LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Budson.com leveringen
Budson.com leveringen
Op 14-03 heb ik bij Budson.com een Sony Bravia tv gekocht (gewonnen). Tot op heden heb ik niets ontvangen terwijl men 10 werkdagen als leveringstermijn aangeeft. Op mail wordt zeer slecht gereageerd, niet meer dan "komt deze week". Nou, dat was dus vorige week en er kwam niets. Op drie mails daarna geen antwoord meer. Dit lijkt niet op zichzelf te staan, vrienden van mij wachten al maanden op gekochte psp's die maar niet komen (7 weken al!). Een ander probleem is garantie van geleverde spullen. Ik ken mensen die defecte spullen niet retour kunnen doen aan Bol.com (de leverancier van Budson) omdat de winnaar niet de eigenlijke koper is (want dat is Budson). En Budson blijft vooral stil en strooit met wat gratis credits. Hoewel ze inderdaad veel van hun spullen leveren lijkt het erop dat hun logistieke processen verre van goed geregeld zijn. Andere mensen ook ervaringen?
Re: Budson.com leveringen
Op zondag avond 29maart heb ik op een nikon d90 geboden en gewonnen bij de "Laatstebod veilingen".
Het factuur kreeg ik de volgende dag netjes binnen en werd vrijwel direct betaald. Hiervan kreeg ik meteen een bevestiging.
Vrijdag 3 april probeerde ik in teloggen om mijn resterende credits op te maken, dit lukt niet omdat mijn account geblokkeert schijnt te zijn!
na een aantal mailtjes verstuurd te hebben zonder antwoord, verliep ook de levertijd van mijn fotocamera ten einde. Vanaf dat moment besloot ik om elkedag mailtjes te sturen om. Woensdag 8april kreeg ik een antwoord met daarin "Ik heb al uw mails doorgestuurd naar het hoofdkantoor. Ik wacht ook op antwoord, zodra ik dat heb kan ik u mailen."
tot heden nog niks gehoort!
Ik blijf hoopvol mailtjes sturen en ben nu aan het kijken naar een alternatief.
Het factuur kreeg ik de volgende dag netjes binnen en werd vrijwel direct betaald. Hiervan kreeg ik meteen een bevestiging.
Vrijdag 3 april probeerde ik in teloggen om mijn resterende credits op te maken, dit lukt niet omdat mijn account geblokkeert schijnt te zijn!
na een aantal mailtjes verstuurd te hebben zonder antwoord, verliep ook de levertijd van mijn fotocamera ten einde. Vanaf dat moment besloot ik om elkedag mailtjes te sturen om. Woensdag 8april kreeg ik een antwoord met daarin "Ik heb al uw mails doorgestuurd naar het hoofdkantoor. Ik wacht ook op antwoord, zodra ik dat heb kan ik u mailen."
tot heden nog niks gehoort!
Ik blijf hoopvol mailtjes sturen en ben nu aan het kijken naar een alternatief.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 16 apr 2009 09:39
Re: Budson.com leveringen
Op 24-3 de Sony DAV-DZ860W (een home cinema set) gewonnen. Dezelfde dag betaald en een mailtje ontvangen dat de betaling werd verwerkt.
Na 10 dagen nog niets ontvangen en op 3-4 een mailtje gestuurd met daarin de vraag of ze mij een track & trace nummer konden geven, zodat ik de zending kon volgen.
Hierop kreeg ik een nogal beknopt en onpersoonlijk antwoord:
Ik heb het bij die ene mail gelaten, maar heb wel degelijk een slecht gevoel over de afhandeling en begin me af te vragen of ik belazerd ben.
Na 10 dagen nog niets ontvangen en op 3-4 een mailtje gestuurd met daarin de vraag of ze mij een track & trace nummer konden geven, zodat ik de zending kon volgen.
Hierop kreeg ik een nogal beknopt en onpersoonlijk antwoord:
Dat ging dus niet om afgelopen weekend, maar om het weekend daarvoor.Na het weekend.
Met vriendelijke groet,
Marco
budson.com
Budson Ltd.
Third Floor
15 Poland St.
London W1F 8QE
United Kingdom
Ik heb het bij die ene mail gelaten, maar heb wel degelijk een slecht gevoel over de afhandeling en begin me af te vragen of ik belazerd ben.
Re: Budson.com leveringen
als een veilingsbedrijf boven een restaurant zitten.. :O
en boven een accountant?
Ik ben er niet zo zeker van of dit wel een goed adres is.
en boven een accountant?
Ik ben er niet zo zeker van of dit wel een goed adres is.
Re: Budson.com leveringen
Zie ook alle berichten en klachten over de ´zuster veilingsite´ Sarbid.com Daar vind je veel overeenkomsten vwb nooit geleverde goederen...
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 16 apr 2009 09:39
Re: Budson.com leveringen
`Vanavond om 20:30 in Radar een item over centveilingen, ik ga zeker even kijken!
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 21 apr 2009 13:19
Re: Budson.com leveringen
Beste Mede Bieders,
Ik heb zelf op budson.com de Samsung 37Inch Full HD 'gewonne', op 11-4-2009 en zit nog binnen de levertijd, al krijg ik zelf een beetje het gevoel dat ik net zo goed nu al mails daarover kan stuuren naar support, want erg supportive zijn ze niet.
In het begin krijg je nog ietswat langer mails terug waardoor je het idee krijgt dat er wel interesse word getoond in hetgeen wat je vraagt, maar na een tijdje word alles "Ik zal het navragen" of "Zal ik doen" ..
Anywho, ik hoop natuurlijk nog steeds dat ik die TV gewoon binnen krijg, uiteindelijk toch al aardig wat credits verspilt op die site, als ik dan de gewonne veiling ook nog niet eens uitgekeerd zou krijgen, dat zou helemaal een domper zijn... Mijn vragen aan jullie dan ook ;
Leverd Budson.com uberhaupt wel de beloofde producten?
Hoelang heb jij op je product zitten wachten?
Ik zal waarschijnlijk nog wel ff moeten wachten op mijn tv, heb hem op 15-4-2009 betaald, 10 werkdagen levertijd,... Ik ben benieuwd....
[/b][/quote]
Ik heb zelf op budson.com de Samsung 37Inch Full HD 'gewonne', op 11-4-2009 en zit nog binnen de levertijd, al krijg ik zelf een beetje het gevoel dat ik net zo goed nu al mails daarover kan stuuren naar support, want erg supportive zijn ze niet.
In het begin krijg je nog ietswat langer mails terug waardoor je het idee krijgt dat er wel interesse word getoond in hetgeen wat je vraagt, maar na een tijdje word alles "Ik zal het navragen" of "Zal ik doen" ..
Op vragen over Track and Trace of over welke leverancier ze gebruiken bij producten als LCD Tv's krijg je zon soort antwoord ;Zal ik doen.
Met vriendelijke groet,
Marco
budson.com
Budson Ltd.
Third Floor
15 Poland St.
London W1F 8QE
United Kingdom
Ik zal het navragen maar over het algemeen duurd het ongeveer 7-9 werkdagen.
Met vriendelijke groet,
Marco
budson.com
Budson Ltd.
Third Floor
15 Poland St.
London W1F 8QE
United Kingdom
Anywho, ik hoop natuurlijk nog steeds dat ik die TV gewoon binnen krijg, uiteindelijk toch al aardig wat credits verspilt op die site, als ik dan de gewonne veiling ook nog niet eens uitgekeerd zou krijgen, dat zou helemaal een domper zijn... Mijn vragen aan jullie dan ook ;
Leverd Budson.com uberhaupt wel de beloofde producten?
Hoelang heb jij op je product zitten wachten?
Ik zal waarschijnlijk nog wel ff moeten wachten op mijn tv, heb hem op 15-4-2009 betaald, 10 werkdagen levertijd,... Ik ben benieuwd....
[/b][/quote]
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 16 apr 2009 09:39
Re: Budson.com leveringen
Ik wacht inmiddels een maand op mijn product, in het laatste mailtje wat ik van ze heb ontvangen werd ik gewezen op het feit dat ze afhankelijk zijn van Bol.com en TNT - laatsgenoemden heb ik echter altijd ervaren als bijzonder snel. Het product wat ik gewonnen heb is trouwens helemaal niet verkrijgbaar bij Bol.com, dus hoop ik dat de vertraging daar misschien iets mee te maken heeft.
De communicatie zoals die nu verloopt maakt mij echter bijzonder argwanend.
p.s. de door jou gewonnen televisie zie ik wel bij bol.com staan
Mocht iemand in dit topic ooit een product ontvangen, laat even een berichtje achter!
De communicatie zoals die nu verloopt maakt mij echter bijzonder argwanend.
p.s. de door jou gewonnen televisie zie ik wel bij bol.com staan
Mocht iemand in dit topic ooit een product ontvangen, laat even een berichtje achter!
Re: Budson.com leveringen
misschien is er een optie om contact op te nemen met Bol?
Vragen of ze enige connectie daarmee hebben. Heb dit weekend weinig te doen. Zal een tripje langs dat adres nemen.
Anders zal trading standards UK ons wel helpen. Omdat ze ook in de UK hun veilingen doen. Hebben ze ook te maken met de engelse watchdogs
Vragen of ze enige connectie daarmee hebben. Heb dit weekend weinig te doen. Zal een tripje langs dat adres nemen.
Anders zal trading standards UK ons wel helpen. Omdat ze ook in de UK hun veilingen doen. Hebben ze ook te maken met de engelse watchdogs
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 16 apr 2009 09:39
Re: Budson.com leveringen
Uitstekend plan!
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 16 apr 2009 09:39
Re: Budson.com leveringen
Ik heb de klantenservice van Bol.com het volgende mailtje gestuurd:
Ben benieuwd hoe hier op gereageerd wordt!Beste Bol.com,
Onlangs heb ik op de veilingsite www.budson.com (gespecialiseerd in 1 cent- en laagste-bod-veilingen) een artikel gewonnen.
De leveringstermijn van 10 dagen is inmiddels met nog eens 20 dagen overschreden.
Deze veilingsite beweert echter dat jullie verantwoordelijk zijn voor het leveren van de door hen aangeboden artikelen.
Op jullie website heb ik kunnen lezen over jullie zgn. Partnerprogramma; mijn vraag is dus:
Is de site www.budson.com een bekende van jullie en doen jullie hier zaken mee? Of wordt er door deze site iets beweerd wat op een leugen berust?
Bij voorbaat dank,
Paul
Re: Budson.com leveringen
laat me weten wat hun reactie is.
Ze zijn mij een ipod schuldig
Ze zijn mij een ipod schuldig
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 16 apr 2009 09:39
Re: Budson.com leveringen
1ste reactie bol.com:
Laten we er maar het beste van hopen...
Ik vond het antwoord niet bevredigend genoeg dus heb ze nog een mailtje gestuurd:Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw e-mail van 21 april 2009.
U geeft aan dat u een artikel via www.budson.com heeft gewonnen. Dit artikel kan bij bol.com door www.budson.com besteld zijn en door onverwachte populariteit uitverkocht zijn geraakt. Om informatie te achterhalen hebben wij het bestelnummer nodig; deze heeft www.budson.com. Helaas zijn wij niet uw directe leverancier; dit is www.budson.com. We kunnen informatie om deze reden helaas niet aan u verstrekken, maar wel wanneer www.budson.com contact opneemt, onder vermelding van het bestelnummer. Wij zijn de leverancier aan www.budson.com en kunnen enkel informatie aan deze partij uitleveren.
Onze excuses dat wij u niet van verdere informatie kunnen voorzien.
Met vriendelijke groet,
Kim Houtzager
bol.com Klantenservice
www.bol.com
Hierop een duidelijker antwoord ontvangen:Beste bol.com,
Bedankt voor het snelle antwoord.
Het gaat mij echter niet om de vraag wanneer ik mijn artikel tegemoet kan zien.
De vraag is of jullie überhaupt wel zaken doen met www.budson.com, omdat ik redenen heb te twijfelen aan hun betrouwbaarheid.
Een kleine geruststelling van jullie kant zou zowel www.budson.com, als jullie eigen bedrijf zelf in een positiever daglicht stellen, aangezien alle onduidelijkheid nu leidt tot onzekerheid en wantrouwen.
Mijn ervaringen met bol.com zijn zeer positief, maar het vertrouwen in www.budson.com daalt met de dag; daarom nogmaals mijn vraag of jullie vaker producten leveren namens www.budson.com.
Met vriendelijke groet,
Paul
Dit lijkt me in ieder geval positief nieuws voor alle mensen die nog op hun gewonnen producten wachten.Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail van 21 april 2009.
In antwoord op uw vraag aan bol.com kunnen wij u het volgende laten weten. www.budson.com werkt mee aan het partnerprogramma van bol.com, wat betekend dat wij zakelijk met hen samenwerken.
Zoals aangegeven kunt u voor vragen (of klachten) bij budson terecht. Zij dienen deze naar behoren voor u af te handelen.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Lars Bloom
bol.com Klantenservice
www.bol.com
Laten we er maar het beste van hopen...
Re: Budson.com leveringen
Nou, ook maar eens een positieve reactie dan maar:
Op 04-04 een Canon Ixus 870 IS gewonnen, deze geleverd gekregen op 11-04
Op 05-04 een Ipod Touch 16GB gewonnen, deze geleverd gekregen op 10-04
Beide producten zijn 07-04 bij bol.com besteld volgens de pakbon.
Op 04-04 een Canon Ixus 870 IS gewonnen, deze geleverd gekregen op 11-04
Op 05-04 een Ipod Touch 16GB gewonnen, deze geleverd gekregen op 10-04
Beide producten zijn 07-04 bij bol.com besteld volgens de pakbon.
Re: Budson.com leveringen
Inderdaad veel negatieve reacties en het is mij inderdaad ook overkomen alleen uiteindelijk is het prima opgelost door budson. Ik heb een paar maanden geleden met de gratis credit die je krijgt bij het registreren een PS3 + racepack gewonnen twv 380 euro. Het heeft bijna een maand geduurd voordat ik hem binnen gekregen heb maar het was het lange wachten zeker waard. Het racespel dat er bij zou zitten, Need for Speed Pro Street, zat er niet bij en als vervangend spel hebben ze er GTR Prologue bij gedaan. Dit was nog niet alles. Er zat ook nog een IPOD Nano 8GB bij. Geen idee waarom dit was, misschien voor het lange wachten of als extraatje omdat het NFSPS spel er niet bij zat. Maar ik ben er in ieder geval erg blij mee.
Het tweede product dat ik gewonnen heb was een Sony Ericsson horloge twv 250 euro met bluetooth. Deze bleek na een maand van mailtjes etc niet op voorraad. Ik kreeg een mail dat ik iets anders twv 300 euro uit mocht zoeken op BOL.COM. Zo gezegd zo gedaan. Heb er een mooie TV voor uitgezocht. 32LG3000. Deze is uiteindelijk keurig geleverd.
Al met al heb ik in al die tijd wachten inderdaad ook vaak negatieve ervaringen gehad met het mailverkeer tussen Budson en mij. Ik kreeg vaak geen reactie en betwijfelde vaak ook of de producten wel geleverd zouden worden. Maar het is uiteindelijk keurig opgelost dus gewoon afwachten. Bestelling komt vanzelf al kunnen ze niet altijd de voorgeschreven 10 dagen waar maken. De track en trace werkte bij mij uiteindelijk ook niet aangezien ik niet de koper van het product was. Bol.com wou deze ook niet aan mij verstrekken na een telefoontje. Ik heb budson hierover gemaild of zij mij de track & trace konden sturen en na veel getreuzel heb ik deze ontvangen. Dus vooral geduld hebben. Al is dit soms niet even makkelijk.
Het tweede product dat ik gewonnen heb was een Sony Ericsson horloge twv 250 euro met bluetooth. Deze bleek na een maand van mailtjes etc niet op voorraad. Ik kreeg een mail dat ik iets anders twv 300 euro uit mocht zoeken op BOL.COM. Zo gezegd zo gedaan. Heb er een mooie TV voor uitgezocht. 32LG3000. Deze is uiteindelijk keurig geleverd.
Al met al heb ik in al die tijd wachten inderdaad ook vaak negatieve ervaringen gehad met het mailverkeer tussen Budson en mij. Ik kreeg vaak geen reactie en betwijfelde vaak ook of de producten wel geleverd zouden worden. Maar het is uiteindelijk keurig opgelost dus gewoon afwachten. Bestelling komt vanzelf al kunnen ze niet altijd de voorgeschreven 10 dagen waar maken. De track en trace werkte bij mij uiteindelijk ook niet aangezien ik niet de koper van het product was. Bol.com wou deze ook niet aan mij verstrekken na een telefoontje. Ik heb budson hierover gemaild of zij mij de track & trace konden sturen en na veel getreuzel heb ik deze ontvangen. Dus vooral geduld hebben. Al is dit soms niet even makkelijk.
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 21 apr 2009 13:19
Re: Budson.com leveringen
Precies, kijk als ze leveren is het allemaal geen probleem, ik persoonlijk zou gewoon op de site neerzetten dat het 25 werkdagen duurt, dat komt misschien anders over, maar als ze dan ook echt binne die 25 werkdagen leveren is niemand teleurgesteld toch!?Dus vooral geduld hebben. Al is dit soms niet even makkelijk.
Het meest tegenwerkende is denk ik de communicatie via support/mails naar budson.com, als daar wat in veranderd zou worden dan krijg je ook al snel positievere klanten.
ik wacht met nieuwe credits kopen totdat ik me tv binnen heb, ... Budson.com en bol.com werken schijnbaar samen, mijn gewonne/gekochte tv staat gewoon op bol.com, leverbaar in 1 tot 2 werkdagen... Het ligt er nu maar aan hoe lam budson is, ze hadden allang kunnen leveren!
Ik heb Marco van budson net een mail gestuurd, ik wacht even af, maar gelukkig zijn er op het internet nog wat meer mensen te vinden die wel hun spullen gewoon op tijd geleverd hebben gekregen, dit geeft me wel een beetje hoop.
Ik laat het gelijk op dit forumpje weten wanneer en of ik mijn product geleverd heb gekregen.
Re: Budson.com leveringen
De producten komen gegarandeerd. Ik heb alles netjes binnen gekregen en als je bij winnaars kijkt zul je zien dat de meeste mensen erg tevreden zijn met hun product. Je moet inderdaad niet naar de 1-2 werkdagen kijken zoals dat staat op de site van bol.com. Je weet namelijk niet wanneer budson.com hem besteld heeft bij bol.com. Misschien kun je Marco vragen of het product al besteld is en of je het ordernummer kan krijgen. Bij sommige producten is het trouwens ook het geval dat je alleen op afspraak dingen geleverd krijgt. Was bij mij het geval. Kijk hier dus even naar voor de zekerheid maar zoals je al zei stond er 1-2 werkdagen dus hoef je je ook geen zorgen te maken. Zodra je ordernummer hebt kun je desnoods contact opnemen met bol.com over leverdatum. Zonder dat nummer kunnen ze je niet helpen. Succes ermee!
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 21 apr 2009 13:19
Re: Budson.com leveringen
Heb tot nu toe nog niks gehoord van Budson.com, heb gelukkig tijd zat dus heb wat rond kunnen kijken betreft Budson.com.
Hoe het er nu uitziet, leveren ze gewoon te laat, thats about it!...
De gratis annoying communicatie die je erbij krijg moet je maar zien als bonus ofzo, gewoon wachten schijnt volgens de meeste de beste oplossing te zijn, anders raak je waarschijnlijk toch weer geirriteerd over de manier/toon je teruggemailed word!
Anywho, niet om t een of ander, maar Budson.com groeit, aardig hard. +1,231.36% om precies te zijn, dit kan natuurlijk positief klinken aangezien hoe groter ze worden des te meer verantwoordingen ze krijgen, er zijn een hoop wetten en regels e.d. maar zolang ze gewoon producten leveren, zullen ze niet snel ergens last van krijgen, if not, people will react
Maargoed, misschien maak ik het nu ook groter als dat het eigenlijk is, waarschijnlijk ben ik hetzelfde als jullie, gewoon een kleeeeinn beetje verslavings gevoelig, iets gewonne/gekocht en het liever nu als morgen binnen hebben,
wachten, zonder dat je enige zekerheid hebt of je product wel geleverd word, is gewoon niet echt tijd dodend...
Anywho, hopelijk hoor/lees ik hier nog meerdere berichten over mede budson bieders, ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met Budson.com
Op het forum van Winnaars bij Budson.com, tsjah dat is dan weer net iets anders, budson zelf kan daar ook gewoon 49000 winnaars neerzetten als ze willen, geloofwaardigheid is daarin zowieso wel weg, ik persoonlijk zou positieve of negatieve berichten over budson graag gewoon hier willen lezen ipv op budson forum
Hoe het er nu uitziet, leveren ze gewoon te laat, thats about it!...
De gratis annoying communicatie die je erbij krijg moet je maar zien als bonus ofzo, gewoon wachten schijnt volgens de meeste de beste oplossing te zijn, anders raak je waarschijnlijk toch weer geirriteerd over de manier/toon je teruggemailed word!
Anywho, niet om t een of ander, maar Budson.com groeit, aardig hard. +1,231.36% om precies te zijn, dit kan natuurlijk positief klinken aangezien hoe groter ze worden des te meer verantwoordingen ze krijgen, er zijn een hoop wetten en regels e.d. maar zolang ze gewoon producten leveren, zullen ze niet snel ergens last van krijgen, if not, people will react
Maargoed, misschien maak ik het nu ook groter als dat het eigenlijk is, waarschijnlijk ben ik hetzelfde als jullie, gewoon een kleeeeinn beetje verslavings gevoelig, iets gewonne/gekocht en het liever nu als morgen binnen hebben,
wachten, zonder dat je enige zekerheid hebt of je product wel geleverd word, is gewoon niet echt tijd dodend...
Anywho, hopelijk hoor/lees ik hier nog meerdere berichten over mede budson bieders, ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met Budson.com
Op het forum van Winnaars bij Budson.com, tsjah dat is dan weer net iets anders, budson zelf kan daar ook gewoon 49000 winnaars neerzetten als ze willen, geloofwaardigheid is daarin zowieso wel weg, ik persoonlijk zou positieve of negatieve berichten over budson graag gewoon hier willen lezen ipv op budson forum
Re: Budson.com leveringen
Dat stukje winnaars wordt niet door budson ingevuld. Ik heb al 2 x een mail van budson ontvangen met de vraag een reactie te plaatsen via een link over het gewonnen product. Zo gezegd zo gedaan en beide berichten zijn tot nu toe geplaatst onder winnaars. Maar ik merk het inderdaad ook. Het is nou zo gigantisch druk de afgelopen week eigenlijk dat de kans dat je iets met weinig credits wint bijna nul is. Zelfs de 24 uurs veilingen komen de nacht door. Daar bedoel ik mee te zeggen dat er zelfs 's nachts de hele nacht door mensen op de producten aan het bieden zijn. Ik heb nog een aantal credits en zal deze opmaken. Hoe mooi de producten ook zijn ik zal in ieder geval voorlopig geen nieuwe credits gaan kopen. Veel te druk op de site. Het lange wachten zal ongetwijfeld beloond worden.
gr. J
gr. J
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 21 apr 2009 13:19
Re: Budson.com leveringen
Hmm daar heb je toch een punt Jesper, ik begin er steeds meer vertrouwen in te krijgen, ben misschien van nature een beetje te paranoiia en te veel tijd om na te denken
Hopelijk komt men tv volgende week binnen, ill let you guys know!
Hopelijk komt men tv volgende week binnen, ill let you guys know!