's Woensdags bij Bol.com een vriezer, koelkast en inbouwkookplaat besteld.
Voor 18.00 uur besteld, morgen in huis was de belofte. Voor mij was dat niet nodig; vrijdags was ook goed, want dan kon ik in het weekend op mijn gemak alles plaatsen en aansluiten.
Steeds de bestelstatus op Bol.com gecheckt: alles zou (op tijd) worden geleverd.
Op mijn werk vrij gevraagd om de bestelling aan te kunnen nemen,
De avond voor de bezorging kreeg ik van de vervoerder netjes een SMS-je: de bestelling zou de volgende dag tussen 14.30 en 17.30 worden geleverd.
Meteen de oude koelkast en vriezer leeggehaald, ontdooid en alles bij familie ondergebracht, want de oude koelkast zou meteen meegenomen worden.
De bestelstatus nog een keer gechecked: alles zou (op tijd) worden geleverd.
Op de bezorgdag kreeg ik een telefoontje van de vervoerder: de apparatuur kon niet gebracht worden, want Bol had niet aangeleverd.
De Bol site nog een keer gechecked: alle artikelen die ik besteld had stonden er nog steeds op met "voor 18.00 uur besteld, morgen in huis".
Klantenservice Bol gebeld: mijn 3 bestelde artikelen bleken niet op voorraad te zijn. Excuses, meneer, het wordt een week later.
Daarna nog een keer de de bestelstatus op Bol gechecked: ineens stond de week vertraging erop.
Meteen de bestelling geannuleerd, want dat was niet de afspraak.
Wat ik opvallend vind is dat precies de 3 artikelen die ik bestelde niet op voorraad waren. Toeval? Ik geloof daar niks van.
Bol lokt klanten met supersnelle levering en hoopt dat de klant daar in trapt en niet zeurt als de belofte niet waar gemaakt kan worden.
Ik ben weleens benieuwd of dit een structureel probleem is met Bol na de overname door Ahold.
In ieder geval voor mij NOOIT van mijn leven meer Bol.com.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bol.com: voor 18.00 uur besteld, morgen in huis. Ja ja...
-
-
Re: Bol.com: voor 18.00 uur besteld, morgen in huis. Ja ja...
Ik vermoed dat Bol.com witgoed nooit op voorraad heeft. Maar wel op Bol.com aanbiedt, om elke euro uit de merknaam "Bol.com" te kunnen persen. Allemaal marketing. De uitbesteding aan de derde partij zou onzichtbaar moeten zijn, maar dat is dus niet zo. Ze opereren in een vechtmarkt. De klant is de dupe door beloftes die ze niet waarmaken.