LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dell

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
connor van der hulst

Dell

Ongelezen bericht door connor van der hulst »

Goeden middag,

Ik heb 18 Augustus bij Dell een laptop bestelt, die zou uiterlijk 23 september geleverd worden, op 22 september zag ik op mijn orderstatus (die online te bekijken is op de website van Dell) dat de uiterlijke lever datum naar 15 october was veranderd.
Elke dag bekeek ik mijn order status om te kijken of het alweer veranderd was en ja hoor begin October was het alweer veranderd naar 22 november. U kunt wel raden, ik was hier niet echt blij mee.

Begin October nam ik contact op met de klanten-service van dell om mijn geld terug te vragen, dit was geen probleem. Toen begon het allemaal, ten eerste had ik 100 precent zeker het goede rekening nummer doorgegeven, maar na 2 weken stond het bedrag nog steeds niet op mijn rekening, Dus 15 october had ik de klanten-''service'' weer opgebeld met de vraag, waar is mijn geld. Toen kwamen zij er achter dat het op de verkeerde rekening was gestort. Sinds 15 October bel ik zeker 3 keer per week op te kijken hoe de voorderingen lopen en het antwoord wat ik 95 procent van de tijd te horen krijg is: Wij hebben een email gestuurd naar naar ons financiele afdeling en hebben nog steeds geen update, dit is nu al zo een 6 weken bezig.

Heeft er iemand voor mij een tip hoe ik de zaak kan versnellen of is dit gewoon een geval van wachten tot ik mijn geld terug heb, wat naar mijn mening waarschijnlijk zeker nog 6 weken gaat duren.

Connor van der Hulst

alfatrion

Re: Dell

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kunt ze een ingebrekenstelling sturen. Dat is een brief waar je ze een laatste kans geeft om binnen een redelijk termijn (twee weken lijkt mij redelijk) over de boeg te komen met het geld.

Dit werkt over het algemeen wel, maar van Dell hoor ik slechte verhalen in dat ze alleen na een dagvaardiging tot actie over gaan.

Zij hadden trouwens het geld binnen 30 dagen moeten over maken en vanaf dat moment heb je recht op de wettelijke rente. Maar om die te krijgen moet je dus naar de rechter. Dit kan wel zonder advocaat.

Gesloten