LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BVA-Auctions waardeloos beleid
BVA-Auctions waardeloos beleid
Ik heb bij BVA-Auctions geboden op een laptop en was de hoogste bieder. Deze moet betaald worden voordat je hem gaat halen. Op de ophaaldag bleek het scherm volledig gebarsten te zijn en ik moest per email een klacht indienen.
Dit is het antwoord :
Geachte heer Van Zanten,
In uw klacht geeft u aan dat bij een van de laptops het beeldscherm is gebarsten. Graag informeer ik u als volgt.
Wij organiseren altijd bij elke veiling een kijkdag, zodat iedereen de kavel kan bekijken en inspecteren of kan navragen bij onze collega's of er meer bekend is over de kavels en de werking daarvan. Wij adviseren klanten ook altijd om deze dag te bezoeken.
Voordat u de kavel meeneemt, kunt u de kavel op de ophaaldag controleren of deze zich in dezelfde staat bevind als op de kijkdag. Indien de kavel zich niet meer in dezelfde staat bevindt, dient u direct op de ophaallocatie te reclameren.
Een faillissement veiling is bij wet geregeld. De koper koopt de kavel voetstoots en in de toestand waarin deze zich op het moment van levering bevindt met alle daaraan verbonden lusten en lasten.
Op basis van het bovenstaande ben ik genoodzaakt de klacht af te wijzen.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
BVA-Auctions
[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
---------------------------------------------------------
Customer Service
E. [email protected]
T. +31 (0)33 254 29 60
F. +31 (0)33 254 29 69
PO Box 42
3870 CA Hoevelaken
the Netherlands
Bijenvlucht 32
3871 JJ Hoevelaken
the Netherlands
http://www.bva-auctions.com/-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Gerard van Zanten [mailto:[email protected]]
Verzonden: donderdag 26 mei 2011 14:06
Aan: Customer Service - BVA
Onderwerp: K11-1874 Laptops
Goedemiddag,
Ik heb vanochtend een partij laptops opgehaald op de Marktstraat 3 in Almelo, bij een van deze laptops is het beeldscherm volledig gebarsten, dit stond echter niet op jullie website vermeldt het betreft een Toshiba Satelite A200-1UP kavelnummer 3523-10, tevens ontbreekt bij de Acer laptop met kavelnummer 3523-1 de accu, ook dit is onvermeldt gebleven op jullie website.
Zit hier nog iets van garantie op oid? want met name kavelnummer 3523-10 heb ik helemaal niets aan op die manier.
Met vriendelijke groet,
Gerard van Zanten
VZ-ICT Diensten.
Straussstraat 3
7132 AP Lichtenvoorde
Dit is het antwoord :
Geachte heer Van Zanten,
In uw klacht geeft u aan dat bij een van de laptops het beeldscherm is gebarsten. Graag informeer ik u als volgt.
Wij organiseren altijd bij elke veiling een kijkdag, zodat iedereen de kavel kan bekijken en inspecteren of kan navragen bij onze collega's of er meer bekend is over de kavels en de werking daarvan. Wij adviseren klanten ook altijd om deze dag te bezoeken.
Voordat u de kavel meeneemt, kunt u de kavel op de ophaaldag controleren of deze zich in dezelfde staat bevind als op de kijkdag. Indien de kavel zich niet meer in dezelfde staat bevindt, dient u direct op de ophaallocatie te reclameren.
Een faillissement veiling is bij wet geregeld. De koper koopt de kavel voetstoots en in de toestand waarin deze zich op het moment van levering bevindt met alle daaraan verbonden lusten en lasten.
Op basis van het bovenstaande ben ik genoodzaakt de klacht af te wijzen.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
BVA-Auctions
[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
---------------------------------------------------------
Customer Service
E. [email protected]
T. +31 (0)33 254 29 60
F. +31 (0)33 254 29 69
PO Box 42
3870 CA Hoevelaken
the Netherlands
Bijenvlucht 32
3871 JJ Hoevelaken
the Netherlands
http://www.bva-auctions.com/-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Gerard van Zanten [mailto:[email protected]]
Verzonden: donderdag 26 mei 2011 14:06
Aan: Customer Service - BVA
Onderwerp: K11-1874 Laptops
Goedemiddag,
Ik heb vanochtend een partij laptops opgehaald op de Marktstraat 3 in Almelo, bij een van deze laptops is het beeldscherm volledig gebarsten, dit stond echter niet op jullie website vermeldt het betreft een Toshiba Satelite A200-1UP kavelnummer 3523-10, tevens ontbreekt bij de Acer laptop met kavelnummer 3523-1 de accu, ook dit is onvermeldt gebleven op jullie website.
Zit hier nog iets van garantie op oid? want met name kavelnummer 3523-10 heb ik helemaal niets aan op die manier.
Met vriendelijke groet,
Gerard van Zanten
VZ-ICT Diensten.
Straussstraat 3
7132 AP Lichtenvoorde
Re: BVA-Auctions waardeloos beleid
Ik ben bang dat je weinig kans maakt hoor.
Ik heb ook paar keer mee gedaan met BVA en het is uiteraard zoals ze het voorstellen: je bent zelf (deels) verantwoordelijk waarop je bod uitbrengt. Er zijn uiteraard kijk dagen en dan mag je alle aangeboden spullen van alle kanten bekijken, uitproberen e.d. (m.u.v. bijvoorbeeld vliegtuig / boot - je kan deze niet even mee nemen om te testen) Echter een barst op de laptop scherm of ontbrekende batterij is wel makkelijk en goed te zien.
Dan kan je alsnog overwegen of je mee wilt doen en tot welke prijs. Indien tijdens ophalen e.e.a. afwijkt van wat je op de kijkdag hebt gezien, kan je dat reclameren bij hun.
Je moet je ook voorstellen dat ze her en der 'fouten' maken met vermeldingen van de staat van de spullen.
Maar goed - nee heb je al, je mag altijd nog proberen om e.e.a. met ze te regelen.
Ik heb ook paar keer mee gedaan met BVA en het is uiteraard zoals ze het voorstellen: je bent zelf (deels) verantwoordelijk waarop je bod uitbrengt. Er zijn uiteraard kijk dagen en dan mag je alle aangeboden spullen van alle kanten bekijken, uitproberen e.d. (m.u.v. bijvoorbeeld vliegtuig / boot - je kan deze niet even mee nemen om te testen) Echter een barst op de laptop scherm of ontbrekende batterij is wel makkelijk en goed te zien.
Dan kan je alsnog overwegen of je mee wilt doen en tot welke prijs. Indien tijdens ophalen e.e.a. afwijkt van wat je op de kijkdag hebt gezien, kan je dat reclameren bij hun.
Je moet je ook voorstellen dat ze her en der 'fouten' maken met vermeldingen van de staat van de spullen.
Maar goed - nee heb je al, je mag altijd nog proberen om e.e.a. met ze te regelen.
Re: BVA-Auctions waardeloos beleid
Ik heb een soortgelijke ervaring met Daan auctions alleen ik kom niet eens zover om te proberen of het apparaat defect is omdat er onderdelen missen zodat ik het niet eens kan uitproberen.
Als je vervolgens je klacht/probleem kenbaar maakt wordt je onbeschoft behandeld en je geld hebben ze al en dat krijg je echt niet terug.
Het kan toch niet zo zijn dat Daan auctions op de veilingsite een product aanbied en dat er vervolgens onderdelen missen zodat het totaal niet bruikbaar is waar geen melding van word gemaakt op de site maar het gewoon aanbieden als een volledig apparaat.
Als je vervolgens je klacht/probleem kenbaar maakt wordt je onbeschoft behandeld en je geld hebben ze al en dat krijg je echt niet terug.
Het kan toch niet zo zijn dat Daan auctions op de veilingsite een product aanbied en dat er vervolgens onderdelen missen zodat het totaal niet bruikbaar is waar geen melding van word gemaakt op de site maar het gewoon aanbieden als een volledig apparaat.
Re: BVA-Auctions waardeloos beleid
Hai,
bij faillisements veilingen is dit gebruikelijk en ook zo bij wet geregeld. Dit is dus geen oplichting en is gewoon volgens de regels.
Punt is namelijk dat u biedt op een kavel 'as is', dus zoals het op dat moment is, stuk, heel, incompleet of wat dan ook. U hebt zelf de verantwoordelijkheid om te gaan kijken.
Alleen als er in het kavel iets veranderd is tussen de tijd van kijken en ophalen dan mag u reclameren.
Volgens mij staat dat gewoon in de voorwaarden en bent u niet opgelicht
trudy
bij faillisements veilingen is dit gebruikelijk en ook zo bij wet geregeld. Dit is dus geen oplichting en is gewoon volgens de regels.
Punt is namelijk dat u biedt op een kavel 'as is', dus zoals het op dat moment is, stuk, heel, incompleet of wat dan ook. U hebt zelf de verantwoordelijkheid om te gaan kijken.
Alleen als er in het kavel iets veranderd is tussen de tijd van kijken en ophalen dan mag u reclameren.
Volgens mij staat dat gewoon in de voorwaarden en bent u niet opgelicht
trudy
Re: BVA-Auctions waardeloos beleid
ah oke ze mogen dus alles maar bij de omschrijving van het artikel zetten wat ze willen want als dat niet klopt is het geen oplichting?
Dus ze bieden een Philips waterkoker aan type 980 maar bij het afhalen blijkt dat het alleen de buitenkant is en er geen waterkookelement in zit.
Nee klinkt niet als oplichting
Dus ze bieden een Philips waterkoker aan type 980 maar bij het afhalen blijkt dat het alleen de buitenkant is en er geen waterkookelement in zit.
Nee klinkt niet als oplichting
Re: BVA-Auctions waardeloos beleid
Daar zijn de kijkdagen voor.boontjes schreef:ah oke ze mogen dus alles maar bij de omschrijving van het artikel zetten wat ze willen want als dat niet klopt is het geen oplichting?
Dus ze bieden een Philips waterkoker aan type 980 maar bij het afhalen blijkt dat het alleen de buitenkant is en er geen waterkookelement in zit.
Nee klinkt niet als oplichting
Denk eens andersom: BVA kan toch geen garantie geven op producten welke zij ook maar krijgen aangeboden om te verkopen ?
Re: BVA-Auctions waardeloos beleid
precies, bij een faillisements veiling koop je 'as is' en heb je zelf de verantwoordelijkheid om te gaan kijken.
Trudy
Trudy
Re: BVA-Auctions waardeloos beleid
garantie verwacht ik niet maar wel het product wat wordt aangeboden en als het niet werkt of niet compleet is verwacht ik dat dat in de omschrijving staat en niet dat ze het laten overkomen als een goed werkend en compleet artikel. Zo niet dan is het aanbod misleidend en staat gelijk aan oplichting.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: BVA-Auctions waardeloos beleid
Er is nog een item over Bva en garantie, waarbij ikzelf ook een gerechtelijke uitspraak heb gepost in een soortgelijke zaak.
Is wel taaie en lange stof, maar misschien waard om door te lezen
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 3&t=100298
Is wel taaie en lange stof, maar misschien waard om door te lezen
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 3&t=100298
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 25 sep 2011 23:11
Re: BVA-Auctions waardeloos beleid
Ik had ook een auto bij BVA gekocht staat heel mooi op de fotos met airco en goedgekeurd. Ik heb de auto opgehaald en ging ermee rijden. Ik kon geen 100 km p/uur rijden want de banden zijn niet gebalanceerd en naar een week rijden van uit huis naar werk (12 km afstand) is de rem al versleten. Ik ging naar de auto naar de garage brengen om de rem te laten vervangen toen kreeg ik een opmerking dat de bodem al verot is.
erger nog de airco en verwarming deed het niet
KOOP GEEN AUTO BIJ BVA
IK HAD OOK GEKLAAGD EN WERD NIET GEHOLPEN
erger nog de airco en verwarming deed het niet
KOOP GEEN AUTO BIJ BVA
IK HAD OOK GEKLAAGD EN WERD NIET GEHOLPEN
Re: BVA-Auctions waardeloos beleid
Ook ik heb slechte ervaringen met BVA. Heb een auto gekocht, waarvan de automaat defect bleek te zijn. De auto was dus eigenlijk economisch total-loss. Ik heb nu aangifte gedaan van internet-oplichting. De politie vertelde mij, dat als er meerdere aangifte gaan doen, dat de zaak zeker opgepakt gaat worden. Dus dan zie je misschien je geld nog terug. Dus mijn oproep aan iedereen is doe aangifte!!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 09 apr 2012 19:22
Re: BVA-Auctions waardeloos beleid
Met auto's heb ik zeer slechte ervaring. Inmiddels 3 auto's gekocht en 3x is scheepsrecht want ik doe het niet meer. Bij alle 3 de auto's was er wat mis.
Bij auto 1 ging een controlelampje branden van de motor tijdens het wegrijden van bva. Ook ging hij niet harder dan 120 kmpu. Er bleek een technisch defect in een systeem wat de luchtinvoer regelt oid wat ongeveer 300 euro kostte om te maken. Stond nergens vermeld in de info van BVA maar ik nam het voor lief en het was het waard maar een koopje was het niet meer.
Bij auto 2 het volgende; Ik ging bij thuiskomst de olie controleren en er zat nauwelijks olie in. Bij het aanvullen van de olie lekte er olie onder uit. Daarom hadden ze m dus niet bijgevuld want dan kwam de aap uit de mouw. De kosten om te laten maken bedroegen € 750,-. Erg smerig gespeeld door ze.
Bij auto 3 het volgende; het was een automaat maar soms bleef hij in een versnelling hangen. Er blijkt een sensor kapot te zijn wat ongeveer 700 euro kost om te maken.
Er is ook een sensor kapot bij het esp systeem waardoor hij soms in de bocht gek doet. Ook dit kost ca 700,-. Daarbij werkte de elektrische stoelen niet, gelukkig kon ik dat zelf verhelpen, er lagen kabels los in de auto.
De cd-wisselaar werkt niet.
Er lekte water bij de bijrijder wat ergens bij de motor vandaan kwam.
Ik vergeet vast nog wel wat dingen te noemen maar het zijn grote ratten daar, ze weten dondersgoed wat er mankeert aan die auto's en wat ze wel en niet moeten vermelden op de omschrijving.
De laatste auto was niet voor mijzelf en hij heeft er inmiddels plezier van maar de verborgen gebreken moet je gewoon vermelden. Dan zal je zien dat er veel minder geboden wordt dan nu het geval is.
Mijn advies, koop er GEEN auto. Ook op de kijkdag zal je dit soort dingen niet kunnen zien.
Mijn beklag heb ik daar niet gedaan, dan zou ik alleen maar agressief worden en dat is het niet waard en ik vind het mijn eigen schuld, zeker na de eerste slechte ervaring. Maar de schuldige zijn zij.
Bij auto 1 ging een controlelampje branden van de motor tijdens het wegrijden van bva. Ook ging hij niet harder dan 120 kmpu. Er bleek een technisch defect in een systeem wat de luchtinvoer regelt oid wat ongeveer 300 euro kostte om te maken. Stond nergens vermeld in de info van BVA maar ik nam het voor lief en het was het waard maar een koopje was het niet meer.
Bij auto 2 het volgende; Ik ging bij thuiskomst de olie controleren en er zat nauwelijks olie in. Bij het aanvullen van de olie lekte er olie onder uit. Daarom hadden ze m dus niet bijgevuld want dan kwam de aap uit de mouw. De kosten om te laten maken bedroegen € 750,-. Erg smerig gespeeld door ze.
Bij auto 3 het volgende; het was een automaat maar soms bleef hij in een versnelling hangen. Er blijkt een sensor kapot te zijn wat ongeveer 700 euro kost om te maken.
Er is ook een sensor kapot bij het esp systeem waardoor hij soms in de bocht gek doet. Ook dit kost ca 700,-. Daarbij werkte de elektrische stoelen niet, gelukkig kon ik dat zelf verhelpen, er lagen kabels los in de auto.
De cd-wisselaar werkt niet.
Er lekte water bij de bijrijder wat ergens bij de motor vandaan kwam.
Ik vergeet vast nog wel wat dingen te noemen maar het zijn grote ratten daar, ze weten dondersgoed wat er mankeert aan die auto's en wat ze wel en niet moeten vermelden op de omschrijving.
De laatste auto was niet voor mijzelf en hij heeft er inmiddels plezier van maar de verborgen gebreken moet je gewoon vermelden. Dan zal je zien dat er veel minder geboden wordt dan nu het geval is.
Mijn advies, koop er GEEN auto. Ook op de kijkdag zal je dit soort dingen niet kunnen zien.
Mijn beklag heb ik daar niet gedaan, dan zou ik alleen maar agressief worden en dat is het niet waard en ik vind het mijn eigen schuld, zeker na de eerste slechte ervaring. Maar de schuldige zijn zij.
Re: BVA-Auctions waardeloos beleid
Denk dan even logisch na:iwanmarkov schreef:Met auto's heb ik zeer slechte ervaring. Inmiddels 3 auto's gekocht en 3x is scheepsrecht want ik doe het niet meer. Bij alle 3 de auto's was er wat mis.
Wanneer een auto geschikt is voor de reguliere handel dan vindt deze zijn weg daar heel snel en gemakkelijk. Tegen betere prijzen.
Met het verkopen via het veiling systeem wordt puur alle garantie omzeild. Waarom zou men dat doen denk je ?
Re: BVA-Auctions waardeloos beleid
Wanneer ze bij BVA artikelen veilen, is dit in opdracht van een opdrachtgever. BVA is slechts een tussenpersoon, logisch dus dat ze geen enkele garantie verlenen of iets terug nemen. Dan moet je evt. de opdrachtgever proberen te achterhalen.
Bij mijn oude werkgever werden ook regelmatig artikelen via BVA geveild. Dit zijn dan dingen die overjarig waren, niet verkocht raakten of iets mis mee was en je geen garantie op hoefde te verlenen.
Het leuke was altijd wel dat als iemand bood, je er ook vanaf was. Niet zoiets als bij marktplaats, dat mensen bieden en niet komen opdagen. Bij BVA komt een transportbedrijf het ophalen en brengt het naar de bieder toe met een fijne rekening, maar als bedrijf ben je wel van je spullen af.
Op auto's zou ik sowieso niet bieden, de prijzen liggen vaak net zo hoog (wanneer je alle kosten meerekend) als bijv. marktplaats.nl en op marktplaats heb je ook geen koopplicht en mag je vaak wel een proefritje maken.
Bij mijn oude werkgever werden ook regelmatig artikelen via BVA geveild. Dit zijn dan dingen die overjarig waren, niet verkocht raakten of iets mis mee was en je geen garantie op hoefde te verlenen.
Het leuke was altijd wel dat als iemand bood, je er ook vanaf was. Niet zoiets als bij marktplaats, dat mensen bieden en niet komen opdagen. Bij BVA komt een transportbedrijf het ophalen en brengt het naar de bieder toe met een fijne rekening, maar als bedrijf ben je wel van je spullen af.
Op auto's zou ik sowieso niet bieden, de prijzen liggen vaak net zo hoog (wanneer je alle kosten meerekend) als bijv. marktplaats.nl en op marktplaats heb je ook geen koopplicht en mag je vaak wel een proefritje maken.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: BVA-Auctions waardeloos beleid
Ik begrijp ook niet goed waarom de kopers altijd wel accepteren dat de spullen ernstig goedkoop zijn, maar wel de garantie en verdere voorwaarden van een normale detaillist verwachten.Een faillissement veiling is bij wet geregeld. De koper koopt de kavel voetstoots en in de toestand waarin deze zich op het moment van levering bevindt met alle daaraan verbonden lusten en lasten.
Een failliesmentsveiling is uitgezonderd van een aantal bepalingen in de consumentenwet , en koper dienen zich dat te realiseren
Re: BVA-Auctions waardeloos beleid
Ik kijk er regelmatig en idd word er vaak geboden op items waar men niet bij nadenkt. Voorbeeld ik heb laats 6 led schijnwerpers gekocht voor 25 euro per stuk plus 6 euro pakket verzending.Leo The Emperor schreef: Ik begrijp ook niet goed waarom de kopers altijd wel accepteren dat de spullen ernstig goedkoop zijn
2 weken terug werden de zelfde geveild en het hoogste bod 23 euro maar dan komt er nog 16% veiling kosten bij en ook nog eens 19% btw.
De aankoopprijs ligt dan al op ruim 30 euro zonder transport of garantie.