LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Decoder besteld bij Flixtronix, niet geleverd

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Klaasvaak1973
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2017 12:13

Decoder besteld bij Flixtronix, niet geleverd

Ongelezen bericht door Klaasvaak1973 »

Afgelopen zaterdag had ik op de site van flixtronix een decoder besteld voor tv te kijken.
Op hun site staat de volgende tekst: Voor 23:59 uur besteld, morgen in huis.
Ziet er allemaal zeer gelikt uit en ik ken ook mensen die wel een decoder ontvangen hebben en ze vermelden het Avoto keurmerk op hun site.

Echter na bestelling krijg je een mooie factuur toegestuurd per mail waarin staat wat je hebt gekocht en dat het verzonden gaat worden.

Een dag later echter niets in huis.
Een mail gestuurd echter geen enkele reactie maar wel later op de dag een mail waarin een track en trace code werd genoemd.
Die code gevolgd tot 22:30 waarna er om 22:30 een melding kwam dat het pakketje niet afgeleverd kon worden en we contact dienden op te nemen met flixtronix.

Weer een mail gedaan en uiteraard geen enkele reactie.
Bericht geplaatst op Facebook die verassend wel zsm verwijderd werd.
Gebeld met het 0900 nummer wat €0,45 per gesprek kost en na een bandje van er zijn wachtenden voor u de melding dat de voicemail box vol zat en werd de verbinding verbroken.

Kortom kan niet anders zeggen dat dit oplichters zijn en vraag me ook af hoe het mogelijk is dat zoiets überhaupt wordt toegestaan.

Ik heb Avoto betrouwbare webwinkels een mail gedaan en kreeg daarop vrij snel de volgende reactie:
Flixtronix maakt ten onrechte gebruik van het betrouwbare webwinkel logo, wij zijn hiervan op de hoogte. Een 1é vereiste is namelijk dat een webwinkel welke ons logo wenst te gebruiken, verplicht ook een landelijk erkend webkeurmerk dient te hebben (denk aan Webwinkelkeur, Thuiswinkelwaarborg, etc). Dat hebben ze niet.

Wij hebben Flixtronix al meerdere malen verzocht het logo te verwijderen, men geeft hieraan geen gehoor...

Naast Flixtronix heeft ook de webshop boxpot.nl, welke dezelfde artikelen verkoopt, ten onrechte ons logo op hun site vermeld staan.

Hopende je voldoende te hebben geïnformeerd,

Vriendelijke groet,
Laatst gewijzigd door Radar op 11 jan 2017 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Decoder besteld bij Flixtronix, niet geleverd

Ongelezen bericht door berndv »

Klaasvaak1973 schreef:Afgelopen zaterdag had ik op de site van flixtronix een decoder besteld voor tv te kijken.
Op hun site staat de volgende tekst: Voor 23:59 uur besteld, morgen in huis.
Ziet er allemaal zeer gelikt uit en ik ken ook mensen die wel een decoder ontvangen hebben en ze vermelden het Avoto keurmerk op hun site.

Echter na bestelling krijg je een mooie factuur toegestuurd per mail waarin staat wat je hebt gekocht en dat het verzonden gaat worden.

Een dag later echter niets in huis.
Een mail gestuurd echter geen enkele reactie maar wel later op de dag een mail waarin een track en trace code werd genoemd.
Die code gevolgd tot 22:30 waarna er om 22:30 een melding kwam dat het pakketje niet afgeleverd kon worden en we contact dienden op te nemen met flixtronix.

Weer een mail gedaan en uiteraard geen enkele reactie.
Bericht geplaatst op Facebook die verassend wel zsm verwijderd werd.
Gebeld met het 0900 nummer wat €0,45 per gesprek kost en na een bandje van er zijn wachtenden voor u de melding dat de voicemail box vol zat en werd de verbinding verbroken.

Kortom kan niet anders zeggen dat dit oplichters zijn en vraag me ook af hoe het mogelijk is dat zoiets überhaupt wordt toegestaan.

Ik heb Avoto betrouwbare webwinkels een mail gedaan en kreeg daarop vrij snel de volgende reactie:
Flixtronix maakt ten onrechte gebruik van het betrouwbare webwinkel logo, wij zijn hiervan op de hoogte. Een 1é vereiste is namelijk dat een webwinkel welke ons logo wenst te gebruiken, verplicht ook een landelijk erkend webkeurmerk dient te hebben (denk aan Webwinkelkeur, Thuiswinkelwaarborg, etc). Dat hebben ze niet.

Wij hebben Flixtronix al meerdere malen verzocht het logo te verwijderen, men geeft hieraan geen gehoor...

Naast Flixtronix heeft ook de webshop boxpot.nl, welke dezelfde artikelen verkoopt, ten onrechte ons logo op hun site vermeld staan.

Hopende je voldoende te hebben geïnformeerd,

Vriendelijke groet,
Officieel hebben ze 30 dagen om te leveren, conform de wet tenminste. Maar ik vrees het ergste. Als ik alles zo bekijk, zou ik het niet direct een betrouwbare webshop vinden. Als ik het adres bekijk, dan kom ik uit bij een shoarmatent in Waalwijk. Op dit adres is Volkan B.V. gevestigd, en daarnaast een aantal andere ondernemingen. Contactgegevens op hun site zijn niet heel erg uitgebreid, wel een duur 0900 nummer. Maar wellicht dat u ook geholpen kunt worden via het telefoonnummer van Volkan B.V.

Het keurmerk komt ook niet als zeer betrouwbaar over. Er is voor zover ik kan zien geen enkele controlomogelijkheid, aangezien de website waar het te controleren is, alleen aangeeft dat de apache webserver goed geinstalleerd is. En dat ze zelf al zeggen dat zij hun keurmerk alleen uitreiken aan bedrijven die al een ander "landelijk erkend" keurmerk hebben. Waarmee ze eigenlijk al aangeven dat ze dus zelf eigenlijk helemaal niets voorstellen.

En tja, over de inhoud van uw pakket zal ik dan nog maar niet beginnen. Het bekijken van minder legale content zonder daarvoor auteursrechten te betalen heb ik zo mijn bedenkingen bij, maar goed, dat neemt niet weg dat als er een product gekocht wordt, er ook geleverd moet worden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Decoder besteld bij Flixtronix, niet geleverd

Ongelezen bericht door kweenie »

De reactie van Avoto ziet er niet rooskleurig uit... Aan de andere kant zou het voor flixtronix m.i. veel verstandiger zijn om die mediabox gewoon te leveren, aangezien ze daar een zo grote marge op hebben dat slechte reclame ze waarschijnlijk meer kost dan die mediabox. (Die kun je nl. voor zo'n 50 euro ook elders kopen...)

theo.langedijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2017 23:41
Contacteer:

Re: Decoder besteld bij Flixtronix, niet geleverd

Ongelezen bericht door theo.langedijk »

De site van dit bedrijf is offerte line. Riekt naar oplichting

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Decoder besteld bij Flixtronix, niet geleverd

Ongelezen bericht door absent »

theo.langedijk schreef:De site van dit bedrijf is offerte line. Riekt naar oplichting
Zou je dat willen uitleggen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Decoder besteld bij Flixtronix, niet geleverd

Ongelezen bericht door berndv »

misschien omdat ze niet meer bestaan. Via webcache de pagina nog kunnen zien. Er wordt een kvk aangegeven: 65432851. Deze is uitgeschreven bij de kvk. Voor de mensen die er gekocht hebben, sterkte.

als je de kvk opzoekt, vind je ook het adres, en wat er nog meer op dit adres is gevestigd.

mister-bass
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2017 08:34

Re: Decoder besteld bij Flixtronix, niet geleverd

Ongelezen bericht door mister-bass »

adres van Flixtronix is stationstraat 71a 5141GC Waalwijk ook ik krijg er geen gehoor de site is offline ook van facebook er zijn bijkbaar veel meer mensen opgelicht wat nu ?? aangifte doen

alex60frl
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2017 21:42

Re: Decoder besteld bij Flixtronix, niet geleverd

Ongelezen bericht door alex60frl »

ik heb ook een box van flixtronix en eerst werkte het goed maar ze gebruikte een optie waar ze geen rechten op hadden en toen werkte hij niet meer
gelukkig weet ik hoe het werkte dus heb ik hem weer kunnen her staten maar denk dat er meer gebruikers zijn waar hij niet meer werk en nu dat de
site ook niet meer bereikbaar is zal het voor veel gebuikers moeilijk worden. jammer is wel een leuk speelgoed voor films kijkers
m.v.g. Alex

lenny08
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2017 13:42

Re: Decoder besteld bij Flixtronix, niet geleverd

Ongelezen bericht door lenny08 »

Alex kan je mij vertellen hoe je hem weer aan de praat hebt gekregen?

SLM
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2017 13:09

Re: Decoder besteld bij Flixtronix, niet geleverd

Ongelezen bericht door SLM »

De mijne werkt ook niet meer. Het bedrijf is niet meer te bereiken. Ik heb al een klacht ingediend bij klachtenkompas.nl . Weet iemand , hoe je het weer kunt laten werken ? Alex ? Ik heb de herinstallatie handleiding nodig. Als iemand die heeft, kan hij / zij deze als bijlage toevoegen ?

twensknuffelke
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2009 13:31

Re: Decoder besteld bij Flixtronix, niet geleverd

Ongelezen bericht door twensknuffelke »

sinds sept vorig jr in bezit van een flixtronix decoder, afgelopen januari begon deze te klooien en via een mail kreeg ik toen nog uitleg hoe ik toch kon gebruiken helaas via de weg die zij aangaven begint nu het zelfde probleem telkens melding check logboek tja waar vind je die en wat moet ik daar dan checken. helaas kon ik ze op facebook en hun website niet meer vinden. en zoals ik hier lees zijn er meerdere die dus nu hier mee kampen.. erg jammer dat ze met noordezon vertrokken lijken .

weet iemand hoe ik toch nog gebruik kan maken van dit systeem?

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Decoder besteld bij Flixtronix, niet geleverd

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Op een bepaalde manier blijft het grappig dat mensen producten kopen waarvan men echt wel weet dat het niet zo legaal is om vervolgens te gaan klagen als het niet meer werkt en ze geen ondersteuning krijgen of überhaupt het bedrijf en de mensen achter het product niet meer kunnen vinden.

Ik heb weinig sympathie voor de getroffen "slachtoffers". Volgende keer maar weer gewoon je content uit legale bronnen zoals Netflix halen.

jaapanner
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2017 16:49

Re: Decoder besteld bij Flixtronix, niet geleverd

Ongelezen bericht door jaapanner »

Via deze link is het flixtronix kastje weer te gebruiken

Eenvoudeige insallatie ..volg de plaatjes

[Tekst verwijderd]

Hier de link

https://www.kaosbox.tv/veel-gestelde-vr ... aard-kodi/
Laatst gewijzigd door Radar op 18 apr 2017 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet-onderbouwde uitspraak

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Decoder besteld bij Flixtronix, niet geleverd

Ongelezen bericht door berndv »

jaapanner schreef:Via deze link is het flixtronix kastje weer te gebruiken

Eenvoudeige insallatie ..volg de plaatjes

[Tekst verwijderd]

Hier de link

https://www.kaosbox.tv/veel-gestelde-vr ... aard-kodi/
zo, de niet onderbouwde uitspraak is verwijderd, maar de link waar uitgelegd hoe je een standaard kodi kunt ombouwen naar illegale streambox staat er nog in :lol:

Gesloten