LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bol.com schrijft na 2 maanden zomaar 620 Euro af = OPGELOST

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
village

Bol.com schrijft na 2 maanden zomaar 620 Euro af = OPGELOST

Ongelezen bericht door village »

In november plaats ik een bestelling op bol.com van 3 boeken en een laptop. 1 boek ontvang ik, de rest niet. Ik stuur een mail en krijg het berricht dat de overige items zijn geannuleerd door bol.com. Als ik ze nog wil ontvangen moet ik ze opnieuw bestellen staat erbij.

Ik bestel de overige items opnieuw en ontvang deze. De betaling werd direct van mijn creditcard afgeschreven.

2 maanden later wordt tot mijn verbazing 620 Euro afgeschreven van mijn creditcard door Bol.com. Ik neem direct contact op met Bol.com en die geven aan dat dit de 1e bestelling is die ik plaatste die ook naar mij verstuurd zou zijn. Ik heb alles maar 1 X ontvangen en daarnaast heb ik voor de eerste bestelling een annulering ontvangen.

Ik heb aangegeven aan Bol.com dat ik dit bedrag zsm terug wil hebben, maar ze reageren nu al meer dan een week niet meer.

Mag dit zomaar om credit card gegevens op deze manier te gebruiken? Nu moet ik allerlei moeite doen om mijn geld terug te krijgen.
Laatst gewijzigd door village op 19 feb 2010 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.

amelissen

Re: Bol.com schrijft na 2 maanden zomaar 620 Euro af = OPGELOST

Ongelezen bericht door amelissen »

Je kunt het verkeerd afgeschreven bedrag gewoon via je credit card laten storneren. Daar heb je Bol.com niet voor nodig.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Credit card maatschappij bellen, en bedrag laten annuleren.

Daarna Bol aanschrijven (mail) en dit aan hen melden.
Je zou eventueel kunnen bellen (als je tijd hebt) en gelijk vragen naar diegene die aangiften gaat behandelen - omdat nogmaals afschrijven, zonder levering, toch echt diefstal is.

village

ik had 12 dagen terug contact met bol.com en die zeggen dat ze de geannuleerde bestelling verzonden hebben. verder geen enkele reactie. dit is echt onbeschoft. reageren op mijn emailtjes doen ze niet eens. Ik heb nergens voor getekend en wel 620 Euro afboeken!

vandaag neem ik contact op met mijn creditcard maatschappij. bedankt voor die tip!

bol.com

Ongelezen bericht door bol.com »

U heeft op dit forum aangegeven dat bol.com twee maanden nadat uw bestelling is geannuleerd, alsnog het factuurbedrag van uw creditcard heeft afgeschreven. Ook meldt u dat u geen reactie heeft ontvangen op uw vraag van onze klantenservice. Hier heeft u veel last van ondervonden.

Vriendelijk verzoek ik u om alsnog een e-mail te sturen naar [email protected] waarin u het desbetreffende bestelnummer vermeldt zodat wij u verder kunnen helpen. Ook kunt u uw bestelnummer op dit forum achterlaten zodat we dit in een offline gesprek kunnen bespreken.

Graag maak ik van deze gelegenheid gebruik om in deze post uitleg te geven over hoe de procedure van betaling met creditcard verloopt. Ik wil benadrukken dat deze uitleg geen speculatie over mogelijke oorzaken van uw klacht is. Daarom dat ik graag met u een gesprek aan wil gaan om verder te kunnen kijken naar de mogelijkheden.

Als u een bestelling plaatst en daarbij kiest voor de betaalmethode ‘creditcard’ wordt bij uw creditcardmaatschappij eerst een reservering van het te betalen bedrag aangevraagd. Pas wanneer de bestelling daadwerkelijk wordt verzonden, incasseert bol.com het bedrag.

Indien uw bestelling uit meerdere deelleveringen bestaat, wordt uw creditcard per deellevering belast. Per deellevering vindt er een nieuwe reservering plaats op uw creditcard en komt de oude te vervallen. Het kan enige tijd duren voordat een vorige reservering door uw creditcardmaatschappij is opgeheven. Dit kan ook een reservering zijn die door een ander bedrijf dan bol.com is aangevraagd.

Wanneer een aantal deelleveringen achter elkaar worden verzonden of wanneer u meerdere aankopen op afstand doet, is het mogelijk dat de oude en de nieuwe reservering tegelijk uw creditcard belasten. Als de creditcardmaatschappij de reservering afwijst, is bol.com genoodzaakt om de bestelling te annuleren.

Op uw creditcard gedane reserveringen blijven drie weken geldig en worden automatisch opgeheven door uw creditcardmaatschappij. Ook voor geannuleerde bestellingen blijven de reserveringen drie weken geldig. Voor het opheffen van de reserveringen bent u afhankelijk van de snelheid van afhandeling van uw creditcardmaatschappij. Bol.com heeft hier helaas geen invloed op.

Met vriendelijke groet,

Bol.com, Customer Services Support
Laatst gewijzigd door bol.com op 15 feb 2010 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.

amelissen

Ongelezen bericht door amelissen »

Ik erger me vreselijk aan al die bedrijven die hier reageren dat er contact opgenomen kan worden met de klantenservice om het op te lossen.

Stop eens met internetten en ga je werk doen!
Als je dat namelijk zou doen, zou deze man niet hoeven te klagen dat er niet gereageerd wordt op zijn mailtjes!!!!!!!!

village

HET IS TE BIZAR VOOR WOORDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
in plaats van dat het probleem opgelost cq behandeld wordt krijg ik de volgende mail 2 dagen terug.
AHHHHHH. nu wordt er weer 620 Euro afgeschreven. ik ben maar een arme student en Bol.com schrijft ten onrechte zomaar 1240 Euro extra af. ik kan nu al niet meer pinnen door deze actie.......
From: Klantenservice bol.com <[email protected]>
Date: 2010/2/12
Subject: Betalingsherinnering creditcard factuur
To:

Geachte heer/mevrouw,

Op 11/24/2009 heeft u een bestelling bij ons geplaatst met bestelnummer XXXXXXXX.

Helaas hebben wij het bijbehorende factuurbedrag nog niet (geheel) van uw creditcard kunnen afschrijven.

Via deze e-mail willen we u graag informeren dat het openstaande bedrag van € 620 in de loop van deze maand om eerder genoemde reden alsnog van uw creditcard afgeschreven wordt. Eventuele retourzendingen, coupons en/of cadeaubonnen zijn al met dit bedrag verrekend.

Onze excuses voor het ongemak en alvast bedankt voor uw begrip.
We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groeten,

bol.com Klantenservice
het gaat hier voor de duidelijkheid dus om een bestelling die door Bol.com zelf is geannuleerd en die daarna 3 X in rekening is gebracht.
Laatst gewijzigd door village op 19 feb 2010 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Village -

Heel simpel - terughalen.
Bel met je CC maatschappij - en zeg dat de 2e en 3e totaal onterecht zijn.
Vraag desnoods of zij deze kaart kunnen blokkeren, en je een nieuwe toe kunnen kennen.

Dan - neem nog een maal contact met BOL op.
De "medewerkster" hier heeft jouw verhaal dus niet gelezen (of begrijpt het niet).
Geef aan dat: a) je nog steeds wacht op de originele bestellling, b) je de onterechte afschrijvingen hebt laten cancellen, en c) dat je binnen 5 werkdagen OF al je spullen wilt (die besteld zijn) of een schriftelijke bevestiging dat alles is opgelost, en ze niet meer proberen af te schrijven.

Dan zou ik nog melden dat als dit nog een keer gebeurt, of als men een incassoburo op je afstuurt - je per direct aangifte doet.

En, natuurlijk, noteer naam , datum, tijdstip waarop je belt - en stuur dan nog een brief na met deze gegevens 'om het te bevestigen'.

village

Het ziet er naar uit dat het probleem opgelost is. Bovenstaande medewerker had gisteren mijn voicemail ingesproken dat ik het bedrag binnen 3 weken zal terug krijgen en tevens excuses.

Daarnaast ontving ik vandaag een bloemetje en een cadeaubon van Bol.com

ik ga er dan ook van uit dat het goed komt en zal dat tzt ook posten.

village

ik heb het bedrag teruggestort gekregen op mijn creditcard door Bol.com.
dankzij dit forum denk ik, iig betere communicatie hierdoor gekregen.

wel een maand een groot bedrag uitgeleend aan Bol.com, maar daar heb ik dan ook een mooi bloemetje voor gekregen van ze.

Gesloten