| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Divoza - klacht zadel service
Divoza - klacht zadel service
Divoza is een organisatie goed in verkopen van zadels, maar als het op service en kundigheid aankomt dan slaat men de plank goed mis. Klachten worden structureel afgewippeld, waarvan meerdere voorbeelden van meerdere kanten inclusief de situatie van mijzelf.
Als vaste klant voor reeds jaren besloten, om n.b. 2 zadels aan te schaffen (1x 750,- en 1x 2000,-):
- inruil wordt pas in de winkel bepaald nadat nieuwe zadel is geleverd en dan valt natuurlijk de waarde tegen want je kunt geen kant op. In de algemene voorwaarden staat anders vermeld
- opvullen gebeurt op afstand, zonder dat dit nadien wordt gecontroleerd op het paard
- 50,- moet vooraf worden betaald en inmiddels 50,- of 85,- voor service beurt nadien
- bij niet passend nieuw zadel wordt gewoon geadviseerd om er bontje of gel-pad onder te leggen
- boom in zadel van 2000,- was scheef (barnsby maatwerk), maar niet onderkent bij service en pas op aandringen zadel ingenomen en vervangen
- alles wordt in eerste instantie bij klant teruggelegd.
Op professionele klacht aan directie na niet serieuze eerdere response een onprofessionele response retour gekregen.
Voor mij is het duidelijk.....nooit meer een zadel van Divoza en door de gecreerde omstandigheden, ga ik ook mijzelf uitschrijven als klant van Divoza
Als vaste klant voor reeds jaren besloten, om n.b. 2 zadels aan te schaffen (1x 750,- en 1x 2000,-):
- inruil wordt pas in de winkel bepaald nadat nieuwe zadel is geleverd en dan valt natuurlijk de waarde tegen want je kunt geen kant op. In de algemene voorwaarden staat anders vermeld
- opvullen gebeurt op afstand, zonder dat dit nadien wordt gecontroleerd op het paard
- 50,- moet vooraf worden betaald en inmiddels 50,- of 85,- voor service beurt nadien
- bij niet passend nieuw zadel wordt gewoon geadviseerd om er bontje of gel-pad onder te leggen
- boom in zadel van 2000,- was scheef (barnsby maatwerk), maar niet onderkent bij service en pas op aandringen zadel ingenomen en vervangen
- alles wordt in eerste instantie bij klant teruggelegd.
Op professionele klacht aan directie na niet serieuze eerdere response een onprofessionele response retour gekregen.
Voor mij is het duidelijk.....nooit meer een zadel van Divoza en door de gecreerde omstandigheden, ga ik ook mijzelf uitschrijven als klant van Divoza
Re: Divoza - klacht zadel service
Ook wij hebben nare ervaring met divoza na aanpassing op hun advies paste het zadel helemaal niet meer. na over en weer correspondentie hebben wij divoza verzocht om ontbinding van koop overeenkomst maar diviza geeft niet thuis nu hebben wij een totaal ongeschikt zadel ter waarde van € 1220,-
Wie kan ons nu verder helpen het kan toch niet zo zijn dat consumenten op deze manier niet verder kunnen. En een deurwaarder of advocaat kost ook weer geld. Wie heeft er een oplossing. Zelf dacht aan een oproep om gezamenlijk een klacht in te dienen Bij radar. Wij zijn niet de enigen die zo behandeld worden door divoza. HElp Help
Wie kan ons nu verder helpen het kan toch niet zo zijn dat consumenten op deze manier niet verder kunnen. En een deurwaarder of advocaat kost ook weer geld. Wie heeft er een oplossing. Zelf dacht aan een oproep om gezamenlijk een klacht in te dienen Bij radar. Wij zijn niet de enigen die zo behandeld worden door divoza. HElp Help
Re: Divoza - klacht zadel service
Inekego: Als je geen reacties van Divoza meer krijgt, kun je je Rechtsbijstand om hulp vragen. Hiervoor betaal je niets extra's (mits je natuurlijk een Rechtsbijstandverzekering hebt). Zij kunnen je vast verder helpen! 
Re: Divoza - klacht zadel service
Wij hebben geen rechtsbijstandverzekering. wij zijn recent naar duitsland verhuist en een rechtsbijstand werkt schijnbaar niet in twee landen. En een deurwaarder vraagt € 120,- per uur. En de rechter bepaald wat je hiervan kan verhalen op divoza.
Re: Divoza - klacht zadel service
Oeh, dan wordt het inderdaad lastig. Heb je je klacht al via aangetekende post naar Divoza gestuurd? Of heb ik daar overheen gelezen?
Re: Divoza - klacht zadel service
Hallo Biscuit,
Wij hebben divoza een aangetekend schrijven en een mail gestuurd.
Wij hebben divoza een aangetekend schrijven en een mail gestuurd.
Re: Divoza - klacht zadel service
Misschien kun je de consumentenbond om informatie vragen, welke stappen je verder nog kunt ondernemen en wat je rechten zijn. Niet opgeven in ieder geval!
Re: Divoza - klacht zadel service
Wiji schrijven alle instanties aan, wij rusten niet voor wij ons recht hebben.
Re: Divoza - klacht zadel service
Helemaal goed! Ik hoop oprecht dat je inspanningen uiteindelijk beloond zullen worden!
-
ernadevries
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 10 aug 2011 11:20
Re: Divoza - klacht zadel service
TIP: NOOIT IETS KOPEN BIJ DIVOZA!!!
Ik lees natuurlijk nu pas de negatieve ervaringen met DIVOZA, maar ik zou iedereen willen adviseren: koop daar NIETS!!
Voor mijn 6 jarige dochter kocht ik een complete ruiteroutfit. Ze ging op ponykamp en wilde er natuurlijk tiptop uitzien.
Na de eerste dag kwam ze 's-avonds thuis met allemaal paars/bruine vlekken op de kleding. Blijken de chaps met bijpassende handschoenen kleur afgelaten te hebben op de andere kleding (het was regenachtig weer).
Na twee keer wassen waren de vlekken er nog niet uit en had alles een paars/bruine kleur.
DIVOZA reageerde nergens op. Niet op mail, niet op een ingediende klacht, niet op ingesproken boodschappen omdat ze de telefoon niet opnemen. Na heeeeeel lang wachten kreeg ik dan eindelijk iemand aan de lijn en rara......
DIVOZA vindt het normaal dat kleding kleur afgeeft als het nat wordt. Zelfs ruiterkleding. Dat is gewoon je eigen risico.
Gelukkig ben ik bij DAS verzekerd en ik hoop dat zij ze kunnen aanpakken maar mocht iemand samen iets willen ondernemen te DIVOZA, dan doe ik mee!
Ik lees natuurlijk nu pas de negatieve ervaringen met DIVOZA, maar ik zou iedereen willen adviseren: koop daar NIETS!!
Voor mijn 6 jarige dochter kocht ik een complete ruiteroutfit. Ze ging op ponykamp en wilde er natuurlijk tiptop uitzien.
Na de eerste dag kwam ze 's-avonds thuis met allemaal paars/bruine vlekken op de kleding. Blijken de chaps met bijpassende handschoenen kleur afgelaten te hebben op de andere kleding (het was regenachtig weer).
Na twee keer wassen waren de vlekken er nog niet uit en had alles een paars/bruine kleur.
DIVOZA reageerde nergens op. Niet op mail, niet op een ingediende klacht, niet op ingesproken boodschappen omdat ze de telefoon niet opnemen. Na heeeeeel lang wachten kreeg ik dan eindelijk iemand aan de lijn en rara......
DIVOZA vindt het normaal dat kleding kleur afgeeft als het nat wordt. Zelfs ruiterkleding. Dat is gewoon je eigen risico.
Gelukkig ben ik bij DAS verzekerd en ik hoop dat zij ze kunnen aanpakken maar mocht iemand samen iets willen ondernemen te DIVOZA, dan doe ik mee!
Re: Divoza - klacht zadel service
Stond er niet een waarschuwing over mogelijke verkleuring/afgeven in het label van de kleding? Meestal staat bij zulke artikelen een melding dat het kan afgeven in de was (en dus ook bij regen), waardoor je het apart moet wassen (of rekening mee moet houden bij regenval). Vooral speciaal gekleurde kleding (dus de vrolijke kinderkleurtjes) staan erom bekend dat ze afgeven...
Maar of dit nu wel of niet vermeld stond, het gaat je natuurlijk om de manier waarop je behandeld bent en dat is - op basis van hetgeen je geschreven hebt - inderdaad niet juist. Wil natuurlijk niet zeggen dat iemand nooit (meer) iets bij deze winkel zou moeten kopen (heb er zelf - afkloppen - tot nu toe wel goede ervaringen mee gehad), maar als dit hun standaard manier is van problemen oplossen, dan kan ik me voorstellen dat je een ander wilt waarschuwen.
Maar of dit nu wel of niet vermeld stond, het gaat je natuurlijk om de manier waarop je behandeld bent en dat is - op basis van hetgeen je geschreven hebt - inderdaad niet juist. Wil natuurlijk niet zeggen dat iemand nooit (meer) iets bij deze winkel zou moeten kopen (heb er zelf - afkloppen - tot nu toe wel goede ervaringen mee gehad), maar als dit hun standaard manier is van problemen oplossen, dan kan ik me voorstellen dat je een ander wilt waarschuwen.
Re: Divoza - klacht zadel service
hallo Erna de Vries ik wil je veel succes toe wensen om divoza aan te pakken het heeft ons al een aardige duit gekost en er is nog steeds niets opgelost.
Zelf meneeer de directeur geeft niet thuis, die reageerde pas toen wij er een advocaat op gezet hebben. hun voorstel om ons probleem op te lossen: stuur het zadel maar op dan taxeren wij het en worden openstaande "kosten" verrekend.!!! Nu de slager wil zijn eigen vlees keuren. Daar hebben wij genoeg verhalen van gelezen zie maar op bokt.nl
Veel succes
Zelf meneeer de directeur geeft niet thuis, die reageerde pas toen wij er een advocaat op gezet hebben. hun voorstel om ons probleem op te lossen: stuur het zadel maar op dan taxeren wij het en worden openstaande "kosten" verrekend.!!! Nu de slager wil zijn eigen vlees keuren. Daar hebben wij genoeg verhalen van gelezen zie maar op bokt.nl
Veel succes
Re: Divoza - klacht zadel service
@ Inekego: Je bent inmiddels dus nog steeds niet echt geholpen? Dat duurt toch ook al een tijd, zeg! Schandalig... 
