LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ellure lingerie via internet

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Ina

ellure lingerie via internet

Ongelezen bericht door Ina »

Hallo mensen,

Wie heeft net als ik ook een negatieve ervaring gehad met het bestellen van lingerie via de site van www.ellure.nl...
Ik heb iets besteld, maat was niet goed, teruggestuurd en tot op heden mijn geld nog niet terug gestort gekregen.. Het geld wordt eerst van je rekening gehad, en daarna wordt het product naar je toe gestuurd.
Ik probeer via alle mogelijke manieren met het bedrijf in contact te komen, via mail of ik kan een telefoonnummer achterlaten met de boodschap dat ze terug bellen... maar ze verzuimen om iets van zich te laten horen.. Er is van het bedrijf geen telefoonnummer bekend. Ik heb vandaag geprobeerd via mijn bank om het geld terug te halen, maar helaas heb ik pech, want het kan teruggehaald worden binnen een maand en het is langer geleden als 30 dagen.. Ik baal hier ontzettend van.. vind het absoluut niet klantvriendelijk en geen manier van zaken doen...

Wie heeft hier ervaring mee? en wie kan mij helpen? wie heeft een idee wat ik alsnog kan doen...

groetjes Ina

Gast

Re: ellure lingerie via internet

Ongelezen bericht door Gast »

teruggestuurd en tot op heden mijn geld nog niet terug gestort gekregen.. Het geld wordt eerst van je rekening gehad, en daarna wordt het product naar je toe gestuurd.
Ik probeer via alle mogelijke manieren met het bedrijf in contact te komen, via mail of ik kan een telefoonnummer achterlaten met de boodschap dat ze terug bellen... maar ze verzuimen om iets van zich te laten horen.. Er is van het bedrijf geen telefoonnummer bekend.

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Hallo Ina,

Het geld wordt eerst van je rekening gehad, en daarna wordt het product naar je toe gestuurd.
Ik probeer via alle mogelijke manieren met het bedrijf in contact te komen, via mail of ik kan een telefoonnummer achterlaten met de boodschap dat ze terug bellen... maar ze verzuimen om iets van zich te laten horen.. Er is van het bedrijf geen telefoonnummer bekend. Ik heb vandaag geprobeerd via mijn bank om het geld terug te halen, maar helaas heb ik pech, want het kan teruggehaald worden binnen een maand en het is langer geleden als 30 dagen..
Als ik lees wat er allemaal fout is gegaan ben ik eigenlijk geneigd om te roepen "Eigen schuld, dikke bult".
Maar dat is waarschijnlijk erg kort door de bocht.

Maar ik ben eens gaan zoeken op de site van Ellure en wat denk je ???
Laat ik daar onder het hoofdstuk leveringsvoorwaarden nu het onderstaande tekstje vinden!!!!!!!
Had jij ook kunnen vinden.

Altijd eerst uw retour aanmelden
U kunt uw retourzendingen sturen naar:
Donker Logistiek Service
Tarwestraat 37
2153 GE Nieuw-Vennep

Vermeldt u bij uw retourzendingen in ieder geval uw naam, adres en het factuurnummer.

Bij ongefrankeerde zendingen wordt het bedrag dat TPG Post Ellure daarvoor in rekening brengt aan u gefaktureerd (€ 12,50)!!
Retour gestuurde artikelen die niet meer in nieuwstaat verkeren worden niet geaccepteerd.

Je ziet, ik heb het zoek werk voor je gedaan, mag jij de rest doen.

O ja, is toch niet slecht voor een man om een wild vreemde vrouw op deze manier te helpen bij niet passen lingerie, vindt je niet?????

karin36

Ongelezen bericht door karin36 »

Beste Ina,

Kwam je berichtje tegen en tsja wat kan ik zeggen? Bijna 3 jaar geleden heb ik voor euro 550 besteld (ja zoveel) en ook stuurde ik artikelen terug omdat ze niet als setje werden aangeleverd, zodat ik niet kon kijken of het wat was. Ik heb de artikelen die nog geleverd zouden moeten worden na een half jaar maar eens afbesteld omdat het wel heel lang zou gaan duren. Maar je begrijpt ik heb mijn geld ook nooit teruggekregen.

Ik heb er een advocaat op gezet omdat het bedrijf telefonisch onbereikbaar was, er werd gewoon niet opgenomen..... maar daar werd niet op gereageerd.

Na een lange zoektocht op internet ben ik uiteindelijk bij de Consumentenbond in Den Haag terecht gekomen, mijn contactpersoon is mevrouw Ank van Heeringen (tel 035 6722722, dossiernummer 2003.11320). Zij heeft Ellure 4 maal aangeschreven en vorig jaar werd toegezegd door de heer Jongsma van Ellure dat ik mijn geld zou terugkrijgen maar dat is niet gebeurd. Tenslotte heeft zij deze klacht doorgestuurd naar het programma De Rijdende Rechter. Voorwaarde voor uitzending is dat beide partijen willen meewerken aan het programma en je raadt het al.... dat gaat ook niet lukken.

Ik denk wel dat het zinvol is dat je aan mevrouw van Heeringen aangeeft dat Ellure ook jouw geld achterhoudt, ik probeer verder steeds op internet te zoeken naar andere mensen die slechte ervaringen hebben om hen op het spoor van de Consumentenbond te zetten omdat zij tot nu toe de enige is die iets met mijn probleem hebben gedaan. Misschien kan zij met meer klachten over Ellure wel meer aandacht krijgen voor dit bedrijf.

Veel succes!!!!!

Tip voor eenmalige machtiging: binnen een maand kan je je bank vragen het bedrag te storneren dan ben je meteen van het gezeur af!!!! Dat had ik eerder moeten weten!!

Gast

Het adres van Ellure
Ellure
Ecu 2
8305 BA EMMELOORD
Netherlands

Contactpersoon is

J. Jongsma
+31 (0)527200478

karin36

Beste Gast,

Dank je voor de aanvullende gegevens. Het probleem ligt niet zozeer in het ontbreken van deze gegevens maar in het nakomen van afspraken.
Als de heer Jongsma te bereiken is, dan zegt ie toe ´er op terug te zullen komen´ of ´het geld terug te storten´ en dat is wat er niet gebeurt. Dus op de medewerking van de heer Jongsma valt niet te rekenen in dit soort situaties en daarom denk ik dat de Consumentenbond, die al bekend is met mijn klacht, de aangewezen instantie is die de klachten kan verzamelen.

Vriendelijke groet,
Karin

cindraak

Ongelezen bericht door cindraak »

wat fijn dat ik dit ben tegengekomen op internet! Ook ik krijg geld van Ellure (eur. 90,-) nadat ik een bestelling heb retourgezonden heb ik nooit meer geld of nieuwe produkten ontvangen. Dit is ook alweer 3 jaar gelden. Af en toe mail ik ze, of ik heb ook vaak ingesproken op hun antwoordapparaat destijds, maar helaas nix positiefs. In het begin werd ik nog teruggebeld, en dan werd beloofd dat het geld teruggestort zou worden... niet dus!

Ik heb gelijk contact opgenomen met het telefoonnummer hier en melding gemaakt. Ik hoop dat er iets mee gedaan wordt. Als iemand nog tips heeft?

Ik heb zelfs al eens gedacht om er gewoon hen te rijden...

Gast

Ellure heeft ook een andere naam:

In de luren.

En daar blinken ze uiteraard wel in uit. Krijgen ze geld van je, dan hangen ze meteen aan de telefoon, als het een dag te laat is. Moeten zij jou geld betalen, dan geeft men niet thuis.

Jongsma mag weleens deze rubriek gaan lezen, dan weet hij/zij dat er veel mensen graag eens nader willen kennismaken. En niet om een kop koffie te gaan drinken op de voortreffelijke service.

bokkie

Ongelezen bericht door bokkie »

Ank van Heeringen werkte niet bij de Consumentenbond maar bij Stichting de Ombudsman. Tegenwoordig werkt zij bij thuiswinkel.org

erica de koning

Ongelezen bericht door erica de koning »

In mei 2005 heb ik 180,- overgemaakt voor twee setjes. Daarna bleef het tot op heden stil. Op mijn mails reageren ze niet, maar opeens ontving ik wel hun nieuwsbrief! Te triest voor woorden, gewoon diefstal. Gezien de berichten op dit forum zal ik me maar geen illusies maken over terugstorting van mijn geld of levering van de goederen. Voordat ik bestelde hoorde ik trouwens dat er wel een lange levertijd was...nou, dat klopt (het duurt waarschijnlijk jaren..)! :(

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik denk dat de rups de zijde waarvan je setjes gemaakt moeten worden, nog aan het spinnen is. Voor die prijs moeten ze toch wel van zijde zijn, neem ik aan?

Lieske1958

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Ai, als ik dit lees ben ik bang dat ik ook kan gaan fluiten naar mijn geld ... :cry:

Ik zag trouwens een adres bij één van de bovenstaande berichtjes dat niet meer klopt.
Ellure heeft tegenwoordig volgend adres:

Ellure Lingerie B.V. (Donker Mode)
Tarwestraat 37
2153 GE Nieuw-Vennep
tel.nr. 0252-674796

Houd jullie op de hoogte,

Lieske

Tessa van Baars

Ongelezen bericht door Tessa van Baars »

Nou ik heb ook slecht ervaringen met dit bedrijf. Twee jaar geleden heb ik bij hen lingerie besteld ter waarde van 368 euro. Het was niet naar mijn zin, dus heb ik de artikelen teruggestuurd.

Ik heb dus een jaar op mijn geld moeten wachten. Ik heb iedere week gebeld naar de heer Johan Jongsma en iedere keer kreeg ik weer een of andere smoes te horen waarom het geld nog niet overgmaakt was.

Net toen ik op het punt stond om naar het bedrijf toe te rijden en het geld maar gewoon cash op te gaan halen werd het alsnog op mijn rekening gestort.

Ik ben dus blijkbaar niet de enige. Dus een goede tip. Laat dit bedrijf links liggen. Zij komen afspraken niet na.

Groetjes,
Tessa.

Lieske1958

Ik heb ze vandaag een boze mail gestuurd.
Dat ik binnen 3 dagen mijn geld retour wil hebben op m'n rekening.
Met vermelding dat ik op deze site al een aantal boze berichten heb gezien van mensen die al lang, te lang, op hun geld zitten te wachten.

Is het geld er over 3 dagen niet laat ik het door de Postbank terugboeken.

En hier koop ik dus NOOIT meer.

Lieske

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Vreemd dat we eigenlijk nooit meer iets van Ina de topic schrijfster vernomen hebben.

Lieske1958

JIPPIE !!!!!!!!!!!!

Ik heb m'n geld terug ontvangen.
Ben superblij !!!!

Hopelijk gaat het bij diegene die nog geld terugkrijgen nu ook snel komen. Misschien is het bedrijf nu wakker geschud.

Doei, Lieske

SillySyl

Ongelezen bericht door SillySyl »

Waar ik dus allemaal al bang voor was, mij is dus ook hetzelfde overkomen, ook ik ga me nu melden!

karin36

Hallo allemaal,

Tsja ik heb mijn euro 550 nog niet terug...... ik heb ze een ultimatum gesteld tot 21 december as. en ga mijn geld dan persoonlijk ophalen. Mochten er mensen zijn die dat ook van plan zijn, dan hoor ik het graag, dan gaan we met zijn allen er naar toe!

Heel lastig, maar ik zie geen andere mogelijkheid meer, alles geprobeerd en het blijft stil van de kant van Ellure.

Karin

SillySyl

Ongelezen bericht door SillySyl »

Ik had gistern een mailtje dat ze het deze week gingen overmaken, met een of andere smoes wegens overbezetting bla bla bla. Maar goed we gaan even bellen morgen, en anders ga ik binnenkort ook wel mee!!!

Gesloten