LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door encore »

Precies Mucha, maar Alfa vindt dat de wereld anders functioneert en dat TS na de diefstal Conrad en PostNL voor de rechter moet slepen om zo drie tv's terug te krijgen en excuses. Vandaar ook dat hij constant met wetjes smijt die hij op internet is tegengekomen. Het zijn niet eens zijn eigen teksten, dat kun je zien aan de foutloze spelling... Maar goed.

TS...wat ga je nou eigenlijk doen?

Richard1993
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 sep 2014 13:51

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door Richard1993 »

Heb aangifte gedaan van diefstal. Ben bang day het nergens toe leidt, maar niet geschoten de is altijd mis!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door bprosman »

Ben ook bang dat alleen aangifte van diefstal onderin de la gaat verdwijnen.

VCampen
Berichten: 251
Lid geworden op: 25 mei 2014 23:45

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door VCampen »

Vreemd dat je aangifte van diefstal kunt doen van iets wat je nooit in handen hebt gehad.
Je hebt de tv nooit gezien, alleen op een afbeelding.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door sjoegel »

Treurig dat je nooit hebt kunnen zappen om na een avond en een lamme vinger tot de conclusie te komen dat er niets op is behalve reclame.

Richard1993
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 sep 2014 13:51

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door Richard1993 »

Idd raar aangezien de tv eigenlijk nooit mijn eigendom is geweest. Alleen zie ik helaas verder geen mogelijkheden meer

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door bprosman »

Er zijn globaal 2 (gerechtelijke) trajecten die je in kunt zetten :
1. Conrad aansprakelijk stellen met alle wetteksten/gronden die Alfa en Rattaplan aangehaald hebben.
2. Je huisgenoot aansprakelijk stellen voor "onzorgvuldig handelen" en een schadevergoeding van hem vorderen.

Je hebt waarschijnlijk geen rechtsbijstandsverzekering ?
Je zou ook nog naar het juridisch loket kunnen gaan, 1e consult is gratis.

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door rattaplan »

bprosman schreef:Er zijn globaal 2 (gerechtelijke) trajecten die je in kunt zetten :
1. Conrad aansprakelijk stellen met alle wetteksten/gronden die Alfa en Rattaplan aangehaald hebben.
2. Je huisgenoot aansprakelijk stellen voor "onzorgvuldig handelen" en een schadevergoeding van hem vorderen.

Je hebt waarschijnlijk geen rechtsbijstandsverzekering ?
Je zou ook nog naar het juridisch loket kunnen gaan, 1e consult is gratis.
Inderdaad en je kunt beide trajecten tegelijk instarten. Maar waarom start je het traject niet richting Conrad?

VCampen
Berichten: 251
Lid geworden op: 25 mei 2014 23:45

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door VCampen »

Richard1993 schreef:Idd raar aangezien de tv eigenlijk nooit mijn eigendom is geweest. Alleen zie ik helaas verder geen mogelijkheden meer
Conrad moet aangifte doen. Zij zijn een tv kwijt.

Richard1993
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 sep 2014 13:51

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door Richard1993 »

Ik kan idd aangifte doen tegen conrad. Echter denk ik, ook gezien de reacties hier, dat het geen zin heeft. Conrad zelf zei overigens dat het niet zo slim was om toe te geven dat mijn huisgenoot de tv had aangenomen. Als ik had gezegd heb nooit een tv gezien had ik gewoon een nieuwe kunnen eisen. Dit wist ik van te voren zelf ook wel al maar goed. Eerlijkheid duurt blijkbaar niet het langst.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door encore »

nee hoor, je bent hier heel eerlijk. Als je zou zwijgen, dan zou je liegen. Heb je wel een nieuwe tv. Maar ja, dan denkt de dief natuurlijk dat jij ze zo kan binnenhengelen. Geen idee of dat nou is wat je wil..

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

witte angora schreef:En dat betekent dat de bewoners verantwoordelijk zijn voor de vermissing. Eén van hen heeft het ding in bewaring genomen.

Maar wat ik nou niet begrijp: kan het zijn dat één van de andere bewoners sinds kort een nieuwe tv heeft? En zo ja, waar is de doos dan?
Grote kans dat die doos met de TV buiten het huis is. Meegenomen door een vertrekkende bezoeker.
Al of niet met medeweten van een der bewoners; ik vroeg niet voor niets of ze bezoekers daar wel uitlaten tot aan de voordeur...

VCampen
Berichten: 251
Lid geworden op: 25 mei 2014 23:45

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door VCampen »

Richard1993 schreef:Ik kan idd aangifte doen tegen conrad. Echter denk ik, ook gezien de reacties hier, dat het geen zin heeft. Conrad zelf zei overigens dat het niet zo slim was om toe te geven dat mijn huisgenoot de tv had aangenomen. Als ik had gezegd heb nooit een tv gezien had ik gewoon een nieuwe kunnen eisen. Dit wist ik van te voren zelf ook wel al maar goed. Eerlijkheid duurt blijkbaar niet het langst.
Ik denk niet dat je meteen aangifte moet doen tegen Conrad maar proberen om er met Conrad uit te komen desnoods schakel je iemand (je ouders?) in om met ze te onderhandelen.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat in hun Algemene Voorwaarden staat dat ze aan jou moeten leveren en niet aan je huisgenoot. Daar kan je ze toch op aanspreken?

Wat de reacties hier betreft, sommige zijn serieus en anderen hebben niks te doen.
Trek je eigen plan!
Je kan beter met Consuwijzer bellen of met het Juridisch Loket en als je een rechtsbijstandverzekering hebt dan kan je die inschakelen.

Richard1993
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 sep 2014 13:51

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door Richard1993 »

De huisgenoot die de tv heeft aangenomen was, naar haar weten, als enige thuis. Heeft ook geen visite gehad. Andere huisgenoten geven ook aan niet thuis te zijn geweest en geen tv te hebben gezien. Lijkt dus een makkelijke optelsom. Waarom zou je echter toegeven dat je een tv hebt aangenomen, dat je alleen thuis was en dus niemand anders de tv heeft kunnen pakken,terwijl je het zelf hebt gedaan..

Richard1993
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 sep 2014 13:51

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door Richard1993 »

VCampen schreef:
Richard1993 schreef:Ik kan idd aangifte doen tegen conrad. Echter denk ik, ook gezien de reacties hier, dat het geen zin heeft. Conrad zelf zei overigens dat het niet zo slim was om toe te geven dat mijn huisgenoot de tv had aangenomen. Als ik had gezegd heb nooit een tv gezien had ik gewoon een nieuwe kunnen eisen. Dit wist ik van te voren zelf ook wel al maar goed. Eerlijkheid duurt blijkbaar niet het langst.
Ik denk niet dat je meteen aangifte moet doen tegen Conrad maar proberen om er met Conrad uit te komen desnoods schakel je iemand (je ouders?) in om met ze te onderhandelen.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat in hun Algemene Voorwaarden staat dat ze aan jou moeten leveren en niet aan je huisgenoot. Daar kan je ze toch op aanspreken?

Wat de reacties hier betreft, sommige zijn serieus en anderen hebben niks te doen.
Trek je eigen plan!
Je kan beter met Consuwijzer bellen of met het Juridisch Loket en als je een rechtsbijstandverzekering hebt dan kan je die inschakelen.

Conrad nam mij idd naar mijn idee niet zo serieus. Vandaar ook mijn moeder nog contact op laten nemen. Tegen haar werd alleen gezegd dat ik beter had kunnen liegen en dat ik nu geen kans maak. Juridisch loket kan ik idd ook nog even een afspraak mee maken, bedankt!

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Naar wat voor TV moet heel Nederland voor jou/Conrad uitkijken? Linkje naar het artikel helpt!

alfatrion
Berichten: 22042
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door alfatrion »

VCampen schreef:Vreemd dat je aangifte van diefstal kunt doen van iets wat je nooit in handen hebt gehad.
TS heeft kennis van een strafbaar feit. Dat is voldoende.
Richard1993 schreef:Ik kan idd aangifte doen tegen conrad.
Kijk uit dat je geen vaste aangifte doet. Conrad heeft de televisie niet gestolen.
Richard1993 schreef:Conrad zelf zei overigens dat het niet zo slim was om toe te geven dat mijn huisgenoot de tv had aangenomen. Als ik had gezegd heb nooit een tv gezien had ik gewoon een nieuwe kunnen eisen.
Dat is toch waar? Zoals ik het verhaal van je begrepen hebt is het ding gestolen voordat jij deze ontvangen hebt.

alfatrion
Berichten: 22042
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door alfatrion »

Mucha schreef:Een wetboekje uit de kast pakken en die overtypen(tot vervelens toe)is meer"kijk toch eens hoe slim ik ben"dan hulp aan TS.
Ik zou niet weten waarom ik hier niet net zoveel zou mogen schrijven als alle voorstanders. Want eigenlijk zeg je dat er op dit forum slechts ruimte is voor één opvatting, de jouwe. Iedereen die zich in de discussie mengt en er een andere mening op na houdt is "vervelend". Ik vind dat hier juiste informatie moet worden verstrekt. In het moeras van onjuiste informatie is een citaat relevant, omdat de discussie daarmee niet op het kinderachtige welles nietes niveau terecht komt. Wat heeft Richard1993 er eigenlijk aan dat je hem verwijt dat hij maar "steeds met [zijn] vingertje naar anderen blijft wijzen"?
Mucha schreef:Die gaat echt geen rechtzaak aan spannen voor een honderd paar euro. Aan een advocaat is hij waarschijnlijk al meer kwijt. Hij moet gewoon zijn huisgenoot aansprakelijk stellen.
Zullen we TS maar gewoon de vrijheid geven om zelf te beslissen wat hij wilt doen?

Als hij niet zijn huisgenoot maar Conrad wilt aanspreken dan staat hem dat vrij (want dat lees ik toch tussen de regels door). Als hij hiermee naar de rechter of de geschillencommissie dan staat hem dat vrij. En als hij daarvoor geen advocaat wilt inhuren dan staat ook hem dat vrij.

Mucha

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Conrad-bestelling (tv) aangenomen door huisgenoot, nu kwijt

Ongelezen bericht door trail46 »

Mucha schreef:Ik geef me gewonnen. Ik buig heel diep voor je oneindige kennis van het Nederlands strafrecht. Natuurlijk wil je alleen maar je medemens helpen. En natuurlijk ben je er niet op uit om jezelf als intelligent neer te zetten door steeds maar weer die wetboek citaten over te tikken. Hoe heb ik toch zo blind kunnen zijn dat niet in te zien ? Nogmaals mijn diepste verontschuldigingen voor mijn dwaling.
:lol: +1

Gesloten