LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dixons int wel maar levert niet !

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
BertiPad

Dixons int wel maar levert niet !

Ongelezen bericht door BertiPad »

Op de Dixons webwinkel bieden ze de iPad1 van 32G Wi-Fi+3G en 64G Wi-Fi+3G aan in grote aantallen op voorraad !
Omdat dit een uitlopend artikel is heb ik op 18.10.2011 de vraag neergelegd bij [email protected] of deze iPads nieuw zijn of refurbished.Hierop kreeg ik een mail dat het nieuwe iPads betreft!
Helaas heb ik naar aanleiding van onderstaande mail !! me laten overtuigen deze iPad aan te schaffen en mijn eigen iPad te verkopen Deze iPad heb ik dus online besteld op 18.10.2011in de Dixons webshop , Dixons.nl en is een totale ramp gebleken.
De iPad zou de volgende dag worden geleverd op het aangegeven adres maar helaas....de status van de bestelling veranderde niet en er kwam geen iPad.
Navraag bij de klantenservice op 19.10.2011 leerde mij dat de iPad niet meer leverbaar is en ondanks opgave op de Dixons site van een voorraad van zeker 78 stuks, in de winkels is er niet 1 te leveren. Het voorstel van Dixons om een korting van €15 euro te geven op een sleeve om de pijn te verzachten is natuurlijk een absurd voorstel , immers, ik ben niet meer in het bezit van een iPad.
De medewerker heeft uiteindelijk contact gelegd met de financiële administratie om te zorgen dat mijn geld zo spoedig mogelijk zou worden teruggestort en de medewerker belde mij terug met het nieuws dat het geld op 20.10.2011 zou worden teruggestort dus meeging in een batch van 20.10.2011.

Het checken van mijn bestelling op 20.10.2011 leerde mij dat er van een terugstorting nog geen sprake was en de bestelling online nog open stond en ik nam weer contact op met de klantenservice. Tijdens het contact met de klantenservice werd er een voorstel gedaan om een iPad2 aan te schaffen met een korting van maar liefs €50 !Echter ,het meerdere keren herhaalde voorstel van de medewerkster om een iPad 32G +3G aan te schaffen voor €549 bleek dus niet correct en mocht ik de iPad voor €649 aanschaffen..!
Het verschil tussen de oorspronkelijke bestelling en dit voorstel bedraagt maar liefs €200 en is voor mij een hoop geld en een te groot verschil.
De medewerkster beloofde ook weer achter een versnelde(spoed) retourboeking aan te gaan zodat ik weer vrijelijk over mijn eigen geld kan beschikken en dus elders een aanschaf van een ipad kan doen.
Hiervoor zou ik nog 20.10.2011 worden teruggebeld om te laten weten wat de status voor afhandeling was .Helaas heb ik niets vernomen en mag ik dus wachten op mijn eigen geld .

De iPad heb ik 20.10.2011 aangeschaft tijdens de koopavond bij Dynabyte in Nijmegen , overigens ook een winkel van de Bas Group net als Dixons!!

Het is een schande dat je online iets kan bestellen bij Dixons wat niet leverbaar is en ook niet meer op voorraad zal komen. Het is een schande dat er niet gekeken wordt naar een eventuele levering vanuit een winkel waar eventueel wel een iPad zou kunnen liggen (volgens de website 10tallen!)
Het is een schande en bedrog dat Dixons je laat betalen voor gebakken lucht en vervolgens dat geld netjes bij zich houdt!!

Ik zou graag mijn geld weer tot mijn beschikking hebben en Dixons moet voor geld gewoon naar de bank!! :shock:

BertiPad

Re: Dixons int wel maar levert niet !

Geen idee van hoe te editen dus dan maar even zo..sorry

Ik krijg de opmerking van de algemene voorwaarden en de vastgestelde termijn waaraan de webwinkel zich dient te confirmeren .
Echter, het betreft hier geen annulering mijnerzijds maar het artikel was en is gewoonweg niet te leveren.
Dit is door twee medewerkers van de infolijn van Dixons en de medewerkers van 2 winkels in
Nijmegen verteld.
Ook dient men zich aan de afspraken te houden en deze na te komen, ook al heb je deze mondeling aan de telefoon gemaakt !!

Groet
Bert

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Stuur ze een formele ingebrekestelling..

Zij kunnen niet leveren - jij hebt er (kennelijk) een nodig - dus moeten ze niet moeilijk doen en geld langer vasthouden.

Vraag anders bij welk filiaal je het contant mag ophalen :D

BertiPad

Goedemiddag ,

Ik heb alles al geprobeerd , telefonisch contact , mailcontact..advocaat.
Heb ze al aangeboden de ipad in een winkel op te halen...geld op te halen..
Ze willen niets,kunnen niets..ze zouden de order annuleren maar ook dat gebeurt volgens de site/bestelling niet.
Ondertussen , na 2 maal afgesproken te hebben dat het geld meteen zou worden teruggeboekt een ipad gevonden en aangeschaft.
ze reageren ook niet op de mail , alleen als je iets wilt aanschaffen blijkbaar...beste houding natuurlijk..kop in het zand steken en de boze consument gaat wel verder , zucht..

**ze hebben nu eindelijk de site bijgewerkt..van 39 beschikbaar naar 0...en het koppie
stijf in het zand houden maar , zucht

en bijna meteen weer aangepast naar de voorraad van 39! Hoezo een fout op de site??

Ik bestel vaker iets op internet bij diverse winkels,tot in China toe, maar heb deze onbeschofte houding van een winkel nog nooit meegemaakt !...ongelooflijk...Dixons..Brrrr

groet ,

bertipad

famhuiskes

Ongelezen bericht door famhuiskes »

Ik heb geconstateerd dat klanten massaal worden misleid met allerlei prijslokkertjes en dat klachten van klanten vervolgens geen enkele kans van slagen hebben.
Officiële instanties weten van de situatie maar doen er niets aan. Ik zal dit toelichten a.d.h.v. een bestelling die ik zelf heb gedaan.

Ik heb op 7 november via de Dynabyte-webwinkel een Ipad-1 32gb 3G voor 399 euro besteld.
Daarvan hebben wij via de mail een orderbevestiging ontvangen.
Een dag later werden we gebeld met de mededeling dat de Ipad-1 niet geleverd kan worden.
Dynabyte biedt 50 euro korting op een Ipad-2 die twee keer zo duur is.
Een maand later bood Dynabyte nog steeds de Ipad aan voor 399 euro.
Onderzoek heeft mij geleerd dat alle bedrijven van de BAS group (Dixons, Dynabyte en Mycom) precies dezelfde methode gebruiken. Men wordt gelokt voor een goedkope Ipad1. Deze kan niet geleverd worden en dan wordt voorgesteld om een Ipad2 voor de dubbele prijs met 50 euro korting te kopen.
Ik vind dat er sprake is van misleiding/een prijslokkertje.

Sinds begin november ben ik bezig om deze klacht op te lossen.
Daarbij heb ik ook enig onderzoek op internet gedaan. Ik kom tot de volgende conclusies:
• Het komt veel vaker voor dat bedrijven totaal niet op klachten reageren. De klant geeft het op den duur wel op.
• Het ThuiswinkelWaarborg stelt helemaal niets voor. Ze reageren eerst met een algemene mail en daarna wordt er niet meer gereageerd. De BAS group moet waarschijnlijk flink voor het Thuiswinkel waarborg betalen. ThuiswinkelWaarborg wil zo'n goede klant niet verliezen.
• Ik heb de rechtsbijstandverzekeraar ARAG ingeschakeld, maar die willen tegen zo laag mogelijke kosten de zaak zo snel mogelijk sluiten en hebben helemaal geen zin om iets te doen. Een rechtsbijstandsverzekering heb je niets aan.
• Consuwijzer geeft uitsluitend algemene informatie en gaat niet op de zaak in. Het heeft geen zin om een mail te sturen, want de reacties hebben geen toegevoegde waarde.
• Ik kan naar de Geschillencommissie, maar ik heb op 7 november een Ipad-1 voor mijn zoon voor Sinterklaas besteld. Vervolgens heb ik gezegd dat ik zal proberen om het voor zijn verjaardag eind januari alsnog te regelen, maar dat gaat met de Geschillencommisie niet lukken. Op hun site schrijven ze "De procedure duurt ongeveer vijf maanden. Als er een deskundige ingeschakeld wordt, kan het langer duren;".
• Ik heb de klacht gemeld bij de Consumentenbond, maar die willen alleen op de zaak ingaan wanneer ik lid van de Consumentenbond ben geworden. Het is niet zo dat ze zelf initiatieven nemen.Wanneer ik lid geworden ben, zullen ze me waarschijnlijk doorverwijzen naar de Geschillencommissie, dus daar schiet ik ook niets mee op.
De BAS Group kan gewoon door blijven gaan met hun praktijken. Gewoon niet reageren dan geeft de klant het wel vanzelf op, want een advocaat is toch veel te duur. Verder is er geen enkele instantie die hun ook maar een strobreed in de weg legt. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat deze praktijken niet allang bekend zijn. Het is blijkbaar niet mogelijk om via de reguliere weg iets te bereiken.

Vandaag, 23 december 2012, zie ik tot mijn verbazing dat de Ipad-1 32gb 3G weer voor 399 euro op de webwinkel van Dynabyte staat.

WANNEER HOUDT DEZE MISLEIDING NOU EINDELIJK EENS OP!

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

famhuiskes

Mijn advies voor de toekomst:

Wellicht is het handig om in de toekomst mijn webshopchecklist te gebruiken.

Met dit instrument krijg je een indicatie of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar of zelfs niet betrouwbaar is.

Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:

-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop vermeldt reeds op de website het wettelijk verplichte bezoekadres*;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is,
óf een aansluitende periode die meer werkdagen omvat;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop vraagt niets of niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-als een aanbieding te mooi is om waar te zijn, dan is die ook te mooi om waar te zijn;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op
*checkwebwinkel.nl en
*kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt bij
*opgelicht.nl
*opgelichtopinternet.nl
*het trosradarforum en/of bij
*klachtenoplossing.nl;
-de shop is aangesloten bij de
*Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg) en/of bij de
*Stichting Webshop Keurmerk;
-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
-check altijd de gegevens van de koper/verkoper via:

https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml.

*) als het wettelijk verplichte bezoekadres niet wordt vermeldt op de site, dan is het verstandig om bij die webshop geen bestelling te plaatsen.

Als bovenstaande checkpunten in orde zijn, dan is de kans groter, dat je met een betrouwbare webshop te doen hebt.

Maxiem.

Disclaimer: aan het gebruik van deze webshopchecklist kunnen geen rechten worden ontleend.

Gesloten