Een aantal weken gaan voorbij en ik besluit mijn mail maar eens te checken. Blijk ik één mail ontvangen te hebben van CB waarin wordt aangegeven dat het een "Intern Defect Scherm" betreft maar dit niet onder de garantie valt. Waarom niet? Een intern defect lijkt mij een fabricagefout te zijn en zou derhalve onder de garantie moeten vallen.
Los van of het onder de garantie valt, stond er in de mail dat het gerepareerd kon worden voor EUR 150, ik het terug kon krijgen voor EUR 40, of bij geen reactie binnen 14 dagen het product vernietigd wordt. Tegen de tijd dat ik de mail gelezen heb en gebeld naar CB, geeft Klantenservice (is het überhaupt wel klantenservice?) doodleuk aan dat ze 4 mails hebben gestuurd (heb er maar 1 ontvangen) met herinneringen en dat de laptop inmiddels vernietigd is.
In welke wereld krijgt een bedrijf het recht het eigendom van een ander te vernietigen indien diegene niet op een mailtje antwoordt binnen 14 dagen?
In welk scenario zou ik ervoor kiezen om het product te laten vernietigen? Zijn ze helemaal gek worden?
- Laptop EUR 1200 + 150 reparatiekosten = EUR 1350
Laptop EUR 1200 + EUR 40 onderzoekskosten + EUR 1200 nieuwe laptop = EUR 2440
Laptop EUR 1200 + EUR 1200 nieuwe laptop = EUR 2400
Ooh, saillant detail: als ik op tweedekans kijk van CB zie ik heel toevallig dezelfde laptop staan. Waar is het bewijs dat de laptop is vernietigd?