LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eci...wat te doen?????

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
mamaboo
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2012 17:19

eci...wat te doen?????

Ongelezen bericht door mamaboo »

Ik heb het zelfde mee gemaakt met eci als ccdeboo.
Maanden geleden heb ik precies hetzelfde aanbieding gekregen alleen toen ging het om een nijntje kleed. Na alles door te hebben gelezen stond idd ook bij mij als ik lid word krijg ik de kleed voor een klein prijs. Dat leek me idd ideaal en leuk voor mijn nu 1 maand jong zoontje. Er stond toen der tijd echt niet dat je verplicht bent om iets te bestellen.... Nu maanden later krijg ik een acceptgiro met een bedrag van 25 euro en een brief waarop staat dat ik verplicht ben om iets te bestellen voor dat bedrag. Zo niet dan komt er 2,50 euro bovenop.

Dit was toen niet aangegeven, anders kon ik de kleed ook gewoon zelf in de winkel halen.

Nu wordt er mooi gezegd als ik de lidmaatschap wil opzeggen , moet ik eerst artikellen waard 25 euro bestellen. Ik vind dat geen doen zo.

Ook ik weet niet wat ik hiermee moet.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: eci...wat te doen?????

Ongelezen bericht door olaf79 »

mamaboo schreef:Ik heb het zelfde mee gemaakt met eci als ccdeboo.
Maanden geleden heb ik precies hetzelfde aanbieding gekregen alleen toen ging het om een nijntje kleed. Na alles door te hebben gelezen stond idd ook bij mij als ik lid word krijg ik de kleed voor een klein prijs. Dat leek me idd ideaal en leuk voor mijn nu 1 maand jong zoontje. Er stond toen der tijd echt niet dat je verplicht bent om iets te bestellen.... Nu maanden later krijg ik een acceptgiro met een bedrag van 25 euro en een brief waarop staat dat ik verplicht ben om iets te bestellen voor dat bedrag. Zo niet dan komt er 2,50 euro bovenop.

Dit was toen niet aangegeven, anders kon ik de kleed ook gewoon zelf in de winkel halen.

Nu wordt er mooi gezegd als ik de lidmaatschap wil opzeggen , moet ik eerst artikellen waard 25 euro bestellen. Ik vind dat geen doen zo.

Ook ik weet niet wat ik hiermee moet.
Het helpt als we weten hoe e.e.a. in zijn werk is gegaan. Bent u benadert door eci, en hoe (telefoon, aan de deur, etc). Heeft u een bevestiging gekregen met voorwaarden en duidelijk melding wat uw lidmaatschap inhoudt? etc..

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: eci...wat te doen?????

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Het lid zijn bij de ECI en aanverwanten betekend dat je eens per termijn een bestelling moet plaatsen. Dit is al meer dan 30 jaar zo.

Wat je hier aan kunt doen, abonnement opzeggen en de nog lopende tijd nog een aantal boeken of DVD/CD bestellen.

U had zelf kunnen bedenken alleen lid worden en een cadeau ontvangen en niks hoeven te bestellen?! Daar zou ieder bedrijf aan ten gronde gaan .

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: eci...wat te doen?????

Ongelezen bericht door olaf79 »

Suzanne 326 schreef:Het lid zijn bij de ECI en aanverwanten betekend dat je eens per termijn een bestelling moet plaatsen. Dit is al meer dan 30 jaar zo.

Wat je hier aan kunt doen, abonnement opzeggen en de nog lopende tijd nog een aantal boeken of DVD/CD bestellen.

U had zelf kunnen bedenken alleen lid worden en een cadeau ontvangen en niks hoeven te bestellen?! Daar zou ieder bedrijf aan ten gronde gaan .
Het is natuurlijk onzinnig om het probleem bij TS te leggen. De manier waarop eci mensen benadert is op zijn zachts gezegd nogal dubieus

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: eci...wat te doen?????

Ongelezen bericht door berndv »

Het ging om een goedkoop babydekentje, waarbij aangegeven werd dat hier een verplicht lidmaatschap van de eci bij zat. In hoeverre de randvoorwaarden mbt bestelverplichting zijn doorgelezen of gegeven heb ik uit het vorige topic niet echt op kunnen maken. De andere ts had wel post ontvangen van de eci, maar de alarmbellen gingen pas af bij een afschrijving van 25 euro. De verplchte bon, die je krijgt als je geen bestelling doet.

Gesloten