LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ECI Vrije keuzebon

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Nadien

ECI Vrije keuzebon

Ongelezen bericht door Nadien »

ECI heeft iets nieuws; ipv de kwartaalselectie nu de Vrije Keuzebon. Dit houdt in dat je niet meer perse per kwartaal een bestelling moet plaatsen, maar 4x per jaar, door het jaar heen.
Ik had het eerste kwartaal een bestelling geplaatst. Het tweede kwartaal ook, maar het derde kwartaal niet. Toen kreeg ik die Bon in de bus, met een acceptgiro van 25 euro . Ik had de Bon weggegooid, immers, ik zou door het jaar heen nog wel wat bestellen. Een paar weken later kreeg ik een aanmaning om toch die 25 euro te betalen.
Ik was het hier niet mee eens en had ECI gebeld: niet bereikbaar. Telefoonnummer achter gelaten, maar ik werd niet teruggebeld. Nog maar eens gepbrobeerd en ja hoor: ik stond in mijn recht.
Die Vrije Keuzebon slaat namelijk nergens op. Het is een agressieve manier van mensen toch nog dwingen elk kwartaal een bestelling te plaatsen, zodat ECI gegarandeerd elk kwartaal een product kan verkopen. (Of geld binnen kan halen.)
Het bestelsysteem is juist veranderd om mensen de gelegenheid te geven om vrij te bestellen wanneer je wilt, als je maar 4x per jaar een bestelling plaatst. En dat is juist heel fijn! Voor hetzelfde geld koop ik mijn producten alleen tijdens de Sinterklaas en Kerstperiode.
Als ECI dit vervelend vindt, dan hadden ze het systeem niet moeten aanpassen. Wat ik wel vervelend vind is dat ik voor dit soort dingen moet gaan bellen, en dat kost mij dan weer geld....en tijd....

Groeten

Tromp2

Re: ECI Vrije keuzebon

Ongelezen bericht door Tromp2 »

Jammer dat u het zo ervaren heeft. Uiteraad had u teruggebeld moeten worden.

ECI heeft de afgelopen maanden een groot aantal vernieuwingen doorgevoerd om onze klanten beter van dienst te kunnen zijn. Eén van de vernieuwingen is de afschaffing van het kroonboek. Het Kroonboek bleek een groot irritatiepunt van onze leden. Het boek werd ieder kwartaal opgestuurd werd als u als ECI lid geen clubartikel besteld had in dat kwartaal. Dus ook als u al meer dan vier boeken besteld had aan het begin van het lidmaatschapsjaar. Dat doen we nu anders.

ECI is de enige partij in Nederland die boeken met kortingen tot 40% mag aanbieden. Echter, vanwege de wet op de vastgestelde boekenprijs moet ECI zich houden aan een aantal regels. Daarom vraagt ECI haar leden gemiddeld 1 x per kwartaal iets te bestellen uit het clubassortiment. Dit kunnen boeken, CD’s of DVD’s zijn. Op het moment dat u gedurende het lopende kalenderjaar 4 clubartikelen heeft besteld, bent u geheel vrijgesteld van afname en mag ECI u extra korting bieden.

Als u vergeet te bestellen of geen keuze kan maken uit het assortiment ontvangt u de vrije keuzebon t.w.v. 25,- euro. De vrije keuzebon kunt u op een later moment besteden. De bon is volgens de wet 1 jaar geldig en kunt u uiteraard ook rond de feestdagen alsnog besteden.

ECI zal ook in komend jaar veel aandacht besteden om alle vernieuwingen duidelijk uit te leggen, want er is veel verbeterd. Natuurlijk kan het ook bij ECI altijd beter en staan wij open voor suggesties en verbeteringen. Om die wordt het ledenpanel opnieuw opgericht.

Frank Tromp
Marketing ECI

wendywielemaker

Re: ECI Vrije keuzebon

Ongelezen bericht door wendywielemaker »

Wij hebben nu hetzelfde "probleem" met deze vrije keuze bon van de ECI. Als reactie op je mail krijg je een standaard brief. Echter ik kreeg over de post ook nog een andere brief; marketing technisch en communicatief niet echt goed. Hij was gericht aan Mevr., maar de aanhef was aan de heer!!
Mij is verteld voordat ik lid werd van deze club dat er géén bestelverplichting meer was per kwartaal maar dat je 4 x per jaar iets moest bestellen van minimaal € 7,50. Mijn eerste jaar als lid is nog niet voorbij of ze lopen al moeilijk te doen over die vrije keuze bon omdat ik in het 3de kwartaal niets besteld heb. Bij mijn inzien is het dan geen vrije keuze bon maar een verplichte keuze bon!!!
Op emailtjes naar diverse afdelingen van ECI, die ik met leesbevestiging verstuur, krijg ik geen antwoord of ik krijg een mailtje dat mijn email is verwijderd. Ik vind dit een kwalijke zaak voor zo'n groot bedrijf. Op deze manier klanten ronselen en oplichten kan ik ook een bedrijf groot maken!

Gesloten