Op 30-10-2012 mijn bril besteld via http://www.brillen24.nl voor maar slechts 39 euro + 5 euro bezorgkosten.
De levertijd zou tot 3 weken zijn, vorige week heb ik op mijn account pagina gekeken en stond er dat de bril inmiddels verzonden was echter heb ik ze wel gebeld aangezien de track and trace code geen Nederlandse code is en je het pakketje dus niet online kan volgen.
Bij het bellen naar brillen24 kreeg ik een Belgische dame aan de telefoon welke me alleen kon zeggen dat ik de bril waarschijnlijk de week erop kon verwachten en de code inderdaad niet werkt omdat de bril vanuit Duitsland verzonden word. We gaan ineens van een Nederlandse website naar een kantoor in België en de bril word verzonden vanuit Duitsland.
Vandaag 20-11-2012 heb ik wederom gebeld om de status van mijn bril na te vragen omdat ik deze natuurlijk graag wil.
Ook vandaag kreeg ik de Belgische dame weer aan de telefoon welke in eerste instantie zei dat ik hem deze week echt moet krijgen maar ze wilde ook weten of ik inmiddels een brief van tntpost heb ontvangen, welke ik dus (nog) niet heb ontvangen. De dame keek iets na in het systeem en vertelde mij dat het pakketje samen met andere bestellingen is tegengehouden bij de douane, de brief welke ik dus nog moet ontvangen van tntpost zou mij vragen 20 euro te betalen aan douane kosten... Brillen24 geeft nu aan dat ik dit bedrag moet betalen en dit later van hun retour zou krijgen.
Ik heb tegen de dame gezegd dat vanwege de omstandigheden het beter zou zijn dat zij deze kosten direct op zich nemen zodat wij als klant zo min mogelijk van deze omstandigheden merken. De bril had namelijk deze week geleverd moeten worden maar nu moet ik EERST wachten op de brief van tntpost welk waarschijnlijk einde van de week in de bus valt, vervolgens moet de betaling verwerkt worden n dan pas kan de bril naar mij verzonden worden, dit betekent dat dit zo nog weer 2 weken kan gaan duren.
Na op google informatie te hebben gezocht schijnen er meer mensen met deze kosten te maken hebben gehad en hebben inmiddels na 4 weken noch de bril noch de 20 euro hebben ontvangen. Ik ben dan ook niet van plan deze 20 euro ook nog te gaan betalen want dadelijk ben ik 64 euro totaal kwijt en kan ik evengoed fluiten naar mijn bril.
Tijdens het gesprek met de Belgische dame heb ik ook gezegd deze kosten niet te betalen en verwacht dat hun dit bedrag direct gaan voldoen aan tntpost. Tevens heb ik tntpost gecontacteerd en ook zij kunnen geen pakket op mijn naam en/of adres terug vinden.
Zijn er meer mensen met dezelfde klachten? Ik vertrouw deze zaak niet en ben bang dat ik lang kan wachten maar dat ik de bril niet zal ontvangen.
Als het goed is moet ik dus wachten op een brief van tntpost tenminste dit is wat brillen24 mij aanraadt, ik zie het somber in.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Brillen24.com extra kosten en extra wachttijd
Re: Brillen24.com extra kosten en extra wachttijd
Dit kan niet kloppen. De Douane komt er niet aan te pas bij pakketten die binnen de EU verzonden worden zoals tussen Duitsland en Nederland.simambaks schreef: Bij het bellen naar brillen24 kreeg ik een Belgische dame aan de telefoon welke me alleen kon zeggen dat ik de bril waarschijnlijk de week erop kon verwachten en de code inderdaad niet werkt omdat de bril vanuit Duitsland verzonden word. We gaan ineens van een Nederlandse website naar een kantoor in België en de bril word verzonden vanuit Duitsland.
De dame keek iets na in het systeem en vertelde mij dat het pakketje samen met andere bestellingen is tegengehouden bij de douane, de brief welke ik dus nog moet ontvangen van tntpost zou mij vragen 20 euro te betalen aan douane kosten... Brillen24 geeft nu aan dat ik dit bedrag moet betalen en dit later van hun retour zou krijgen.
Als u inderdaad het pakketje aangeboden krijgt met een rekening van TNT post voor de Douane afhandeling, kan ik u 100% garanderen dat de bril uit China o.i.d. verzonden is, rechtstreeks naar u. U bent dan ook bij de Douane de importeur en draait op voor alle kosten en risico.
Mijn enige advies is om het pakket te weigeren om verdere schade te voorkomen en brillen24.nl per ommegaande in gebreke te stellen. Laat ze weten dat u verzendkosten binnen Nederland al heeft voldaan en dat er conform de verkoopvoorwaarden gewoon franko huis geleverd dient te worden.
Dit bedrijf maakt gebruik van een z.g. loophole in de wet waardoor er op kleine zendingen van particulier aan particulier géén invoerrechten of invoer BTW hoeven te worden betaald en blijkbaar probeert de Douane dit nu (terecht) te stoppen. U wordt daar gewoon de dupe van.
U zal géén moment in de gaten gehad hebben dat de brillen in China worden vervaardigd alhoewel in de AV al iets over "douaneafhandeling" staat wat bij mij vragen zou hebben opgeroepen.
Re: Brillen24.com extra kosten en extra wachttijd
Als er invoerrechten betaald moeten worden omdat de bestelling van buiten de EU komt (inderdaad waarschijnlijk China zoals newmikey aangeeft) zou ik die niet betalen. Alleen de verzendkosten die voor/tijdens bestelling zijn aangegeven hoef je te betalen. Het niet duidelijk of onvolledig aangegeven van de prijs en kosten is een oneerlijke handelspraktijk (art. 6:193c of 193d BW). Men beweert hier gevestigd te zijn:
Brillen24 SA
Stallestraat 7
1180 Brussel
maar de Kruispuntbank van Ondernemingen vermeldt:
Stallestraat 7
1180 Ukkel
De Duitse website is van:
Brille24 Handel GmbH
Ritterstraße 14-15
26122 Oldenburg
Brillen24 SA
Stallestraat 7
1180 Brussel
maar de Kruispuntbank van Ondernemingen vermeldt:
Stallestraat 7
1180 Ukkel
De Duitse website is van:
Brille24 Handel GmbH
Ritterstraße 14-15
26122 Oldenburg
Re: Brillen24.com extra kosten en extra wachttijd
Beste, hartelijk dank voor jullie reactie!
Zojuist heb ik nogmaals de AV geraadpleegd en hier staat niks vermeld over extra kosten, enkel de bezorgkosten welke op de factuur vermeld staan a 5 euro en ik heb voldaan. Overige bezorg kosten etc. staan niet vermeld.
Zie onderstaand de AV:
Algemene Voorwaarden
Algemene verkoopsvoorwaarden van Brillen24 N.V.
De overeenkomst
Prijs
Levering
Retour
Persoonlijke gegevens
Aanspakelijkheid
Slotbepalingen
1. De overeenkomst
Om een bestelling te plaatsen, dient u minstens 18 jaar oud te zijn.
Door een bestelling te plaatsen, maakt u ons een offerte tot aankoop van het(de) product(en) dat(die) u hebt gekozen, overeenkomstig onze algemene voorwaarden en deze van de fabrikant Najash Ltd. Uw bestelling is bindend voor 14 dagen.
Tijdens deze periode kunnen wij u op de hoogte brengen dat we akkoord gaan met uw bestelling. Dit vindt doorgaans plaats aan de hand van de uitvoering van de bestelling door onze partner Najash Ltd. of door een schriftelijke orderbevestiging; een automatische e-mail ter bevestiging van de ontvangst van uw bestelling vormt geen aanvaarding in de hierboven bedoelde zin. Wij houden ons het recht voor om uw offerte te aanvaarden of te weigeren, naar eigen goeddunken.
De voorliggende algemene voorwaarden en de bevestiging van de bestelling vormen de overeenkomst voor het leveren van de producten.
Indien de bestelling uitzonderlijk zou worden behandeld na het verstrijken van de 14 dagen vanaf de datum van uw offerte, dan vormt de levering van de goederen een nieuwe offerte voor het afsluiten van de overeenkomst. U kunt deze offerte uitdrukkelijk of stilzwijgend aanvaarden door aanvaarding en gebruik van de geleverde goederen. U kunt uw bestelling ook annuleren bij levering van het bestelde product. Wij betalen u alle bedragen terug die u voor het product hebt betaald. De terugbetaling van deze bedragen vormt onze enige verantwoordelijkheid tegenover u.
2. Prijs
De prijs voor de producten is deze die op uw factuur vermeld staat in euro. De btw is betaalbaar volgens het tarief dat van toepassing is, aangeduid op uw factuur.
Wanneer er leveringskosten verschuldigd zijn, dienen deze te worden betaald zoals aangeduid op de factuur. Het factuurbedrag kan worden betaald met uw kredietkaart of via e-bankieren.
Le paiement du prix peut être effectué avec votre carte de crédit ou au moyen de E-Banking.
3. Levering
De bestelde producten worden geleverd op het adres dat door u werd vermeld tijdens uw bestelling.
Wij stellen alles in het werk om uw bestelling binnen de vooropgestelde termijn te leveren zonder dat deze termijn echter bindend is. We verbinden ons ertoe om uw product(en) hoe dan ook binnen 30 dagen na bevestiging van uw bestelling te leveren.
Indien een bestelling voor levering van meerdere producten werd afgesloten, en het mogelijk en redelijk is dat de koper, in functie van omstandigheden van het afsluiten van de overeenkomst, de artikels onafhankelijk van elkaar kan gebruiken, kunnen wij gedeeltelijke leveringen verrichten. Om technische redenen wordt het certificaat voor de brillen doorgaans afzonderlijk verzonden.
Indien het onmogelijk is een bestelling gedeeltelijk of volledig uit te voeren binnen de vooropgestelde termijn, tengevolge de niet-beschikbaarheid van een product, kunnen wij u of de prijs voor het ontbrekend product terugbetalen of u een gelijkaardig en gelijkwaardig product leveren. In dit laatste geval, kunt uw recht op herroeping uitoefenen overeenkomstig artikel 4.2.
4. Retour
4.1. Beschadigde producten
Elk product dat bij ontvangst beschadigd blijkt te zijn, kan worden omgewisseld. Het product dient binnen 15 dagen vanaf de datum van ontvangst te worden teruggezonden.
Het product dient te worden teruggezonden in de volledige en intacte oorspronkelijke verpakking.
Indien het product intact en volledig wordt teruggezonden, krijgt u de aankoopprijs terugbetaald.
4.2. Herroepingsrecht
Overeenkomstig de wet op handelspraktijken en bescherming van de consument van 6 april 2010, kunt u uw aankoop kosteloos en zonder opgave van reden annuleren, binnen een termijn van 14 werkdagen na levering van het product. Het product dient te worden teruggezonden in de volledige en intacte oorspronkelijke verpakking. Onvolledige, beschadigde, gehavende of bevuilde producten worden niet teruggenomen
Wij verbinden ons ertoe om de prijs die u voor het product hebt betaald binnen een termijn van 30 dagen en na aanvaarding van de terugname van het product terug te betalen.
Er bestaat geen recht op herroeping voor brillen waarvan de glazen werden vervaardigd volgens de specificaties van de klant, of waarvan de glazen duidelijk afgestemd zijn op zijn persoonlijke behoefte.
5. Persoonlijke gegevens
De informatie en gegevens die u aanbelangen zijn alleen nodig voor het verwerken van uw bestelling, de facturatie en onze handelsrelaties in het algemeen.
In verband met het beheer van uw persoonlijke gegevens leven wij vanzelfsprekend de wet na van 8 december 1992 tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer.
Deze kunnen eveneens ter verwerking worden overgebracht naar een land dat geen deel uitmaakt van de Europese Economische Ruimte, waar al dan niet een aangepast niveau van bescherming bestaat voor uw persoonlijke gegevens. Wanneer u persoonlijke gegevens opgeeft, aanvaardt u dat deze ter verwerking worden overgebracht een land dat geen deel uitmaakt van de Europese Economische Ruimte. Wij brengen echter alleen persoonlijke gegevens ter verwerking over naar een land dat geen deel uitmaakt van de Europese Economische Ruimte, en dus geen aangepast niveau van bescherming waarborgt, in die gevallen die voorzien zijn overeenkomstig de wet van 8 december 1992 tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer. »
6. AANSPRAKELIJKHEID
Onze verantwoordelijkheid ten opzichte van de klant is beperkt tot de bedragen van de facturen betaald voor het product waarbij het incident dat de schade heeft veroorzaakt rechtstreeks verband met elkaar houden.
Behalve in gevallen van fraude of opzettelijk wangedrag, is onze aansprakelijkheid voor de gevolgschade, de morele schade, de gederfde winst, de schade aan het milieu, en de schade als gevolg van aansprakelijkheid jegens derden uitdrukkelijk uitgesloten.
Tenzij anders vermeld, moet elke vordering tot schadevergoeding schriftelijk worden aangemeld bij ons binnen de zeven dagen of vanaf het moment dat de Klant de schade heeft gezien, op straffe van uitsluiting van elke eis tot schadevergoeding.
De beperkingen van de aansprakelijkheid zijn de toepassing, niettegenstaande de wettelijke basis, van contractuele evenals extracontractuele, waarop de aansprakelijkheid gebaseerd is.
7. Slotbepalingen
7.1 Het Belgisch recht is van toepassing, op uitzondering van het Verdrag van de Verenigde Naties inzake koopovereenkomsten betreffende roerende zaken ("Verdrag van Wenen").
7.2 Elke partij geeft exclusieve bevoegdheid aan de Belgische rechtbanken en gerechtshoven.
7.3 Binnen het kader van de relatie met eindgebruikers binnen de Europese Unie, kan eveneens het recht van de plaats van domicilie van de eindgebruiker toepasbaar zijn, in zoverre het uitdrukkelijk bepalingen in verband met consumentenrecht betreft.
7.4 Indien alle of een deel van de bepalingen van de overeenkomst met de koper, de huidige algemene commerciële voorwaarden inbegrepen, nietig zouden zijn of worden, dan blijven de andere bepalingen onveranderd, tenzij de schrapping van bepaalde clausules één van de contractuele partijen dusdanig benadeelt, dat de voortzetting van de overeenkomst haar niet kan worden opgelegd.
Wellicht zie ik iets over het hoofd in dat geval hoop ik dat jullie het wel zien.
Zojuist heb ik nogmaals de AV geraadpleegd en hier staat niks vermeld over extra kosten, enkel de bezorgkosten welke op de factuur vermeld staan a 5 euro en ik heb voldaan. Overige bezorg kosten etc. staan niet vermeld.
Zie onderstaand de AV:
Algemene Voorwaarden
Algemene verkoopsvoorwaarden van Brillen24 N.V.
De overeenkomst
Prijs
Levering
Retour
Persoonlijke gegevens
Aanspakelijkheid
Slotbepalingen
1. De overeenkomst
Om een bestelling te plaatsen, dient u minstens 18 jaar oud te zijn.
Door een bestelling te plaatsen, maakt u ons een offerte tot aankoop van het(de) product(en) dat(die) u hebt gekozen, overeenkomstig onze algemene voorwaarden en deze van de fabrikant Najash Ltd. Uw bestelling is bindend voor 14 dagen.
Tijdens deze periode kunnen wij u op de hoogte brengen dat we akkoord gaan met uw bestelling. Dit vindt doorgaans plaats aan de hand van de uitvoering van de bestelling door onze partner Najash Ltd. of door een schriftelijke orderbevestiging; een automatische e-mail ter bevestiging van de ontvangst van uw bestelling vormt geen aanvaarding in de hierboven bedoelde zin. Wij houden ons het recht voor om uw offerte te aanvaarden of te weigeren, naar eigen goeddunken.
De voorliggende algemene voorwaarden en de bevestiging van de bestelling vormen de overeenkomst voor het leveren van de producten.
Indien de bestelling uitzonderlijk zou worden behandeld na het verstrijken van de 14 dagen vanaf de datum van uw offerte, dan vormt de levering van de goederen een nieuwe offerte voor het afsluiten van de overeenkomst. U kunt deze offerte uitdrukkelijk of stilzwijgend aanvaarden door aanvaarding en gebruik van de geleverde goederen. U kunt uw bestelling ook annuleren bij levering van het bestelde product. Wij betalen u alle bedragen terug die u voor het product hebt betaald. De terugbetaling van deze bedragen vormt onze enige verantwoordelijkheid tegenover u.
2. Prijs
De prijs voor de producten is deze die op uw factuur vermeld staat in euro. De btw is betaalbaar volgens het tarief dat van toepassing is, aangeduid op uw factuur.
Wanneer er leveringskosten verschuldigd zijn, dienen deze te worden betaald zoals aangeduid op de factuur. Het factuurbedrag kan worden betaald met uw kredietkaart of via e-bankieren.
Le paiement du prix peut être effectué avec votre carte de crédit ou au moyen de E-Banking.
3. Levering
De bestelde producten worden geleverd op het adres dat door u werd vermeld tijdens uw bestelling.
Wij stellen alles in het werk om uw bestelling binnen de vooropgestelde termijn te leveren zonder dat deze termijn echter bindend is. We verbinden ons ertoe om uw product(en) hoe dan ook binnen 30 dagen na bevestiging van uw bestelling te leveren.
Indien een bestelling voor levering van meerdere producten werd afgesloten, en het mogelijk en redelijk is dat de koper, in functie van omstandigheden van het afsluiten van de overeenkomst, de artikels onafhankelijk van elkaar kan gebruiken, kunnen wij gedeeltelijke leveringen verrichten. Om technische redenen wordt het certificaat voor de brillen doorgaans afzonderlijk verzonden.
Indien het onmogelijk is een bestelling gedeeltelijk of volledig uit te voeren binnen de vooropgestelde termijn, tengevolge de niet-beschikbaarheid van een product, kunnen wij u of de prijs voor het ontbrekend product terugbetalen of u een gelijkaardig en gelijkwaardig product leveren. In dit laatste geval, kunt uw recht op herroeping uitoefenen overeenkomstig artikel 4.2.
4. Retour
4.1. Beschadigde producten
Elk product dat bij ontvangst beschadigd blijkt te zijn, kan worden omgewisseld. Het product dient binnen 15 dagen vanaf de datum van ontvangst te worden teruggezonden.
Het product dient te worden teruggezonden in de volledige en intacte oorspronkelijke verpakking.
Indien het product intact en volledig wordt teruggezonden, krijgt u de aankoopprijs terugbetaald.
4.2. Herroepingsrecht
Overeenkomstig de wet op handelspraktijken en bescherming van de consument van 6 april 2010, kunt u uw aankoop kosteloos en zonder opgave van reden annuleren, binnen een termijn van 14 werkdagen na levering van het product. Het product dient te worden teruggezonden in de volledige en intacte oorspronkelijke verpakking. Onvolledige, beschadigde, gehavende of bevuilde producten worden niet teruggenomen
Wij verbinden ons ertoe om de prijs die u voor het product hebt betaald binnen een termijn van 30 dagen en na aanvaarding van de terugname van het product terug te betalen.
Er bestaat geen recht op herroeping voor brillen waarvan de glazen werden vervaardigd volgens de specificaties van de klant, of waarvan de glazen duidelijk afgestemd zijn op zijn persoonlijke behoefte.
5. Persoonlijke gegevens
De informatie en gegevens die u aanbelangen zijn alleen nodig voor het verwerken van uw bestelling, de facturatie en onze handelsrelaties in het algemeen.
In verband met het beheer van uw persoonlijke gegevens leven wij vanzelfsprekend de wet na van 8 december 1992 tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer.
Deze kunnen eveneens ter verwerking worden overgebracht naar een land dat geen deel uitmaakt van de Europese Economische Ruimte, waar al dan niet een aangepast niveau van bescherming bestaat voor uw persoonlijke gegevens. Wanneer u persoonlijke gegevens opgeeft, aanvaardt u dat deze ter verwerking worden overgebracht een land dat geen deel uitmaakt van de Europese Economische Ruimte. Wij brengen echter alleen persoonlijke gegevens ter verwerking over naar een land dat geen deel uitmaakt van de Europese Economische Ruimte, en dus geen aangepast niveau van bescherming waarborgt, in die gevallen die voorzien zijn overeenkomstig de wet van 8 december 1992 tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer. »
6. AANSPRAKELIJKHEID
Onze verantwoordelijkheid ten opzichte van de klant is beperkt tot de bedragen van de facturen betaald voor het product waarbij het incident dat de schade heeft veroorzaakt rechtstreeks verband met elkaar houden.
Behalve in gevallen van fraude of opzettelijk wangedrag, is onze aansprakelijkheid voor de gevolgschade, de morele schade, de gederfde winst, de schade aan het milieu, en de schade als gevolg van aansprakelijkheid jegens derden uitdrukkelijk uitgesloten.
Tenzij anders vermeld, moet elke vordering tot schadevergoeding schriftelijk worden aangemeld bij ons binnen de zeven dagen of vanaf het moment dat de Klant de schade heeft gezien, op straffe van uitsluiting van elke eis tot schadevergoeding.
De beperkingen van de aansprakelijkheid zijn de toepassing, niettegenstaande de wettelijke basis, van contractuele evenals extracontractuele, waarop de aansprakelijkheid gebaseerd is.
7. Slotbepalingen
7.1 Het Belgisch recht is van toepassing, op uitzondering van het Verdrag van de Verenigde Naties inzake koopovereenkomsten betreffende roerende zaken ("Verdrag van Wenen").
7.2 Elke partij geeft exclusieve bevoegdheid aan de Belgische rechtbanken en gerechtshoven.
7.3 Binnen het kader van de relatie met eindgebruikers binnen de Europese Unie, kan eveneens het recht van de plaats van domicilie van de eindgebruiker toepasbaar zijn, in zoverre het uitdrukkelijk bepalingen in verband met consumentenrecht betreft.
7.4 Indien alle of een deel van de bepalingen van de overeenkomst met de koper, de huidige algemene commerciële voorwaarden inbegrepen, nietig zouden zijn of worden, dan blijven de andere bepalingen onveranderd, tenzij de schrapping van bepaalde clausules één van de contractuele partijen dusdanig benadeelt, dat de voortzetting van de overeenkomst haar niet kan worden opgelegd.
Wellicht zie ik iets over het hoofd in dat geval hoop ik dat jullie het wel zien.
Re: Brillen24.com extra kosten en extra wachttijd
U ziet niets over het hoofd en de AV hadden we ook al opgezocht uiteraard. Het eerder gegeven advies blijft van kracht. Dit bedrijf doet aan sluikimport met u als lijdend voorwerp.simambaks schreef:Wellicht zie ik iets over het hoofd in dat geval hoop ik dat jullie het wel zien.