Hallo allen...
Bij deze mijn ervaring met de webwinkel elektrische-fietsen-import.nl.
(Ook actief op marktplaats onder de naam "joyce", verkoop elektrische fietsen.)
Mogelijk zijn uw ervaringen anders, maar bij deze mijn verhaal...
Goede dag meneer Kwakman, Jeroen (achternaam) hier.
Ik heb afgelopen Vrijdag gesproken met Joyce, over mijn bestelling.
Naar aanleiding van dat gesprek deze email.
Op 18-04-2013 heb ik een bestelling gedaan bij uw bedrijf. Ik heb een elektrische mountainbike besteld bij u. (12001-90003)
Die zelfde dag hebben wij samen een gesprek gehad, en zijn tot overeenstemming gekomen.
Afgesproken was dat ik een fiets van u af zou nemen, en zou betalen onder rembours.
Rembours deed u pas nadat u wist aan wie u ongeveer de fiets zou gaan leveren, zodat
u niet met een bestelde fiets zou blijven zitten, en ik niet mijn bestelling in zou trekken.
Ik heb u direct na het gesprek een email gestuurd waarin ik onze gemaakte afspraken heb gezet.
Op 6 Mei heb ik daarvan een bevestiging gekregen van Joyce.
--------------------Bevestingingsmail-------------------------------
Beste heer (achternaam),
Onze excusses voor het laat verzenden van de bevestiging van uw order.
Helaas moesten wij wachten op bevestiging van onze leverancier.
Uw order is inmiddels verwerkt.
Betreft:
Productcode: 12001-90003
Afgesproken prijs: 719,99 (incl btw en rembours kosten)
Levertijd ongeveer 7 a 8 weken.
Ik hoop uw hiermee voor nu voldoende geinformeerd te hebben,
Met vriendelijke groet,
Klantenservice
Joyce Spanjaard
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
vervolg--->
Na een tijdje wachten kwam op 24 Mei u email, met daarin de foto van de mountainbike die voor mij klaar stond.
Volgens Joyce is dat bij uw oude leverancier en niet bij uw nieuwe, maar de fiets stond helemaal klaar om te gaan.
Niet in de afgesproken kleuren (zoals op de foto op de website) maar om niet al te moeilijk te doen, nam ik genoegen met de kleuren.
Na de termijn van 8 weken heb ik nog maar eens gebeld. Er was blijkbaar iets fout gegaan met de betaling tussen u en de leverancier, de levertijd zou later zijn.
Over 6 a 7 weken ongeveer zou hij binnen zijn. Om maar weer niet te moeilijk te doen door de bestelling te annuleren of iets dergelijks had ik daar geen moeite mee.
U was immers zo attent om de rembours betaling mogelijk te maken.
Na die 6 weken maar weer eens contact gezocht.
Wat ik toen te horen kreeg is ook meteen de reden van de email.
U zou slechte ervaringen met de leverancier hebben, en een nieuwe hebben gevonden.
Daardoor zou de prijs ineens 300 euro duurder zijn, anders kon ik de fiets niet meenemen.
Wat ik daar erg vreemd van vindt, is dat mijn fiets van de oude leverancier af komt.
U heeft mij de foto laten zien van MIJN toekomstige fiets.
Hij is al in Nederland zelfs, want hij is al 14 weken onderweg.
Ik heb mijn fiets dus onder de oude voorwaarden bij u gekocht.
We hebben samen een afspraak gemaakt, bevestigd door emails van u en van mij.
Het kan zijn dat de fietsen via de nieuwe leverancier duurder zijn, maar daar kan ik niets aan doen, en het heeft geen betrekking op onze overeenkomt.
Als ik iets koop, zelfs in een kortingsperiode, en ik maar daar met de leverancier een
afspraak over de prijs, dan staat die afspraak vast, ook al is het product na de kortingsperiode duurder.
De rembours afspraak was de betaling tussen u en mij.
Ik hoor graag van u.
M.v.G. Jeroen (achternaam)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
13 aug. (7 dagen geleden)
aan jbkwakman, j.kwakman
Hallo Joyce, Jeroen (achternaam) hier.
Ik heb op jou verzoek een mail gestuurd naar [email protected].
Maar tot op heden niets vernomen.
17 aug. (3 dagen geleden)
aan j.kwakman
aangezien ik niks meer van u gehoord heb, neem ik aan dat ik heel veel geluk heb gehad, dat ik niet van te voren geld naar u heb overgemaakt.
ik dacht met een net bedrijf van doen te hebben, maar ik ben in heel mn leven nog nooit zo teleur gesteld door een leverancier als nu.
u beloofd mij een fiets, en gijzeld die fiets voor 300 euro meer.
we hadden hele nette afspraken gemaakt, maar uw woord blijkt niet zoveel waard te zijn.
ik zal zoals beloofd mijn ervaringen delen met andere internet gebruikers.
aangezien ik lid ben van het " radar testpanel " lijkt me dat een goede plek om te beginnen.
erg jammer dat u mij zo in de steek gelaten heeft!
ik heb besteld bij uw oude leverancier. zelfs bevestigingen en fotos.
als u een beetje zakenman bent, snapt u wel dat ik me erbij genaaid voel.
groeten van een zeer teleurgestelde klant.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Na deze mail natuurlijk geen reactie meer gehad.
Ik ben blij dat ik geen aanbetaling heb gedaan.
Er zou een nieuwe leverancier zijn dus, maar de website fotos zijn allemaal het zelfde gebleven.
Alleen heeft meneer alle prijze met 300 euro verhoogd.
Meneer zijn leverancier betreft alibaba.com
Daar zijn de prijzen niet verhoogd.
Bedankt voor jullie aandacht!
MvG Jeroen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] elektrische-fietsen-import.nl (ervaring van een klant)
-
Re: elektrische-fietsen-import.nl (ervaring van een klant)
Niet gelezen, te veel tekst. Kunt u de zaak ook leesbaar samenvatten in plaats van een paar mailtjes hier neer te plempen? Wat is uw klacht of probleem?
Alle gebruikte logo's op die website zijn domme plaatjes, en gaan niet naar de achterliggende website van het getoonde keurmerk of de fabrikant in kwestie. Dan ben ik al zo gewaarschuwd dat ik die site links laat liggen.
Maar ik zie bij een willekeurige elektrische mountainbike die ik aanklik, een levertijd van drie maanden staan, dus dat soort levertermijnen is blijkbaar gemeengoed op die website?
En even los van je ervaring met de webshop, waarom zou iemand een elektrische mountainbike willen? Daar heb je veel te weinig gevoel en controle mee in het veld, toch?
Maar ik zie bij een willekeurige elektrische mountainbike die ik aanklik, een levertijd van drie maanden staan, dus dat soort levertermijnen is blijkbaar gemeengoed op die website?
En even los van je ervaring met de webshop, waarom zou iemand een elektrische mountainbike willen? Daar heb je veel te weinig gevoel en controle mee in het veld, toch?
Een elektrische mountainbike ! Je gaat toch mountainbiken voor de conditie ?
heb de website gezien en ze hebben het over "grootschalige inkoop". Als 1 fiets leveren al teveel is dan zal het bedrijf wel niet zoveel voorstellen.
Bij "over ons" staat verder geen zinnige informatie. Daar zou ik dus al nooit bestellen.
heb de website gezien en ze hebben het over "grootschalige inkoop". Als 1 fiets leveren al teveel is dan zal het bedrijf wel niet zoveel voorstellen.
Bij "over ons" staat verder geen zinnige informatie. Daar zou ik dus al nooit bestellen.
Die "importeren" gewoon op bestelling dus, gezien de amateuristische website lijkt het me echt geen professionele club die een fatsoenlijke voorraad aan kan houden.sjoegel schreef:Een elektrische mountainbike ! Je gaat toch mountainbiken voor de conditie ?
Hebben ze ook elektrische racefietsen? Scheelt weer een hoop doping in de Tour...
... wasda?omzetsnelheidregistratie