LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bol.com aansprakelijk stellen?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
ISimons

Bol.com aansprakelijk stellen?

Ongelezen bericht door ISimons »

Beste mensen,

op 24 juli heb ik via bol.com een boek twv. 250 euro tweedehands verkocht. Ik heb hier 115 euro voor gevraagd en hou dus na de bemiddelingskosten van bol.com 100 euro over. Ik heb het boek netjes verzonden via track en trace en is ook door de koper aangenomen.

Nou zou ik gister het bedrag uit betaald krijgen van het boek. Echter is dit niet gebeurd. vervolgens heb ik bol.com gebeld en wat blijkt, de koper reageert niet op de aanmaningen van bol.com en heeft dus niet betaald. Ondertussen heeft die wel al fijn mijn (duur) boek. Toen ik vroeg wanneer ik mijn geld kon verwachten van bol.com kreeg ik te horen dat ik maar moest wachten tot de meneer ging betalen. Toen ik vroeg waar ik dan die 15 euro bemiddelingskosten voor betaal kreeg ik als antwoord dat ik dan soort van garantie had van bol.com

Nu vraag ik mij af welke garantie?! mij is meerdere malen verteld dat ik pas het geld ga krijgen als meneer ooit betaald, en dat bol.com niet weet wanneer dit is. ik vind dit echt schandalig. Nu moet ik dus maar wachten wanneer ik mijn 100 euro krijg. (wat veel geld is voor een student die alles moet betalen:S)

Kan bol.com hier zo maar mee weg komen? je betaald voor de garantie dat alles netjes geregeld wordt maar nu moet ik alsnog maar wachten???

newmikey

Re: Bol.com aansprakelijk stellen?

Ongelezen bericht door newmikey »

Ik lees op hun site:

"De klant betaalt aan bol.com en bol.com betaalt jou uit. Soms gaat er echter iets mis met een bestelling. Denk aan een pakket dat verloren is in de post of een betaling die niet op tijd binnen is. Dan gebruiken we het garantiebedrag om je toch nog uit te betalen.
Met het garantiebedrag staan wij tot een bepaald bedrag garant voor je uitbetaling. Het garantiebedrag is afhankelijk van de artikelen die je aanbiedt en verkoopt. Het garantiebedrag is niet onuitputtelijk. Wanneer we je met het garantiebedrag moeten uitbetalen, blijft er minder over voor een volgende keer. Je kunt het garantiebedrag wel weer opbouwen met goede prestaties en succesvolle bestellingen.
"

en in een oud topic hier op Radar: "Als je veel verkoopt krijg je een garantiebedrag. Maar dan moet je meer dan 10 boeken hebben verkocht."

Bij zoeken op Google vond ik véél klachten van deze aard, sommigen al jaren oud. Het lijkt (met de nadruk op lijkt) dus dat je er weinig aan kunt doen. Dit gelezen hebbende, hou ik het maar bij Marktplaats en een kleedje op Koningsdag of een briefje op het prikbord van de plaatselijke supermarkt. Het is inderdaad een zeer eenzijdige zaak, jij al het risico en zij de opbrengst van de bemiddelingskosten.

Roos48

Ongelezen bericht door Roos48 »

Ik begrijp dit niet goed, want als ik bij Bol iets bestel moet ik betalen. Zonder te betalen kan je niet bestellen. Dus heeft de besteller van jouw boek betaald. En dus heeft Bol het geld ontvangen. Ook als het pakket zoek zou raken bij de post.

r.e.a

Ongelezen bericht door r.e.a »

ik bestel altijd bij bol.com ik wacht met betalen tot dat ik mijn boek of wat anders heb ontvangen ,je kan aankruisen wat je wil betaling na ontvangst van de goederen met een accetgiro via de computer nooit geen problemen maar ja je heb mensen die dat ook gedaan hebben en niet betalen dat is niet erg netjes van die persoon maar bol.com heb zijn adres en u ook anders kan u dat boek niet opsturen maar zo'n groot bedrag had ik eerst laten betalen en dan opsturen

Esceha

Ongelezen bericht door Esceha »

Citaat: "Zonder te betalen kan je niet bestellen"
Dat is onjuist. Bol.com heeft ook de mogelijkheid dat verzenden met factuur plaatsvindt. Dus betaling pas na ontvangst. Ik heb bij bol.com slechts een beperkt aantal malen iets gekocht, met altijd betaling achteraf.

Venellin

Ongelezen bericht door Venellin »

Bol.com handelt vaker vreemd. Bij mij werd onterecht verzendkosten berekend. Zij erkende dat het een fout was maar ik kreeg mijn geld niet terug. Ik kreeg een soort waardebon en bij mijn volgende bestelling zouden ze het corrigeren. Maar ja ik heb geen volgende bestelling.
Mijn oplossing is verder: nooit meer zaken doen met bol.com. Er zijn genoeg andere webwinkels

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tijdens de bestelling vindt er achter de schermen al een risicocheck plaats. Op basis van de uitkomst daarvan variëren de betaalmogelijkheden. Niet iedereen krijgt de mogelijkheid van betaling achteraf, en het hangt uiteraard ook van je betaalverleden n het type artikel en de prijs af.

Gesloten