan de regels en volledige aflossing is beeindigd. In papieren van de kbl kan men terug vinden dat ik wehkamp en lindorff met klantnummer en dossiernummer heb doorgegeven.
ik heb inderdaad sinds 2008 niets van hen vernomen en dat bevestigde ze eigenlijk ook aan de telefoon bij lindorff.
dit laatste was een dagvaardiging maar weet bijna wel zeker dat ik dit heb doorgegeven bij kbl. kan me helaas niet alles meer 100 procent herinneren want ja het is toch al bijna 4 jaar geleden dat er uberhaupt nog contact is geweest.
mvg
dit laatste was een dagvaardiging maar weet bijna wel zeker dat ik dit heb doorgegeven bij kbl. kan me helaas niet alles meer 100 procent herinneren want ja het is toch al bijna 4 jaar geleden dat er uberhaupt nog contact is geweest.
mvg
inmiddels contact met de jong gehad die zouden mij een mail sturen met daarin dat er bij hun niets te vinden is over mij als een oude vordering die al lang betaald is en niet over wehkamp ging, maar lindorff blijft volhouden dat zij mij geen info kunnen geven omdat dat bij de jong ligt.
Dan is het goed toch?
Lindorrf kan geen info geven, omdat het bij De Jong ligt. En de info die De Jong geeft, is dat er niks (meer) is.
Als je te lang op die mail moet wachten, mail het dan zelf aan hun door: inhoud vh gesprek + datum en tijd en evt. naam van mederwerker.
Lindorrf kan geen info geven, omdat het bij De Jong ligt. En de info die De Jong geeft, is dat er niks (meer) is.
Als je te lang op die mail moet wachten, mail het dan zelf aan hun door: inhoud vh gesprek + datum en tijd en evt. naam van mederwerker.
dat klopt helemaal maar het probleem is lindorff moet aan wehkamp doorgeven dat er niets meer is voor de bkr aan te passen en lindorff zegt dus dat er wel nog iets is van ruim 700 eurie maar dat dat bij de jong ligt en daar verder geen info over geeft.
Is er dan een verstek vonnis geweest ?Tjesta schreef:ik heb inderdaad sinds 2008 niets van hen vernomen en dat bevestigde ze eigenlijk ook aan de telefoon bij lindorff.
dit laatste was een dagvaardiging ...
volgens mij niet want die dagvaardiging zal bij de kredietbank terecht zijn gekomen
aangezien mg de jong zich niet aan de afspraak heeft gehouden en mij die mail gisteren niet gestuurd heeft. heb ik op jullie advies vandaag een mail naar hun gestuurd met de inhoud van het telefoongesprek en met de vraag of ze die mail alsnog kunnen sturen.
ik heb vandaag contact gehad met een aardige mevr van wehkamp deze heeft contact gehad met lindorff doorwie mijn verhaal bevestigd werd. deze mevr zou dan ook mijn bkr beeindigen per 06- 2009
bedankt voor de hulp
bedankt voor de hulp