LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dubieuze praktijken Groupon...

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
TTanya

Dubieuze praktijken Groupon...

Ongelezen bericht door TTanya »

In het kort:
99 euro besteed aan een deal.

De leverancier voldoet niet aan de door Groupon beloofde voorwaarden.
Ik vraag mijn geld om die reden terug wat niet kan.

Wel biedt de medewerker mij het bedrag in 'credits' uit te betalen wat dan al een geste is, immers ligt het probleem bij de aanbieder en niet bij Groupon.

De credits zijn inmiddels bijgeschreven... 84 euro ipv de betaalde 99... De medewerker had niet gezegd dat het bedrag verminderd zou worden...

Voor de liefhebber, onderstaande mailwisseling zegt genoeg:

Geachte heer/mevrouw,

Onderstaande groupon heb ik bij u aangeschaft. Onder de voorwaarden staat dat de Groupon te gebruiken is van 26 september 2011 t/m 25 maart 2012, dat deze is te gebruiken van maandag t/m zaterdag en dat de locaties waar de cursus gegeven wordt, Rijssen, Weert, Eindhoven en Gouda zijn.

Vandaag heb ik gepoogd om de voucher te verzilveren en nu blijkt dat de cursus alleen is te reserveren op slechts 3 data (30/11/2011, 13/01/2012 en 24/12/2011) Laatste datum is de enige datum beschikbaar op een zaterdag.

Daarnaast wordt de cursus zoals op de voucher vermeldt niet in Gouda gegeven maar uitsluitend in Weert en Rijssen.

Kortom hetgeen op de voucher vermeldt komt niet overeen met hetgeen door Trafic Control aangeboden wordt, en wens dan om die reden ook mijn geld terug te ontvangen omdat de aangeboden cursus:
- niet van maandag t/m zaterdag wordt aangeboden
- niet wordt aangeboden op de aangegeven locaties
- niet wordt gegeven van september t/m maart, alleen data in november, december en januari blijken beschikbaar te zijn.

Ik vertrouw erop dat u mij per omgaande het overgemaakte bedrag retourneert.

Met vriendelijke groet,

Reactie Groupon:
Beste Tanya,
Een terugbetaling van de groupon is alleen mogelijk binnen 7 dagen na aankoop. Wat we wel voor je kunnen doen is het aankoopbedrag als Groupon-credits op je account bij Groupon bijschrijven.
Credits staan gelijk aan euro's en deze kun je inzetten voor een volgende aankoop op groupon.nl en zijn zes maanden geldig. Tijdens het afrekenen van een groupon kun je aanvinken dat het totaalbedrag met credits verrekend moet worden.
Graag hoor ik van je of ik dit voor je in orde kan maken!
Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groeten,
Julien
Customer Support

Mijn reactie:
Hallo Jullien,

Dank voor de reactie en graag maak ik dan gebruik van het aanbod om het bedrag in credits om te zetten aangezien dit de enige optie blijkt te zijn.
Wel rest bij mij de vraag wat jullie met degelijke aanbiedingen doen die niet voldoen aan de toegezegde voorwaarden.

Vriendelijke groet, Tanya

Reactie Groupon:
We hebben credits voor de groupon(s) die je hebt aangeschaft voor Traffic Control op je Groupon account bijgeschreven. Deze worden binnen 5 werkdagen geactiveerd.
Credits kun je inzetten voor een volgende aankoop op groupon.nl en zijn zes maanden geldig. Tijdens het afrekenen van een groupon kun je aanvinken dat het totaalbedrag met credits verrekend moet worden. Je kunt je creditoverzicht bekijken via Mijn Account > Mijn credits.
Wat betreft de voorwaarden, het is mogelijk dat vanwege de drukte de gewilde data niet meer mogelijk zijn om te reserveren. Helaas hebben wij hier verder geen zicht op. Bij vragen hierover kunt je het beste met de desbetreffende partner contact opnemen.

Mijn reactie:
Hallo Jullien,

Ik heb het gevoel dat ik hier een staaltje 'paarse krokodil' politiek aan het meemaken ben. Met andere woorden, verantwoordelijkheden afschuiven....
Jullie hebben de groupon verkocht onder bepaalde voorwaarden, en ik heb dan ook met jullie zaken gedaan. Mijn inziens ligt de verantwoordelijkheid dan ook bij Groupon om er op na te zien dat hetgeen ze verkopen ook geleverd kan worden en er voor te zorgen dat de klant tevreden is en blijft. Dat is nu niet het geval.

Het verhaal dat de Groupon wellicht een groot succes was en er om die reden geen data meer beschikbaar zijn, gaat er bij mij niet in aangezien ik meen dat er 44 Groupons verkocht zijn en deze gedurende een half jaar dagelijks op 4 locaties inwisselbaar zouden zijn. Ik voel me bij de neus genomen.

Tot wie kan ik me wenden om deze problematiek verder te bespreken of kun jij ervoor zorgen dat ik weer vertrouwen in Groupon krijg?

Groet,

Reactie Groupon:
Het punt wat je hebt gemaakt begrijp ik volledig. Wij maken goede afspraken met partners om hen middels Groupon goed op te kaart te kunnen zetten. We zijn verder geheel onafhankelijk nadat we de afspraken hebben gemaakt. Mochten zij afwijken van de voorwaarden die voor jou zichtbaar zijn bij de deal, is het daarom mogelijk om bij hen de klacht in te dienen.
Excuses aan onze zijde is welgemeend voor dit ongemak.
Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groeten,
Julien
Customer Support

Mijn reactie:
Hallo Jullien,

Ik zie dat er tot mijn verbazing, niet het gehele bedrag is bijgeschreven bij mijn credits: €84,15 i.p.v de betaalde 99 euro. Ik val van de ene verbazing in de andere.
In de vorige mailwisselingen is mij verteld dat het betaalde bedrag in credits uitgekeerd zou worden. Wat gaat hier dan fout??

Groet, Tanya

Bovenstaande zegt wel genoeg. Bezint eer ge begint...

Groupon.nl

Re: Dubieuze praktijken Groupon...

Ongelezen bericht door Groupon.nl »

Beste Tanya,

Kan je mij jouw mailadres sturen dan kan ik jouw klacht/vraag in behandeling nemen.

Met vriendelijke groet
Rianne
Customer support

tufima

Ongelezen bericht door tufima »

Groupon is lekker bezig.

Het lijkt mij niet dat je uitsluitend Groupon Credits kan krijgen. Het lijkt er eerder op dat je in het grapje van Groupon bent getuind. Logisch dat ze je in eerste instantie credits willen aanbieden, want dan vangen ze je geld uiteindelijk toch nog.....

Ze hebben niet geleverd wat ze hebben beloofd en zijn derhale gewoon verplicht om de kosten terug te betalen. Groupon kan zich niet zomaar verschuilen achter Traffic control. Je sluit immers een overeenkomst met Groupon en NIET met Traffic Control. Groupon blijft verantwoordenlijk. Hoe zij dit verder regelen met Traffic Control is niet jouw probleem.

Gewoon eisen dat je je volledige bedrag terug gestort krijgt!

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De redactie van Radar is bezig met Groupon en vraagt ervaringen in te dienen, zie
http://www.trosradar.nl/764/

Traffic Control

Ongelezen bericht door Traffic Control »

Beste Tanya,

Traffic Control publiceert altijd ongeveer 3 maanden aan data op de website. De data voor het eerste kwartaal van 2012 worden op dit moment samengesteld, deze zullen eind van het jaar op de agenda worden geplaatst.

Al onze activiteiten zijn mogelijk van maandag t/m zaterdag en op diverse locaties. Zowel de dagen als de locaties zullen wij gedurende het jaar afwisselen om zo een spreiding hierin te creeëren.

Data welke volgeboekt zijn verwijderen wij van de agenda, hierdoor kan het voor u lijken alsof er gedurende de looptijd van de voucher geen beschikbaarheid is geweest op de door u gewenste locatie.

Graag zouden wij u willen vragen om ons een e-mail te sturen met 2 data op de locatie in Gouda waarop u graag zou willen deelnemen, zodat wij met u kunnen zoeken naar een passende oplossing om uw activiteit alsnog plaats te kunnen laten vinden.

Met vriendelijke groet,

Traffic Control
Webcare Team

TTanya

Volgens de voucher diende er gebruik te worden gemaakt van het reserveringssysteem, wat ik dan ook heb gedaan. Het begon al met het gegeven dat er geen data beschikbaar waren in September en dat terwijl er voor de dagcursus amper deals bleken verkocht te zijn en ik vrijwel meteen na het ontvangen van de voucher de poging tot reserveren heb ondernomen.

Ik neem Traffic Control in deze dan ook niets kwalijk. Ik heb er immers voor gekozen niet TC maar de verkoper, Groupon te benaderen.TC heeft dus ook geen kans gehad om met een oplossing te komen.

Groupon verkoopt de dienst en doet dit niet vanuit een charitatieve overtuiging; ze verdient hieraan, en dan dan heb je ook zo je verplichtingen jegens je klant. Zo had ik een oplossing in te trant van: 'Wij vragen de aanbieder contact met u op te nemen' of ' wij nemen contact op met de aanbieder en komen met een reactie bij u terug' , wel acceptabel gevonden. Nu wordt het balletje naar de reeds niet tevreden klant teruggespeeld. En dan nog het gebeuren met de credits op de koop toe...

@ Groupon, mailadres zal ik sturen
@ Traffic Contol: Ook u zal ik benaderen

Uitkomsten van eventuele compromissen zal ik hier posten

giku1974

Ongelezen bericht door giku1974 »

Ik kreeg bij mijn puma telefoon dezelfde reactie.
Gewoon niet accepteren.
Groupon moet leveren wat ze aanbiedt.
Gebeurd dit niet dan moet je Groupon in gebreke stellen.
Kan Groupon aangeboden niet leveren na ingebreke stelling moet je geld terug vorderen bij Groupon.
Wil Groupon hier niet aan meewerken.
Geld terugvorderen via creditcard maatschappij. Correspondentie met Groupon goed bewaren.
In mijn geval krijg ik geld via creditcard maatschappij terug terwijl Groupon niet meer op mijn mailtjes reageerde!
Succes!

Gr. Gideon

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat had ze dan moeten doen ? De behandeling voor het zelfde goedkope tarief ? Ze heeft een punt... als u te laat was , in die tijd had ze een andere klant kunnen hebben. Als dit bij een tandarts of huisarts gebeurt krijg je ook gewoon een rekening.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Afgezien van de post hierboven:
Heeft ze toestemming gevraagd en gekregen om het gesprek op te nemen? Je hebt recht op de opname en misschien heb je hier nog wel wat aan, eis deze dus op.
En dan nog dit: mevrouw is HBO ingenieur en dat apparaat lijkt aardig veel op kwakzalverij.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

ArneLH schreef:Afgezien van de post hierboven:
Heeft ze toestemming gevraagd en gekregen om het gesprek op te nemen? Je hebt recht op de opname en misschien heb je hier nog wel wat aan, eis deze dus op.
En dan nog dit: mevrouw is HBO ingenieur en dat apparaat lijkt aardig veel op kwakzalverij.
Zolang ze dit niet publiceerd mag m.i. opgenomen worden.
pas zodra dit ergens voor gebruikt gaat worden moet toestemming van de andere kant aanwezig zijn.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Guardian72 schreef:
ArneLH schreef:Afgezien van de post hierboven:
Zolang ze dit niet publiceerd mag m.i. opgenomen worden.
pas zodra dit ergens voor gebruikt gaat worden moet toestemming van de andere kant aanwezig zijn.
Zou je de opname (waar vast de naam van betrokkene bij/op staat) niet kunnen aanmerken als persoonsgegeven?

rinzwind

Ongelezen bericht door rinzwind »

Ik heb een vergelijkbare ervaring als TTanya.

Ik heb voor 99 euro een bon gekocht voor het huren van een bootje. In de aanbieding stonden geen beperkingen, maar in de praktijk was de bon niet in de weekeinden te gebruiken: volgens de verhuurder zaten alle weekeinden meteen vol en alleen doordeweeks 's ochtends was er nog plek: onmogelijk te doen met een baan. Ik heb zo'n idee dat de verhuurder te weinig boten beschikbaar had voor de actie, of te veel bonnen verkocht heeft. Daarbij komt dat de bon slechts 5 maanden geldig was, waar in Nederlands een minimum geldigheid van 1 jaar wettelijk verplicht is.

Groupon wil nu slechts 85 euro teruggeven in de vorm van credits, ze rekenen mij dus 15 euro boete omdat de aanbieding niet was zoals aangeboden. Overigens: volgens de Groupon website wordt bij cancellen van de voucher 15% ingehouden met een maximum van 10 euro. Bij mij is nu 15 euro ingehouden...

Ik heb aangegeven dat ik 1. verlenging van de bon tot de wettelijke 1 jaar geldigheid, of 2. al mijn geld terug wil, en wacht nu op antwoord.

Guardian72
Contacteer:

@ rinzwind -

het artikel waar je naar linked gaat over een cadeaubon.
Is dat wel hetzelfde als een groupon voucher?

Het is maar een woord - maar juristen kwijlen bij dit soort woordspelletjes.

Je zou groupon ondertussen trouwens beter een kansspel kunnen noemen.. klopt de deal wel of niet, en bij goederen, krijg je ze wel of niet..

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Guardian72 schreef:
Je zou groupon ondertussen trouwens beter een kansspel kunnen noemen.. klopt de deal wel of niet, en bij goederen, krijg je ze wel of niet..
Bij een deal via Groupon, gewoon eventjes googelen, of deze artikel nergens goedkoper is, en dan misschien pas in zee gaan .
Nu is weer een tablet in de aanbieding waar de brutoprijs niet juist is.
Zo krijg je 50 % korting, maar van € 349, of wel op internet deze als voor @ 249 te verkrijgen zijn.
Natuurlijk is het met 50 % korting van € 349 nog goedkoper, maar de basis klopt ook hier weer niet.

duiner

Ongelezen bericht door duiner »

.
ik snap niet , dat jullie niet even bellen !!!

Persoonlijk alles uitleggen is zo veel beter !!

En die man van Groupon heeft dat ook liever, dat legde hij uit in het TV-programma

Mag ik vragen .. waarom niet even gebeld ?
,

Guardian72
Contacteer:

Probleem met bellen is : ze kunnen je van alles toezeggen.
Maar als ze zich er niet aan houden, kan jij niets aantonen..

duiner

Ongelezen bericht door duiner »

Guardian72 schreef:Probleem met bellen is : ze kunnen je van alles toezeggen.
Maar als ze zich er niet aan houden, kan jij niets aantonen..
ik krijg van hun altijd een paar minuten erna , een bevestigings -mail over het afgesprokene

dat vind ik nog eens service , dan heb ik het op zwart/wit , wat er tussen ons afgesproken was !
.

Guardian72
Contacteer:

@ Duiner,

dan is het anders.
Waren alle bedrijven maar zo - na telefonisch onderhoud per mail/brief de gemaakte afspraken bevestigend..

rinzwind

Ongelezen bericht door rinzwind »

Guardian72 schreef:@ rinzwind -

het artikel waar je naar linked gaat over een cadeaubon.
Is dat wel hetzelfde als een groupon voucher?
Van wat ik er begrepen heb, is er een juridisch verschil tussen een tegoedbon waar geen geld voor betaald is (zoals voor een gratis taartje bij een kop koffie) en een cadeaubon waar wel geld voor betaald is. Als er geld betaald is, mag de bon niet zo maar verlopen. Of je die cadeaubon voor jezelf of voor iemand anders gekocht hebt maakt natuurlijk niets uit.

TTanya

Zoals toegezegd een update betreffende mijn casus.

Zowel Groupon als TC middels dit medium een mail gestuurd, waarna ik van Groupon de reactie kreeg:
'Wij hebben begrepen dat u inmiddels contact heeft met TC en gaan er vanuit dat u er gezamenlijk uitkomt. Wij hebben dan ook om die reden de credits geannuleerd".

Zucht... Reactie: Ja ik heb TC een mail gestuurd maar nog geen reactie ontvangen. De aanname dat wij er wel uitkomen is derhalve wat voorbarig

Groupon stelt vervolgens voor om nog even de reactie af te wachten. Als ik geen reactie van de aanbieder krijg of er niet uit zou komen, krijg ik bij hoge uitzondering mijn geld terug gestort.

Na een week nog geen reactie van TC, dus Groupon gemaild hierover.

De betaalde 99 euro heb ik inmiddels terug gestort gekregen.

Veel gedoe maar eind goed al goed...

BTW: Over het bellen naar de aanbieder, ook ik ben het eens dat het beter is om gemaakte afspraken op (digitaal) papier te hebben. Maar prima wanneer de afspraken dan alsnog per mail worden bevestigd na telefonisch contact. Helaas mijn ervaring dat dit meestal niet gebeurd....

Gesloten