LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Budson Oplichterij!?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
lriemersma
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 sep 2009 13:15

Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door lriemersma »

Hallo,

Ik wilde wel eens weten of dit waar was, zo'n mooie veiling site.
Je zou zeggen te mooi om waar te zijn voor 1 cent bieden en winnen.

Goed aan de slag 200 credits gekocht voor 240,- is een hoop geld, maar zoals ik al aangaf wilde ik dit proberen en zeker weten dat dit oplichterij is.
Gekozen voor een product dat misschien niet direct geliefd is bij iedereen, nl. een 22" tv met een waarde van 320,-.

De opening begon met 0,04 cent, er was al geboden door mensen terwijl de veiling nog niet eens liep,
Eerst eens voorzichtig bieden, na 58 seconden werd ik overboden door een gebruiker die al eerder producten had gewonnen, deze zijn te bezichtigen onder beeindigde veilingen.
Er waren meerdere bieders tot ongeveer 0,44 cent en dat betekent dat er al (44 x +/- 1,50) + 0,44 = 66,44 is geboden.
Vervolgens de automatische bieder ingeschakeld en daar gaat ie dan.
Na een aantal biedingen vielen er personen af en vervolgens bleef er 1 gebruikersnaam over, je raad het al, degene die eerder producten heeft gewonnen.
na een aantal uren verder is de veiling afgelopen en heeft deze dubieuze gebruiker het product gewonnen.
Het bizarre is dat het product voor 4,77 is verkocht waarvan 200 credits van mij en 21 van een anderen en de overige 256 van deze automatische piloot.
M.a.w. deze gebruiker moet wel duizenden euros per week investeren om nog te kunnen bieden.
Dit product heeft deze persoon dus (256 x +/-1,50)+4,77 = 388,77 gekost en dat geloof ik dus niet.

Het gaat hier dus daadwerkelijk om oplichterij!!!!!

Mensen pas op!!!!! en ga absoluut hier niet aan mee doen!

gebruikers die veelal winnen zijn lownoise, dieharder en de aantal biedingen liegen er niet om, zeker per product rond de 200 tot 500 maal.

Mariskayess
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 sep 2009 16:31

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door Mariskayess »

ja, waarschijnlijk lukt het enkele mensen de beurzen van vele mensen leeg te schudden. ik denk dat de "grote bieders" voor Budson werken, ingehuurd worden om te bieden, of nog waarschijnlijker wordt er een automatische piloot van Budson ingeschakeld.
heb je de algemene voorwaarden gelezen? ik heb begrepen dat deze niet in Nederland gelden...?!

Mariskayess
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 sep 2009 16:31

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door Mariskayess »

Ik vond de volgende informatie, hopelijk wordt er spoedig actie ondernomen!

Hirsch Ballin roept omstreden centveilingen halt toe 1 vrijdag 10 juli 2009 12:56 door Heleen van LierVan onze verslaggeefster Heleen van Lier
Gepubliceerd op 30 juni 2009



Minister Hirsch Ballin van Justitie roept omstreden centveilingen een halt toe. Bij centveilingen worden dure producten 'geveild', waarbij het bod per keer met een cent wordt verhoogd. Het ministerie van Justitie gaat de websites controleren op overtreding van de Wet op de kansspelen, meldt het AD dinsdag.



Bij centveilingen is het doel om de hoogste bieder te zijn wanneer de biedingstijd voorbij is. Wanneer een bod binnen een bepaalde biedtijd wordt verhoogd met een cent, begint de biedtijd opnieuw. Hirsch Ballin vindt de websites 'foute boel'. Volgens hem zijn de centveilingen geen echte veilingen, maar kansspelen. Voor kansspelen is een vergunning verplicht, en die hebben de centveilingen niet.

Koopjes
De centveiling lijkt op het eerste gezicht een walhalla voor de koopjesjager. Als je geluk hebt betaal je een paar euro voor een product dat in de winkel een paar honderd euro kost. Zo betaalde Trevor via de site Best Bid Deal € 1,43 voor een digitale camera van Panasonic, zo meldt één van de uitgelichte 'deals'.

Wat deze deal niet vermeldt is dat Trevor misschien wel tientallen keren heeft moeten bieden. Een bod uitbrengen kost rond de 1 á 2 euro, afhankelijk van de website en in welke hoeveelheid 'biedcredits' zijn afgenomen.

Achter het net
Als Trevor slechts één keer op een product op de website heeft geboden, heeft hij een zeer goede deal gesloten. De kans is groot dat Trevor echter vele malen achter het net heeft gevist en al tientallen euro's verder was eer hij iets won. Bovendien zijn er nog verzendkosten en administratieve kosten, die bij sommige sites kunnen oplopen tot 25 euro.

Op internet doen vele leden van de websites hun beklag over de gang van zaken bij de centveilingen. Zo staan er op het forum van het consumentenprogramma Tros Radar klachten over Sarbid, waarbij na technische problemen biedingen verdwenen.

Lucratief
Voor de vele centveilingsites, zoals - Budson, Oxxie, Best Bid Deal en Sarbid, is het een lucratieve aangelegenheid. Zo werd dinsdag op Best Bid Deal een briefje van 500 euro geveild voor € 31,33. Er is dus 3133 keer een bod uitgebracht voor 1 á 2 euro per bod. Een flinke winst dus voor de eigenaren van de centveilingsites.

Deze staan dan ook niet te popelen hun activiteiten te staken. De website Budson, in Groot-Brittannië gevestigd, is zelfs van plan uit te breiden, zo laat de manager weten. 'Wij zijn een veilingssite en geen goksite en daarom hoeven wij geen vergunning te hebben', aldus manager Charlie Kumlin.
.
Gerelateerde artikelen

Mariskayess
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 sep 2009 16:31

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door Mariskayess »

1e Zou dit de Charlies Kumlin zijn die met de gokspelen, door hem genoemde veilingen slapend rijk wordt?

20 Apr 2009 ... Registrant Search: "Charlie Kumlin" owns about 34 other domains ... Charlie Kumlin Linnegatan 74. Göteborg, 41308. SE +46 737625734 ...

Hirsch Balin, wat is de status?

Justitie stuurde Budson.com in januari een brief, Bidster.com in maart en Goudkoortsveiling in mei. Een andere aanbieder, Sarbid.com, was tot vorige week onbekend. Na navraag van deze krant gaat het ministerie de site controleren op overtreding van de Wet op de Kansspelen. Budson.com is niet van plan te stoppen. “We willen uitbreiden in de Europese Unie”, meldt manager Charlie Kumlin. De veilingsites maken handig gebruik van de leemte in het toezicht. Er is een Kansspelautoriteit in oprichting. Tot die tijd houdt een Justitie een oogje in het zeil.

FaithFully
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 apr 2009 13:19

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door FaithFully »

Superbla bla bla...

Omdat je niks wint is het oplichting? Net wat je zegt sommige mensen zijn gewoon bereid om net even iets meer te investeren als andere, ik heb ondertussen al aardig wat gadgets van budson binnnen.

Waarom zouden ze mensen inhuren om te bieden, als er al genoeg mensen op die site rondzwerven? Dieharder is er nog niet zo lang, mensne zoals Rickxx hebben gewoon te veel geld en kunnen goed geld maken door aan budson en dergelijke site's mee te doen, voor t zelfde geld zitte ze de hele dag alleen maar op zon soort sites met een uitkeringkje thuis wat geld te innen....

Vind t een beetje vreemd dat iemand gelijk iets oplichting vind omdat hij/zij niet heeft gewonnne,...

Mariskayess
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 sep 2009 16:31

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door Mariskayess »

dat is vast een antwoord van één van de "clubleden". vandaag is er een "nieuwkomeling" via Rookies, wel heel professioneel bezig.
dus gokken is geld vernietigen, de prijs blijft gewoon binnen de club!

Mariskayess
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 sep 2009 16:31

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door Mariskayess »

Het lijkt sociaal als je sommige regels leest, maar niets "Budson" is er voor iedereen. Je gooit er een ander kleurtje of type of merk in en de vast club kan de prijs binnen tikken.

Lees de tekst en kijk wat en hoe ze iets aanbieden. Zeker niet voor iedereen dus! Valse voorlichting!

Tekst van Budson:
Budson is er voor iedereen!
Budson biedt u op een verantwoordelijke manier attractieve veilingen waar iedereen een kans maakt om aantrekkelijke produkten te kopen tegen lage prijzen.

Wij bieden u plezier en spanning onderweg.

Onze visie is, om te allen tijde verschillende en creatieve veilingen te houden met zo veel mogelijk unieke kopers.

Hoe krijgen wij zo veel mogelijk unieke kopers?
Wij hebben een unieke regel bedacht die het Budson-Principe heet.

Elke bieder kan maximaal een aankoop van een specifiek produkt doen bij Budson. Dit geldt voor ieder huishouden.

Elke bieder die een produkt heeft gekocht kan niet meer meedoen met een veiling waar hetzelfde produkt wordt aangeboden.

Met behulp van het Budson-Principe maken wij het mogelijk om meer mensen produkten te laten kopen tegen een lage prijs.

Hieronder staat een voorbeeld van het Budson-Principe.
Een bieder die een iPhone(16 GB) wint, kan niet meer deelnemen aan een veiling waar dit product opnieuw wordt aangeboden.

Mocht Budson een andere veiling openen met een ander model, bijvoorbeeld een iPhone(8GB), dan mag deze bieder hier wel weer aan deelnemen.

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door Berenice »

Dit product heeft deze persoon dus (256 x +/-1,50)+4,77 = 388,77 gekost en dat geloof ik dus niet.
Nou ga je er vanuit dat iedereen het gezonde verstand bezit om niet meer te bieden dan een product waard is. Ik denk dat de meeste door blijven gaan omdat ze, als ze stoppen, helemaal niets hebben: EN geen product EN geen biedcredits.

Mariskayess
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 sep 2009 16:31

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door Mariskayess »

Dat is inderdaad voor velen een reden om door te gaan, stoppen betekent alles kwijt zijn, doorgaan vergroot de kans dat je toch iets van waar voor je geld krijgt. Er zit natuurlijk een wedstrijd element in. Ik heb begrepen dat mensen voor enkele duizenden euro's credits kopen, dan doorgaan tot iedereen afhaakt, vervolgens hebben ze een machtspositie want als de naam in beeld komt verdwijnen de spelers/kopers van het veld. Mogelijk zijn het mensen van/bij Budson. Het trieste is dat de "kleine bieder" dus nooit/nauwelijks kansen heeft. Ze beginnen onschuldig, zijn door de credits heen en dan komen de "grote bieders". Doordat dit vaak gebeurt krijg je de indruk dat Budson overal bieders neerzet, misschien digitaal. Lees ook eens de positieve verhalen: ik zag dat Roy een mooi verhaal schreef over 2 Wii's gewonnen, waarvan één voor € 450 via Marktplaats verkocht. Dat betekent, via Marktplaats meer ontvangen dan de winkelprijs. Als dat geen mooie promotie voor Budson is. Misschien ook betrokken bij Budson??
Ik heb zelf meegemaakt dat op het moment dat ik de laatste bieder was er een storing was, waarna anderen weer verder gingen bieden. Wat ik ook meemaakte is dat ik bij het credits (willen) kopen, er plotseling "een storing" was, jawel, bij 2 verschillende banken. Toen het wel lukte was de veiling gesloten, of de prijs gevallen. Bij het bieden, waarbij meerdere spelers, kwam mijn naam in beeld met quit erachter, ook bieders als "beware" enz., pure dreigementen en intimidaties.
Al met al heel dom geweest dat ik aan een onschuldige veiling dacht mee te doen. Ik ben een ervaring rijker een euro's armer.
Begin er nooit aan, het deugt niet, het is pure oplichterij.

bengek
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 sep 2009 01:33

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door bengek »

Had vorige week ook al een topic hierover geopend en de eerlijkheid daarvan. Was bezig met de vrije val waar je niet automatisch kan bieden dus ik dacht ff wakker blijven moet geen probleem zijn. Ben tot diep in de nacht wakker gebleven maar Crisilla, iemand die een weekje op Budson zit had het gewonnen en nogmaals bijna 1000 keer geboden voor een telefoon van 600 euro. Vandaag heeft Crisilla weer een iPhone 3GS 16 GB gewonnnen. En vorige week begon ze eerst te winnen met een rookie veiling, kan me gewoon niet voorstellen dat je zoveel 'geluk' kan hebben. Net zoals Roderick1000, rickxx, Frankieboy en anderen. Tuurlijk kunnen er professionals bezig zijn en hiermee juist verdienen. Maar zoals vandaag wint rickxx een netbook de NC20 voor 0.78 cent heb ooit meegeboden en bedrag zat tegen de 10 euro. Natuurlijk ligt het net aan het aantal mensen dat meedoet. Dat e 1,50 rekenen dat is superduidelijk daar twist ik ook niet over, er staat leuk een logootje met FAIR AUCTIONS, maar wat zegt dat precies. Ze kunnen hier ook geen openheid over geven, hier moet tegen worden opgetreden. Ik heb bij bidjes, rond de 100 euro ingezet en 2 veilingen kunnen winnen. Bij Budson zit het bedrag nu op het dubbele en nog nooit iets kunnen winnen zelfs niet de minder populaire producten.... En het rare is dat dit gewoon allemaal kan, wat een overheid, dit moet elfs europees worden geregeld aangezien ze in meerdere landen actief zijn!!!

Mariskayess
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 sep 2009 16:31

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door Mariskayess »

Crisilla en nog een aantal personen zijn al lang bezig te bieden. Als ze niet van Budson zijn, dan geven ze een ander adres op en kunnen weer opnieuw beginnen met bieden op producten die ze al eerder wonnen, zij gaan door tot ze winnen. Geld speelt geen rol of Budson biedt onder de namen en zorgt dat ze de prijs niet hoeven te leveren. Erg dat door misleidingen zoveel geld wordt binnengehaald. Ik heb bij Budson wel gemeld dat Crisilla en Massa bij Rookies verschenen terwijl ze al weken aan het bieden/winnen zijn. Massa zag ik niet terug, misschien heet de persoon nu Rickxx ofzo. Nu zijn ze in Duitsland ook gestart, zullen weer veel nieuwe slachtoffers vallen. Heel erg dat kapitalen aan geld wordt binnengehaald van mensen die denken dat het een eerlijke veiling is.
Er moet zeker snel ingegrepen worden, maar lees het stukje over Hirsch Ballin.., hoe lang gaat het duren?

FaithFully
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 apr 2009 13:19

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door FaithFully »

Baal je er nou gewoon van dat JIJ niks wint ? Wat is dit voor topic, je bent invullingen aan het posten over hoe jij denkt dat t gaat en jouw gedachtegang gaat nergens over :S

Btw, Rickxx wint al dik 6 maanden ongeveer alles wat ie wil, and indeed, sommige mensen hebben wat meer geld te besteden, helaas, leeftijdsverschil misschien? verschil in inkomen? misschien zijn t gekke miljonairs die toch geen flikker te doen hebben? Who knows, ik vind iig niet dat je t recht hebt zo te doen

en nee, ik ben geen teamlid van budson, was t maar zon feest dan deed ik ernog een happy dance bij ook, ikzelf heb tussen de 5 en 750 euro ofzo geinvesteerd, heb een 37 inch tv, en 2 wii's gewonnen, haal t geld er dus ongeveer wel zo uit, maar heb ook bij een veiling meegemaakt dat ik meer als 350 keer bood op een horloge en niks won, dat heet pech, en aan de andere kant iets winnen vergt ook wat geluk maar dat is helaas niet af te dwingen....

en t werkt niet zo dat als ik nu mijn adress in budson veranderd dat ik weer een 37 inch hd tv kan winnen, that would be retarded, budson aint that bad and u know it alleen je geld ergens insteken en niks er uit terugkrijgen is vervelend, snap ik, maar waarom zoveel posten?

Mariskayess
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 sep 2009 16:31

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door Mariskayess »

grappig dat je zo reageert, jouw naam werd niet genoemd, maar je speelt kennelijk wel onder een van de genoemde namen, in samenwerking met je vriendjes?
die tv en 2x Wii's staan ook bij: Dat is gaaf, dan onder de naam Roy H. , hij verkocht een Wii via Marktplaats voor een hoger bedrag dan de winkelwaarde, is dus flauwekul.
maar de regels van Budson deugen niet, zij houden zich ook niet aan afspraken die gemeld staan. vandaar veel onschuldige slachtoffers. lijkt me goed mensen daarvoor te waarschuwen!

FaithFully
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 apr 2009 13:19

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door FaithFully »

Hoe oud ben jij als ik vragen mag?

En ja ik voel me aangesproke als je mijn naam gebruikt in jouw texten, en trouwens, die wii is verkocht voor 625 euro, way above the retail price dus :) Waarom is dat interesant voor jouw? Weinig flauwekul aan als er 100 spellen bij zitten, anywho ik volg je gewoon voor geen meter nu gaat t over het negeren van afgeproken regels die gemeld staan, wat dan?

Je bent hier gewoon iets zwart aan t maken wat in mijn ogen een goede site is, zonder echt iets te zeggen

bengek
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 sep 2009 01:33

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door bengek »

@Faithfully, werkte je maar bij mij op de zaak, zoveel inzet voro iets waarin je gelooft. Je geeft aan ongeveer 750 euro te hebben geinvesteerd en uiteindelijk een tv en 2 wii's hebt gewonnen. Maar heb je ook aan gedacht dat er mensen zullen zijn die 750 euro investeren en uiteindelijk helemaal niks hebben en dat is het punt wat nu gemaakt wordt. Dat jij wat wint mooi en superleuk voor je! Maar waar er in dit geval 2 winnen, Budson en de uiteindelijke winnaar, verliezen er wellicht een hoop. Er zijn geen regels hiervoor, er is geen toezicht, Budson kan doen wat het wil en daar gaat het nu om.

FaithFully
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 apr 2009 13:19

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door FaithFully »

Het zal wel aan mij liggen dan, er zijn toch ook gelukkige winaars? Tuurlijk verdienen ze er geld op, maar andersom, elk online spel met inleg verdient goed geld als het een beetje loopt, en als je dan aangeeft dat t geen oplichterij is door te zeggen dat je iets hebt gewonnen word er gelijk gedacht dat je iemand van budson bent, kinda weird if you ask me, maargoed, continue with whatever you where doing then

have a nice day

bengek
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 sep 2009 01:33

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door bengek »

Maar er is totaal inzicht of alle veilingen wel eerlijk gaan! Tuulijk moeten er winnaars zijn die het positieve verhaal de wereld in moet brengen, ze hopen dat ze allemaal zo fanatiek zijn zoals jij dat bent. Maar kan jij garanderen dat alle veilingen eerlijk gaan?? Natuurlijk zijn er ook gelukkige winnaars maar er zijn vele ongelukkige en benadeelde verliezers. Nogmaals ik heb zelf ook op andere sites gewonnen, maar dat neemt niet weg dat er voor mij als consument geen waarborg is dat het eerlijk gaat, en momenteel kan ik me nergens richten als ik een klacht heb. Het concept is slim maar wie waarborgt dat alles eerlijk gaat? Bij het gokken en aandelen heb je toezichthouders die kijken of de bedrijven zich aan de regels houden, wie houdt er hier toezicht?

Mariskayess
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 sep 2009 16:31

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door Mariskayess »

Wat een bedrog! Ik zie mijn naam staan bij "winnaars", met mooie commentaren, diie heb ik niet gegeven! Sterker, ik helemaal niets positiefs geschreven., alleen vragen gesteld, maar die zijn niet beantwoord. Mijn naam wordt dus als promotiemiddel gebruikt, dat is bij wet verboden. Het is te hopen dat Budson snel aangepakt kan worden. Zal uiteindelijk een Europeese wet moeten worden, maar eerst maar eens een verbod in Nederland. Zoveel misleidingen! Mensen pas op, bij Budson word je in de maling genomen! Dure hobby als je veel geld hebt en het niet erg vindt dat het geld in de zak van een bedrieger gaat. Maar de meeste mensen zullen straks toch denken dat zij voor het geld hele leuke andere dingen hadden kunnen doen.
Laatst gewijzigd door Mariskayess op 27 sep 2009 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.

FaithFully
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 apr 2009 13:19

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door FaithFully »

Maar er is totaal inzicht of alle veilingen wel eerlijk gaan! Tuulijk moeten er winnaars zijn die het positieve verhaal de wereld in moet brengen, ze hopen dat ze allemaal zo fanatiek zijn zoals jij dat bent. Maar kan jij garanderen dat alle veilingen eerlijk gaan?? Natuurlijk zijn er ook gelukkige winnaars maar er zijn vele ongelukkige en benadeelde verliezers. Nogmaals ik heb zelf ook op andere sites gewonnen, maar dat neemt niet weg dat er voor mij als consument geen waarborg is dat het eerlijk gaat, en momenteel kan ik me nergens richten als ik een klacht heb. Het concept is slim maar wie waarborgt dat alles eerlijk gaat? Bij het gokken en aandelen heb je toezichthouders die kijken of de bedrijven zich aan de regels houden, wie houdt er hier toezicht?
Dat laatste heb je gelijk in, maar ik vraag me af of ze op al die andere site's wel toezicht houden,...

en btw, met vragen kun je beter bij de engelse support terrecht, misschien helpt dit ;

[email protected] <-- Engelse medewerker, erg snel en erg aardig
[email protected] <--- Zweedse (engelstalige) medewerker/ manager
[email protected] <--- Marco, zou ik niet mailen iig.

En inderdaad, als hun willen, kunnen ze alles neppen... Maar aan de andere kant, waarom zouden ze? Ze maken al bakken met geld als ze het legaal en eerlijk houden genereerd dat alleen nog maar meer spelers en meer biedingen, voor hun is t winstgevender als ze het gewoon netjes houden, als ze echt mensen belazeren komt dat uiteindelijk toch wel aan t licht en moeten ze sluiten, maar snap de paranoiia wel

Wie moet er volgens jullie dan toezicht houden? Dit word aardig moeilijk lijkt me aangezien de crew allemaal uit zweden komt en hun server geloof ik ergens in londen staat, ben benieuwd

bengek
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 sep 2009 01:33

Re: Budson Oplichterij!?

Ongelezen bericht door bengek »

Als er toeicht is kan je ergens klagen en gaat er hopelijk wat gebeuren, hier kan ik nergens terecht.

Had ze al gemaild hoe zij kunnen waarborgen dat alles eerlijk gaat en meer openheid te geven hieromtrent. Heb helemaal geen reactie gekregen hierop. Mochten ze al antwoorden zij zullen met hun blauwe ogen en blonde haren natuurlijk zeggen van meneer ik doe het eerlijk. Waarom zouden ze alles eerlijk doen, wie controleert hen, wie komt er dus achter, NIEMAND nu. Ik ben slechts een eenvoudige consument kan niet zeggen wat voor instantie toezicht kan houden. Mocht het niet te controleren zijn dan is de enige mogelijkheid dat het verboden moet worden. De overheid is zooo traag, maar kom nu eens met maatregelen. Maar om eerlijk te zijn overheid kan echt niet omgaan met het internet, illegale goksites, downloaden.

@Mariskayess mocht je genoeg bewijzen hebben dan moet je echt wenden tot radar telefoon/consumentenbond/consuwijzer/ombudsman?? en in het ergste geval aangifte doen van oplichting. Zie je naam niet bij de winnaars staan, tenij je een andere naam hebt staan. Je punt is duidelijk aangekomen, dus probeer ook nieuwe punten aan te dragen.

Gesloten