LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] English Magazines

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Manon1978

English Magazines

Ongelezen bericht door Manon1978 »

Een tijd geleden sloot ik een abonnement af via de Nederlandse website English Magazines. Omdat ik graag Amerikaanse bladen lees en geen credit card bezit, is dit de ideale manier om toch aan de bladen te komen die hier niet te koop zijn.
Het ging helemaal goed, nadat ik had betaald kreeg ik binnen de op de website vermeldde leveringstermijn het eerste nummer binnen. Ik had hierdoor wel goed vertrouwen in deze webwinkel en sloot kort erna nog een jaarabonnement af op een ander blad. Een behoorlijk duur blad, 12 nummers voor € 77,50.

Ik maakte het bedrag over en verwachtte het eerste nummer binnen maximaal 10 weken, zoals op de website staat vermeld. Dit was in februari 2007. Ik kreeg echter niets en mailde met de vraag wanneer ik het eerste nummer kon verwachten. Hoe snel de beheerder van de webwinkel reageerde toen ik een abonnement af wilde sluiten, zo traag verliep de communicatie sindsdien.
Het zou even duren, want dat lag aan de uitgever. Vreemd, want het blad werd inmiddels wel gewoon in Amerika verkocht.

Ik mailde weer toen ik tot mijn verbazing op de website zag dat de prijs nu was gezakt van € 77,50 naar € 54,95. Het antwoord hierop was dat hij daar niets aan kon doen, dit waren prijzen van de uitgever. Maar, als ik nog iemand lid zou maken zou hij het verschil wel terugstorten naar mijn bankrekening. Ik vond dit een erg rare manier van zaken en kreeg toen al achterdocht.

Deze bleek terecht, want inmiddels is het december en zijn we tien maanden verder. Ik heb tot nu toe slechts één exemplaar ontvangen. Dit was eind oktober en toen kreeg ik een oud nummer, namelijk het juli 2007 nummer.

Ik probeer al ruim een week contact te krijgen met de beheerder/eigenaar van deze webwinkel, maar ik krijg geen antwoord.

Ik voel me opgelicht en wil mijn geld terug, of op zeer korte termijn de voortzetting van het abonnement, dus de resterende 11 nummers. Mijn gevoel zegt me dat ik hier naar kan fluiten, dit is zo frustrerend!

Overigens staat dit op de website:

100% levergarantie!

Wij willen dat u tevreden bent met uw tijdschrift en garanderen daarom volledige en tijdige levering van elk nummer. Indien u niet tevreden bent over de levering wegens niet (tijdige) ontvangst van bladen dan verplichten wij ons deze problemen op te lossen, hetzij door het alsnog versturen van de niet ontvangen nummers of door het gratis verlengen van uw abonnement.

Indien dit de problemen met dat specifieke tijdschrift niet oplost dan krijgt u van ons gratis een geheel nieuw abonnement.

U loop dus geen enkel risico.

Wie kan mij advies geven over wat nu te doen? Alvast bedankt!

Monica72

Re: English Magazines

Ongelezen bericht door Monica72 »

Ik ken het. 1 x met succes een abo afgesloten, 2 verschillende engelse bladen zelfs. 1 blad opgezegd, het andere wilde ik verlengen. Rekening betaald, maanden geen blad, geen reactie, op mail, brief of telefonisch. Toen ontdekte ik een site waar er meer mensen hun ongenoegen hadden geuit. In het laatste mailtje haalde ik die site aan, waarom hij daar wel kon reageren en niet op mails, brieven en telefoontjes. Meerdere mensen hadden hun ongenoegen geuit over het feit dat hij wel reageerde op die site.
Toen kreeg ik ineens een reactie, werd ik gedreigd met aanklachten wegens smaad, omdat ik in dat laatste mailtje had laten weten mijn reactie op die site te zetten. Deze dreigementen heb ik dus daadwerkelijk op die site gezet. Uiteindelijk is het abo gaan lopen en heb ik alle nummers ontvangen. Inmiddels heb ik een credit card en betaal ik nog maar de helft aan abo kosten ten opzichte van de prijs op English Magazines.

Ik heb dus helaas geen oplossing voor je, misschien eens informeren bij een jurdisch loket? Aan de geschillencommissie heb je ook niets, het bedrijf staat bij hen niet geregistreerd.

Groetjes.

Gesloten