LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ELectro Addict webwinkel levert niet

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
peer peters

ELectro Addict webwinkel levert niet

Ongelezen bericht door peer peters »

Ik heb bij www.electro-addict.nl 3 weken geleden een Radiocontrolled modelspeedboot voor mijn neefje betaald bij deze webshop en drie weken later heb ik nog niets. Ze reageren niet op mijn mails en er is geen winkel of telefoonnummer waar ik naar toe kan bellen. Zou dit niet niet verplicht moeten worden bij webwinkels?

Electro Addict reageerd na twee weken opeens dat ze zogenaamd op vakantie waren en zo snel mogelijk het zouden na kijken. Echter anderhalve week later heb ik niet een email of pakket ontvangen. Wat zijn mijn mogelijkheden? Kan ik naar de politie voor aangifte van oplichting?
Laatst gewijzigd door peer peters op 27 feb 2010 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: ELectro Addict webwinkel levert niet

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Plaats de exacte link van de website hier en we kunnen soms meer vinden want ik kreeg foutmelding van niet bestaande site.

peer peters

Re: ELectro Addict webwinkel levert niet

Ongelezen bericht door peer peters »

vogels schreef:
Kan ik naar de politie voor aangifte van oplichting?
Nou, dat is wel erg snel om te spreken van oplichting! Lees onderstaande eens.

Levering
Op al onze producten rust een eigendomsvoorbehoud tot het moment dat de bestelling volledig betaald is, wat binnen 7 dagen na besteldatum gebeurd zal moeten zijn.
De levering van de bestelde producten vindt plaats onder voorbehoud van het aanwezig zijn van de juiste producten.
Mochten bepaalde producten niet meer leverbaar of niet op voorraad zijn, dan ontvangt u daarover van "Electro-Addict " zo spoedig mogelijk bericht."Electro-Addict " levert alleen maar nieuwe producten, echter incidenteel kan het voorkomen dat er geen kaartje aan het product meer is bevestigd.(e.e.a. kan tijdens transport gebeurd zijn)
Volgens de wet “Kopen op afstand” geldt een maximale levertijd van 30 dagen tenzij anders overeengekomen. Indien de levertijd niet haalbaar is stelt Electro-Addict u hiervan tijdig op de hoogte en biedt Electro-Addict de mogelijkheid om de overeenkomst te ontbinden of om een nieuwe levertijd overeen te komen.
Bij gekozen ontbinding dient Electro-Addict het al betaalde bedrag binnen 30 dagen terug te storten op rekening van de wederpartij.
De levering van de bestelde producten vindt plaats naar het door de afnemer opgegeven bezorgadres. De kosten van verzending zijn voor rekening van de afnemer.
Levering vindt plaats na ontvangst van het verschuldigde bedrag op het door Electro-Addict opgegeven rekening nummer
De overeengekomen prijs is inclusief BTW of enig ander op het moment van verkoop geldende tarief.

Ik ben blij dan nu toch een reactie van de Webwinkel Electro-Addict.nl via dit forum van Tros Radar te hebben ontvangen. Nu reageren ze buitengewoon snel en adequaat. Het is triest dat het zo moet maar aangezien de bovenstaande winkel niet reageerd op mails en er geen telefoonnummer vermeld is is dit een van de weinig opties die een consument resteerd.

Het is natuurlijk volkomen belachelijk dat wanneer ik iets bestel, ik een email de volgende dag krijg dat ik kan betalen, en vervolgens 30 dagen niks meer zou horen van zo'n winkel.

In dit geval reageerde men niet op mijn emails, als ze dat wel hadden gedaan en op zijn minst de levertijd vermelden was het wat mij betreft ok.

Maar dat gebeurde niet, en zodoende heb ik mijn geld terug geeist. Daar hebben zij dus vanaf dat moment weer 30 dagen de tijd voor? Dat is ook belachelijk. De consument wordt met deze wet en webwinkels gedegradeerd tot flappentap. < Frustratie.

Goed ik wacht dertig dagen af :<

Gesloten