LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Ik heb Bol.com al zo'n 20 mails gestuurd. Ik krijg telkens een gegenereerd standaard antwoord waar ik niks aan heb. Er zitten hele domme antwoorden tussen zoals van ene Nikky onze directeur kan dat ook niet zucht......
Wat wil het geval. Ik bestel al jaren dvd/blu rays. Kon altijd achteraf betalen. Ineens kan dat niet meer terwijl het bedrag niet hoger is dan 20 euro. Maar na 20 mails ben ik nog niks wijzer. Ze komen met dit lijstje:
•totaalbedrag van je bestelling ( is niet van toepassing)
•soort artikelen in je bestelling (is al jaren nooit veranderd bij dvd)
•eventuele onbetaalde facturen (is niet het geval)
•aantal bestellingen dat je eerder bij ons geplaatst hebt (geen problemen gehad)
•bezorging op een afhaalpunt (gewoon bij mij thuis)
•één van je facturen is overgedragen aan het incassobureau (Niet van toepassing)
Echter Bol.com weigert uit te leggen! het gekke is als je 3 cd's besteld dat het wel kan.
Wat wil het geval. Ik bestel al jaren dvd/blu rays. Kon altijd achteraf betalen. Ineens kan dat niet meer terwijl het bedrag niet hoger is dan 20 euro. Maar na 20 mails ben ik nog niks wijzer. Ze komen met dit lijstje:
•totaalbedrag van je bestelling ( is niet van toepassing)
•soort artikelen in je bestelling (is al jaren nooit veranderd bij dvd)
•eventuele onbetaalde facturen (is niet het geval)
•aantal bestellingen dat je eerder bij ons geplaatst hebt (geen problemen gehad)
•bezorging op een afhaalpunt (gewoon bij mij thuis)
•één van je facturen is overgedragen aan het incassobureau (Niet van toepassing)
Echter Bol.com weigert uit te leggen! het gekke is als je 3 cd's besteld dat het wel kan.
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Tja, zij mogen zelf hun voorwaarden bepalen.
Netjes vindt ik het niet, maar je zult het moeten accepteren of elders gaan kopen.
Netjes vindt ik het niet, maar je zult het moeten accepteren of elders gaan kopen.
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
kan dat niet meer terwijl het bedrag niet hoger is dan 20 euro
Misschien is dat het probleem , bij bedragen <20 Euro is de marge misschien te klein als daar ook nog de acceptgirokosten (en risico) af moeten.Echter Bol.com weigert uit te leggen! het gekke is als je 3 cd's besteld dat het wel kan
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Het zal mogelijk gaan over het aantal bestellingen, niet of individuele wel/niet goed zijn gegaan?PJ 66 schreef:Ik heb Bol.com al zo'n 20 mails gestuurd. Ik krijg telkens een gegenereerd standaard antwoord waar ik niks aan heb. Er zitten hele domme antwoorden tussen zoals van ene Nikky onze directeur kan dat ook niet zucht......
Wat wil het geval. Ik bestel al jaren dvd/blu rays. Kon altijd achteraf betalen. Ineens kan dat niet meer terwijl het bedrag niet hoger is dan 20 euro. Maar na 20 mails ben ik nog niks wijzer. Ze komen met dit lijstje:
•totaalbedrag van je bestelling ( is niet van toepassing)
•soort artikelen in je bestelling (is al jaren nooit veranderd bij dvd)
•eventuele onbetaalde facturen (is niet het geval)
•aantal bestellingen dat je eerder bij ons geplaatst hebt (geen problemen gehad)
•bezorging op een afhaalpunt (gewoon bij mij thuis)
•één van je facturen is overgedragen aan het incassobureau (Niet van toepassing)
Echter Bol.com weigert uit te leggen! het gekke is als je 3 cd's besteld dat het wel kan.
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Maar de wet stelt nog altijd dat je niet verplicht kunt worden meer dan de helft vooruit te betalen, al houdt vrijwel geen enkele webshop zich hieraan.snuffel1 schreef:Bron bol.com.Afhankelijk van wat je bestelt en het bestelbedrag of de samenstelling, is het mogelijk dat je niet met acceptgiro, achteraf of met automatische incasso kan betalen
Bol.com bepaald de manier van betalen en hoeft dat verder niet toe te lichten. De manieren van betalen worden bij de bestelling zichtbaar als u dat niet wil kunt de bestelling ook nog afbreken.
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
@Olaf79
Een reguliere winkel laat je toch ook niet de winkel uitlopen zonder te betalen.
Snap niet waarom je bij CD's betaling achteraf wenst.
Al is het iets dat maat gevoelig is bijvoorbeeld kleding kan ik het begrijpen.
Iets als achteraf betalen is voor een webwinkel een dure manier van betaling.
Een reguliere winkel laat je toch ook niet de winkel uitlopen zonder te betalen.
Snap niet waarom je bij CD's betaling achteraf wenst.
Al is het iets dat maat gevoelig is bijvoorbeeld kleding kan ik het begrijpen.
Iets als achteraf betalen is voor een webwinkel een dure manier van betaling.
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Een winkelier mag een consument niet dwingen tot een volledige vooruitbetaling. Een algemene voorwaarden die tot vooruitbetaling van meer dan de helft verplicht is namelijk onredelijk bezwarend. Nog niet zo lang geleden was daar een zaak over in het nieuws.
https://www.jurofoon.nl/nieuws/7739-gee ... bestelling
https://www.jurofoon.nl/nieuws/7739-gee ... bestelling
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Nee maar hij heeft dan ook niet de plicht te leveren.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Gewoon een creditcard nemen. Gaat er iets fout (bestelling komt niet aan), dan kun je makkelijk je geld terugkrijgen.
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Dan zijn er heel wat webwinkels in overtreding, ik ken er maar een paar die acceptgiro accepteren. Overigens is een cc ook een achteraf betaling.Een winkelier mag een consument niet dwingen tot een volledige vooruitbetaling. Een algemene voorwaarden die tot vooruitbetaling van meer dan de helft verplicht is namelijk onredelijk bezwarend. Nog niet zo lang geleden was daar een zaak over in het nieuws.
Dus niemand wordt "gedwongen" .
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Kan ook zijn dat het van een externe verkoper is, of deels?
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Is aan de wet voldaan als de webwinkel naast vooruitbetaling, ook levering onder rembours als optie biedt?alfatrion schreef:Een winkelier mag een consument niet dwingen tot een volledige vooruitbetaling. Een algemene voorwaarden die tot vooruitbetaling van meer dan de helft verplicht is namelijk onredelijk bezwarend. Nog niet zo lang geleden was daar een zaak over in het nieuws.
https://www.jurofoon.nl/nieuws/7739-gee ... bestelling
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Het is gewoon een order vanuit Bol.com zelf
Maar ik heb voor de gein een nieuwe account aangemaakt op het werk en wat denk je? Kan ik wel achteraf betalen.
Krijg zo nu sterk de indruk dat ze mij als een wanbetaler zien terwijl hier totaal geen sprake van is.
Nu heeft Bol.com nog meer reden om dit fatsoenlijk uit te leggen.
Maar ik heb voor de gein een nieuwe account aangemaakt op het werk en wat denk je? Kan ik wel achteraf betalen.
Krijg zo nu sterk de indruk dat ze mij als een wanbetaler zien terwijl hier totaal geen sprake van is.
Nu heeft Bol.com nog meer reden om dit fatsoenlijk uit te leggen.
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Dat is gek je wordt zo neergezet als een onbetrouwbare klant. Je mag zeker geen schoenen terug sturen in jou geval. Dat Bol.com niet wil uitleggen vind ik vreemd. Ze zeggen steeds dit doet het systeem. Onzin natuurlijk. Dat doet Bol.com zelf anders kan ik het niet verklaren.
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Ja meneer bol.com ( vreemd toch zo'n naam met een punt erin ) zit dagelijks alle duizenden bestellingen met de hand na te kijken op de bank en zegt bij de helft dat ze wel achteraf mogen betalen en de andere helft juist niet.PJ 66 schreef:Dat is gek je wordt zo neergezet als een onbetrouwbare klant. Je mag zeker geen schoenen terug sturen in jou geval. Dat Bol.com niet wil uitleggen vind ik vreemd. Ze zeggen steeds dit doet het systeem. Onzin natuurlijk. Dat doet Bol.com zelf anders kan ik het niet verklaren.
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Ja zeg jij maar waarom danangel1978 schreef:Ja meneer bol.com ( vreemd toch zo'n naam met een punt erin ) zit dagelijks alle duizenden bestellingen met de hand na te kijken op de bank en zegt bij de helft dat ze wel achteraf mogen betalen en de andere helft juist niet.PJ 66 schreef:Dat is gek je wordt zo neergezet als een onbetrouwbare klant. Je mag zeker geen schoenen terug sturen in jou geval. Dat Bol.com niet wil uitleggen vind ik vreemd. Ze zeggen steeds dit doet het systeem. Onzin natuurlijk. Dat doet Bol.com zelf anders kan ik het niet verklaren.
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Waarom? Heb jij toch al gedaan. Heeft ie zin in, doet ie namelijk zelf.PJ 66 schreef:Ja zeg jij maar waarom danangel1978 schreef:Ja meneer bol.com ( vreemd toch zo'n naam met een punt erin ) zit dagelijks alle duizenden bestellingen met de hand na te kijken op de bank en zegt bij de helft dat ze wel achteraf mogen betalen en de andere helft juist niet.PJ 66 schreef:Dat is gek je wordt zo neergezet als een onbetrouwbare klant. Je mag zeker geen schoenen terug sturen in jou geval. Dat Bol.com niet wil uitleggen vind ik vreemd. Ze zeggen steeds dit doet het systeem. Onzin natuurlijk. Dat doet Bol.com zelf anders kan ik het niet verklaren.
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Mogen ze dan gaan uitleggen..........tot dusverre blijven ze in gebreken.
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
Ze zijn niet in gebreke, jij wilt een uitleg van iets wat tot de ondernemersvrijheid hoort, en waarover ze geen enkele uitleg verschuldigd zijn.
Re: Bol.com weigert uitleg bij achterafbetalen!
100% vooruitbetaling eisen is wettelijk niet toegestaan, hier treedt de "ondernemingsvrijheid" weldegelijk buiten wettelijk kader.Moneyman schreef:... ondernemersvrijheid .