Miram is het bedrijf achter o.a. de webwinkels afkortzaag.net en verfspuit.net
In maart 2012 heb ik een afkortzaag plus accessoires besteld (totaal: € 158,95 incl. BTW) bij de webwinkel afkortzaag.net, nadat ik eerst gecontroleerd had of het thuiswinkel logo op de site stond. Op het moment van bestelling was dat inderdaad het geval.
Na twee dagen werd het pakket door PostNL afgeleverd. De verpakking was aan de buitenkant onbeschadigd. Echter, bij het uitpakken bleek dat het handvat was afgebroken, de geleiderail verbogen was en dat er twee onderdelen ontbraken. Ik heb toen direct telefonisch contact opgenomen met Dhr. M. Verwoerd, de woordvoerder van Miram.
Omdat er in eerste instantie wat aarzelend gereageerd werd, wilde ik dat Miram het pakket terug zou halen om hierna het vooruitbetaalde geld terug te storten op mijn rekening. Miram gaf aan dat het ophalen van het pakket, logistiek gezien, onmogelijk was. Het verzoek aan mij was om het pakket door PostNL te laten ophalen op hun kosten (ongeveer € 12 tot € 13, volgens Miram) en hun verantwoordelijkheid. Verder ging Miram akkoord met het terugstorten van het volledige bedrag, vermeerderd met de kosten voor de retourzending (totaal € 173,65).
Na twee weken was er nog geen geld gestort op mijn rekening. Bij navraag bij Miram bleek dat het pakket nog niet was ontvangen door Miram. Via PostNL heb ik na heel veel moeite uiteindelijk rapportages toegezonden gekregen waaruit blijkt dat het pakket na twee dagen (incl. tijdstip) was afgeleverd op het adres van Miram. Miram blijft tot op heden beweren dat zij het pakket nooit ontvangen hebben. Na diverse e-mails werd tijdens een telefoongesprek beloofd dat ze het hele bedrag zouden terugstorten op mijn rekening. Echter, na één week nog steeds geen geld. Nadat ik Miram daarmee confronteerde begon men terug te krabbelen. Ik moest zelf ook maar water bij de wijn doen. Bovendien twijfelde men aan de hoogte van het geclaimde bedrag, terwijl dit bedrag tot op de cent klopt.
Mijn volgende stap was om het hele gebeuren neer te leggen bij de geschillencommissie van de thuiswinkel organisatie. Echter, het bleek dat het certificaat achter het thuiswinkel logo op de site van afkortzaag.net gekopieerd was van de site van de webwinkel verfspuit.net en dus niet geldig was voor de site afkortzaag.net. Uiteindelijk heeft Miram het thuiswinkel logo moeten verwijderen van de site afkortzaag.net.
Wel heeft Miram via de thuiswinkel organisatie laten weten dat ze als 'geste' de helft van de aankoop zouden willen vergoeden, maar dan moest ik van verdere actie afzien. Dat heb ik geweigerd.
Ik heb daarna sommatiebrieven aangetekend verstuurd naar het adres van Miram en het officiële vestigingsadres van Miram (volgens KvK). Echter, deze kwamen allen onbestelbaar terug.
Nu, na anderhalf jaar beweert Miram zelfs dat zij vermoeden dat ik het pakket helemaal niet opgestuurd heb, ondanks de rapportages van PostNL, voorzien van het PostNL logo. Ze betichten me dus van fraude.
Juridisch kan ik niets beginnen omdat de bijkomende kosten niet in verhouding staan tot het geclaimde bedrag. Deze kosten zijn voor mijn rekening, ook als ik het volledige gelijk krijg van de rechter. Zo gaat dat in Nederland.
Naar mijn mening is PostNL of Miram verantwoordelijk voor het verloren gaan van het pakket. Ik, als consument, heb alles en meer gedaan dan wat van mij verwacht kan worden. Er valt mij niets te verwijten. Aangezien het terugsturen van het pakket door de ondeugdelijke zending niet onder mijn verantwoordelijkheid viel, dient Miram mij volledig schadeloos te stellen en het geschil met PostNL zelf op te lossen.
Ik ben benieuwd naar de mening van de forumleden.
Ruud van der Veer
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ervaring met Afkortzaag.net: ondeugdelijke zending
-
Ervaring met Afkortzaag.net: ondeugdelijke zending
Laatst gewijzigd door rvanderveer op 20 sep 2013 16:59, 11 keer totaal gewijzigd.
Re: Ervaring met Afkortzaag.net: ondeugdelijke zending
Nou. Klein puntje.
Wet koop-op-afstand kent die webwinkel blijkbaar niet, en dat is gek. Toch zou je een rechtsgang kunnen maken. Want je hebt gelijk.
Terugsturen is wèl op jouw verantwoording, echter is dat nu niet meer aan de orde daar PostNL het al heeft afgeleverd.
Shovel huren en door de webwinkel rossen, gewoon om te ventileren
Wet koop-op-afstand kent die webwinkel blijkbaar niet, en dat is gek. Toch zou je een rechtsgang kunnen maken. Want je hebt gelijk.
Terugsturen is wèl op jouw verantwoording, echter is dat nu niet meer aan de orde daar PostNL het al heeft afgeleverd.
Shovel huren en door de webwinkel rossen, gewoon om te ventileren